Gå til innhold

Apple ble stanset i Tokyo


Anbefalte innlegg

Det er ikke å finne opp noe. De videreutviklet gamle ideer og var heldige med tidspunktet de lanserte det på.

 

Hvor din konklusjon med at jeg mener Samsung har oppfunnet noe vet jeg ikke hvor du har ifra. Ihvertfall skjønte du poenget mitt indirekte.

Du skjønte tydeligvis ikke mitt underliggende poeng heller. Hvis det er slik at for at noe skal kunne kalles oppfinnelse så må det ikke bestå av noen gamle ideer eller teknologier så er det jammen ikke mye oppfinnelser rundt om. Det blir uansett flisespikkeri. Apple revolusjonerte mobilverden med iPhone. Dette ser man jo indirekte i hvordan samsung og alle andre ble stående å måpe når iPhone ble lansert. Og hvordan samsung begynte å kopiere apples ui funksjoner, funksjon etter funksjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Igjen de var heldige med tidspunktet. Hadde de gitt det ut 2-7 år tidligere ville det ikke slått an. Har gode eksempler med det f.eks. freepad.

 

Kan legge til nå som jeg har kommet hjem fra jobb.

 

Det er forskjell på å finne opp en ny overføringteknologi og et nytt mobildesign. Du finner ikke opp et mobildesign og måten en telefon fungerer på. Svært lite ved iPhone 1gen var revolusjonerende og det hadde ikke noen imponerende pris eller maskinvare, etc ut ifra prisen. Det de skal få er at de klarte å pushe dette på markedet slik at det faktisk ble et marked for det.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Igjen de var heldige med tidspunktet. Hadde de gitt det ut 2-7 år tidligere ville det ikke slått an. Har gode eksempler med det f.eks. freepad.

 

Kan legge til nå som jeg har kommet hjem fra jobb.

 

Det er forskjell på å finne opp en ny overføringteknologi og et nytt mobildesign. Du finner ikke opp et mobildesign og måten en telefon fungerer på. Svært lite ved iPhone 1gen var revolusjonerende og det hadde ikke noen imponerende pris eller maskinvare, etc ut ifra prisen. Det de skal få er at de klarte å pushe dette på markedet slik at det faktisk ble et marked for det.

Tipper at om du spør en med peiling med disse overføringsteknologiene så består de sikkert av videreutvikling av gammel teknologi. Så ingen oppfinnelse bare gjennbruk av gammelt i ny pakning.

Samtidig så kan man jo ikke si at noen mobiler har vært noe revolusjon siden den aller første på 70-80 tallet en gang.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...