Gå til innhold

Juliess - står på hodet på siste side


Notatblokk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, helt kurant :) . Ser for meg det blir trangt på Kristinaløpet, men :p .

Ja, i fjor gjorde jeg tabben å starte et stykke bak i feltet på 5km og brukte så og si hele løpet på å jobbe meg framover. Måtte ty til fortau oppover mot torget og veibanen ned mot statens park. Relativt tett på den lille stien der og det var mer igjengrodd der i fjor hvis jeg husker rett, så det gjorde jo ikke akkurat mulighetene for å passere noen bedre. Tenkt å stille i år?

Lenke til kommentar

Ja, i fjor gjorde jeg tabben å starte et stykke bak i feltet på 5km og brukte så og si hele løpet på å jobbe meg framover. Måtte ty til fortau oppover mot torget og veibanen ned mot statens park. Relativt tett på den lille stien der og det var mer igjengrodd der i fjor hvis jeg husker rett, så det gjorde jo ikke akkurat mulighetene for å passere noen bedre. Tenkt å stille i år?

Hmm, ja. Så du vil anbefale å starte så langt fremme som mulig? Skal delta ja, 5km blir det på meg i år :) . Har jo lyst til å prøve å slå tiden min, men det blir kanskje vanskelig om det er folk absolutt over alt.

Lenke til kommentar

Hmm, ja. Så du vil anbefale å starte så langt fremme som mulig? Skal delta ja, 5km blir det på meg i år :) . Har jo lyst til å prøve å slå tiden min, men det blir kanskje vanskelig om det er folk absolutt over alt.

Første gang jeg løp i fjor og da tenkte jeg ikke over at det var lurt å være tidlig ute. 10km starter 5min før, så gjelder bare å stå klar når startskuddet går der for å stille seg opp eller varme lett opp foran startstreken og så være frekk nok å presse seg inn et sted. Selvom du står langt bak og klokka ikke starter før du passerer linja, så hjelper det lite når det nærmest er rolig gange oppover mot biblioteket.

Må teste løypa ordentlig en dag, for etter et halvår med trening i vinter, så har det i det siste vært litt mer av og på nå. Merka det greit i går at jeg var ganske gåen... uansett så får man uante krefter med publikum og konkurranseinstinkt. :)

Lenke til kommentar

Første gang jeg løp i fjor og da tenkte jeg ikke over at det var lurt å være tidlig ute. 10km starter 5min før, så gjelder bare å stå klar når startskuddet går der for å stille seg opp eller varme lett opp foran startstreken og så være frekk nok å presse seg inn et sted. Selvom du står langt bak og klokka ikke starter før du passerer linja, så hjelper det lite når det nærmest er rolig gange oppover mot biblioteket.

Må teste løypa ordentlig en dag, for etter et halvår med trening i vinter, så har det i det siste vært litt mer av og på nå. Merka det greit i går at jeg var ganske gåen... uansett så får man uante krefter med publikum og konkurranseinstinkt. :)

Ja, jeg tror jeg skal varme opp veldig godt, jeg er så treig og tung i beina i starten, trenger nok en 2km før jeg starter. Tror adrenalinet og stresset kommer til å være relativt høyt, kjenner jeg meg selv rett! Skal få til et par ganger til gjennom løypa før løpet :)

Skal du ta 5 eller 10 i år?

 

Jogget 2,3km i dag for å hente en bil som stod parkert..... det var IKKE deilig etter to dager med fyll. Gikk kjempesakte og jeg ble helt utslitt :closedeyes: . .

Lenke til kommentar

Ja, jeg tror jeg skal varme opp veldig godt, jeg er så treig og tung i beina i starten, trenger nok en 2km før jeg starter. Tror adrenalinet og stresset kommer til å være relativt høyt, kjenner jeg meg selv rett! Skal få til et par ganger til gjennom løypa før løpet :)

Skal du ta 5 eller 10 i år?

 

Jogget 2,3km i dag for å hente en bil som stod parkert..... det var IKKE deilig etter to dager med fyll. Gikk kjempesakte og jeg ble helt utslitt :closedeyes: . .

5km må det bli. Har ikke løpt lange nok turer i det siste til å prøve på 10km.

