Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd


Kiriev

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lite man kan love, men da er det greit å se det hele ann. Kan si jeg har "lekt" meg, men har jo også kjørt bil på lukket bane om vinteren på frossen sjø. Lært mye når det kommer til håndtering og tilpasser fart etter forholdene vi har. Skulle egentlig vært lov her på berget å kjøre biler på frosne sjøer og tilsvarende mye lettere. Bare det å leke seg på en større parkeringsplass gjør at man mister lappen vis onkel blå ser det.

Lenke til kommentar

Om du blir veldig lysten kan du skrive ut dette å ha i hanskerommet, for deretter å finne en helt tom parkeringsplass å øve litt på. Det er selvsagt stor forskjell på å være alene på en øde parkeringsplass å skli litt rundt på snøen, mot å spinne på tørr asfalt med 100 tilskuere som er vanlig i mange miljøer.

 

Er visst som sagt i artikkelen over grønt lys for å øve seg på en tom parkeringsplass, men har hørt folk få både bot og fratatt lappen, så ville ihvertfall hatt med meg den artikkelen om du skulle være så uheldig å møte en politimann som ikke er enig.

Lenke til kommentar

Jupp, nemlig derfor... men ser jo at de går over til andre merker å herjer med de også. Er jo bare å ta turen forbi CC på natta da :p

 

Hehe..jeg har sett det. :p

 

 

 

Har en kompis, som hadde en 240. Men han kunne ikke skru, så han brukte den nesten aldri. For den brukte over 2L på mila (på lang kjøring), og rustet i stykker. Hadde han kunne skru, og ikke vært en student, så hadde den bilen vært på veien enda. Men han ga opp.

 

Dyr å kjøre med...med andre ord. :p Jeg syns MIN er dyr å kjøre med liksom..når den sniker seg opp mot liter'n på vinteren....hehe.

Endret av Dysfuncti
Lenke til kommentar

Politiet gir nok "beng" i en artikkel. Man må i beste/verste tilfellet ha ett juridisk papir eller tilsvarende som viser at man har lov til å utføre slik aktivitet samt håpe at vis man blir stoppa ikke tlstår en dritt å får en grei politimann.

Ta med denne også. Snuten i Drammen har sagt seg enig selv. ;)

 

Politiet.jpg

Lenke til kommentar

Godt å høre de "sier" seg enig ;) . Jeg holder meg til private skogsbilveier og slikt jeg uansett vis jeg føler for å leke "idiot" med bil om vinteren. Har tilgang til noen som man må ha nøkkel til... Hva noen sier og hva de praktiserer er til dels forskjellig.

Men har miste veigrepet med en bil i en rundkjøring forran en uniformert bil 1 gang. Da ga de faen i å stoppe meg. Lav fart og bilen begynte å skli så bakenden på bilen la seg følgende litt ut, men har merka de har prøvd seg bare man gir på ut av en sving. De forventer at man i visse kjøretøy skal lage sladd skulle tro.

Lenke til kommentar

Er vel helst det at det egentlig ikke står noe sted at det er ulovelig å øve seg på en parkeringsplass, men mange i Politiet tar alt som går sidelengs under uforsvarlig kjøring. Tror man har en bedre sjanse til å forklare seg om man evt. blir tatt for det om man har en kopi av UP-sjefen som selv sier at under forsvarlige forhold er det helt greit. :)

Endret av Dysfuncti
Lenke til kommentar

 

Dyr å kjøre med...med andre ord. :p Jeg syns MIN er dyr å kjøre med liksom..når den sniker seg opp mot liter'n på vinteren....hehe.

