Gå til innhold

Hvorfor tror du ikke på gud?


Anbefalte innlegg

 

 

 

Hvorfor drev oldtidens folk å skrev ned historier og RISIKERTE LIVET som martyrer på trestokker og colloseumbanen om de ikke trodde på og bekjente sannheten?

 

Altså folk har dödd for dette i gamle tider,, ble forfulgt og henrettet, men de hadde krefter, de helbredet syke og tilogmed vekte opp döde.

 

Altså det kan väre at alle far med lögn og var villige til å bli henrettet for en lögn.

 

Ellers har du et annen forklaring, som noen luringer kaller massepsykoser og vi ser at Nat Geo forklarer rödehavsdelingen som et naturlig fenomen fra jordskjelv eller vulkanutbrudd....

 

 

Ellers så kan det väre at de folkene på den tiden faktisk bevitnet hva de så,, at de gjenfortalte det og at noen skrev ned det i skrifter som senere ble kalt bibelen. Skriften og vitnet var det eneste de kunne dokumentere dette med. Når Guds makt snart kommer tilbake til verden med sine undre og svevende festninger, så kan vi idag dokumentere det med video, et stort fremskritt, og youtube. Da blir det vanskeligere for ateistene å bortforklare dette, det blir like komisk som ateistene i Ut I Vår Hage....

 

Dette kalles falsk dikotomi. Det er ikke enten slik at disse mirakelberetningene er løgn, eller så er de sanne og korrekte. Enten så er de korrekte, eller så er de ukorrekte. Det er ikke de religiøse sin oppriktighet som er spørsmålet. Det som er interresant er om deres uttalelser stemmer overens med den virkelige verden. Når det kommer til Bibelen så er det en del problemer, da dette er en bok man ikke har originaler av, forfatterne er ofte ukjente eller diskutable, tekstene er skrevet god tid etter hendelsene, av de som allerede var følgere, og sist men ikke minst har den vært sterkt redigert av kirken opp gjennom åra.

 

Men joda, kan jo stemme det du sier. Er ikke nødvendigvis sikkert at bibelhistorier er sanne, men en mulighet er der. Men nå har det seg jo slik at såkalte mirakler har stagnert virkelig etter at vi kom inn i vitenskapens alder og spesielt etter kameraets 'fødsel'. Og til og med det som kalles mirakler i dag faller på trynet så fort man undersøker nærmere. Anbefaler deg å kontakte James Randi dersom du faktisk kommer over et ordentlig mirakel som kunne bestått vitenskapelig etterprøving.

 

 

Guds makt er ikke til stede i verden fysisk idag, jeg tror om jeg ikke husker helt feil, at den forsvant fra menneskene en stund etter Apostlene.

 

Det at Guds Makt ikke er til syne i verden idag fysisk betyr ikke at den ikke finnes, eller kommer igjen.

 

Men legg til at jeg er troende, og at jeg ikke tror på mirakler, jeg tror på teknologi. Teknologi som kan vekke opp döde, teknologi som kan helbrede, og teknologi som kan skape flyvende himmelborger/Guds bolig, og teknologi som forklarer Ezekiels opplevelser....

 

Jeg tror ikke på en menneskelignende Zevsgud med skjegg og engler med harper, Jeg tror på en overintelligent allvitende Gud, og dets makt og at den Guden er skaperen av Mennesket og livet på jorden, muligens også jorden.

 

Dersom vi ser på usannsyneligheten til liv i universet bortsett fra på akkurat vårt sted jorden, så blir det mer synlig.

 

Genene.... et maskineri, våre liv, vi er perfekte maskiner.. Vist alt er ikke perfekt, men våre menneskelige liv og kropper er perfekte.

 

 

Det at noe er usannsynlig betyr ikke at det ikke er mulig. Se for deg at du plukker ut 13 kort fra en kortstokk. La oss si at du plukker ut alle hjerter-kortene, i stigende rekkefølge fra ess til konge. Dette vil du anse som tilnærmet umulig, sant? Men det er ikke noe mindre mulig enn en hvilken som helst annen kombinasjon av 13 tilfeldige kort i tilfeldig rekkefølge. Den eneste grunnen til at det blir sett på som så ufattelig er fordi vi tilegner de bestemte kortene en verdi. Slik som du og jeg tilegner våre liv verdi.