Ser ut som det blir noe bedre i år hvertfall med tanke på køen:

STARTPULJER FOR KRISTINALØPET 2013

10 km-løperne

Tønsberg friidrettsklubb ønsker å profilere 10 km-løperne bedre. I år får de full oppmerksomhet! Dere starter kl 15:30 (merk startstidspunktet). Dere løper som vanlig to runder á 5 km.

5 km-løperne

Og, for å gi 10 km-løperne sin velfortjente oppmerksomhet starter første pulje med 5 km-løpere klokka 17:00. Etter noen minutter starter neste pulje, og så videre (f. eks 17:03, 17:06). Vi antar at det blir tre startpuljer.

Trim-klassen

Dere starter ca et minutt etter at siste 5 km-pulje har startet (f. eks 17:07).

Gjelder nok allikevel å komme med i første gruppe, men det letter jo noe at 10km er ferdig før start.

 

Haha... jeg stoppa med øl i tide og droppa sprit på fredag, for ellers visste jeg at jeg kom til å droppe treninga enda en gang. Skal jeg ha sjanse til å slå fjoråret så må jeg være litt særiøs i et par uker nå.

Hva slags tid sikter du deg inn på?

Lenke til kommentar

5km må det bli. Har ikke løpt lange nok turer i det siste til å prøve på 10km.

Ser ut som det blir noe bedre i år hvertfall med tanke på køen:

 

Gjelder nok allikevel å komme med i første gruppe, men det letter jo noe at 10km er ferdig før start.

 

Haha... jeg stoppa med øl i tide og droppa sprit på fredag, for ellers visste jeg at jeg kom til å droppe treninga enda en gang. Skal jeg ha sjanse til å slå fjoråret så må jeg være litt særiøs i et par uker nå.

Hva slags tid sikter du deg inn på?

Venninna mi som jeg bor hos 6/7 dager i uken bor rett bak svømmehallen, så det er ikke noe problem for meg å være tidlig ute :) Jeg har lyst til å klare under 30 minutter på konkurransedagen, min beste tid nå er jo 26:30 i forrige uke. Hva med deg? :)

Lenke til kommentar

MANDAG - NY UKE OG KØDDEØKT

 

Har "hvilt" siden torsdag (dvs. fylla fredag og lørdag), og spist akkurat hva jeg vil. SÅ DEILIG!!

Tok en ekstravakt på jobben idag og var dautrøtt da jeg dro på trening. Litt uggen i beina etter å ha stått i nesten åtte timer.

 

2km roing

 

Pull ups med grønn strikk (ingen hjelp idag, trente alene)

6

4

4

3

+ ett sett chins med 4 rep

 

Knebøy

20kg x 8 + 30kg x 8 + 40kg x 6

47,5kg x5

52,5kg x 4

57,5kg x 6

57,5kg x 6

57,5kg x 6

57,5kg x 6

 

Stående roing, underhåndsgrep (latmannstrening)

20kg x 12

30kg x 7

42,5kg x 10

42,5kg x 10

42,5kg x 9

 

Militærpress

20kg x 10

25kg x 10

 

- så ropte telefonen min at jeg hadde lite batteri, så da avsluttet jeg styrketreningen for å være sikker på at jeg rakk å løpe intervaller før batteriet døde og musikken min forsvant.

 

Tabataintervaller på mølle, 17 km/t x 8

+ fartslek og jogging, totalt 20 minutter (inkludert intervallene)

Lenke til kommentar

Venninna mi som jeg bor hos 6/7 dager i uken bor rett bak svømmehallen, så det er ikke noe problem for meg å være tidlig ute :) Jeg har lyst til å klare under 30 minutter på konkurransedagen, min beste tid nå er jo 26:30 i forrige uke. Hva med deg? :)

Ser på resultatlista fra 2012 at jeg løp på 23:02. Vet ikke helt hvordan formen er, men målet må bli å slå den tiden.

Lenke til kommentar

Torsdag - hviledag.

Advarsel: Dagbokinnlegg

 

Avtalte egentlig å trene bein idag, men så husket jeg jo at jeg skal jo HVILE. Så da gjør jeg det :) . Når jeg kikker tilbake på gårsdagen trente jeg jo absolutt nok i går uansett.

