Gå til innhold

Skrytearena for milliardærbarn


Delvis

Anbefalte innlegg

noen som heter karma i denne verden, noe jeg tror på, jeg dør heller som et menneske som har prøvd å gi alt jeg kan til mine og gi det jeg kan til andre..Om de vil bruke livet til sløse bort penger, og være snobber?for alt vi vet gir de samme menneskene her masse penger til veldighet, men de som bare lever i overflod og ikke gir noe uten tanke på få noe tilbake vil nok leve et ulykkelig liv når det nærmer seg slutten..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

noen som heter karma i denne verden, noe jeg tror på, jeg dør heller som et menneske som har prøvd å gi alt jeg kan til mine og gi det jeg kan til andre..Om de vil bruke livet til sløse bort penger, og være snobber?for alt vi vet gir de samme menneskene her masse penger til veldighet, men de som bare lever i overflod og ikke gir noe uten tanke på få noe tilbake vil nok leve et ulykkelig liv når det nærmer seg slutten..

 

Ja det er selvfølgelig mye rett i det, og har også respekt for det du kaller karma. Det setter meg på prøve omtrent hver eneste dag.

 

Kan si mye, og blir vel kanskje noe misvisende oppi dette her kan man si. Dette med "hagla" var bare en sånn litt galgenhumorsk måte å sette det på spissen.

Men sett i en viere sammenheng, er det vel snakk om hvordan vi skikker oss, og hvordan det står til med denne verden. Nei, vi skal ikke være skinnhellige og framstå som bedre. Og kanskje jeg ville blitt tatt i å skryte om noe sånt jeg også, om jeg var styrtrik. Håper ikke det da.

 

Mn nå mener jeg at det er bra å oppdra barn til å ha respekt for verdier og en viss nøysomhet. Kanskje pengene de bruker på luksus hjelper noen andre på lønna si, men tror nå likevel der er langt bedre formål og måte løfte andre opp på enn gigantiske restaurantregninger. Men det blir en litt annen diskusjon.

Dette har som sagt noe med holdninger, eller moral om man vil. Hva er idealet for unge rikmannsunger?

Hvordan er deres sjel, og er det bra for karma å - liksom med et slags anerkjennende nikk og smil, forsvare slikt sløseri de driver med?

 

Nuvel

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Altså, som tidligere sagt - milliardærbarn er kanskje ufyselige, uforskammete, bortskjemte, etc. etc. Men det er bedre for verdensøkonomien at de har sin luksuslivsstil enn at de sitter å ruger på pengene som onkel Skrue.

 

Ferrari, Lamborghini, Bentley, Rolls Royce, etc. tjener gode penger på de og det skaper arbeidsplasser.

 

Byggentreprenører tjener gode penger for hver luksusvilla/penthouseleilighet som blir bygd og det skaper arbeidsplasser.

 

Osv., osv.

 

Ålreit, greit nok, pengene kunne sikkert vært brukt mer fornuftig, de kunne vært investert istedet for å bli brukt på overdådig luksus - men penger i omløp er uansett bedre enn ingenting.

 

Jeg gjentar nok en gang at min oppfatning av TS og likesinnede var/er at de oser misunnelse og at de selv gjerne skulle slått kloa i pengesekken. Agenda: :devil:

 

Dobbeltmoralister/hyklere har jeg lite til overs for.

Endret av RickyRon
Lenke til kommentar

Når "tenk på barna i Afrika" har blitt erstattet med "tenk på de stakkars Rolls Royce-direktørene" så er det noe jævlig sykt med verden.

 

Jeg har sikkert altfor sterke fordommer mot millardærbarn, men jeg tror ikke på at man kan skaffe seg så mye penger uten å på et eller annet vis være et skikkelig rasshøl (med mindre man vinner i Lotto). Og da er det kvalmt å lese om de arrogante, blaserte snørrvalpene som ikke evner å se lengre enn sin egen nese fordi altfor mange penger er i veien.

Endret av Lime Canes
  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.osloby.no/shopping/Vestkantungdom-kjoper-skolesekker-til-11000-kroner-7131380.html

 

Vestkantungdom kjøper "skolesekker" til 11.000 kroner

Skolesekken er ikke hva den var. På vestkanten er ranselen byttet ut med Mulberry- og Louis Vuitton-design til mangfoldige tusen kroner.

 

Noe så latterlig! Kan ikke være lett for "vanlige" ungdommer der med foreldre med normal inntekt og bli sosialt akseptert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...