Gå til innhold

Hvordan få Thailandsk statsborgerskap?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du fortsatt er norsk statsborger så trur jeg du er nøtt til å skatte til Norge, men kun mellom legget mellom den Thailandske og Norske skatten. Om jeg ikke tar helt feil, noe det er mulig jeg gjør.

 

Er også noen rare regler om at du må skatte til Norge i 3 år etter du flytter ut og om du oppholder deg over ett visst antall dager i Norge i løpe av denne perioden så starter tiden på nytt. Du burde lese deg opp om det også så du ikke går på en smell. Jeg husker ikke detaljene rundt det der, husker kun at det er noe syke greier om at man må skatte til Norge i flere år etter man flytter.

Lenke til kommentar

Du kan kun ha et statsborgerskap. Hvordan rutinene på dette er i Thailand vet jeg ikke, men du kan jo kontakte den ambassaden som holder til i oslo :)

Det er feil, du kan ha dobbelt statsborgerskap. TS: Les her. :)

 

Det kan du, men det er også noe jeg tviler på at en får bare fordi en vil ha det.

De jeg har hørt om som har dette har i all hovedsak foreldre fra to forskjellige nasjoner.

Lenke til kommentar
En norsk borger som har fått statsborgerskap i et annet land etter å ha søkt om eller uttrykkelig samtykket i å få det, eller ved melding, mister automatisk sitt norske statsborgerskap. Det gjelder også om et barn får statsborgerskap i et annet land som følge av forelders/verges søknad, melding eller samtykke. Se nærmere "Tap av statsborgerskap ved nytt statsborgerskap".Norsk borger som får annet lands statsborgerskap av andre grunner, mister ikke det norske statsborgerskapet. Dobbelt statsborgerskap er da med andre ord akseptert.

 

Altså, norge godtar ikke automatisk at man søker om statsborgerskap i andre land. Jada, det er mulig å ha dobbelt, men da på spesielt grunnlag. Har selv jobbet en periode ved utlendingsaker i politiet og det er helt vanlig i at utlendinger får dobbelt statsborgerskap, men dette skyldes rett og slett at hjemlandet ikke vil gi slipp på deres statsborgerskap.

Lenke til kommentar

Hvis du har en god utdannelse og kunnskap som er nyttig, stor formue og store inntekter som du fortsatt vil få når du flytter, pluss mange produktive skattbare foran deg, og en jobb allerede klar for deg i landet du vil flyte til så klarer man nokk å få seg statsborgerskap i de fleste land etter en stund. Så sant det ikke er ett veldig spesielt land. Har du ingen ting av dette så blir ting nokk straks mer kronglete i en del land, spesielt utenfor EU.

Lenke til kommentar

Hei, hei, og god ettermiddag.

 

Hvordan kan man få thailandsk statsborgerskap?

Kan man både ha thailandsk og norsk statsborgerskap?

Bare hold deg unna politiet i THailand , makan til penge tiggere

 

Gjør politiet med eller uten lov?

Fått tips at visst man blir frastjelt noe i en ferie plass så ikke ring politiet, pluss at de krever penger for ting norge ikke krever penger for.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...