Gå til innhold

Anmodning om tiltale mot og straff av Eskil Pedersen


Anbefalte innlegg

Huff, dette var et voldsomt pinlig innlegg! Men all kreditt til fornærmede for latterlig og uvitende juridisk argumentasjon som helt sikkert fikk Riksadvokaten til å trekke på smilebåndene i en sådan sak. Diskusjonen om Eskil Pedersens opptreden den 22. juli er en annen sak, men selve anmeldelsen tyder på intet annet enn at vedkommende ikke har peiling på jus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne rettsfølelsen til anmelderen er på samme lavmål som terroristen sitt forsvar med "nødverge".

 

Jeg bare ler, helt til jeg husker på at det finnes mennesker som er syke nok til å faktisk mene dette.

 

Da blir jeg skuffet og irritert.

Men så ler jeg igjen.

 

Menneskene er virkelig, definitivt, aper.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Var ikke Eskil bare sån ungdoms leder, er ikke det bare sån skole tull ?

Han er jo ikke nå leder, han sendte anmeldelse til en annen parti fyr fordi han mente han sa de feile tingne, dette ble med en gang avslått, så han er jo ikke smart, men og anmelde han for og stikke fra øya når han bare var sån nesten leder blir for dumt, han visste jo ingenting om lederskap . det tar 10-20 år med tester og prøvelser før en mann kan vere leder over et ordentlig parti.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Den 22. juli 2011 var AUF-formann øverste ansvarlige AUF’er på Utøya

 

Dette er en faktafeil. Det var generalsekretæren som var leder for arrangementet, og sikkerhetsopplegget var ivaretatt av den sivile politimannen som ble det første offeret. Pedersen hadde ikke noe formelt ansvar for noen av delene.

 

rømmer AUF-formann, Eskil Pedersen, med det tidligere marine-landgangsfartøyet M/S “Thorbjørn” som er bygget i stål

 

Villedende. EP var en av flere på fergen, og var ikke den som først tok initiativ til å bruke den. Han ble brakt dit av andre.

 

I det farvannet båten med AUF-formannen ombord passerer svømmer livredde ungdommer som ser sin redning i båten. AUF-formannen vører dem ikke og forsvinner langt vekk fra det farlige området og overlater de livredde, svømmende ungdommene til sin egen skjebne slik at flere av dem drukner og dør.

 

Villedende. og faktafeil.

 

De som var på denne fergen var livredde, og lå nede. De kunne derfor hverken se eller høre om det var noen vannet.

 

Det er feil at det var EP som forsvant, siden han ikke var båtfører.

 

Det er også feil at flere druknet. En svært alvorlig faktafeil.

 

Samtidig slaktes ytterligere titalls ungdommer på selve Utøya som kan se langt etter den ansvarlige lederen og det eneste flukt- og redningsmiddelet de hadde på øya: M/S “Thorbjørn” som altså forsvant med AUF-formannen ombord.

 

Ulogisk kommentar. Kreves det at båten aldri skulle blitt brukt av noen for å komme seg i sikkerhet?

 

Det er altså absolutt null tvil om at Straffelovens § 242, andre ledd er oppfylt.

 

Med de faktafeilene og villedende påstandene som fremkommer, kan man konkludere med at det absolutt er tvil om dette.

 

Videre vet man at politiet hele tre ganger under en samtale med EP oppfordret dem til å komme seg i sikkerhet. Det vil si at selv om EP hadde vært ansvarlig leder på båten, så hadde han vært fritatt for straffeansvar fordi han hadde fått pålegg fra politiet om å dra.

 

Det vil være totalt ødeleggende for vårt lands fremtid som demokratisk rettsstat og sivilisasjon hvis en slik feighet og unnlatelse i å ta det ansvar som det følger med toppledelse overfor andre mennesker, og da særlig ungdommer, hvis AUF-formannens feighet, egoisme og redningsunnlatelse skal gå ustraffet inn i historien.