 

Skjønner ikke helt grunnlaget du har for å påstå at vi er perfekte maskiner. Selvfølgelig hvis man kan se bort i fra uperfekthetene så stemmer vel det. For å nevne et par eksempler så genetiske sykdommer og kreft noe som taler i mot. Rent fysisk så har man jo blindsonen til øyet og utenpåliggende testikler som to veldig upraktiske ting.

 

Bibelen sier at fra begynnelsen var mennesket fullkommelig og uten sykdom. Sykdom og genfeil er ting vi arvet med syndefallet og også döden.

 

Ja naturen som Gud har skapt er ikke feilfri idag, men engang var den det.

 

Du snakker om sannsynelighet da til jordens plassering i universet antar jeg? Den samme teorien kan du ta om det du kaller mirakler og guds makt. At noe virker usannsynelig betyr ikke at det ikke finnes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bibelen sier at fra begynnelsen var mennesket fullkommelig og uten sykdom. Sykdom og genfeil er ting vi arvet med syndefallet og også döden.

 

Ja naturen som Gud har skapt er ikke feilfri idag, men engang var den det.

 

Du snakker om sannsynelighet da til jordens plassering i universet antar jeg? Den samme teorien kan du ta om det du kaller mirakler og guds makt. At noe virker usannsynelig betyr ikke at det ikke finnes.

 

 

Jaha, det er jo også en 'dra det ut av hatten'-forklaring på problemet.

 

Jeg snakker om sannsynlighet i det hele tatt. Det at vi eksisterer på denne kloden er noe vi opplever direkte. Mirakler, når de undersøkes, viser seg å være rimelig trivielle eller falske. Men som sagt, dersom du har et verifisert mirakel så kom gjerne med bevis, eller som jeg nevnte ta det med James Randi da du kan tjene en god slant.

Lenke til kommentar

 

Bibelen sier at fra begynnelsen var mennesket fullkommelig og uten sykdom. Sykdom og genfeil er ting vi arvet med syndefallet og også döden.

 

Ja naturen som Gud har skapt er ikke feilfri idag, men engang var den det.

 

Du snakker om sannsynelighet da til jordens plassering i universet antar jeg? Den samme teorien kan du ta om det du kaller mirakler og guds makt. At noe virker usannsynelig betyr ikke at det ikke finnes.

 

 

Jaha, det er jo også en 'dra det ut av hatten'-forklaring på problemet.

 

Jeg snakker om sannsynlighet i det hele tatt. Det at vi eksisterer på denne kloden er noe vi opplever direkte. Mirakler, når de undersøkes, viser seg å være rimelig trivielle eller falske. Men som sagt, dersom du har et verifisert mirakel så kom gjerne med bevis, eller som jeg nevnte ta det med James Randi da du kan tjene en god slant.

 

Jeg kan bare vise til de hendelsene som er dokumentert i Bibelen, ellers har jeg en fölelse av at Russland snart angriper Norge. Jeg vet ikke når, men det er noen år fram i tid.

 

Dette har jeg fått vite av en person som kaller seg gud, og dersom det inntreffer så har du mitt vitne her, og da kan du slutte å kalle deg El-Ateist.

Lenke til kommentar

Bare en liten rettelse:

 


Jeg kan bare vise til de hendelsene som er "dokumentert" i Bibelen, ellers har jeg en fölelse av at Russland snart angriper Norge. Jeg vet ikke når, men det er noen år fram i tid.

 

Dette har jeg fått vite av en person som kaller seg gud, og dersom det inntreffer så har du mitt vitne her, og da kan du slutte å kalle deg El-Ateist.

 

 

Du har fått vite av en gud at du har en følelse av at Russland skal angripe Norge en eller annen gang? Fryktelig overbevisende må jeg si. Det er ikke grunnlag for meg til å slutte å kalle meg ateist, da jeg ikke er overbevist om at det du sier er gud er en gud som eksisterer. Dette begynner å grense til det absurde. Det blir som at jeg skal si til deg at noen fortalte meg at guden din er falsk, så du kan ikke tro på den lenger. Fordi jeg sier det er sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare en liten rettelse:

 

Jeg kan bare vise til de hendelsene som er "dokumentert" i Bibelen, ellers har jeg en fölelse av at Russland snart angriper Norge. Jeg vet ikke når, men det er noen år fram i tid.

