Gå til innhold

Sniktitt: Nokia Lumia 920


Anbefalte innlegg

Ganske artig at det er kameraet som først og fremst blir diskutert på en mobilTELEFON :) Jeg er mer opptatt av svakheten som rir alle nyere smarttelefoner som en mare: Batterikapasiteten. Greit at skjermen er knivskarp og lyssterk og at menyer glir inn og ut av skjermen, men dersom man må lade telefonen til lunsj fordi alle de fancy funksjonene og den sterke prosessoren spiser opp batteriet - da er det et alvorlig minus.Forøvrig er det synd at Nokia har solgt sjelen sin til Microsoft. Hardwaremessig er kanskje disse telefonene noe av det lekreste man får - jeg har en Nokia N9 (MeeGo) som er nydelig, og kunne godt tenkt meg noen av storebrødrene. Men aldri med Windows.

 

Hadde i "evigheter" en E72. Har nå som du en N9 som jeg også synes er nydelig. Den skulle bare hatt batterikapasiteten som jeg hadde i E72. Min neste blir garantert denne nye, allerhelst i gult. Nydelig telefon. Ser heller ingen minus med Windows.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns dette var skuffende greier... Når man ser på hva Nokia har levert tidligere ser man fort att Lumia 920 ikke når opp desverre.. Jeg tenker da spesiellt på flaggskipet 808 som kom for noen måneder siden!

 

Her er ett sammendrag av de viktigste manglene ved Lumia 920 vs 808:

 

Nokia Lumia 920 “PureView” vs. Nokia 808 PureView Pro

No Pentaband.

No MHL.

No HDMI.

No 3.5mm SD AV Out.

Heavier than Nokia 808 PV.

No AMOLED CBD.

No Dolby HD Audio.

No Nokia PureView Rich Recording.

No external card slot expansion (microSD), 808 supports up to 64GB card

No Xenon flash.

ND Filter is questionably absent.

No Adobe Flash / Flash Lite.

No FM radio.

No Radio Transmitter.

No Java support.

No high quality MEMS microphones.

No DivX/XviD out of the box support (questionably downloadable as app).

No MKV out of the box support (questionably downloadable as app).

The comparison list goes on and on and on…

 

og det er sikkert mer enn dette også, men dette er nok de viktigste manglene.

Når man i tillegg vet att zoom funksjon og pixelsampling (les pureview) ikke finnes på 920 blir det hele bare latterlig, hele "gullet" med pureview er jo den fantastiske zoom`m og de støyfrie bildene..

 

En annen teknologi som også har hatt stor suksess med er "rich recording tech" som gir lyd som blåser andre konkurrenter av banen (se bare på all omtalen 808 har fått pga det), men selvsagt er den også ekskludert fra Lumia 920.... 920 har vell ikke stereo-opptak engang såvidt jeg, kun mono ? (eh, er vi i 2012?)

 

Og uten minnekortleser som gir totalt mye mindre lagringskapasitet enn 808 også, tror Nokia glemmer att kundene skal bruke mobilen til å filme med etc. husk att HD video (1080p) idag krever enormt mye plass, det går lett 1GB på 10min opptak... Så mens 808 har totalt 80GB (64+16GB) så stiller Lumia med 32GB, noen som sier verden går fremover ???

 

Når i tillegg 920 er enda tyngre enn 808 blir det hele bare latterlig..

Jeg er ganske sikker på att Amobil kommer til å gi den stort trekk for nettopp dette, husk Amobil`s test av 808, der ble vekta av mobilen nettopp ga en av de største karaktertrekkene!

 

Nei våkn opp Nokia ellers mister dere enda flere kunder!!!

Noen som tror det var tilfeldig att Nokia aksjen sank med 13% når Lumia 920 ble offentligjort ?? hehe :tease:

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Jeg fant en liten test.

 

iPhone 4S vs Nokia Lumia 920 Image Stabilization Test :

 

CCInsight was one of these lucky enough to be invited to Nokia World 2012, and whilst there managed to do a hands-on test of the Optical Image Stabilization on the Nokia Lumia 920 and compared this to the Digital Image Stabilization on the iPhone 4S.

He notes that he held the iPhone 4S in his right hand, and the Lumia 920 in his left, which presumably made the Nokia handset even less stable.

While no-one can stop the trolls from calling the video fake, I think it is pretty clear the Lumia 920 performed much better than the iPhone 4S, which CCInsight notes results in an “interesting competitive advantage for Nokia on this new device.”

