Gå til innhold

Nytt Skjermkort i Nvidia 680 Serien 2Gb Minne eller 4 GB ?


Smyegel

Anbefalte innlegg

Hey fikk nettop igjen penger for 580 kortet mitt som gikk i stykker.. Så tenkte å handle meg ett nytt GeForce GTX 680 kort...

 

Men siter litt med å bestemme meg vilket kort jeg skal velge...

 

Har sett litt på MSI GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA...

 

Å lurer på om jeg klarer meg med 2 GB minne så lenge jeg bare har en skjerm ?

 

Føler kansje 4 GB minne bli litt overkill....

 

 

Noen som har noen inspill eller anbefalinger ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

4GB vil nok ikkje virke noe bedre med f.eks bare 1080p. Tror faktisk 4GB versjonen overklokker dårligere på minnet også, uten å vite helt fakta.

 

Dog ville jeg faktisk ha kjøpt GTX 670, siden dette faktisk er veldig nære ytelsen til 680 men koster opptil 1000kr mindre. Er kanskje 10%? forskjell. 670 overklokker også meget bra.

Lenke til kommentar

Hmm så dere mener at det ikke er noe vits å kjøpe 680 ? 670 holder i massevis til å kjøre det nyeste av spill på max osv ?

 

Vel ... Skal du kjøre f.eks bf3 på Ultra i 1080p og vil ha nærmere 80+ fps hele tiden, så må man ha 2 stk 670/680. Men skal man ha ett kort, så ville jeg ha valgt 670 siden det yter veldig nærme 680, og i tillegg så overklokker 670 generelt veldig bra.

Lenke til kommentar

Det kan tenkes det er noen få tilfeller der GTX 680 greier akkurat å rendre litt over 120 FPS mens GTX 670 faller rett under. Bortsett fra dette er det meget få tilfeller der man på magisk vis kommer i mål med GTX 680 dersom man ikke er fornøyd med GTX 670.

 

Hvis grafikkytelse er det viktigste i livet bør man gå for det beste, men de fleste opplever ikke merkbare praktiske forskjeller ved å gå ned til GTX 670. Man bør velge den rimeligste løsningen som innfrir behovene.

Et grafikkort er en komponent man har noen få år. Det svarer seg ikke å bruke mer penger enn nødvendig på grafikkort.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hm lurer da på om jeg skal velge

 

GTX 680 http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=749641 eller GTX 670 http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=751040

 

Prisforskjellen på dem er ikke den helt store da så sitte å lurer på om jeg bare skal ta 680 :p

 

Er det noe spess utgave av 670 korte som er å foretrekke ?

 

av de to hadde jeg tatt 680 kortet da den versjonen der overklokker ekstremt bra. msi sine kort er generelt gode på overklokking. dog er det andre kortet ganske bra men 500kr for 10% mer og litt bedre overklokk er opp til deg :p

Lenke til kommentar

det msi kortet yter bedre enn stock gtx 680 og koster 200 kr mer.. KLART bedre valg enn fabrikkoverklokket 670 til 3600... i tilegg til at på det msi 680 kortet kan du klokke ruindt 200-250 mhz på kjernen og da er du laaaaaangt forbi 670 :p TRO DU MEG :p selv et stock 680(som jeg har fra zotac) kan klokkes bedre enn det 670 kortet. så hvis du bruker afterburner kan du gjøre msi kortet mye bedre(det er allerede bedre ut av eska enn et fabrikkoverklokket 670 da gpuboost gjør den bedre jo mer kjøling den har)

Lenke til kommentar

Se her: http://www.techpower...Edition/28.html

Det MSI-kortet kjører på samme klokkefrekvens som GTX 680, og yter akkurat det samme.

 

Kjøper man GTX 680 i dag kaster man virkelig penger ut vinduet.

 

EDIT:

Og 4GB minne på et GTX 670 eller 680 er for det meste bortkastet siden kortene ikke har stor nok båndbredde for å nyttegjøre seg en slik mengde VRAM.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Skal man ha den beste ytelsen i dag og har nok penger å brenne av så er det utvilsomt kun 680 kortene som yter best (uoverklokket) på mesteparten av spillene som finnes i dag, 6xx serien til Nvidia har dog en del computing svakheter som vises i noen typer spill så det er vanskelig å si om det er en fremtidsrettet investering.

 

Når det gjelder MSI og 680 hadde jeg ikke gått for noe dårligere enn feks Lightning da den har god nok kjøleløsning og gode Vrm's som er viktig for overklokking.

 

Ser man derimot på kr pr fps så er dessverre 680 en dårlig investering og Amd kommer snart til å slippe nye kort om noen måneder som vil yte bedre til en lavere pris.

Lenke til kommentar
Se her: http://www.techpower...Edition/28.html Det MSI-kortet kjører på samme klokkefrekvens som GTX 680, og yter akkurat det samme. Kjøper man GTX 680 i dag kaster man virkelig penger ut vinduet. EDIT: Og 4GB minne på et GTX 670 eller 680 er for det meste bortkastet siden kortene ikke har stor nok båndbredde for å nyttegjøre seg en slik mengde VRAM.

 

 

Vil jeg ikke kunne klokke det MSI 680 korte en del da så jeg igjen drar fra Det klokka MSI 670 korte ?

Lenke til kommentar
Se her: http://www.techpower...Edition/28.html Det MSI-kortet kjører på samme klokkefrekvens som GTX 680, og yter akkurat det samme. Kjøper man GTX 680 i dag kaster man virkelig penger ut vinduet. EDIT: Og 4GB minne på et GTX 670 eller 680 er for det meste bortkastet siden kortene ikke har stor nok båndbredde for å nyttegjøre seg en slik mengde VRAM.

 

 

Vil jeg ikke kunne klokke det MSI 680 korte en del da så jeg igjen drar fra Det klokka MSI 670 korte ?

Forskjellen i ytelse per MHz er minimal ;)

Dog, 680ene når typisk 5-7% høyere klokker.

Lenke til kommentar
Se her: http://www.techpower...Edition/28.html Det MSI-kortet kjører på samme klokkefrekvens som GTX 680, og yter akkurat det samme. Kjøper man GTX 680 i dag kaster man virkelig penger ut vinduet. EDIT: Og 4GB minne på et GTX 670 eller 680 er for det meste bortkastet siden kortene ikke har stor nok båndbredde for å nyttegjøre seg en slik mengde VRAM.
Vil jeg ikke kunne klokke det MSI 680 korte en del da så jeg igjen drar fra Det klokka MSI 670 korte ?
Forskjellen i ytelse per MHz er minimal ;) Dog, 680ene når typisk 5-7% høyere klokker.

 

 

KK :) tror jeg går for 670 Power Edition da .. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...