Gå til innhold

Fotball-VM 2014 - Generell diskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Alt for mange på den lista som ikke kommer til å være aktuelle i det hele tatt. (altså utfordrerne) Drillo har nevnt at han ikke vil gjøre store forandringer og da blir det ikke det. Tipper på 2-4 mann som kommer inn i troppen. I tillegg kan det komme 1 overraskelse i året.

 

På keeperplass vil det komme inn 1 ny for Jon Knutsen.

 

I forsvar vil det komme inn 1-2 mann. En stopper, Hovland/Rogne +++, og kanskje en venstreback, men tviler siden man har Ruud og Par. Hangeland og Wæhler kommer til å være førstevalgt ut i kvalikken, før Demidov tar over etterhvert. Demidov burde imo være bankers allerede nå.

 

På midten, der vi burde gjøre fleste endringer blir det nok heller ikke mange utskiftninger. BH. Riise kommer nok til å dra tilbake til Norge og blir med det aktuell igjen. Nordtveit blir nok fast i troppen, men er også aktuell som stopper.Tror ikke Henriksen eller Eikrem blir aktuelle før i slutten av kvalikken, uansett kommer de ikke til å starte når de først blir med. Fellah har stangert, Singh bør inn, men tviler veldig på at han får noe mer enn 1 landskamp eller 2 i løpet av kvalikken. Hussain, Berisha ++ er for unge(ikke for meg, men for Norge som landslag sånn som vi blir ledet nå).

 

På topp blir det heller ikke mange byttene. Moa, Gamst, Huseklepp kommer til å være førsterekka. Mulig også Carew, selv om han burde forlatte landslaget med engang. Elyounoussi blir nok fast i troppen tenker jeg, ellers ingen nye.

 

Spillere som holder junioralder nå, selv de som er født i 1990 er jeg skeptiske til. I Norge bruker vi ikke unge spillere på landslaget, da det virker som det må bevise noe mer enn de som allerde har vært der. Er bare å se på alderen til de yngste på landslaget nå, vi kommer ikke til å noen yngre spillere om 2 år.

 

Det mest spennende blir egentlig om det blir satset på VM-troppen allerede i første kvalikkkamp, eller om man bruker de som er best nå(i trenerens og ledelsens øyne) og bytter ut underveis.

 

Spillere som Carew og Wæhler kommer aldri til å være gode nok til å være med i et VM om 2 og 1/2 år. Det beste hadde vært om vi satset på de unge nå, så får det heller gå dårlig i denne kvalikken, for så at de er bedre rystet til EM-kvalikken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å legge vekt på en sånn liste nå er egentlig bare tull.

 

Det er en lang vei og en lang kvaifisering over 2 år. På veien

kan det bli flere av disse som faller ut. Og det vil dukke opp

enkelte helt andre som ikke er nevnt i dag.

 

Hvordan er den yngre broren til Moa, er det et like stort talent?

Lenke til kommentar

Tror og mener at den eneste av de keeprene som bør/kommer til å være der er Bugge. Eirik H. Johansen kan kanskje komme til å være der. skulle tro oddsen er ganske god som første norske keeper på en stund som har debutert på et så høyt nivå som i City's

A-lag. hvordan går det med broren Tobias?kanskje Stubhaug kommer til å være med der...

 

Tror nok Rogne er foran Hovland både på nivå og i landslagsledelsens øyne og tror og at Hovland kommer til å være lengre bak i køen. Fellah foran Henriksen og jeg tror Drillo kommer til å ha BHR med der og. og hvis han da er på topp, ja hvorfor ikke? Gode defensive ferdigheter og en løpsmaskin...Og mtp. at Parr er plassert på sin B-posisjon, så vips åpner det seg for Singh på midten...

 

D.Braaten kommer ganske sikkert til å være med. Abdi vil jeg tro kommer til å blande seg inn. Kanskje Vegard Braaten. Og det går da ikke an å lage en sånn liste uten å nevne Mjøsas gullgutt, Petter Vaagan Moen :cool: .

