Gå til innhold

Kommentar: Det har blitt vanskeligere å være fan


Anbefalte innlegg

Veldig enig med Marius og artikkelen. Ble for eksempel gjennomsnitlig forbanna da jeg fant ut at et eksklusivt Assassins Creed spill skal bli lansert på kun Playstation Vita. For de fleste spiller ikke det noen rolle, men for en store fans av serien som, blant annent, meg med alle spillene fra nr.1 til Revalations, pluss alle bøkene, er det rett og slett røtent gjort.
god grunn til å kjøpe en vita da vettu, fabelaktig bra håndhold det der. har to stykk, en til meg og en til kona :)

Nå er jeg en hater av eksklusive spill men vita er en så spesiell platform at den nesten må ha eksklusive spill, vanskelig å porte noe fornuftig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
god grunn til å kjøpe en vita da vettu, fabelaktig bra håndhold det der. har to stykk, en til meg og en til kona :)
Folk har kjøpt seg ps3 og 360 for en grunn.
ja pese gaming er nok dødende, nesten bare pirater der nå og nesten allt er konsol portet også.

Mmmm can smell the bullshit miles away. Lykke til med trollingen lille trille.

 

 

Lenke til kommentar

Rent personlig opplever jeg ikke dette som et stort problem, da jeg stort sett aldri gidder å konsumere slik vedhengs-lore. Jeg stort sett det er ganske middelmådige greier.

 

AtW

 

Problemet er at vi ikke alltid har noe valg, for eksempel har både Mass Effect 3 og StarCraft 2 et rollegalleri hvor en karakter kommer fra bøker. Og når slike karakterer har en allerede opprettet rolle i loren får de sjeldent den oppmerksomheten de burde få for å fange opp de spillerne som ikke har hørt om de før. Dette er mitt store problem med bransjen per i dag.

Lenke til kommentar

Kven var karakteren i SC2? Kan ikkje huske nokon som ikkje var frå SC1 og likevel ikkje vart introduserte som om dei var nye. ME3 hadde jo han Space Ninja-fyren (worst character ever) som visstnok skulle vere ein slags badass fordi nokon skreiv i ein bok at han var det. Der var nok Mac Walters & Co. skuldige i å berre slenge inn ein ny karakter - ikkje berre som om alle visste kven han var, men også som om han var ein slags badass by default, noko som krasja fullstendig med kor tøvete alt han gjorde i spelet var. Min Shepard opplevde han sikkert meir som ein veldig teatralsk, laus Cerberus-affiliate minst ein alvorleg personlegheitsforstyrring. Og elendig fashion sense.

 

Eg, derimot, brukte fem minutt på ein Mass Effect-wiki for å finne ut kva som var greia, og er ganske sikker på at eg ikkje har gått glipp av mykje fordi eg berre las samandraga i staden for heile boka. Eller bøkene, gud forby. Dette heng forsåvidt saman med det eg sa tidlegare om middels god fiksjon. Kai Leng representerer omtrent alt som gjekk galt med Mass Effect-manuset etter ME1, så det i seg sjølv er godt gjort.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Tychus Findlay.

 

Angående Kai Leng så vet jeg veldig lite om ham utover at han passet forferdelig dårlig inn i spillet. I kunstboka som følger med samlerutgaven av ME 3 står det avslutningsvis om designet av Leng: #His face and body kept a few obvious cybernetic implants to imply that he'd been modified since the events of in the books to become even deadlier." Nice going there, BioWare.

 

Bare for å forsterke poenget med tegneserier så følger det første bladet i det jeg antar er en serie basert på spillene med i både Mass Effect 3 og StarCraft 2 sine samlerutgaver.

Lenke til kommentar

Rent personlig opplever jeg ikke dette som et stort problem, da jeg stort sett aldri gidder å konsumere slik vedhengs-lore. Jeg stort sett det er ganske middelmådige greier.

 

AtW

 

Problemet er at vi ikke alltid har noe valg, for eksempel har både Mass Effect 3 og StarCraft 2 et rollegalleri hvor en karakter kommer fra bøker. Og når slike karakterer har en allerede opprettet rolle i loren får de sjeldent den oppmerksomheten de burde få for å fange opp de spillerne som ikke har hørt om de før. Dette er mitt store problem med bransjen per i dag.

 

Det er isåfall produsentenes problem, historien er i SC2 er middelmådig (i beste fall), jall, og jeg orker ikke å bruke tid å masse lore rundt slike historier, jeg tviler på mer kjøtt på beina om Tycus hadde hjulpet mye.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...