 

Jepp den var det, så jeg skjønner det at han nesten ikke kjørte den ;) Tsk, tsk. 1L. Lenge siden jeg hadde en bil som brukte under det :p

Lenke til kommentar

Hehe... jeg måtte testpakke tursekken for å se hva jeg skal bruke når jeg stikker ut en rask tur for å teste litt nytt. Nye vinterposen tar mindre plass enn sommerposen jeg brukte sist helg. Vet i det minste hva jeg skal bruke fremover nå, men med en startvekt på litt over 4kg er ikke sekken pinglete og bare med det jeg trenger for å overnatte er det nesten 10kg med vekt. Hvordan jeg i hamperæva klarte 30kg+ på en tur på vidda i sommer skjønner jeg nå ikke :p

Lenke til kommentar

De bilene som er laget før i tiden på 1950 å 1960 er bedre laget en de som er laget i dag da exe som CHEVROLET å andre veteranbiler da :green:

Det er bare tull. Hvordan mener du de er bedre laget? Biler fra den tiden ble laget av stål og harde metaller, mens dagens biler er laget av mykt aluminium og plast for å være sikre. Det er en grunn til at biler i dag "tåler lite" De er spesifikt designet for å absorbere støtet ved en kollisjon. I stedet for at det er du som får trøkken, får bilen det. :) Du tror kanskje at siden en klassisk muskelbil eller gammel Volvo ser nesten uskadet ut i en krasj i forhold til en ny bil som gjerne er totalvraket, er de gamle bilene best. Det sier egentlig alt om hvor kreftene i krasjet har rammet hardest, nemlig i kroppen til føreren. At den nye bilen er helt sammenkrøllet etter ulykken er bare et tegn på at deformasjonssonene har gjort jobben sin. Jo mer ødelagt den er, jo bedre er det. Til en viss grad selvfølgelig :)

 

Om du er så glad i Chevrolet kan du jo se hvordan han som sitter i en 1959 Bel Air klarer seg i en frontkollisjon med en 2009 Malibu.

 

Endret av Kiriev
Lenke til kommentar

 

Må nesten si meg enig der. Skulle jeg først hatt BMW, så er det ikke noe annet som duger enn M-serien. M5, M6....alt det andre kaller jeg rett og slett søppel.

Det er ikke annet en kebabtraller for de som syns de er kule.

 

M5 og M6 er herlige :dribble: X6 og 6-serien er også likbare. Kjenner ikke til så mange andre BMW-modeller, men gamle, billige modeller f.eks. de til 50k kan man kalle kebabtralle :p

Endret av sj3f
Lenke til kommentar

De er antageligvis bedre laget sånn sett, bedre laget betyr ikke at man drar opp en kollisjonstest, det er ikke det som menes med "bedre laget".

Moderne biler vil neppe holde like lenge som en amerikaner ifra 40-50 tallet, alt idag er lagd for å bryte sammen, det meste før blie overdimensjonert ut av en annen verden.

 

BWM X6 og X5, jeg blir dårlig i magen når jeg ser sånne navn.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

De er antageligvis bedre laget sånn sett, bedre laget betyr ikke at man drar opp en kollisjonstest, det er ikke det som menes med "bedre laget".

Moderne biler vil neppe holde like lenge som en amerikaner ifra 40-50 tallet, alt idag er lagd for å bryte sammen, det meste før blie overdimensjonert ut av en annen verden.

 

BWM X6 og X5, jeg blir dårlig i magen når jeg ser sånne navn.

 

Det var derfor jeg spurte om hva han mente med bedre laget, skjønner du. For meg betyr bedre laget at den er designet på en bedre måte, mye mer effektiv når det gjelder både drivstofforbruk og aerodynamikk. Sikrere bil, bedre brukervennlighet og forbedret kjørekomfort er også egenskaper som er relevante. Også moderne biler kan holde lenge og være bra bygget sånn sett. Men det er klart at om at bilene holdt i 50 år uten noe særlig vedlikehold hadde jo ikke bilindustrien solgt noen nye biler, og hva skulle de da leve av? Det er ikke økonomisk bærekraftig, nemlig.

Endret av Kiriev
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...