Gå til innhold

Anmodning om tiltale mot og straff av Eskil Pedersen


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Her er en del opplysninger, bla, e intervju EP hadde med BBC, som visstnok ble forsøkt holdt hemmelig.

Man kan jo også lure på hvorfor politiet ville holde dette hemmelig.

 

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.8073490

 

Og bla dette var nytt for meg, "Medan ferja låg i Tyrifjorden ringde fleire frå øya og bad dei om å snu"

 

Likevel tok altså EP avgjørelsen om å dra videre, og overlate dem til seg selv. Man kan jo bare lure på hvor mange ungdommer som døde fordi EP stakk av med båten.

Lenke til kommentar

Her er en del opplysninger, bla, e intervju EP hadde med BBC, som visstnok ble forsøkt holdt hemmelig.

Man kan jo også lure på hvorfor politiet ville holde dette hemmelig.

 

http://www.nrk.no/ny...norge/1.8073490

 

Og bla dette var nytt for meg, "Medan ferja låg i Tyrifjorden ringde fleire frå øya og bad dei om å snu"

 

Likevel tok altså EP avgjørelsen om å dra videre, og overlate dem til seg selv. Man kan jo bare lure på hvor mange ungdommer som døde fordi EP stakk av med båten.

 

Dette er strengt tatt veldig gammelt nytt og har blitt tatt opp i den andre tråden. Videre har vi kun din påstand om at politiet ville holde det hemmelig, og den betyr ikke akuratt veldig mye.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

"Å få panikk og flykte er ikke ulovlig,"

 

Det er vel ulovlig i forbindelse med trafikkulykker?

 

Jeg synes anmeldelsen er interessant....

Dette er lenge siden, men det går ikke an å ikke stoppe og når man leser sånt. Dette er da ikke sammenlignbart i det hele tatt! Man risikerer jo ikke livet ved å stoppe opp ved trafikkulykke.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

"Å få panikk og flykte er ikke ulovlig,"

 

Det er vel ulovlig i forbindelse med trafikkulykker?

 

Jeg synes anmeldelsen er interessant....

Dette er lenge siden, men det går ikke an å ikke stoppe og når man leser sånt. Dette er da ikke sammenlignbart i det hele tatt! Man risikerer jo ikke livet ved å stoppe opp ved trafikkulykke.

 

 

Har du erfaring?

Lenke til kommentar

Synes man skal være forsiktig med å sette psykiatriske diagnoser på forumsbrukere her.

 

Det ble prøvd på A.B.B av mere kvalifiserte med blandede resultater.

 

Når det er sagt, synes jeg ikke en straffesak mot AUF lederen er veien å gå.

 

Uansett vil dette vedhefte ham, så lenge han lever og lenge etter hans død.

Noe er galt med en person som velger å ta ett liv basert på ABB's motiver som jo var helt sinnsyke.

 

Drap har nesten utelukkende ett motiv hvor den drepte har en del å gjøre med drapsmannen.

Lenke til kommentar

 

 

"Å få panikk og flykte er ikke ulovlig,"

Det er vel ulovlig i forbindelse med trafikkulykker?

Jeg synes anmeldelsen er interessant....

 

Dette er lenge siden, men det går ikke an å ikke stoppe og når man leser sånt. Dette er da ikke sammenlignbart i det hele tatt! Man risikerer jo ikke livet ved å stoppe opp ved trafikkulykke.

Har du erfaring?

Nei, men man gjør jo ikke det.

Lenke til kommentar

Nei, men man gjør jo ikke det.

Det kommer ann på forholdene ved ulykken, i mange tilfeller kan det være best å bli i bilen, og ringe nødetatene da det er farlig å bevege seg uttafor. Typisk i kjedekolisjoner feks, eller der det er fare for det.

 

Man skal ikke risikere livet sitt, men det er forbudt å kjøre på noen og så stikke av.

Lenke til kommentar

Når man kan redde andres liv, men tror man risikere sitt eget, så er det ikke alle som vil gjøre det, sånn er mennesker skapt og kan ikke gjøre så mye med det,

 

At forklaringer blir hemmeligholdt i en så viktig sak derimot blir helt meningsløst og danner grobunn for mange spekulasjoner som vi burde slippe i slike saker. Men jeg antar at det er det som er definisjonen på "mer demokrati mer åpenhet"

Lenke til kommentar

 

Nei, men man gjør jo ikke det.