 

Forfatteren glemmer at EP ikke er en militær leder. Og hvis han er feig og egoistisk, så er alle andre som var på Utøya også det.

 

En skriftelig anmeldelse til Riksadvokaten skal behandles og tas på alvor, og Riksadvokaten er forpliktet til å svare på denne innen rimelig tid. Dette svaret vil bli publisert her.

 

Kom det noe svar? Jeg tviler, og tror vel heller at Riksadvokaten fikk seg en god latter. Eller kanskje enda mer sannsynlig: Han gjespet og kastet skrivet i søpla.

 

Man kan jo håpe at dette fører til en etterforskning der vi kanskje kan få belyst flere ting. Som for eksempel hvorfor Eskil Pedersen trodde bomben i Oslo var en del av et statskupp foretatt av politi og militæret.

 

Når man er livredd går hjernen på høygir, og man kan tenke mange rare tanker. Kanskje artikkelforfatteren er så lite empatisk av seg at han trenger en etterforskning for å skjønne dette, men de som er normalt utrustet i topplokket vet det allerede.

 

Hvorfor flyktet Eskil Pedersen få minutter etter at begynte (ref. 22. juli rapporten), med den eneste pansrede båten, for så å kjøre den på grunn, med det resultatet at Delta ikke hadde mulighet til å benytte denne?.

 

Det var ikke EP som flyktet med båten, men båtføreren. EP var bare passasjer. Det var heller ikke EP som kjørte den på grunn.

 

Jeg begynner å lure på om dette skrivet er en spøk.

Endret av snartenkt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Var ikke Eskil bare sån ungdoms leder, er ikke det bare sån skole tull ?

Han er jo ikke nå leder, han sendte anmeldelse til en annen parti fyr fordi han mente han sa de feile tingne, dette ble med en gang avslått, så han er jo ikke smart, men og anmelde han for og stikke fra øya når han bare var sån nesten leder blir for dumt, han visste jo ingenting om lederskap . det tar 10-20 år med tester og prøvelser før en mann kan vere leder over et ordentlig parti.

 

Han er leder for APs ungdomsparti. Ble vel nettopp gjenvalgt også. Men det er helt riktig at det ikke er krav til beredskapskunnskap for politiske ledere.

 

Hvem ble anmeldt for å si feil ting, og hva sa han?

Lenke til kommentar
"Å få panikk og flykte er ikke ulovlig,"

 

Det er vel ulovlig i forbindelse med trafikkulykker?

 

Jeg synes anmeldelsen er interessant....

 

Du tar faktisk feil.

 

Det er ikke ulovlig å flykte i forbindelse med trafikkulykker dersom ulykkesstedet utgjør en fare for deg. For eksempel at det ligger en tankbil og brenner.

 

Det kreves ikke at man skal risikere livet for å hjelpe andre.

Første bud for en førstehjelper er å ta vare på seg selv og ens egensikkerhet.

Lenke til kommentar
"Å få panikk og flykte er ikke ulovlig,"

 

Det er vel ulovlig i forbindelse med trafikkulykker?

 

Jeg synes anmeldelsen er interessant....

 

Du tar faktisk feil.

 

Det er ikke ulovlig å flykte i forbindelse med trafikkulykker dersom ulykkesstedet utgjør en fare for deg. For eksempel at det ligger en tankbil og brenner.

 

Det kreves ikke at man skal risikere livet for å hjelpe andre.

Første bud for en førstehjelper er å ta vare på seg selv og ens egensikkerhet.

 

Jeg er enig i det du her påpeker! Det er en god sammenligning.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Det er ikke ulovlig å flykte i forbindelse med trafikkulykker dersom ulykkesstedet utgjør en fare for deg. For eksempel at det ligger en tankbil og brenner.

 

Men hvis du vet at mange folk er strandet på stedet, og du flykter i den eneste pansrede bussen som finnes, da stiller det seg litt annerledes.

