Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk telefon fra Telenor kundeservice i går.

Sim-kortet jeg fikk til 920'n støttet ikke 4G og jeg blir kompensert (på faktura) for å kjøpe nytt sim-kort i butikk hvis jeg ikke ventet på nytt.

God service Telenor :)

Innom Expert i går og vakte oppstandelse med TO 920'er som jeg fikk nye kort til, "åååh, er det den nye?"... :) (...som ingen finner i butikk...)

Nye sim-kort i min gule og sønnens røde. Og ja, det står 4G på kortet.

Synes også at batteriet sank saktere med nytt kort...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper noen her inne kan svare på dette..

 

Fikk som sagt telefonen min i går og har lagt merke til at det står "lokalt nett" i tilen som skal vise mobiloperatør. Noen som vet hva det betyr?

Velger jeg mobiloperatør manuelt kan jeg velge One Call og Telenor( har One Call). Velger jeg Telenor kommer det opp en "trekant" helt øverst på den linjen der batteriikonet er. Noen som vet hva den trekanten betyr?.

Lenke til kommentar

Håper noen her inne kan svare på dette..

 

Fikk som sagt telefonen min i går og har lagt merke til at det står "lokalt nett" i tilen som skal vise mobiloperatør. Noen som vet hva det betyr?

Velger jeg mobiloperatør manuelt kan jeg velge One Call og Telenor( har One Call). Velger jeg Telenor kommer det opp en "trekant" helt øverst på den linjen der batteriikonet er. Noen som vet hva den trekanten betyr?.

 

Bing it ;)

 

http://unleashthephones.com/2012/08/05/weekend-tip-what-do-your-windows-phone-status-bar-icons-mean/

Lenke til kommentar

Har tafset litt på 920'en(uten simkort...) det jeg legger merke til er:

1. Strålende bilder i mørke omgivelser.

2. Litt uskarpe bilder...

3. Fantastisk skjerm

4. Kjapp ui!!!

5. Nydelig kvalitetsfølelse, ikke for tung, men tykkelsen er litt uvant.

6. Ordboka virker god

7. Ie10 er ganske lik som tidligere, men oppleves raskere, og litt mere valgmuligheter:)

 

 

Er det noen måte å få tatt nattbilder på uten å hente inn så sykt mye lys? Vil gjerne ha ett nattbilde der kg bare ser lysene fra hus/lykter, mens det som er svart, faktisk ER svart.

Lenke til kommentar

Har tafset litt på 920'en(uten simkort...) det jeg legger merke til er:

1. Strålende bilder i mørke omgivelser.

2. Litt uskarpe bilder...

3. Fantastisk skjerm

4. Kjapp ui!!!

5. Nydelig kvalitetsfølelse, ikke for tung, men tykkelsen er litt uvant.

6. Ordboka virker god

7. Ie10 er ganske lik som tidligere, men oppleves raskere, og litt mere valgmuligheter:)

 

 

Er det noen måte å få tatt nattbilder på uten å hente inn så sykt mye lys? Vil gjerne ha ett nattbilde der kg bare ser lysene fra hus/lykter, mens det som er svart, faktisk ER svart.

 

Du har en del manuelle innstillinger, flere enn jeg er vant med på tidligere telefone. Lek deg med ISO for eksempel for å justere hvor sensitiv den er til lys

Lenke til kommentar
Er det noen måte å få tatt nattbilder på uten å hente inn så sykt mye lys? Vil gjerne ha ett nattbilde der kg bare ser lysene fra hus/lykter, mens det som er svart, faktisk ER svart.
Dette er jo ett generellt problem med 920 ettersom bildene ser ut som "lys dag" og mister dermed den naturlige stemningen som er i ett kvelds/natt-foto.

 

Se forøvrig test under av 920 i mørke omgivelser.

 

http://pureviewclub.com/2012/8390

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Først og fremst for å ende opp med ønskede bilder i natten så må man sette seg inn i hva man selv kan gjøre. Det er ingen kameraer som på magisk vis gir det ønskede resultatet på automatiske innstillinger, selv ikke det dyreste kameraet fra Canon eller Hasselblad.

 

Ved å endre på ISO og exposure vil du kunne gjenskape mer av det du nettopp ønsker i mørket.

 

- Scene mode: Auto (default),

- ISO: Default,

- Exposure: 0 (default).

 

Forsøk å sett ISO på 100. Sett ned eksponeringen ett hakk eller to, og ikke minst prøv deg frem. Lumia 920 vil forsøke å gjøre mørke bilder lysere (som er svært flott i mange tilfeller), men ønsker du å beholde det mer slik du ser det så lek med disse innstillingene. Det er ikke et "generelt problem" hos Lumia 920, det er et generelt problem hos brukeren at man tror alt skal komme av seg selv, og jeg tør nesten vedde på at om bildene hadde vært "for mørke" hadde noen ønsket de lysere. Forskjellige mennesker, forskjellige behov.

 

Nå virker jeg kanskje litt krass, men det er jeg ikke :tease:

 

Om du ser på disse eksemplene er eksponeringen henholdsvis satt til 0 på det første bildet, -1 på det andre bildet og -2 på det siste. Det aller siste bildet er også satt til ISO 100. https://skydrive.liv...85A86B14A%21268

 

Selv synes jeg de fremstår best med eksponering satt til -1 (og/eller ISO til 100). Samtidig ser jeg frem mot oppdateringen fra Nokia som vil ta for seg skarpheten og den generelle kvaliteten på bildene, nettopp slik de gjorde med 900. :)

 

Ellers anbefaler jeg alle som er seriøst interessert i foto å investere i et godt speilrefleks og sette av noen timer til å lære seg det. Enn så lenge er ikke mobilfoto fra vanlige telefoner mer enn...tja, et mobilfoto (sett bort ifra 808 selvsagt!).

Endret av TheMoonMan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er det noen måte å få tatt nattbilder på uten å hente inn så sykt mye lys? Vil gjerne ha ett nattbilde der kg bare ser lysene fra hus/lykter, mens det som er svart, faktisk ER svart.

Ikke noe problem :)

Bare prøv deg fram på innstillinger, har forsøkt forskjellige og får alt fra for lyst til kølsvart... :D

Lenke til kommentar

Gled deg! Jeg har ikke hatt tid til å teste den så veldig mye, men mitt inntrykk hittil er at telefonen er fantastisk.

 

Har allerede rukket å prøve den en god del. Rød, i samme farge som jeg skal ha. Føles og ser helt magisk ut! Ble ikke noe enklere å vente av den grunn ;)

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...