 

Det kommer ann på forholdene ved ulykken, i mange tilfeller kan det være best å bli i bilen, og ringe nødetatene da det er farlig å bevege seg uttafor. Typisk i kjedekolisjoner feks, eller der det er fare for det.

Man skal ikke risikere livet sitt, men det er forbudt å kjøre på noen og så stikke av.

Det er ingen som kjører forbi en kjedekollisjon. Det er forsåvidt ikke mulig og ulovlig. Så setter man jo opp varseltrekant dersom en er i stand til det. Og det er ingen fare dersom en følger trafikkreglene.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

 

"Å få panikk og flykte er ikke ulovlig,"

Det er vel ulovlig i forbindelse med trafikkulykker?

Jeg synes anmeldelsen er interessant....

Dette er lenge siden, men det går ikke an å ikke stoppe og når man leser sånt. Dette er da ikke sammenlignbart i det hele tatt! Man risikerer jo ikke livet ved å stoppe opp ved trafikkulykke.

Har du erfaring?

Nei, men man gjør jo ikke det.

 

 

Jeg retter til: Nei, man VIL jo ikke gjøre det ...

 

Vi vet ingenting før vi står midt oppi det, og da er det vel sånn at vi enten; går inn i farene, fryser helt fast, eller rømmer, slik som andre dyr bruker å gjøre - jeg mener i hvert fall å ha hørt sånt ett eller annet sted. Så da er det ingen riktig eller feil måte å reagere på, men annet enn at vi synes best om de som er villig til å utsette seg selv for ubehag og mulige farer ved å trosse frykten

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Dette er lenge siden, men det går ikke an å ikke stoppe og når man leser sånt. Dette er da ikke sammenlignbart i det hele tatt! Man risikerer jo ikke livet ved å stoppe opp ved trafikkulykke.

Har du erfaring?

 

Jeg retter til: Nei, man VIL jo ikke gjøre det ...

 

Vi vet ingenting før vi står midt oppi det, og da er det vel sånn at vi enten; går inn i farene, fryser helt fast, eller rømmer, slik som andre dyr bruker å gjøre - jeg mener i hvert fall å ha hørt sånt ett eller annet sted. Så da er det ingen riktig eller feil måte å reagere på, men annet enn at vi synes best om de som er villig til å utsette seg selv for ubehag og mulige farer ved å trosse frykten

 

Du har helt rett. Man vet ikke selv hvordan man reagerer før man står i en situasjon. Derfor kan man ikke straffe Eskil for hvordan han reagerte. Trodde den debatten for lengst var over. Vi må la Eskil få være i fred. Den mannen har vel lidd nok nå. Tenk på alle de nære venner han mistet og ikke minst i ettertid da enkelte stilte kritiske spørsmål om noe de selv ikke hadde snøring om. Det er lett og spille helt i sine drømmer.

Lenke til kommentar

 

 

Nei, men man gjør jo ikke det.

Det kommer ann på forholdene ved ulykken, i mange tilfeller kan det være best å bli i bilen, og ringe nødetatene da det er farlig å bevege seg uttafor. Typisk i kjedekolisjoner feks, eller der det er fare for det.

Man skal ikke risikere livet sitt, men det er forbudt å kjøre på noen og så stikke av.

Det er ingen som kjører forbi en kjedekollisjon. Det er forsåvidt ikke mulig og ulovlig. Så setter man jo opp varseltrekant dersom en er i stand til det. Og det er ingen fare dersom en følger trafikkreglene.

 

 

På vei nordover mot Minnesund så var det en kjedekollisjon ved Nebbenes pga. is (sol og fint vær, men den svingen ligger i skyggen) og en bil forran meg sklei inn i en annen som sklei inn i en tredje, og alle for rett inn i midtrabatten. Jeg klarte akkurat å unngå alle sammen, men fikk ei ripe på høyredøra mi av en del som fløy. Jeg valgte å IKKE stoppe, da det også kom en trailer noen hundre meter bak meg som sikkert lå i vel 100, og det ikke så ut som noe store skader, da bilene hadde bremsa mye ned på vei inn i rabatten. Ringte heller å sa fra til politiet.

 

 

 

Men nok om det,

var M/S Thorbjørn pansret? Eller snakker vi bare om den vanlige stålkonstruksjonen ferga hadde? For det er isåfall ikke en "pansret" båt.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

"Å få panikk og flykte er ikke ulovlig,"

Det er vel ulovlig i forbindelse med trafikkulykker?