Et redelig alternativ burde være å enten flykte uten kjøretøy, eller å vente med kjøretøyet slik at flere kunne komme seg med.

Lenke til kommentar

Men hvis du vet at mange folk er strandet på stedet, og du flykter i den eneste pansrede bussen som finnes, da stiller det seg litt annerledes.

Et redelig alternativ burde være å enten flykte uten kjøretøy, eller å vente med kjøretøyet slik at flere kunne komme seg med.

 

Visste de at båten sansynligvis (men ikke sikkert) ville stått i mot kulene til terroristen?

 

Ingen visste det.

 

De hadde også blitt fortalt at det var flere terrorister på vei, av terroristen selv.

De var redd for bryggen på fastlandet, og redd for at det var flere gjerningsmenn på øya.

 

Det skal også nevnes at terroristen vurderte å bruke panserbrytende ammunisjon for å kunne bekjempe politiet, men valgte å forsøke å lage giftige kuler i stedet.

 

Etterpåklokskap er ikke klokskap.

Lenke til kommentar

Når fortalte terroristen at det var flere terrorister på vei? Bygger vi antagelser på antagelser her? Når fikk han tid til å fortelle at det kommer flere terrorister? Hadde terroristen Eskil Pedersen at gunpoint og sa at jeg slipper deg på den betingelse at du sier at det kommer flere terrorister?

Lenke til kommentar

Tviler på at det kommer frem noe særlig mere beviser for det ene eller andre, etter dette:

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Sier-nei-til-mer-22-juli-apenhet-7211111.html#.UaCayUAwfDw

 

Forklaringene fra flere av de mest sentrale og viktige øyenvitnene til 22. juli-terroren skal forbli nedlåst i Riksarkivet på Sognsvann, blant annet:

AUF-leder Eskil Pedersen og generalsekretær i AUF Tonje Brenna.

Lenke til kommentar

Tviler på at det kommer frem noe særlig mere beviser for det ene eller andre, etter dette:

 

http://www.aftenpost...ml#.UaCayUAwfDw

 

Forklaringene fra flere av de mest sentrale og viktige øyenvitnene til 22. juli-terroren skal forbli nedlåst i Riksarkivet på Sognsvann, blant annet:

AUF-leder Eskil Pedersen og generalsekretær i AUF Tonje Brenna.

 

Dette ganske enkelt enda et bevis på at skytingen på utøya var en falsk flagg aksjon, og at regjeringen visste om hva som skulle skje.

Eskil Pedersen visste nok om det han også, og hans jobb var å få fjernet båten slik at ungdommene ikke kunne rømme med den.

 

Hvis alle hadde rent mel i posen her,så er det ikke noen grunn til å ikke offentliggjøre all informasjon.

Lenke til kommentar

 

 

Dette ganske enkelt enda et bevis på at skytingen på utøya var en falsk flagg aksjon, og at regjeringen visste om hva som skulle skje.

Eskil Pedersen visste nok om det han også, og hans jobb var å få fjernet båten slik at ungdommene ikke kunne rømme med den.

 

Hvis alle hadde rent mel i posen her,så er det ikke noen grunn til å ikke offentliggjøre all informasjon.

 

Eller så ønsker man ikke at alle som var der skal bli kjent så alle mulige gærninger skal komme på døra deres.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å anmelde ham for dette er om lag like meningsløst som å ansvarliggjøre Siv Jensen og Frp for å ha hjernevasket ABB til å bli en høyreekstremistisk drapsmaskin. Det blir rett og slett feil.

 

Dessuten er det meget lett å hetse EP for måten han handlet på under angrepet. Er det noen som kan fordømme ham for å ha latt folk i stikken, så er det de andre AUF-ere som har blitt utsatt for angrepet, og som har opplevd samme dødsangsten som ham.