 

Dette har jeg fått vite av en person som kaller seg gud, og dersom det inntreffer så har du mitt vitne her, og da kan du slutte å kalle deg El-Ateist.

 

 

Du har fått vite av en gud at du har en følelse av at Russland skal angripe Norge en eller annen gang? Fryktelig overbevisende må jeg si. Det er ikke grunnlag for meg til å slutte å kalle meg ateist, da jeg ikke er overbevist om at det du sier er gud er en gud som eksisterer. Dette begynner å grense til det absurde. Det blir som at jeg skal si til deg at noen fortalte meg at guden din er falsk, så du kan ikke tro på den lenger. Fordi jeg sier det er sånn.

 

 

Ta det med ro, om en tid blir det klart for alle at Gud eksisterer, det kommer til å vise seg også for de som tvilte som Thomas.

Lenke til kommentar

 

Bare en liten rettelse:

 

Jeg kan bare vise til de hendelsene som er "dokumentert" i Bibelen, ellers har jeg en fölelse av at Russland snart angriper Norge. Jeg vet ikke når, men det er noen år fram i tid.

 

Dette har jeg fått vite av en person som kaller seg gud, og dersom det inntreffer så har du mitt vitne her, og da kan du slutte å kalle deg El-Ateist.

 

 

Du har fått vite av en gud at du har en følelse av at Russland skal angripe Norge en eller annen gang? Fryktelig overbevisende må jeg si. Det er ikke grunnlag for meg til å slutte å kalle meg ateist, da jeg ikke er overbevist om at det du sier er gud er en gud som eksisterer. Dette begynner å grense til det absurde. Det blir som at jeg skal si til deg at noen fortalte meg at guden din er falsk, så du kan ikke tro på den lenger. Fordi jeg sier det er sånn.

 

 

Ta det med ro, om en tid blir det klart for alle at Gud eksisterer, det kommer til å vise seg også for de som tvilte som Thomas.

 

 

Ja vel, men jeg kommer ikke til å holde pusten, da denne uttalelsen er kun en av mange lignende uttalelser. Dersom det blir klart som dagen at Gud eksisterer så endrer jeg mening og aksepterer det. Inntil det skjer så bruker jeg min rett til å reservere tro i mangel av tiltalende bevis.

Lenke til kommentar

Jeg kan bare vise til de hendelsene som er dokumentert i Bibelen, ellers har jeg en fölelse av at Russland snart angriper Norge. Jeg vet ikke når, men det er noen år fram i tid.

 

Dette har jeg fått vite av en person som kaller seg gud, og dersom det inntreffer så har du mitt vitne her, og da kan du slutte å kalle deg El-Ateist.

Dersom Russland angriper Norge en gang mellom år 2015 og uendelig frem i tid, er det bevis for at du har rett anngående din gud?

 

Hva hvis jeg sier at Frankrike kommer til å angripe oss en gang fra 2015 eller uendelig frem i tid. Blir det da bevis for mine guder og gudinner?

 

La oss si at jeg kommer med 1000 spådommer om fremtiden, basert på min religion. En av dem inntreffer. Er det bevis?

 

La oss si at min religion har tusen tilhengere, og at hver enkelt av oss kommer med en enkelt unik spådom hver. En av disse inntreffer, er det bevis for religionen våres?

 

Jeg er svært interessert i hvordan din definisjon for det du sier her er. Er det profeti? Hva er profeti? Eller er det tilfeldig gjetning? Eller er det spådom?

 

Jeg er også svært interessert i hvordan du forestiller deg en profeti/spådom/antagelse/gjetning som treffer skal ha noe som helst betydning for religionen bak. Er det bekreftelse? Er det bevis? Er det gyldig argument?

 

Vi har jo et nek på forumet her som skriker hvert år om at en tsunami skal ramme norge og drepe millioner av mennesker fordi vi ikke følger guden hans. Dette var profetert til å skulle skje i 2011, 2012, 2013 og senest august 2014. Også han hadde noen ville ideer om at Russland skulle invadere Norge og mange andre merkelige hendelser.

Ta det med ro, om en tid blir det klart for alle at Gud eksisterer, det kommer til å vise seg også for de som tvilte som Thomas.