Lenke til kommentar

Merkelig å se Drillo gå ut å mene at de individuelle ferdighetene til norske spillere ikke er så dårlig som folk vil ha det til. Like merkelig at de(Semb & co) sier at u-landslagene våre holder ok nivå, 3 sluttspill på de siste 31 er ræva.

 

Ja de holder bra nivå. G16 var bare en latterlig kamp fra en av gruppekollegaene i fra sluttspill. og U-21 ligger veldig bra an til å nå EM...De individuelle ferdighetene til spillerne våre vil jeg si er ganske bra...mangler riktignok kreativitet, men med f.eks Fellah, Singh og Eikrem inn så blir det løst...

Lenke til kommentar

Hvordan har det seg da at norske talentspeidere nærmest slakter ferdighetene til norske spillere vs utenlandske? De ser garantert flere kamper enn Semb og Drillo når det kommer til disse spillerne. 3 sluttspill av 31 mulig. Det er latterlig dårlig, greit nok at vi ikke skal forvente å komme til hvert eneste sluttspill, men norske spillere er dårligere enn utlendinger.

 

Sier ikke at de er talentløse, men synes det er skremmende at de som er sjefen for utviklingen av spillere i landet ikke ser dette. Semb har jo faktisk klart å sagt at vi bør sammenlignes med Sveits, og når de kan gjøre det bra, kan vi det. Han har tydelivis ikke skjønt at Sveits startet sin satsning på tidlig 90-tall, vi har ikke startet noe lignende i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Hvordan har det seg da at norske talentspeidere nærmest slakter ferdighetene til norske spillere vs utenlandske? De ser garantert flere kamper enn Semb og Drillo når det kommer til disse spillerne. 3 sluttspill av 31 mulig. Det er latterlig dårlig, greit nok at vi ikke skal forvente å komme til hvert eneste sluttspill, men norske spillere er dårligere enn utlendinger.

 

Sier ikke at de er talentløse, men synes det er skremmende at de som er sjefen for utviklingen av spillere i landet ikke ser dette. Semb har jo faktisk klart å sagt at vi bør sammenlignes med Sveits, og når de kan gjøre det bra, kan vi det. Han har tydelivis ikke skjønt at Sveits startet sin satsning på tidlig 90-tall, vi har ikke startet noe lignende i det hele tatt.

I Jantelov-Norge er det vanskelig å satse på talentsatsing innen idrett. Når folk hører talentsatsing i Norge, tenker de på talentfostring som Kina drev med før de fikk deres OL. Jeg er for eliteklubber for smågutter, slik at vi kan få gode landslag i fremtiden. Må det et blått styre i Norge til, samt endringer av holdninger? Hvem vet, men jeg vil virkelig ha talentsatsing i alle idretter i Norge. Det er lov å være god!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, enig.

 

Tror ikke nødvendigvis at man trenger eliteklubber for små barn, men bare det at 6,7,8 åringer skal få lov til å trene flere ganger i uken hvis de ønsker vil gjøre underverker. Unge spillere bør også få hospitere på eldre årganger uten at dette skal gå ut over spilleren selv.

 

I tillegg kanskje det viktigste, få det inn fra første spark på ballen at man ikke skal sparke ballen, men sentre ballen. Mer fokus på basisferdigheter og ferdigheter i seg selv, og ikke resultater i kamp.

 

Lurer egentlig på hva Nils Johan Semb jobber med. Bortsett fra å være med å dalte med landslaget. Føler det er han som er problemet med norsk fotball.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvordan har det seg da at norske talentspeidere nærmest slakter ferdighetene til norske spillere vs utenlandske?

 

Kanskje fordi hvis de hadde "friskmeldt" norsk fotball, hadde de samtidig "sykemeldt" seg selv som agenter som tjener rause slumper med penger ved å importere talenter fra Huttiheita.

Lenke til kommentar

Hvordan har det seg da at norske talentspeidere nærmest slakter ferdighetene til norske spillere vs utenlandske? 3 sluttspill av 31 mulig. Det er latterlig dårlig, greit nok at vi ikke skal forvente å komme til hvert eneste sluttspill, men norske spillere er dårligere enn utlendinger.

