Gå til innhold

Bygg og bo i Skyrim (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Så jeg kan få mitt eget hus på landet med masse adopterte barn?

 

Hvorfor har jeg en følelse av at noen moddere kommer til å utnytte dette for å lage noe.. eh... helt annet?

  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Rått! Har ventet på noe lignende siden jeg bygde Raven Rock i Morrowind. Fantastisk Bethesda! :)
Da er vi to! :D Du hadde tilogmed en landsby du hjalp til å bygge i Oblivion, men manglet noe slikt i Skyrim.

 

Stemmer det. Synes det oppdraget var litt tynt da, fikk jo ikke engang en plass å sove i den vesle byen. I Raven Rock derimot var jeg kongen på haugen. Glimrende :)

Skrevet

Lakus: Tenker at dette er nok mest myntet på de som spiller konsoll utgaven av spillet, som ikke har tilgang på modder.

Joda, og jeg synes konseptet er kult, men gjennomførselen høres kjedelig ut. Beleiring av banditter, sengeplasser man kan leie ut til forbipasserende for en liten penge, tilreisende adventurers du kan bruke som companions osv. Synes bare det er litt lite å komme med etter utgivelser som Shivering isles og Dawnguard. Gi huset en eller annen form for kontekst. Kanskje om man hadde bygget det før man fullførte forskjellige quester i spillet kunne f.eks forhandlingene mellom Stormcloaks og Imperials funnet sted på din eiendom, i ditt fort, langt oppi fjellene.

 

Nå må man betale for et hus. Njaa, jeg er skeptisk.

Skrevet

Det finnes en mod som allerede gjør dette:http://skyrim.nexusmods.com/mods/18480http://skyrim.nexusmods.com/mods/1848

 

Jeg liker denne modden veldig godt, men det er kun ett hus, og det er mye som kunne forbedres.

- Huset har en del forskjellige innredninger, men de er kun det, man kan ikke designe selve huset selv i noen stor grad.

- Huset er ikke særlig companion-friendly om man skal ha mer enn en companion eller to der.

 

Ja, "Build your own home" er noe ala det samme, men Hearthfire vil gjøre dette mye større. Dette blir kjøp, gleder meg!

Skrevet

Mange er positive, kan noen forklare meg hvorfor? Mulig jeg er teit, men hva er poenget med å bygge dette huset? Hjelper det deg i quester? Eller er det bare noe Sims-esktragreier?

 

AtW

  • Liker 2
Skrevet

Dette er et tegn på at Dawnguard mest sannsynlig ikke vil komme til PS3...? Har Skyrim på PS3 og har ventet en god stund på Dawnguard nå. Noen som har et endelig svar på om det vil komme eller ikke?

Skrevet

Eller er det bare noe Sims-esktragreier?

 

Er nok mest Sims-greier, i tråd med Skyrim-tradisjonen om å ha MMO-innhald i eit singleplayer-spel. Heilt kurant for dei som vil leve seg maksimalt inn i verda (og ikkje kan bruke mods), vil eg tru. Om du først og framst ser etter mekaniske utfordringar, så er Skyrim uansett feil spel.

Skrevet

Har gått til anskaffelse av samtlige Elder Scrolls-utvidelser siden Tribunal, men tror jeg står over denne... Og finnes det ikke dessuten en mod som gjør akkurat dette?

Skrevet

Finst nok eit tosifra tal mods som gjer dette, på ulike vis. Ikkje minst er personleg bopel noko av det enklaste ein sjølv kan lage i Creation Kit.

Skrevet (endret)

Eller er det bare noe Sims-esktragreier?

 

Er nok mest Sims-greier, i tråd med Skyrim-tradisjonen om å ha MMO-innhald i eit singleplayer-spel. Heilt kurant for dei som vil leve seg maksimalt inn i verda (og ikkje kan bruke mods), vil eg tru. Om du først og framst ser etter mekaniske utfordringar, så er Skyrim uansett feil spel.