 

Føler fremdeles at energinivået er på bunn, og selv med masse søvn så føler jeg meg slapp og seig. Som f. eks nå, solen stråler og det er varmt ute - her sitter jeg og koper og har 4,5 timer igjen til jobb. Mest lyst til å bare rulle til siden og sove mer enda jeg har sovet 9 timer + i natt.

 

Hadde mareritt om at jeg løp 5k på Kristinaløpet på over en time!!

 

Skal prøve å gjøre en bedre innsats på matfronten selv om ingenting egentlig frister for tiden.

Spiste 200g laks og 3 egg til kveldsmat i går da, så det er jo noe.

Har egentlig lyst til å jogge i kveld, men jeg jobber 16-22 så jeg tviler på det blir noe av. Får relativt vondt i beina av å stå på jobb, ikke helt vant til lengre skift enda :p .

 

På den positive siden, det nye telefonabonnementet mitt er i orden så jeg kan sende evig med meldinger. Tjohei!

 

Burde vel gå og gjøre dette:

post-104005-0-56895400-1371722227_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Håper denne buddhisten kan minne Juliess på at man ikke skal tvinge kroppen for mye og for lenge av gangen. Kroppen og bevisstheten har en lei tendens til å kjøre sivil ulydighet mot egenviljen når den viljen blir for krevende og forlanger umulige resultater. Det er helt greit å la kroppen bestemme litt - og hvis den ynker seg, så hør etter før den begynner å rope og skrike

 

Ellers kan ikke buddhisten se særlige faremomenter

 

peace and loving compassion

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Håper denne buddhisten kan minne Juliess på at man ikke skal tvinge kroppen for mye og for lenge av gangen. Kroppen og bevisstheten har en lei tendens til å kjøre sivil ulydighet mot egenviljen når den viljen blir for krevende og forlanger umulige resultater. Det er helt greit å la kroppen bestemme litt - og hvis den ynker seg, så hør etter før den begynner å rope og skrike

 

Ellers kan ikke buddhisten se særlige faremomenter

 

peace and loving compassion

 

:thumbup:

Takk for et veldig fint innlegg! :)

*legge på minnet til fremtidige situasjoner hvor viljen er sterkere enn vettet*

Lenke til kommentar

Kristinaløpet 2013, lørdag 29. juni

 

Overskyet og lett regn, helt perfekt for min del. Jeg fikk startet langt fremme i min pulje, innen de fem første meterne kanskje :) . Planen var å ta det rolig på slutten og heller øke farten etterhvert, siden første del av løypa er slak oppoverbakke hele veien. Jeg klarte å holde meg til planen, og løp forbi flere i min pulje som nok gikk for hardt ut i starten.

 

Målet var å klare 5k på under en halvtime, siden jeg ikke har jogget de siste to ukene og formen har vært litt opp og ned. Det klarte jeg! Er veldig fornøyd med at jeg klarte å holde meg til planen min også. Var veldig stresset før løpet.

Tid: 26:55 :) Ble 49/104 i min aldersgruppe.

 

http://runkeeper.com/user/juliess/activity/201984868

Måtte starte Runkeeper litt før startskuddet gikk, så den viser mer tid enn hva jeg faktisk klokket inn på på resultatsiden.

 

2013-06-30%2017.16.13.jpg

 

2013-06-30%2017.16.42.jpg

 

 

Ser ut som jeg løper helt alene, men det var mye folk! :)

kristina.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mandag - lett og rask styrkeøkt

 

Deilig å ikke trene til failure :p . Veldig rask økt, brukte vel 50 minutter. Korte pauser :) .

 

Knebøy

20kg x 8 + 30kg x 8 + 40kg x 5

47,5kg x 5

50kg x 5

55kg x 5

55kg x 5

55kg x 5

 

Benkpress

20kg x 12

30kg x 8

35kg x 10

35kg x 10

35kg x 10

 

Skulderpress

7kg x 5

9kg x 5

11kg x 7

11kg x 6

11kg x 6

 

Rygghev i stativ

10 x KV

5kg x 12

5kg x 12

5kg x 12

 

Facepulls

25kg x 10

40kg x 10

40kg x 10

45kg x 10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...