Gå til innhold

Nokia lanserte Lumia 920


Anbefalte innlegg

Jeg har en musikksamling på 43,6 GB, og som vokser hele tiden. Gi meg en telefon som har plass til den! Jeg driter i om det er internminne eller microSD-kort, men å lansere en telefon i 2012 som bare har 32 GB minne er fullstendig akterutseilt.

enig i att 32GB er for lite på en mobil idag. Nettopp dette er ett godt eksempel på att jeg ikke skjønner hva Nokia driver med om dagene. Nokia 808 har mulighet for 64GB+16GB internt, totalt 80GB. Og så lanserer de en mobil noen mnd etterpå som er en brøkdel av dette??

Att denne ikke er noen toppmodell er iallfall lett å se... Husk att videoer skutt med mobilkamera idag fort krever 1GB pr 10 min opptak, da skjønner man fort att dette er for lite.. Nei dette var skuffende..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en musikksamling på 43,6 GB, og som vokser hele tiden. Gi meg en telefon som har plass til den! Jeg driter i om det er internminne eller microSD-kort, men å lansere en telefon i 2012 som bare har 32 GB minne er fullstendig akterutseilt.

Putt samlingen på en server hjemme på en god linje. Kjør http://www.subsonic.org/.

Jeg liker den løsningen, men hvor mye data (antall MB) bruker jeg på en halv times lytting? Kan jeg gange 256 kilobit/sek med 1800 sekunder og dele på 8?

 

Du kan strupe bitrate hvis du surfer med dyrt mobilt bredbånd. Det fungerer overraskende bra, men skal du løpe i skogen med dårlig dekning har det selvsagt sine begrensninger.

Ved 256kbit/sek kommer jeg til dette:

(1,800 s × 256,000 bit/s) / (8×1024×1024) = ~55MB.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg har en musikksamling på 43,6 GB, og som vokser hele tiden. Gi meg en telefon som har plass til den! Jeg driter i om det er internminne eller microSD-kort, men å lansere en telefon i 2012 som bare har 32 GB minne er fullstendig akterutseilt.

enig i att 32GB er for lite på en mobil idag. Nettopp dette er ett godt eksempel på att jeg ikke skjønner hva Nokia driver med om dagene. Nokia 808 har mulighet for 64GB+16GB internt, totalt 80GB. Og så lanserer de en mobil noen mnd etterpå som er en brøkdel av dette??

Att denne ikke er noen toppmodell er iallfall lett å se... Husk att videoer skutt med mobilkamera idag fort krever 1GB pr 10 min opptak, da skjønner man fort att dette er for lite.. Nei dette var skuffende..

Tro det eller ei, men min HTC Desire, innkjøpt den 1.7.2010 (tjue-ti), leser 64 GB micro-SD minnekort!

Lenke til kommentar

Så blir det spennende å se hvor raskt de klarer å få telefonen ut på markedet. Husker med gru fra tidligere da Nokia-telefoner ble lansert, men innen de var i butikken var de akterutseilt på de fleste punkter. Ser det står i løpet av 2012, så håper de har lært av konkurrentene her. Håper på en sterk plattform i WP så det blir flere gode valgmuligheter i årene som kommer.

Endret av learntofly
Lenke til kommentar

Men, er KALENDEREN på WP8 blitt forbedret siden WP7?

 

Jeg solgte nettopp min WP7 Titan, da kalenderen, batteritiden og WIFI var for dårlig.

Forventer at en profftelefon klarer å synkronisere skikkelig med Google Calendar og at batteriet holder iallfall lengre enn Gallaxy SII. Det gikk kun an å få inn en av kalenderene, ikke alle.

Lenke til kommentar

Men, er KALENDEREN på WP8 blitt forbedret siden WP7?

 

Jeg solgte nettopp min WP7 Titan, da kalenderen, batteritiden og WIFI var for dårlig.

Forventer at en profftelefon klarer å synkronisere skikkelig med Google Calendar og at batteriet holder iallfall lengre enn Gallaxy SII. Det gikk kun an å få inn en av kalenderene, ikke alle.

http://wonderreader.tumblr.com/post/7360213627/multiple-google-calendars-windows-phone
Lenke til kommentar

Synes dette så lovende ut, ganske på høyde med konkurrentene. Eneste jeg er skeptisk til er Windows Phone.. Har hatt Android i 3 år nå, og er usikker på om WP er noe for meg. Virker som er det FOR enkelt å bruke?

Brodern har hatt Android, og gikk over til Lumia 800, og aldri mer WP sier han..

 

Likevel, får den gode kritikker, og prisen ikke er noe verre enn konkurrentene, så er det meget mulig det blir en slik på meg. Og JA - den skal være GUL! Rå farge :D

For enkel å bruke? Er ikke helt med på det problemet :D Men ja, den er enkel å bruke, men man må imidlertid ha en liten uke med den får å venne seg til den da det er noe forskjellig fra andre OS.

 

Selv fikk jeg meg en Omnia 7 når den kom på markedet. Jeg har så og si fritt valg av mobil gjennom jobb så jeg det var egentlig ren nysgjerrighet at jeg valgte den. Da hadde jeg brukt symbian, ios og android litt om hverandre. WP7 var bøggy, ikke fordi det som var ikke fungerte, men fordi my manglet. Men jeg holdt ut til 7.5 oppdateringen kom, og man fikk marketplace i Norge. Da ble ting straks svært mye bedre.