La meg gjette, du som alle dine likesinnede opp igjennom historien de siste tusener av år, er vel overbevist om at det kommer til å skje noe i akkurat din levetid?

 

Hver dag dør det en person som var overbevist om at "verden kom til å se" iløpet av sitt liv. Slike mennesker har levd hele livene sine og dødd uten at noen ting skjedde i flere tusen år.

 

Du må jo være unntaket? Du er jo sikkert mye mer overbevist enn alle de som tok feil til sammen?

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg kan bare vise til de hendelsene som er dokumentert i Bibelen, ellers har jeg en fölelse av at Russland snart angriper Norge. Jeg vet ikke når, men det er noen år fram i tid.

 

Dette har jeg fått vite av en person som kaller seg gud, og dersom det inntreffer så har du mitt vitne her, og da kan du slutte å kalle deg El-Ateist.

 

Denne personen som kaller seg Gud, er det ein person, er det ein skikkelse du har kontakt med, eller er det ein tanke som har slått deg?

 

Om eg kaller meg Gud og forteller deg ting eg trur kan skje, ville du trudd eg var din herre?

 

Om eg kaller meg Gud og forteller deg at eg kan utføra mirakel, ville du trudd på det?

 

Om du ikkje ville trudd at eg var din Gud, kva måtte eg gjort for å ha overbevist deg?

 

EDIT: Ein følelse av at Russland på sikt skal til å angripe Norge eller nokon har eg og fått, ut ifrå å følga med på nyheitene av og til.

Endret av HiAceRobin
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Bare en liten rettelse:

 

 

 

Jeg kan bare vise til de hendelsene som er "dokumentert" i Bibelen, ellers har jeg en fölelse av at Russland snart angriper Norge. Jeg vet ikke når, men det er noen år fram i tid.

 

Dette har jeg fått vite av en person som kaller seg gud, og dersom det inntreffer så har du mitt vitne her, og da kan du slutte å kalle deg El-Ateist.

 

Du har fått vite av en gud at du har en følelse av at Russland skal angripe Norge en eller annen gang? Fryktelig overbevisende må jeg si. Det er ikke grunnlag for meg til å slutte å kalle meg ateist, da jeg ikke er overbevist om at det du sier er gud er en gud som eksisterer. Dette begynner å grense til det absurde. Det blir som at jeg skal si til deg at noen fortalte meg at guden din er falsk, så du kan ikke tro på den lenger. Fordi jeg sier det er sånn.

 

Ta det med ro, om en tid blir det klart for alle at Gud eksisterer, det kommer til å vise seg også for de som tvilte som Thomas.

Ja vel, men jeg kommer ikke til å holde pusten, da denne uttalelsen er kun en av mange lignende uttalelser. Dersom det blir klart som dagen at Gud eksisterer så endrer jeg mening og aksepterer det. Inntil det skjer så bruker jeg min rett til å reservere tro i mangel av tiltalende bevis.

Da er vi enige. Thomas tvilte også, enda han selv hadde sett alle undrene. Han fikk stikke fingrene gjennom Jesus sår, og det var det som skulle til.

 

Du vil tro når Guds makt kommer tilbake, det er ikke lenge til, for det vil skje før vi har fucket opp verden, og vi er snart i en krise mtp forurensning og feil forbruk av mat og resursser.

 

Jeg forstår ateister, det er to alternativer. Enten så dør vi ut som rase, slik som ateistene tror. Ellers så finnes det en Gud som redder oss i siste liten.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Jeg kan bare vise til de hendelsene som er dokumentert i Bibelen, ellers har jeg en fölelse av at Russland snart angriper Norge. Jeg vet ikke når, men det er noen år fram i tid.

 

Dette har jeg fått vite av en person som kaller seg gud, og dersom det inntreffer så har du mitt vitne her, og da kan du slutte å kalle deg El-Ateist.

 

Denne personen som kaller seg Gud, er det ein person, er det ein skikkelse du har kontakt med, eller er det ein tanke som har slått deg?

 

Om eg kaller meg Gud og forteller deg ting eg trur kan skje, ville du trudd eg var din herre?

 

Om eg kaller meg Gud og forteller deg at eg kan utføra mirakel, ville du trudd på det?

 

Om du ikkje ville trudd at eg var din Gud, kva måtte eg gjort for å ha overbevist deg?

