Gå til innhold

Sony legger ned Wipeout-skaperen (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, WipeOut HD forsvinner jo ikke bare fordi Studio Liverpool er lagt ned. Det er fortsatt på PS Store og fortsatt 1080p.

Joda, men er jeg nå interessert i å støtte Sony ved å gå til innkjøp av PS3..?

Pussig tankegang. Grunnen til at Sony måtte legge ned studioet fremkommer jo av at for få har kjøpt spillene de laget.

Spillserier og utviklere er noe man har et mer eller mindre rasjonelt forhold til, og når en utvikler jeg har stor respekt for blir kastet til fordel for mainstream drit som lanseres på konsollene nå til dags, da velger jeg å bruke min "stemme" slik jeg føler for. Hvorvidt folk kjøper spillene eller ikke, er vel også et markedsførings-spørsmål. Jeg har ikke sett reklame for noe WipeOut-spill på årevis, og jeg ble negativt overrasket over hvor billig det gikk an å kjøpe det nyeste WipeOut digitalt...

 

Hvis det fortsatt er pussig for deg, så får det vel bare være det, da har jeg ihvertfall forsøkt å forklare hvordan jeg tenker.

Lenke til kommentar

Tja, WipeOut HD forsvinner jo ikke bare fordi Studio Liverpool er lagt ned. Det er fortsatt på PS Store og fortsatt 1080p.

Joda, men er jeg nå interessert i å støtte Sony ved å gå til innkjøp av PS3..?

Pussig tankegang. Grunnen til at Sony måtte legge ned studioet fremkommer jo av at for få har kjøpt spillene de laget.

Spillserier og utviklere er noe man har et mer eller mindre rasjonelt forhold til, og når en utvikler jeg har stor respekt for blir kastet til fordel for mainstream drit som lanseres på konsollene nå til dags, da velger jeg å bruke min "stemme" slik jeg føler for. Hvorvidt folk kjøper spillene eller ikke, er vel også et markedsførings-spørsmål. Jeg har ikke sett reklame for noe WipeOut-spill på årevis, og jeg ble negativt overrasket over hvor billig det gikk an å kjøpe det nyeste WipeOut digitalt...

 

Hvis det fortsatt er pussig for deg, så får det vel bare være det, da har jeg ihvertfall forsøkt å forklare hvordan jeg tenker.

Mye på konsollene som ikke er "mainstream drit" hvis man bare gidder å lete. WipeOut HD er dessuten 4 år gammelt, så prisen burde vel ikke overraske.

Lenke til kommentar

Mye på konsollene som ikke er "mainstream drit" hvis man bare gidder å lete. WipeOut HD er dessuten 4 år gammelt, så prisen burde vel ikke overraske.

Det som var kult i "gamle dager" var at det var spill som WipeOut som var mainstream...

 

Det var ca. 2 år siden vi kjøpte WipeOut HD til en kompis sin ps3 og det kosta vel da rundt 100kr hvis jeg ikke husker feil. Altfor billig i forhold til andre spill.

 

Dessuten var det et av de peneste spillene jeg har sett, og gameplay på linje med tidligere tidler, m.a.o. genialt. Definitivt verdt mye mer. Har spilt mange etterlikninger opp igjennom, men ingenting som kommer i nærheten av WipeOut-spillene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mye på konsollene som ikke er "mainstream drit" hvis man bare gidder å lete. WipeOut HD er dessuten 4 år gammelt, så prisen burde vel ikke overraske.

Det som var kult i "gamle dager" var at det var spill som WipeOut som var mainstream...

 

Det var ca. 2 år siden vi kjøpte WipeOut HD til en kompis sin ps3 og det kosta vel da rundt 100kr hvis jeg ikke husker feil. Altfor billig i forhold til andre spill.

