Gå til innhold

Nokia lanserte Lumia 920


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-169651

Som mangeårig iPhonebruker som har testet maaaange Androidtelefoner må jeg innrømme at dette er den første telefonen jeg kan se for meg at jeg kan bytte ut iPhone med. Vi får se om kameraet er så bra som de påstår....

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men de sa aldri "Dette er tatt fra kameraet på telefonen". Men vet du hva Steve Jobs sa? Han sa: Du holder telefonen feil.

Apropos antenneproblematikk: Don't Hold It Wrong ser ut til å være et universelt budskap fra hele mobllbransjen, men det er som regel gjemt bort i en del av bruksanvisningen som ingen leser... ;)

 

 

Et ferskt eksempel...Samsung Galaxy SIII, anyone?

tumblr_m5fql0ybHB1qcigboo1_1280.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Og hvordan laster iPhone opp applikasjoner som kjører på mobilen så raskt? Jau, den viser deg en skjermdump av applikasjonen mens den loader i bakgrunnen, og så satser de på at den er ferdig loadet før du begynner å trykke.

 

Det der er jo brilliant UI-design, og ingenting å kritisere. Du bruker et sekund eller to på å se skjermen, flytte fingeren og bestemme deg for å klikke. Når skjermbildet vises har du muligheten til å gjøre dette mens programmet laster i stedet for å måtte vente, og du bruker kortere tid på å få gjort det du vil.

 

Jeg mener fortsatt det er forskjell på å overdrive og å lyve direkte, selv om grensene kan være fine noen ganger. iPad har f.eks 4g i norge også, det er bare at nettet ikke støtter det. Bør Apple da reklamere med 4g i Norge? Såklart ikke. Og det gjør de heller ikke etter at det ble poengtert. Jeg sier ikke at Apple er snille eller feilfrie, de gjør masse drit. Men de har ikke tradisjon for å si direkte usanne ting slik Nokia har gjort nå.

 

Dette er imidlertid en avsporing.

 

Jeg spår: Lumia 920 kommer til å få kjempekritikker og til å bli en salgsmessig flopp.

Briliant UI design kanskje, men det er fremdeles med å skjule sannheten. Gi et inntrykk som ikke stemmer. I side ved side tester får man en situasjon der man tror iPhone er raskere enn den er. I applikasjoner du kjenner godt og du begynner å trykke raskt er applikasjonen ikke responsiv og/eller viser feil skjermbilde de første sekundene.

 

Videre hopper du i svaret ditt glatt over at de jukset med surfehastigheten der reklamer ble forbudt i for eksempel UK. Så det du sier der er at apple ikke lyver om hastigheten, men "bare" overdriver? Men nokia som faktisk har et kamera med optisk bildestabilisator lyver fremfor å overdrive effekten av dette?

 

Du skriver som en vaskeekte epledisippel.

 

Ingen av hendelsene er akseptable, men kom ikke å si at apple aldri lyver. Reklame har alltid vært overdrivelse. Dette gjelder alt fra effektivitene til zalo til til bruk av alskens elektroniske dupeditter.

 

3:10 i denne videoen demonstrerer kameraet live på en stand. Ingen forhåndsjustere bilder, og som du ser, kameraet fungerer på samme måte som reklamen sier. Nokia bare overdrev litt i reklamen.

 

Det som gjenstår å se er hvor brukbart dette er på bevegelige objekter i mørket. Resultatet er imidlertid bedre enn på tilsvaredne modeller i dag.

 

Så poenget gjelder fremdeles. Nokia er ikke værre enn andre, inklusive apple.

 

For min del avventer jeg reviews der kameraet helt sikkert kommer til å ble en av de tingene som testes svært grundig. Så får vi se hvor langt unna reklamen Nokia faktisk er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...