 

EDIT: Ein følelse av at Russland på sikt skal til å angripe Norge eller nokon har eg og fått, ut ifrå å følga med på nyheitene av og til.

Når jeg var 9 år gammel fikk jeg fremtidssyn om mitt eget liv som innebar en annen bestemt person og min framtid, den som gav meg den spesifike og detaljerte infoen sa den var Guds engel. Alt det engelen fortalte skjedde.

 

Du kan sammenligne meg med Thomas, jeg fikk ta på Jesus sår.

 

Derfor tror jeg på det når Gud selv åpenbarte detaljert hvordan Russland og Kina vil alliere seg og gå til nådeløs krig mot den frie verden, det vil skje etter USAs fall og etter at Haakon har blitt konge av Norge.

Lenke til kommentar

jeg synes det er helt sprøtt at enkelte klarer å tro på gud jeg..... altså, de fleste er ikke lettlurte når det kommer til det meste her i livet. Får dem en epost fra en nigeriasvindler så gjennomskuer 99.9999% av befolkningen dette uten å åpne eposten gang. Men å tro at sjøen åpnet seg for moses og at jesus sto opp fra de døde, det er en selvfølge å tro på for noen av oss..... jeg begriper det ikke....ved to anledninger har jeg reist meg opp og gått fra dater med damer på positivt svar på spørsmål om dem er religiøse..... det værste er at begge to var veldig pene! jeg bare klarer ikke respektere religiøse mennesker. Det er for sprøtt..... hvis et menneske klarer å tro på noe slikt, så kan det menneske klare å tro på absolutt hva som helst, det kan neppe bringe noe godt med i et liv med meg..... hva er det neste? har hun en drøm om at gud ber henne ofre meg? slik som abraham ble fortalt av gud at han skulle ofre sin sønn?

 

skal jeg sitte i stua sammen med min religiøse kjære når neste store gjennombrudd innen forskning på livets oppstandelse eller universets skapelse skjer og jeg sitter der og ser på i beundring, snur meg til henne og hører at hun sier "nei det der er bare tull, de vitenskapsmennene der er dumme"...... finner folk seg i å ha en slik partner? virkelig?

 

Sitter religiøse par sammen i sofaen og ser på de store gjennombruddene, skuer bort på boken i bokhylla og sier "huff se på de dumme vitenskapsmennene der da, de har viet hele livet til å yte i yttersjiktet innen matematikk og fysikk... for et bortkastet og verdiløst bidrag dem har gjort i livet sitt"...."nei, det at jeg går i kirken er et større bidrag til menneskeheten enn alt arbeidet dem har gjort noen gang"..... egoistisk er det religion er...

 

ei venninne av meg fra sørlandet fortalte meg hvordan det var å være med på kristencamp når dem var yngre, barn helt ned i 4-5 års alderen sto i enorme samlinger og ble hauset opp av "lederne". dem måtte rope halleluja i kor og fikk godteri og skulle ha slike "åndelige opplevelser" og slikt.... også var det masse "kule kristne tenåringsledere" som jentene var så forelsket i som flørtet med alle jentene og sendte masse smser med dem og sånn..... veldig sleipe triks mot barn...... nei fysj, en skitten industri.... hun sa heldigvis "fuck dette" etter å ha vært med ett par ganger.... da spredte disse "tenåringslederne" masse stygge rykter om henne til de andre ungdommene som fremdeles var med og sa hun hadde blitt kastet ut fordi hun hadde gjort fæle ting og slikt..... noe som ikke var sant i det hele tatt. Hun ble helt utstøtt fra vennene sine som fremdeles var med..... hvordan kan dette godtas?

dere kristne som VET at det jeg skriver er sant, ser dere ikke at slikt er feil? ser dere ikke at barn blir bevisst påvirket i en veldig tidlig alder og utsatt for følelsesmessige angrep dersom dem ikke er "med"? også i regi av voksne da!

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

 

Når jeg var 9 år gammel fikk jeg fremtidssyn om mitt eget liv som innebar en annen bestemt person og min framtid, den som gav meg den spesifike og detaljerte infoen sa den var Guds engel. Alt det engelen fortalte skjedde.

 

Du kan sammenligne meg med Thomas, jeg fikk ta på Jesus sår.