Jeg synes anmeldelsen er interessant....

 

Dette er lenge siden, men det går ikke an å ikke stoppe og når man leser sånt. Dette er da ikke sammenlignbart i det hele tatt! Man risikerer jo ikke livet ved å stoppe opp ved trafikkulykke.

Har du erfaring?

Nei, men man gjør jo ikke det.

Jeg retter til: Nei, man VIL jo ikke gjøre det ...

 

Vi vet ingenting før vi står midt oppi det, og da er det vel sånn at vi enten; går inn i farene, fryser helt fast, eller rømmer, slik som andre dyr bruker å gjøre - jeg mener i hvert fall å ha hørt sånt ett eller annet sted. Så da er det ingen riktig eller feil måte å reagere på, men annet enn at vi synes best om de som er villig til å utsette seg selv for ubehag og mulige farer ved å trosse frykten

Som sagt, man risikerer jo ikke livet ved å stoppe opp ved en trafikkulykke.

Lenke til kommentar

 

 

 

Nei, men man gjør jo ikke det.

 

Det kommer ann på forholdene ved ulykken, i mange tilfeller kan det være best å bli i bilen, og ringe nødetatene da det er farlig å bevege seg uttafor. Typisk i kjedekolisjoner feks, eller der det er fare for det.

Man skal ikke risikere livet sitt, men det er forbudt å kjøre på noen og så stikke av.

Det er ingen som kjører forbi en kjedekollisjon. Det er forsåvidt ikke mulig og ulovlig. Så setter man jo opp varseltrekant dersom en er i stand til det. Og det er ingen fare dersom en følger trafikkreglene.

På vei nordover mot Minnesund så var det en kjedekollisjon ved Nebbenes pga. is (sol og fint vær, men den svingen ligger i skyggen) og en bil forran meg sklei inn i en annen som sklei inn i en tredje, og alle for rett inn i midtrabatten. Jeg klarte akkurat å unngå alle sammen, men fikk ei ripe på høyredøra mi av en del som fløy. Jeg valgte å IKKE stoppe, da det også kom en trailer noen hundre meter bak meg som sikkert lå i vel 100, og det ikke så ut som noe store skader, da bilene hadde bremsa mye ned på vei inn i rabatten. Ringte heller å sa fra til politiet.

 

Men nok om det,

var M/S Thorbjørn pansret? Eller snakker vi bare om den vanlige stålkonstruksjonen ferga hadde? For det er isåfall ikke en "pansret" båt.

Hæ? Men her er da ikke situasjonen over. Jeg snakker om da kollisjonen er skjedd og alle biler som er involvert i ulykken har stoppet opp. Du gir beskjed til politiet og det er da greit hvis de sier at du kan kjøre videre. Og du skriver jo at det ikke så ut som store skader.

 

Endret av Step_up
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Som sagt, man risikerer jo ikke livet ved å stoppe opp ved en trafikkulykke.

 

 

Og som sagt, man VET ikke før man står midt oppi det - bevisstheten er ikke noe du kan styre, men noe du kan spille på lag med, så det kommer an på så mye og mangt, at det lar seg ikke gjøre å si hva man SKAL, men vi liker jo å finne en skyldig i en hver henseende, og tror det skal sette såpass støkk i oss, at vi gjør som bestilt. Men sånn er det ikke

 

Vi skal være glade for de som reagerer mest korrekt, men vi skal ikke dømme de som bare fulgte sin natur, fordi vi blir ikke kvitt ulykker ved å straffe noen spesielle

Lenke til kommentar

 

Som sagt, man risikerer jo ikke livet ved å stoppe opp ved en trafikkulykke.

 

Og som sagt, man VET ikke før man står midt oppi det - bevisstheten er ikke noe du kan styre, men noe du kan spille på lag med, så det kommer an på så mye og mangt, at det lar seg ikke gjøre å si hva man SKAL, men vi liker jo å finne en skyldig i en hver henseende, og tror det skal sette såpass støkk i oss, at vi gjør som bestilt. Men sånn er det ikke

 

Vi skal være glade for de som reagerer mest korrekt, men vi skal ikke dømme de som bare fulgte sin natur, fordi vi blir ikke kvitt ulykker ved å straffe noen spesielle

Såvidt meg bekjent er det en straffbar handling å ikke stoppe opp eller å gi beskjed til politiet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Som sagt, man risikerer jo ikke livet ved å stoppe opp ved en trafikkulykke.