 

Sier ikke at de er talentløse, men synes det er skremmende at de som er sjefen for utviklingen av spillere i landet ikke ser dette.

 

jeg tviler på at de har gjort det på den måten du tror...Dette er U-nivå sant? nå tenker jeg ikke for mye på fortiden og det bør vel ikke de som jobber med dette tenke på heller, skal U-landslagene utvikle seg for å komme seg fremover. Norske spillere synes jeg ikke er noe dårligere enn utlendinger. G 16 var ekstremt nære sluttspill. det var bare et latterlig dårlig landslag i en annen kamp som ødela det.

 

Og vi ligger veldig bra an i kvalliken til U-21 EM. Talentløse?Langt i fra. Veldig gode derimot...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Det er vel svært få som slakter nivået på den opp og kommende generasjonen av fotballspillere her i Norge? Jeg er enig i at vi burde nådd flere sluttspill på U-landslagsnivå, men alt i alt synes jeg vi får opp flere spennende spillere på vei opp nå.

 

Nei, de slakter ikke dagens ungutter, men de sier at ungutter fra andre land er bedre. Sånn jeg ser det så blir våre ungutter bedre, men det blir samtidig Frankrike, Spania, Sveits, Sverige osv..

 

Kanskje fordi hvis de hadde "friskmeldt" norsk fotball, hadde de samtidig "sykemeldt" seg selv som agenter som tjener rause slumper med penger ved å importere talenter fra Huttiheita.

 

Talentspeider og agent er ikke det samme.

 

En speider i en klubb tjener etter hva jeg har skjønt mer en fast lønn enn det enn agent gjør. TK Karlsen og andre som er ansatt i klubber ønsker jo at Norske talenter er så gode som mulig, men han veit hvordan ståa er i andre land.

 

jeg tviler på at de har gjort det på den måten du tror...Dette er U-nivå sant? nå tenker jeg ikke for mye på fortiden og det bør vel ikke de som jobber med dette tenke på heller, skal U-landslagene utvikle seg for å komme seg fremover. Norske spillere synes jeg ikke er noe dårligere enn utlendinger. G 16 var ekstremt nære sluttspill. det var bare et latterlig dårlig landslag i en annen kamp som ødela det.

 

Og vi ligger veldig bra an i kvalliken til U-21 EM. Talentløse?Langt i fra. Veldig gode derimot...

 

For at man skal kunne utvikle seg så må man vite hva som er blitt gjort feil før. Basert ppå hva Semb sier i mediene så har jeg faktisk tvil om at han har en kompetansen han egentlig skal og bør ha. For meg er han som en irriterende oppmann på en guttelag som ikke fikk lov til å bli hovedtrener.

 

Du nevner et G16 lag var nære sluttspill, hva med de nesten 30 andre sluttspillene man ikke har kommet til? G16 er som regel også det landslaget der vi er best i forhold til andre pga spillerne er som regel større og sterkere enn de andre lagene på den tiden. Hadde en kompis som har vært på alle aldersbestemte landslag helt til nå. (92-modell). Han var ganske stor, og likevel en av de minste i årgangen sin. Henriksen, Landu Landu, Gabrielsen var alle fysiske monstre allerede da.

 

Gutta på de yngste landslagene er også født i løpet av de første månedene i året. Her snakker vi ikke bare januar-juli, men halve laget i januar. Spillere som Fredrik Haugen var jo ikke med på landslaget i starten, etter hva jeg har hørt fordi han var for liten.

 

Og, man ligger ikke veldig bra ann til en kvalikk etter 2 kamper. Man har fått en bra start, noe også a-landslaget gjorde. No offense, men man er naiv og kunnskapsløs hvis man tror u-21 gutta er veldig gode. Jack Wilshere, Christan Eriksen, Thiago, Mata, Botia, De Gea er veldig gode, spillere som helt til i sommer holdt u-21 alder, mange gjør det fortsatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...