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=_GgV2GxFd4c

 

 

Kilde

Lenke til kommentar

Ganske artig at det er kameraet som først og fremst blir diskutert på en mobilTELEFON :) Jeg er mer opptatt av svakheten som rir alle nyere smarttelefoner som en mare: Batterikapasiteten. Greit at skjermen er knivskarp og lyssterk og at menyer glir inn og ut av skjermen, men dersom man må lade telefonen til lunsj fordi alle de fancy funksjonene og den sterke prosessoren spiser opp batteriet - da er det et alvorlig minus.Forøvrig er det synd at Nokia har solgt sjelen sin til Microsoft. Hardwaremessig er kanskje disse telefonene noe av det lekreste man får - jeg har en Nokia N9 (MeeGo) som er nydelig, og kunne godt tenkt meg noen av storebrødrene. Men aldri med Windows.

 

Hva er galt med Windows? Siden du sier du aldri skal ha det med Windows, regner jeg du har prøvd Windows Phone over litt tid og dermed kan utdype litt hvorfor?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nokia Lumia 920 “PureView” vs. Nokia 808 PureView Pro

No Pentaband.

No MHL.

No HDMI.

No 3.5mm SD AV Out.

Heavier than Nokia 808 PV.

No AMOLED CBD.

No Dolby HD Audio.

No Nokia PureView Rich Recording.

No external card slot expansion (microSD), 808 supports up to 64GB card

No Xenon flash.

ND Filter is questionably absent.

No Adobe Flash / Flash Lite.

No FM radio.

No Radio Transmitter.

No Java support.

No high quality MEMS microphones.

No DivX/XviD out of the box support (questionably downloadable as app).

No MKV out of the box support (questionably downloadable as app).

The comparison list goes on and on and on…

Artig liste det der, kan du nå lage en liste over det 920 har som ikke 808 har? + Du vet at FM radio tuner er påkrevd for alle Windows Phone enheter?
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nokia Lumia 920 “PureView” vs. Nokia 808 PureView Pro

No Pentaband.

No MHL.

No HDMI.

No 3.5mm SD AV Out.

Heavier than Nokia 808 PV.

No AMOLED CBD.

No Dolby HD Audio.

No Nokia PureView Rich Recording.

No external card slot expansion (microSD), 808 supports up to 64GB card

No Xenon flash.

ND Filter is questionably absent.

No Adobe Flash / Flash Lite.

No FM radio.

No Radio Transmitter.

No Java support.

No high quality MEMS microphones.\

No DivX/XviD out of the box support (questionably downloadable as app).

No MKV out of the box support (questionably downloadable as app).

The comparison list goes on and on and on…

Artig liste det der, kan du nå lage en liste over det 920 har som ikke 808 har? + Du vet at FM radio tuner er påkrevd for alle Windows Phone enheter?

 

Er ikke jeg som har lagd listen så tar forbehold om att det kan være feil i den, jeg har kopiert den fra en av de mange andre stedene hvor dette også diskuteres. Men uansett regner jeg med de fleste ser att utviklingen har feil kurs her :)

 

Er du sikker på den har FM-radio altså ? jeg finner ikke den på Nokia`s spec.. Finner du den ??

http://www.nokia.com...specifications/

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Nokia Lumia 920 “PureView” vs. Nokia 808 PureView Pro

No Pentaband.

No MHL.

No HDMI.

No 3.5mm SD AV Out.

Heavier than Nokia 808 PV.

No AMOLED CBD.

No Dolby HD Audio.

No Nokia PureView Rich Recording.

No external card slot expansion (microSD), 808 supports up to 64GB card

No Xenon flash.

ND Filter is questionably absent.

No Adobe Flash / Flash Lite.

No FM radio.

No Radio Transmitter.

No Java support.

No high quality MEMS microphones.\

No DivX/XviD out of the box support (questionably downloadable as app).

No MKV out of the box support (questionably downloadable as app).

The comparison list goes on and on and on…

Artig liste det der, kan du nå lage en liste over det 920 har som ikke 808 har? + Du vet at FM radio tuner er påkrevd for alle Windows Phone enheter?