 

I før sommeren hoppet jeg tilbake til android, i form av en desire som jeg hadde liggende. Og det er klart, jeg kunne gjøre en god del mer customisering i OS'et på denne, men det sluttet å være spesielt spennende for lenge siden. Det finnes en god del flere apper, spesielt særnorske. Men du store hvor tregt alt gikk. Tenker ikke da bare på OS'et, men workflow. Så og si alt jeg skulle gjøre tok lengere tid og var mer kronglete enn på Omniaen. Jeg gikk etter hvert lei og skaffet meg en Lumia 900.

 

Det eneste jeg foretrekker på android er retteprogrammet når jeg skriver sms etc. Når et ord rettes feil kan du klikke tilbake en gang, og det "rettes" tilbake. På WP må du skrive ordet en gang til og den skjønner da at den ikke skal kjøre autokorektur på den, men på lange ord er dette irriterende. Nå har jeg slått av autokorektur og kjører kun markering av skrivefeil. Greit nok da jeg uansett skriver mye dialekt.

 

Ellers er det et lite ankepunkt om alle vennene dine er svært opptatt av en spesiell app som kun finnes for akkurat det OS'et de bruker, og du ikke vil være utenfor. Men du vet, du kan jo laste ned en unik WP app, så blir alle de utenfor i stede ;)

 

Jeg sier ikke at WP er bedre enn alle andre OS, for det kommer mye ant på smaken. Alle har de sine ting. Noen ser kjedelige firkanter i WP, jeg ser nyttige firkanter som kan inneholde en hel masse nyttig og dynamisk informasjon. Men OS'et er mye mer enn live tiles.

 

Har du lyst å prøve WP8 nøler ikke jeg med å anbefale det. Mulig jeg høres ut som en fanatisk WP fanboy her. Men det er mest fordi jeg føler WP får svært mye ufortjent dissing av folk som tydeligvis aldri har holdt, og i alle fall ikke brukt en WP over litt tid.

 

Som jeg skrev, jeg får så og si den mobilen jeg peker på, og jeg gidder ikke låse meg til ett OS. Kommer neste iOS eller android med mer snacks kan det være at jeg skifter tilbake til en av disse igjen. Men ikke slik ting er i dag.

Lenke til kommentar

Takk for kommentar om WP kalender sync med google.

Men syntes også kalenderen i WP er uoversiktlig. Særlig det med skriftstørrelse, ting som burde hatt liten skrift er stor og motsatt. Og at du skroller nedover og glir over i neste dag og det er vanskelig å få med seg hvilken dag du er på.

Android sin kalender jeg hadde før var mye lettere å navigere i og samtidig ha ogd oversikt hvor du var hen.

 

Lenke til kommentar

De har ikke engang fått til fargene. Hvordan er det mulig å slippe telefoner med den gule nyansen? For ikke snakke om den røde eller blå... ???

Syns de er morsomme jeg. :wee:

 

Geir :)

 

Ja jøsses, ser den. Selve telefonen fremstår definitivt også som "noe annet" enn resten av røkla i markedet, men de kunne - i mine øyne - med fordel brukt en annen palett enn Verner Pantones...

Lenke til kommentar

Aiaiai, dette vayr ikke spesielt imponerende. Virker ikke som om publikum synes det heller.

Enig burde ha kameraet til n808 , da hadde det nok vert en vinner gitt samme specs!

 

Ja dette var nedtur i forhold til Nokia 808...

Her er noen av tingene Lumia 920 mangler:

 

Nokia Lumia 920 “PureView” vs. Nokia 808 PureView Pro

No Pentaband.

No MHL.

No HDMI.

No 3.5mm SD AV Out.

Heavier than Nokia 808 PV.

No AMOLED CBD.

No Dolby HD Audio.

No Nokia PureView Rich Recording.

No external card slot expansion (microSD), 808 supports up to 64GB card

No Xenon flash.

ND Filter is questionably absent.

No Adobe Flash / Flash Lite.

No FM radio.

No Radio Transmitter.

No Java support.

No high quality MEMS microphones.

No DivX/XviD out of the box support (questionably downloadable as app).

No MKV out of the box support (questionably downloadable as app).

The comparison list goes on and on and on…

 

og det er sikkert mer enn dette også :)

når man i tillegg vet att zoom funksjon og pixelsampling omtrent ikke til stede her (pga liten bildebrikke) burde valget være lett, jeg hadde ialllfall aldri valgt denne foran 808!

Det verste er jo att Nokia kaller den for en toppmodell, det henger ikke på greip!!

Endret av leirdueredet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aiaiai, dette vayr ikke spesielt imponerende. Virker ikke som om publikum synes det heller.

Enig burde ha kameraet til n808 , da hadde det nok vert en vinner gitt samme specs!

I motsetning til Apple som har mange av sine egne blant publikum, var dette mer en presse-event. De var jo mer interessert i å oppdatere livebloggene sine.

 

Tror nok og akustikken har en del å si.

 

Ellers må jeg bare si at jeg var ikke en av de som ventet på en 808 med Windows Phone. Det er et segment uten noen virkelige markedsandeler i forhold til hvordan 920 og 820 posisjonerer seg.

 

Heldigvis er det opp til hver og enkelt å velge hvilken mobil de vil kjøpe neste gang de har planer om det. Jeg har selv planer om å kjøpe en 920, og gleder meg til den dagen jeg kan kaste vekk min iPhone 4.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...