 

Og bortsett fra det lurer jeg på hva det er folk flest mener han skulle ha gjort overfor Breivik, når han var ubevæpnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Og bortsett fra det lurer jeg på hva det er folk flest mener han skulle ha gjort overfor Breivik, når han var ubevæpnet.

 

Han kunne ikke gjort noe mot Breivik eller noen av de andre som skjøt, men han kunne ventet og ledet flest mulg ungdommer ned til båten, og på den måten reddet mange.

Hsn kunne ogsp stoppet båten for å fiske opp ungdommer fra vannet, slik mange andre gjorde selv om de hadde upansrede plastbåter.

 

Å påstå at han hadde dødsangst som en unnskyldning for det han gjorde er tull, for det var mange ungdommer på øya som hadde det, men likevel prøvde de å redde andre.

Og alle som kom til etter hvert i åpne båter for å redde dem som var i vannet var vel også redd for å bli drept.

 

 

Skytingen på utøya 22 juli var en falsk flagg aksjon, som regjeringenvisste om. Og jeg tror at Eskil Pedersen var med på det, og hadde sin rolle i det hele bla med å fjerne båten slik at flest mulig skulle bli drept.

Jeg kan ikke bevise noe, men dette vil være min mening inntil jeg evt får klare beviser for at Eskil Pedersen ikke var med på denne aksjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han kunne ikke gjort noe mot Breivik eller noen av de andre som skjøt, men han kunne ventet og ledet flest mulg ungdommer ned til båten, og på den måten reddet mange.

Hsn kunne ogsp stoppet båten for å fiske opp ungdommer fra vannet, slik mange andre gjorde selv om de hadde upansrede plastbåter.

 

Å påstå at han hadde dødsangst som en unnskyldning for det han gjorde er tull, for det var mange ungdommer på øya som hadde det, men likevel prøvde de å redde andre.

Og alle som kom til etter hvert i åpne båter for å redde dem som var i vannet var vel også redd for å bli drept.

 

 

Skytingen på utøya 22 juli var en falsk flagg aksjon, som regjeringenvisste om. Og jeg tror at Eskil Pedersen var med på det, og hadde sin rolle i det hele bla med å fjerne båten slik at flest mulig skulle bli drept.

Jeg kan ikke bevise noe, men dette vil være min mening inntil jeg evt får klare beviser for at Eskil Pedersen ikke var med på denne aksjonen.

 

Ikke som unnskyldning, men som en forklaring. Kommer du selv i en slik situasjon, ville du også først og fremst hatt trangen til å komme deg vekk som F.

Lenke til kommentar

Ikke som unnskyldning, men som en forklaring. Kommer du selv i en slik situasjon, ville du også først og fremst hatt trangen til å komme deg vekk som F.

 

Han hadde pissa på seg, men han vil aldri forstå dette før han faktisk blir plassert i samme situasjon. Typisk når mangel på empati er et tema.

Lenke til kommentar

Ikke som unnskyldning, men som en forklaring. Kommer du selv i en slik situasjon, ville du også først og fremst hatt trangen til å komme deg vekk som F.

 

Det er nok mulig.

Men de fleste ville likevel prøve å redde så mange som mulig først om de hadde mulighet for det.

Det gjorde mange av de andre ungdommene som ble beskutt på utøya, og det gjorde de som kom strømmende til med småbåter for å hjelpe så mange som mulig av dem som prøvde å svømme fra utøya.

 

Så det er fremdeles ingen unnskyldning for det EP gjorde.

Om han handlet i panikk så hadde det vært mer forståelig, men han handlet ikke i panikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Videre lurer jeg på hvor denne trangen til å straffe andre mennekser kommer fra? Jeg oppfordrer deg til å oppsøke hjelp, det beste er at du innser at du er en fare for omgivelsene dine. Hvis ikke du gjør det, kan tvangsinnleggelse bli relevant.

Trangen til straffe andre er vel noe han deler med alle politikere, som ikke gjør noe annet enn å pønske ut former for å straffe andre om de ikke adlyder deres vilje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...