 

Er ikke jeg som har lagd listen så tar forbehold om att det kan være feil i den, jeg har kopiert den fra en av de mange andre stedene hvor dette også diskuteres. Men uansett regner jeg med de fleste ser att utviklingen har feil kurs her :)

 

Er du sikker på den har FM-radio altså ? jeg finner ikke den på Nokia`s spec..

http://www.nokia.com...specifications/

Microsoft har selv sagt at alle WP7 apper skal fungere på WP8, og ja det er en hel haug med radio apper for WP7. Uansett synes jeg den listen du drar inn i diskusjonen er veldig ensidig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nokia Lumia 920 “PureView” vs. Nokia 808 PureView Pro

No Pentaband.

No MHL.

No HDMI.

No 3.5mm SD AV Out.

Heavier than Nokia 808 PV.

No AMOLED CBD.

No Dolby HD Audio.

No Nokia PureView Rich Recording.

No external card slot expansion (microSD), 808 supports up to 64GB card

No Xenon flash.

ND Filter is questionably absent.

No Adobe Flash / Flash Lite.

No FM radio.

No Radio Transmitter.

No Java support.

No high quality MEMS microphones.\

No DivX/XviD out of the box support (questionably downloadable as app).

No MKV out of the box support (questionably downloadable as app).

The comparison list goes on and on and on…

Artig liste det der, kan du nå lage en liste over det 920 har som ikke 808 har? + Du vet at FM radio tuner er påkrevd for alle Windows Phone enheter?

 

Er ikke jeg som har lagd listen så tar forbehold om att det kan være feil i den, jeg har kopiert den fra en av de mange andre stedene hvor dette også diskuteres. Men uansett regner jeg med de fleste ser att utviklingen har feil kurs her :)

 

Er du sikker på den har FM-radio altså ? jeg finner ikke den på Nokia`s spec..

http://www.nokia.com...specifications/

Microsoft har selv sagt at alle WP7 apper skal fungere på WP8, og ja det er en hel haug med radio apper for WP7. Uansett synes jeg den listen du drar inn i diskusjonen er veldig ensidig.

 

Det er jo ikke FM-radio det... regner med du vet forskjell på nettradio (streamet over nettet) og en FM-radio ?? det er to helt forskjellige ting....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den smørbrødlista der er sånn ca alt jeg ikke er keen på å betale ekstra for for å ha på mobilen min.

Det er selvsagt ikke alle som har behov for alt det nei, men mange av de tingene er veldig fin å ha på en mobil :) Uansett, poenget mitt er att utviklingen går feil vei når en produsent plutselig fjerner så mye teknologi...

99% av listen er totalt ubrukelig for en mobiltelefon. Greit nok å ha noe av det på nisjetelefoner som 808, men hold det unna normaltelefoner.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg syns dette var skuffende greier... Når man ser på hva Nokia har levert tidligere ser man fort att Lumia 920 ikke når opp desverre.. Jeg tenker da spesiellt på flaggskipet 808 som kom for noen måneder siden!Her er ett sammendrag av de viktigste manglene ved Lumia 920 vs 808:Nokia Lumia 920 “PureView” vs. Nokia 808 PureView ProNo Pentaband.No MHL.No HDMI.No 3.5mm SD AV Out.Heavier than Nokia 808 PV.No AMOLED CBD.No Dolby HD Audio.No Nokia PureView Rich Recording.No external card slot expansion (microSD), 808 supports up to 64GB cardNo Xenon flash.ND Filter is questionably absent.No Adobe Flash / Flash Lite.No FM radio.No Radio Transmitter.No Java support.No high quality MEMS microphones.No DivX/XviD out of the box support (questionably downloadable as app).No MKV out of the box support (questionably downloadable as app).The comparison list goes on and on and on…og det er sikkert mer enn dette også, men dette er nok de viktigste manglene.Når man i tillegg vet att zoom funksjon og pixelsampling (les pureview) ikke finnes på 920 blir det hele bare latterlig, hele "gullet" med pureview er jo den fantastiske zoom`m og de støyfrie bildene..En annen teknologi som også har hatt stor suksess med er "rich recording tech" som gir lyd som blåser andre konkurrenter av banen (se bare på all omtalen 808 har fått pga det), men selvsagt er den også ekskludert fra Lumia 920.... 920 har vell ikke stereo-opptak engang såvidt jeg, kun mono ? (eh, er vi i 2012?)Og uten minnekortleser som gir totalt mye mindre lagringskapasitet enn 808 også, tror Nokia glemmer att kundene skal bruke mobilen til å filme med etc. husk att HD video (1080p) idag krever enormt mye plass, det går lett 1GB på 10min opptak... Så mens 808 har totalt 80GB (64+16GB) så stiller Lumia med 32GB, noen som sier verden går fremover ???Når i tillegg 920 er enda tyngre enn 808 blir det hele bare latterlig..Jeg er ganske sikker på att Amobil kommer til å gi den stort trekk for nettopp dette, husk Amobil`s test av 808, der ble vekta av mobilen nettopp ga en av de største karaktertrekkene!Nei våkn opp Nokia ellers mister dere enda flere kunder!!!Noen som tror det var tilfeldig att Nokia aksjen sank med 13% når Lumia 920 ble offentligjort ?? hehe :tease:

