Gå til innhold

Anmodning om tiltale mot og straff av Eskil Pedersen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Giabo?

Druknet? hvem?

Hvorfor ikke anmelde alle voksne på øya som gjemte seg også?

De var jo voksne og kunne sikkert sett stygt på våpnene og sagt "fysjamei du liksompoliti, du må ikke skyte"...

 

Lykke til. Godt at du sysselsetter de statlige ansatte.

 

 

Hei hei hei. Det er forskjell fra å rømme med et transportmiddel som er pansret til å gjemme seg fra en som skyter villt rundt seg.

 

 

Jeg synes fyren er direkte usmakelig og han melker dette for hva det er verdt.

Han skal jo bruke 60 mill på å gjenreise Utøya!?

Med fare for å gå over kanten, så er det ikke så veldig mye å gjenreise. Et par trehus? kanskje noen utedasser?

Isåfall så er det bare noen kulehull i de?

Det må jo koste kanskje maks 60 000. Har han bare bommet med to nuller?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hva gjenreisingen skal koste får strengt tatt være en sak mellom AUF og dem som skal betale regningen. Med mindre man skulle bruke skattepengene våre på det, selvsagt, da hadde det vært et politisk spørsmål.

 

Jeg har ikke bidratt med noe, og det tilsvarer hvor mye motiv jeg har for å bry meg om det prosjektet.

 

Geir :)

 

Hvor får auf så mye penger fra da???

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hva gjenreisingen skal koste får strengt tatt være en sak mellom AUF og dem som skal betale regningen. Med mindre man skulle bruke skattepengene våre på det, selvsagt, da hadde det vært et politisk spørsmål.

 

Jeg har ikke bidratt med noe, og det tilsvarer hvor mye motiv jeg har for å bry meg om det prosjektet.

 

Geir :)

 

Hvor får auf så mye penger fra da???

Økonomi

I dagene og ukene etter 22. juli 2011 opplevde alle involverte massiv støtte fra hele Norge. Omtanken, fellesskapet og nestekjærligheten varmet.

Mange ønsket også å bidra økonomisk til å gjenreise Utøya. For å håndtere disse gavene på en ryddig måte, ble ”22.juli-fondet til gjenreising av Utøya” opprettet.

22.juli-fondet har så langt mottatt rundt 40 millioner kroner til gjenreising av Utøya. Vår plan er å realisere Nye Utøya med en kostnadsramme på inntil 60 millioner kroner.

Vi er svært takknemlige for alle bidrag som gir muligheten til å gjenreise Utøya som et sted der ungdom fortsatt kan møtes til politisk engasjement og diskusjon.

Det har kommet inn både større og mindre bidrag. Et overveldende antall av bidragene kommer fra enkeltpersoner og ungdom som ønsker å vise støtte. Vi har mottatt over 1400 gaver på 1000 kroner eller mindre.

Flere bok- og musikkprosjekter har gitt overskuddet til gjenreisingen av Utøya, blant annet boka ”Mitt lille land” (Gyldendal og Aschehoug), ”22.07.11. Fra hat til kjærlighet. Hendelsene som forandret Norge" (Cappelen Damm) og CD ” Mitt Lille Land - Til Minne Om 22.7.11” (Sony).

Andre store bidrag har blant annet kommet fra LO, Petter Stordalen, Sparebank 1, Fellesforbundet og Fagforbundet. AUFs svenske søsterorganisasjon SSU har arrangert en egen innsamling til Utøya.

Økonomiske bidrag til 22.juli-fondet til gjenreising av Utøya vil ikke bli benyttet til partipolitisk arbeid. Gaver vil utelukkende anvendes til å realisere Nye Utøya slik det er beskrevet på disse nettsidene

Vil du bidra?

 

Vel bekomme!

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ok, da får det bare være. Får jo bruke pengene som de vil

 

Jada, så klart - jeg for min del kunne tenkt meg at de avsatte disse midlene for fremtidige utgifter ifm. oppfølging av alle de berørte/pårørende i tragedien. At mange kommer til å slite med ettervirkningene, og at noen vil slite livet ut, tror jeg er sannsynlig.

 

Men, deres penger osv

 

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Notodden, 1. september 2012.

Off topic, men: Jeg har alltid forundret meg over dette: Hva i all verden er det som gjør at de tilårskomne blant de høyreekstreme raringene så ofte kommer fra Vestfold og omegn (Buskerud, Telemark)? Er det noe med klimaet som gjør det? Jeg har en vag forestilling om hvem dette kan være, men det skal jeg holde for meg selv.

 

Geir :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...