Og som sagt, man VET ikke før man står midt oppi det - bevisstheten er ikke noe du kan styre, men noe du kan spille på lag med, så det kommer an på så mye og mangt, at det lar seg ikke gjøre å si hva man SKAL, men vi liker jo å finne en skyldig i en hver henseende, og tror det skal sette såpass støkk i oss, at vi gjør som bestilt. Men sånn er det ikke

 

Vi skal være glade for de som reagerer mest korrekt, men vi skal ikke dømme de som bare fulgte sin natur, fordi vi blir ikke kvitt ulykker ved å straffe noen spesielle

Såvidt meg bekjent er det en straffbar handling å ikke stoppe opp eller å gi beskjed til politiet.

 

 

Ja, jeg vedgår jo at det er den måten vi feilbarlige mennesker har funnet ut at vi skal gjøre, for å ha en "ryddig verden" alle sammen. Tenk bare på dette med "årsak virkning" i eks. abb - hvor mange skulle vært sammen på tiltalebenken - hvor mange var det som BURDE skjønt tegningen osv osv. Jeg tror vi kunne fylt hele tingretten med medskyldige, men slik kan vi ikke gjøre, for da blir det flere som må sitte i arrest, enn det er som får bevege seg i frihet

Lenke til kommentar

 

 

 

Som sagt, man risikerer jo ikke livet ved å stoppe opp ved en trafikkulykke.

 

Og som sagt, man VET ikke før man står midt oppi det - bevisstheten er ikke noe du kan styre, men noe du kan spille på lag med, så det kommer an på så mye og mangt, at det lar seg ikke gjøre å si hva man SKAL, men vi liker jo å finne en skyldig i en hver henseende, og tror det skal sette såpass støkk i oss, at vi gjør som bestilt. Men sånn er det ikke

 

Vi skal være glade for de som reagerer mest korrekt, men vi skal ikke dømme de som bare fulgte sin natur, fordi vi blir ikke kvitt ulykker ved å straffe noen spesielle

Såvidt meg bekjent er det en straffbar handling å ikke stoppe opp eller å gi beskjed til politiet.

Ja, jeg vedgår jo at det er den måten vi feilbarlige mennesker har funnet ut at vi skal gjøre, for å ha en "ryddig verden" alle sammen. Tenk bare på dette med "årsak virkning" i eks. abb - hvor mange skulle vært sammen på tiltalebenken - hvor mange var det som BURDE skjønt tegningen osv osv. Jeg tror vi kunne fylt hele tingretten med medskyldige, men slik kan vi ikke gjøre, for da blir det flere som må sitte i arrest, enn det er som får bevege seg i frihet

Hehe, du spøker sant? Det der orker jeg ikke å bruke krefter på. Ryddig verden? Men det finnes da null grunner til å ikke gjøre ett av de to alternativene. Kan ikke helt se hvorfor noen skulle motsette seg det å hjelpe noen i nød.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Hehe, du spøker sant? Det der orker jeg ikke å bruke krefter på. Ryddig verden? Men det finnes da null grunner til å ikke gjøre ett av de to alternativene. Kan ikke helt se hvorfor noen skulle motsette seg det å hjelpe noen i nød.

 

 

Jeg snakker om hvor komplisert det er å dømme fra et personlig ståsted. Vi er alle personer med personlige kondisjoneringer, og basert på disse ser og forstår vi verden. Vi er altså for tiden, ca 8 milliarder mennesker som har hver vår personlige verden. Det ville vært umulig å forholde seg til 8 milliarder forskjellige verdener, så da har vi lagd oss konvensjoner og tydelige regler for å "avgrense og definer en felles verden", og i den "kompromissverden" er vi enige om at "Utøya" hadde en skyldig, og han sitter bak lås og slå. Men ser vi nærmere på hva som var med å lage "personen bb", så er det sikkert mange som har vært med å bidra til den "syke helheten".

 

Så, jeg motsetter meg ikke at det finnes regler og verdier som forteller mennesket hva som for tiden er best å gjøre, jeg sier bare at det er vanskelig å dømme de som av en eller annen personlig grunn valgte å fravike "normen"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...