 

Derfor tror jeg på det når Gud selv åpenbarte detaljert hvordan Russland og Kina vil alliere seg og gå til nådeløs krig mot den frie verden, det vil skje etter USAs fall og etter at Haakon har blitt konge av Norge.

 

 

Du tror det, ja...

 

Ville du ha sluttet å tro på dette vesenet ditt om dette ikke hender? Oddsene mot deg er store, og om dette så hender, er det neppe noen Guds vilje ettersom at det er mulig å spå det som et usannsynlig, men mulig scenario utfra den nåværende situasjonen. Her snakker vi kun odds.

Hadde du hatt rett hadde det trolig ikke overbevist noen, og hadde du tatt feil hadde det kun svekket din egen troverdighet.

 

Dette "fremtidssynet" ditt er en personlig opplevelse som de fleste av oss ikke kan relatere til eller se på i noen som helst logisk sammenheng, og blir derfor tatt med en stor klype salt.

Lenke til kommentar

 

 

Når jeg var 9 år gammel fikk jeg fremtidssyn om mitt eget liv som innebar en annen bestemt person og min framtid, den som gav meg den spesifike og detaljerte infoen sa den var Guds engel. Alt det engelen fortalte skjedde.

 

Du kan sammenligne meg med Thomas, jeg fikk ta på Jesus sår.

 

Derfor tror jeg på det når Gud selv åpenbarte detaljert hvordan Russland og Kina vil alliere seg og gå til nådeløs krig mot den frie verden, det vil skje etter USAs fall og etter at Haakon har blitt konge av Norge.

 

 

Du tror det, ja...

 

Ville du ha sluttet å tro på dette vesenet ditt om dette ikke hender? Oddsene mot deg er store, og om dette så hender, er det neppe noen Guds vilje ettersom at det er mulig å spå det som et usannsynlig, men mulig scenario utfra den nåværende situasjonen. Her snakker vi kun odds.

Hadde du hatt rett hadde det trolig ikke overbevist noen, og hadde du tatt feil hadde det kun svekket din egen troverdighet.

 

Dette "fremtidssynet" ditt er en personlig opplevelse som de fleste av oss ikke kan relatere til eller se på i noen som helst logisk sammenheng, og blir derfor tatt med en stor klype salt.

 

 

Fortalte jeg ikke om åpenbaringen som engelen gav meg når jeg var 9 år? Jeg tok da med tauet ut i skogen for å henge meg selv og dö, men engelen stanset meg.

 

Men alt skjedde desverre, men det gikk bra til slutt. Nå lever jeg trygt i Sverige fordi Gud ville jeg skulle flykte fra Norge. Jeg tror det var i 2011-2012 jeg fikk de detaljerte åpenbaringene mine, da direkte fra Gud, altså ingen engel denne gang. Lenge för den Russiske aggresjonen vi ser i dag.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Jeg kan bare vise til de hendelsene som er dokumentert i Bibelen.

Ingenting er dokumentert. At noen har skrevet en bok, betyr ikke at det er dokumentert. Tror du på det som er dokumentert i Asbjørnsen & Moe's eventyrbok også? Hvis nei...hvorfor ikke? Begge bøkene har noen skrevet, men ingen har dokumentert det.

 

 

Du vil tro når Guds makt kommer tilbake, det er ikke lenge til.......

Gudene vet hvor lenge de kristne har sagt...."Han skal snart komme igjen".... Når i svarte er "snart"? Er det imorgen? Om 5 år? 10 år? 100 år? 1000 år? Snart er et vidt begrep som ikke holder. Kom med en konkret dato.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg kan bare vise til de hendelsene som er dokumentert i Bibelen.

Ingenting er dokumentert. At noen har skrevet en bok, betyr ikke at det er dokumentert. Tror du på det som er dokumentert i Asbjørnsen & Moe's eventyrbok også? Hvis nei...hvorfor ikke? Begge bøkene har noen skrevet, men ingen har dokumentert det.

 

 

Du vil tro når Guds makt kommer tilbake, det er ikke lenge til.......

Gudene vet hvor lenge de kristne har sagt...."Han skal snart komme igjen".... Når i svarte er "snart"? Er det imorgen? Om 5 år? 10 år? 100 år? 1000 år? Snart er et vidt begrep som ikke holder. Kom med en konkret dato.

