Gå til innhold

16år, hvordan forberede seg til befalsskolen?


random_sauce

Anbefalte innlegg

Ja, jeg har nå gitt meg selv et mål som jeg veldig gjerne vil nå. Jeg vil inn på Befalsskolen for Språk og Etterretning når jeg blir kalt inn. Nå er det sant at jeg først blir kalt inn om 2-3 år, men er det NOE spesifikt jeg kan gjøre for å forberede meg for dette gjør jeg det med glede. Jeg vet kondisjon, styrke og alt sånn er viktig, men er det nødvendig å "stresse" med det nå?

 

Jeg har ellers godt språkøre og er på et relativt høyt nivå både i Engelsk og Fransk.

 

Takk for tips :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opptak til befalskolen består av 3 faser.

Fase 1: Fysiske tester, legesjekk, tannlege, intervju og caseløsninger

Fase 2: Felt uke

Fase 3: Mønstring, re-test, valg av ønsket avdeling å tjenestegjøre i

 

For å si det sånn så er det ikke mye du kan gjøre for å forberede deg til FOS. En ting mange brenner seg på hvert år er at de kommer under de fysiske minstekravene. Så FØR du søker, vær sikker på at du er innafor det som kreves av deg under fase 1 av opptaket.

Ja, det er en god ide å tenke litt på hvorfor du søker befalskolen og gjort deg opp med noen formeninger, kommer du til FOS pga. du hørte leder utdanninga var bra å ikke noe mer så stiller man seg ikke noe særlig sterkt.

Blir man tatt med videre til Fase 2, feltuka så handler det ikke lenger om hvor mange pushups du tar, hvor fort du kan løpe eller hvor langt du kan svømme. Forsvaret ønsker å ta inn folk som de ser potensial i, ikke nødvendigvis den som skiller seg ut som en klar leder, men den som forsvaret kan forme inn til den lederen som forsvaret trenger.

Jeg ville ikke bekymret meg noe over det og heller ikke "stresset" med noenting. Bare hold deg i grei form og nyt tiden på vgs!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...