Gå til innhold

FTL lanseres denne uken (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ble ett kjøp, jeg betale til og med overpris, da jeg syntes de fortjente litt ekstra (og det var veldig billig til å begynne med). Har fått spilt to runder, første gang døde jeg ca halvveis, og andre gang kom jeg helt til enden, men var alt for skadet. Har ikke vært spesielt vanskelig, men jeg kan ha vært heldig.

 

Noen youtube videoer fra Nerd3

 

 

Lenke til kommentar

Spillet er ute på den offisielle hjemmesiden (http://www.ftlgame.com/) for bare $9 (10% avslag første uke). Er også ute på GOG.

DRM-fritt fra begge disse stedene. Direkte fra utviklerne loves man spillet i alle utgaver (Windows, Mac, Linux) og en Steam key.

 

Har ikke spilt det selv ennå, så kan ikke gi en glødende anbefaling. Men det skal nok kjøpes, ja.

 

Takk for tipset - kjøpte frå GoG i staden for Steam, så slapp eg å vente til klokka var 1900. :)

Lenke til kommentar

Noen mer eller mindre opplagte tips for begynnelsen av spillet, basert på egen erfaring og hva jeg har sett fra noen youtube videoer:

 

Skru av medical bay, og sett to/maks strøm på motoren for økt evade. Aktiver medical bay kun ved behov.

 

Hvis man ikke har nok strøm til alle systemer, så kan oksygenet skrus av for en liten stund, slik at man får skutt en ekstra rakett e.l.

 

Blast doors er praktisk mot inntrengere, spesielt når man åpner dørene for å slippe ut oksygenet i de rommene de må igjennom. Da vil de være skadet når de kommer frem til mannskapet ditt, om de ikke dør på veien. Kan være farlig å tømme for mye av skipet for oksygen under kamp, spesielt hvis oksygen systemet tar skade og det meste av mannskapet er langt unna. Kan bli vanskelig å få reparert. Dette var en av måtene jeg møtte døden på ....

 

Det er en fordel å sloss mot inntrengere i medical bay, man blir helbredet mer enn man tar skade (eller det skal i alle fall mye til for å dø der).

 

Jo raskere våpen skyter, jo raskere øker ferdigheten med våpen systemet. F.eks. Ion Blaster med ett skudd pr 4 sek er kjekk å ha.

 

Når man reparerer en hull leak, kan det være kjekt å åpne dørene til nabo rommene, da får man oksygen fra de og mannskapet vil ikke ta like mye skade under reparasjon.

Lenke til kommentar

Edit: For sen, for legge ved ett bilde av Engi type B skipet i stedet for ;)

post-70961-0-57442100-1347994360_thumb.png

 

 

Hårfin seier...

Gratulerer, easy eller normal? Det beste jeg har klart til nå er nivå 3 (normal, har ikke testet easy enda), har ikke hatt mange/gode nok mannskap til å sloss mot både flagg skipet og de som border meg.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Sikkert fordi han nettopp har reparert Sensorene,

Høres fornuftig ut. Siden han har en bombe og har oppgradert sensorene til å se mannskapet ombord hos fienden, så er det greit å få fikset sensorene ganske raskt slik at man prøve å skade/drepe mannskapet samtidig som man tar ut fiendes systemer med bomben.

Lenke til kommentar

Funka bra å bruke en rakett til å skyte i stykker skjold-generatoren for så å bruke laser etterpå. Sekundærmålet mitt pleier å være våpen-rommet som gjør at de ikke får skutt så mye på meg. Ganske smart å få skjoldet opp på ASAP så man slipper å reparere skipet hele tida.

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...