 

 

Det er forklart med bevitninger i Bibelen. Jeg synes det er feil å sammenligne Bibelen med Asbjörnsen og Moe.

 

Det er ting som må skje först, når USA går under ökonomisk og maktmessig og vi har en konge som heter Haakon så kan du gjöre deg klar til å sette kursen til Sverige.

Lenke til kommentar

Hva gjør at du har rett, mens de tusener av dommedagsprofeter før deg, dine forgjengere, alle sammen har tatt feil?

 

Er din innsikt bedre enn alle andres?

 

Du tror det vil skje noe i din levetid? Statistisk sett så er det eneste som vil gå under i din levetid deg selv. Historien er jo full av nå døde mennesker som var overbevist om at det kom til å skje noe i sin levetid, enten de levde på 400-tallet, 1000-tallet eller 2000-tallet.

Lenke til kommentar

Hva gjør at du har rett, mens de tusener av dommedagsprofeter før deg, dine forgjengere, alle sammen har tatt feil?

 

Er din innsikt bedre enn alle andres?

 

Du tror det vil skje noe i din levetid? Statistisk sett så er det eneste som vil gå under i din levetid deg selv. Historien er jo full av nå døde mennesker som var overbevist om at det kom til å skje noe i sin levetid, enten de levde på 400-tallet, 1000-tallet eller 2000-tallet.

 

I Min levvetid vil befolkningsveksten stupe, og vi vil få stor nöd og folkevandringer og maktkamper om områder som er bedre. Dettte har som kjent dokuimentarfilmen "I siste time" som er å finne på NRK bekreftet. Dette er höyt anerkjente forskere som har jobbet med avhandlingen i over 60 år. Limits To Growth og Beyond the Limits to Growth er to böker som dokumentaren er basert på.

Lenke til kommentar

Befolkningssvingninger og maktkamper har vi hatt i hele menneskets historie. Nå legger du deg på like trygg linje som å si at troende til en ny religion vil bli forfultgt. Det neste er vel å spå at solen står opp i øst imorgen.

 

Jeg lurte på hva som får deg til å tro at du har rett i dine religiøse dommedagsfantasier. Ikke at du har sett en film på nrk som forteller om kommende maktkamper og befolkningssvingninger.

 

På nrk sin nettside står det:

 

"The Limits to Growth, som pekte på muligheten for økologisk og økonomisk sammenbrudd"

 

Altså muligheten, ikke at dette er noe du vet kommer til å skje. Du later veldig ofte som du vet ting, kunnskap du umulig kan inneha. Det er ikke noe støtte for guden din i dette. Det er ikke noe støtter for at russland skal innvadere Norge i dette.

 

Du finner en bok som sier at ekponensiell vekst ikke er mulig på en planet med begrensede ressurser. Og tar dette som støtte for guden din og andre ville fantasier?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

 

 

Jeg kan bare vise til de hendelsene som er dokumentert i Bibelen.

 

Ingenting er dokumentert. At noen har skrevet en bok, betyr ikke at det er dokumentert. Tror du på det som er dokumentert i Asbjørnsen & Moe's eventyrbok også? Hvis nei...hvorfor ikke? Begge bøkene har noen skrevet, men ingen har dokumentert det.

 

 

Du vil tro når Guds makt kommer tilbake, det er ikke lenge til.......

 

Gudene vet hvor lenge de kristne har sagt...."Han skal snart komme igjen".... Når i svarte er "snart"? Er det imorgen? Om 5 år? 10 år? 100 år? 1000 år? Snart er et vidt begrep som ikke holder. Kom med en konkret dato.

Det er forklart med bevitninger i Bibelen. Jeg synes det er feil å sammenligne Bibelen med Asbjörnsen og Moe.

 

Det er ting som må skje först, når USA går under ökonomisk og maktmessig og vi har en konge som heter Haakon så kan du gjöre deg klar til å sette kursen til Sverige.

Tror du på romvesen-kidnappinger? Det er hele grupper rundt om kring i verden som sier de har vært bortført. Historiene er ofte forholdsvis lignende, kanskje noen detaljforskjeller her og der. Dersom du ikke tror disse historiene: hva om vi skriver ned beretningene og lar de ligge et par tusen år. Og oversetter de et dusin ganger. Og redigerer innholdet litt. Er beretningene mer troverdige nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...