 

Dessuten var det et av de peneste spillene jeg har sett, og gameplay på linje med tidligere tidler, m.a.o. genialt. Definitivt verdt mye mer. Har spilt mange etterlikninger opp igjennom, men ingenting som kommer i nærheten av WipeOut-spillene.

Nå, ja i forhold til budsjett og distribusjon selges nok spillet til profitt. Husk at et first party spill som selges digitalt eliminer mange av kostnadene som generelt har gjort spill dyre.

Endret av Samaritan
Lenke til kommentar

Fikk wipeoutHD+tilleggspakke etter PSN fadesen. Var gøy først, men så fant jeg ut at det var en sånn automatisk "holde deg på banen" funksjon som er skrudd på ved default, så den måtte jeg jo nesten skru av , men da ble det bare ping pong mellom autovernene...og da var det ikke noe gøy lenger... ...jadda :mellow::ermm::blush:

Lenke til kommentar

Mye på konsollene som ikke er "mainstream drit" hvis man bare gidder å lete. WipeOut HD er dessuten 4 år gammelt, så prisen burde vel ikke overraske.

Det som var kult i "gamle dager" var at det var spill som WipeOut som var mainstream...

 

Det var ca. 2 år siden vi kjøpte WipeOut HD til en kompis sin ps3 og det kosta vel da rundt 100kr hvis jeg ikke husker feil. Altfor billig i forhold til andre spill.

 

Dessuten var det et av de peneste spillene jeg har sett, og gameplay på linje med tidligere tidler, m.a.o. genialt. Definitivt verdt mye mer. Har spilt mange etterlikninger opp igjennom, men ingenting som kommer i nærheten av WipeOut-spillene.

Nå, ja i forhold til budsjett og distribusjon selges nok spillet til profitt. Husk at et first party spill som selges digitalt eliminer mange av kostnadene som generelt har gjort spill dyre.

Det kan godt hende det selges med profitt, det har jeg ikke uttalt meg om. :p

 

Noe sier meg allikevel at de ikke har fått inn nok penger hvis de velger å legge ned utvikleren... det å selge med profitt er nok et litt mer komplisert regnestykke enn du later til å tro. :hmm:

 

Poenget mitt var uansett at hvis du ser på hva du får for pengene så er spillet altfor billig i forhold til andre titler. Det er min mening, selv om jeg innser at sub-20-målgruppen antakelig ikke har noe forhold til og muligens ikke vil betale mer for en slik klassiker. Men noe sier meg at dette også har å gjøre med dårlig markedsføring.

 

 

@g.i.r.l: WipeOut er spill som du må trene på og bli litt god i før det blir skikkelig gøy. Men da blir det også helt sykt bra... fartsfølelse du ikke finner i noen andre spill. Etter min erfaring kan det være lettere å spille med "piltastene" enn analogstikka, men det kan selvfølgelig være individuelt (spiller selv nå med begge). Og husk luftbremsene, de gir deg bra med kontroll!

Endret av Visjoner
Lenke til kommentar

 

@g.i.r.l: WipeOut er spill som du må trene på og bli litt god i før det blir skikkelig gøy. Men da blir det også helt sykt bra... fartsfølelse du ikke finner i noen andre spill. Etter min erfaring kan det være lettere å spille med "piltastene" enn analogstikka, men det kan selvfølgelig være individuelt (spiller selv nå med begge). Og husk luftbremsene, de gir deg bra med kontroll!

 

Testet F-Zero?

Lenke til kommentar

Nei, har ikke det. Kan det sammenliknes med WipeOut? Ser ut som den serien har vært død en stund... men hvis det er bra, kanskje det kan være verdt å finne det frem i Wii-arkivet :)

 

De er bra ja. Om de er på nivå med WipeOut er jeg litt usikker på - tipper egentlig det er en smaksak. Jeg digger ihvertfall F-Zero-spillene, så om du har en Wii så ville jeg vurdert å skaffe meg F-Zero GX og en gamecubekontroller. Det er ti år gammelt - men fantastisk bra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...