 

TES har inneholdt huskjøp siden Daggerfall så dette er nok noe som ligger litt i forkant av The Sims. Nei, dette er innhold skapt for de mer dedikerte rollespillerne som ikke liker MMO.

 

Det finnes mods som gjør lignende ting, men jeg vil påstå at Bethsoft som utvikler har muligheter for å gjøre dette langt mer avansert en modderne.

Endret av ancient_scars
Skrevet

Skilnaden er vel at i dei førre spela var huskjøpa ein del av spelet frå starten av, og - iallefall i Morrowind - gjerne knytt opp mot resten av spelet, som til dømes med å avhenge av kva for ein storfamilie du meldte deg inn i.

 

Har såpass tru på dei dedikerte rollespelarane at eg vil tru dei alt har skaffa seg diverse hus- og leirplassmods. Eller laga dei sjølv. Det vert nok meir elegant når utviklaren sjølv kan integrere det og lage eit knippe med ny mekanikk, men reint funksjonelt trur eg ikkje skilnaden kjem til å vere dramatisk. At det kjem masse ekstra dilldall som å adoptere barn i tillegg til sjølve huskjøp- og bygginga, tyder vel på at Bethesda sjølv òg har vore inne på den tanken.

Skrevet

Eller er det bare noe Sims-esktragreier?

 

Er nok mest Sims-greier, i tråd med Skyrim-tradisjonen om å ha MMO-innhald i eit singleplayer-spel. Heilt kurant for dei som vil leve seg maksimalt inn i verda (og ikkje kan bruke mods), vil eg tru. Om du først og framst ser etter mekaniske utfordringar, så er Skyrim uansett feil spel.

 

TES har inneholdt huskjøp siden Daggerfall så dette er nok noe som ligger litt i forkant av The Sims. Nei, dette er innhold skapt for de mer dedikerte rollespillerne som ikke liker MMO.

 

Det finnes mods som gjør lignende ting, men jeg vil påstå at Bethsoft som utvikler har muligheter for å gjøre dette langt mer avansert en modderne.

Jup Daggerfall lot deg kjøpe hus samt en båt. Du kunne imidlertid kun ha en av hvær.

Morrowind hadde ikke hus du kunne kjøpe. Du kunne imidlertid overta et forlatt eller drepe eieren og overta.

Både Obliviion og Skyrim lar deg kjøpe flere hus.

Vet ikke nok om denne DLC for å si mer, kan du bygge mange ulike hustyper forsjellige steder?

Uansett fint for konsol spillere å få et hus utenfor byene. For pc vil denne sikkert bli brukt som mal for andre mods.

Skrevet

Bloodmoon utvidelsen til Morrowind inneholdt bl.a muligheten til å bygge ditt eget lille hjørne av verden. En gruve med arbeidere, sengehus, smed osv om jeg ikke husker feil.

Skrevet

I Morrowind kunne du bygge eit gods som ein del av questlinen for eit av dei tre store husa (Hlaalu, Redoran eller Telvanni). Kva for eit hus du var medlem av avgjorde detaljane - nøyaktig korleis du fekk huset, kor tomta låg, kva du måtte gjennom for å få bygga det, etc.

Skrevet

I Morrowind kunne du bygge eit gods som ein del av questlinen for eit av dei tre store husa (Hlaalu, Redoran eller Telvanni). Kva for eit hus du var medlem av avgjorde detaljane - nøyaktig korleis du fekk huset, kor tomta låg, kva du måtte gjennom for å få bygga det, etc.

Glemmer aldri Telvanni huset mitt i Morrowind, det grodde opp og jeg plaserte slaver med pil og bue på taket til forsvar.

 

De hold på å drepe meg, ga slavene piler med fireball effekt siden de var elendige bueskytere og fireball ikke trengte direkte treff.

Jeg kommer tilbake etter å ha utforsket rundt huset, Plutselig var det masse eksplosjoner rundt meg og jeg tokk masse skade, snudde meg å så at et idiotisk dyr fulgte etter meg, vaktene skøt mot det og jeg ble truffet av ekplosjonene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...