 

Skal du poste denne lista i hver eneste Lumia 920 artikkel?

 

808 er en kameratelefon som ble bygd for at Nokia skulle vise hva de kunne få til. Lumia 920 har aldri siktet etter å ta over denne possisjonen. Det er en "helt vanlig" smarttelefon som sikter etter det ordinære markedet, men som bruker mye av teknologien Nokia har på kamerasiden. Og du kan forsøke å disse 920 så mye du vil, men kameraet er tilsynelatende svært godt. Langt over konkurrentene, selv om det kanskje ikke når helt opp til Nokias egne 808 som er en kladdos av en konstruksjon. Jeg kunne ikke tenke meg en 920 med en diger klump på baksiden. Men for alt vi vet kommer det også en WP telefon som arvtaker til 808 etter hvert.

 

Det er også tydelig at du ikke vet hva begrepet Pureview, som da er Nokias eget, faktisk er. Det er ikke det ene kameraet på 808.

 

Har du kjørt den spec lista di opp mot iPhone?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Avhengig av av apple kommer med i dag, tror jeg denne ligger godt an til å bli den nye store på haugen!!!

 

Tviler jeg sterkt på. At den kan slå an, spesielt med disse fargene er fult mulig men hovedproblemet her er Windows Phone og det faktum at de fleste brukere allerede sitter å er mer enn godt nok fornøyde med iOS og Android, flere har gjerne også endel applikasjoner til et av disse systemene som de har betalt litt for, hvorfor skulle disse gå over til Windows Phone fra iOS / Android som de allerede er godt fornøyde med?

 

 

Er egentlig bare oss som er litt spesielt interesserte som bytter bare for å bytte fordi vi syntes ny teknologi og ny programvare er interessant, men vi representerer en forsvinende liten prosentandel av markedet. Nokia Lumia 920 mangler prikken over "i-en" som skal trekke kunder bort ifra Samsung, HTC, Sony med Android og iPhone med iOS og det både Nokia og Microsoft desperat trenger er jo å få tilrevet seg større markedsandel.

 

PureView kamera med "bare" 8.1 megapiksler vil jo heller ikke slå an blant massene, da disse har fått for seg at høyere tall = bedre kamera så når de står å se iPhone 5 med 12MP (gjetning), diverse Sony, HTC og Samsung med 10-18 megapiksler så tror de automatisk at disse har bedre kamera og vips så strekker ikke Nokia sin "PureView" ut til massene, dessverre.

 

 

Designet, eller rettere sagt fargeløsningen er også noe knæsj og for flere så minner det farlig mye om et "tupperware" produkt og det slår ikke an hos alle det heller.

 

 

 

Nokia Lumia 920 virker som et kjempeflott telefon og vil nok være en av de mest attraktive og mest aktuelle Windows Phone 8 telefonene på markedet for de som ønsker såpass stor skjer, det store spørmålet er jo hvor mange i markedet som ønsker / viser interesse for Windows Phone. Jeg ser ikke helt hva som skal trekke den jevne forbruker fra Android og iOS over til Lumia og Windows Phone. Det er jo ikke sånn at Lumia 800 / 900 har hatt noen kjempe suksess, selger greit men intet mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ofte enig med deg RamGuy, men denne gangen er jeg ikke det. Du kan ikke sammenligne 900 og 920. Kamera, NFC, Qi, Nokias integrering med WP8, LTE, synkronisering med hele MS-ekosystemet etc er svært gode grunner til hvorfor denne telefonen kommer til å være ettertraktet.

 

Jeg husker tilbake de dagene der folk ble servert suverene anmeldelser av tidlige Android-telefoner, uten at det tok av. Galax SII kan vel sies å være den første smarttelefonen med Android som tok av. Jeg spår det samme for 920.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...