Gå til innhold

Så mye raskere er Windows 8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, skilpadden jukset ikke. Det var haren som gjorde alvorlige feil og dermed kom sist.

 

Ok, det var en kanskje en annen historie jeg tenkte på der det ikke var 1 men 4 skilpadder som hadde gjemt seg langs ruten, og plutselig dukket de fram et stykke foran haren mens den rusla mot mål sikker på å vinne lett. Men jeg tror det blir litt feil å sammelikne windows 7 og windows 8 direkte, eller å se på Win8 som en videreutviklet Win7. Selv om jo Win 7 ble sett på som "den ferdige Vista". Win 8 er vel sånn jeg ser det den mest radikalt forandrede windows versjonen i forhold til den forrige versjonen siden Windows 95 så dagens lys. Det er vel nettopp derfor både jeg og nesten de fleste Windows brukere var så skeptiske. At alle vil like den er utopisk, men jeg elsker egentlig forandringer, så lenge jeg klarer å se hensikten med forandringene. Siden jeg selv kun var negativt innstillt selv etter å ha (såvidt) prøvd de to betaversjonene som kom ut, og allerede etter kun 2 dagers testing av fullversjonen har kommet dit at jeg ofte tenker at jeg gjerne også skulle hatt det på den stasjonære og ikke bare på den bærbare, så tenker jeg at Microsoft sine OS også vil være populære i fremtiden, selv om de skulle være litt dristige og skifte retning noenganger og folk som regel reagerer på forandringer med skepsis og mistro i begynnelsen, men ganske snart når de har prøvd det en stund og skjønner hvordan Microsoft har tenkt, ikke skjønner hvorfor folk tviholder på det eldgamle og mer tungvindte systemet. Men for de som heller vil bruke Mac OS 10 versjon 18 i 2020, så er det godt det er konkurranse også når det gjelder operativsystemer. Det fine i dag syntes jeg faktisk at konkurransen ser ut til å være mye jevnere mellom de som faktisk klarer å lage gode operativsystemer. Det eneste som faktisk hindrer meg i å gå på Elkjøp og kjøpe meg den kraftigste utgaven av MacBook Pro til 18.000 er det faktumet at jeg ikke har 18-000 kroner å bruke til det. Skulle jeg plutselig ha 24.000 (jeg antar ikke at toppmodellene deres blir billigere i fremtiden) til å kjøpe det jeg ser på som dataverdenens Rolls Royce, så kanskje kjøper den for å erstatte det stasjonære bråkete "Spielkraftwerk" som står midt i stua i dag. Da spiller jeg antagelig kun på min 3 år gamle "Xbox 720", som er synca mot en "Surface" sak med Windows 9 som igjen kontinuerlig er synca opp mot Skydrive, sharepoint og gudene vet hva slags tjenester som finnes da. Jeg håper dog at min da 3 år gamle Windows 8 mobil fungerer fint opp mot Windows 9 "Surface`n", for jeg vil heller bruke pengene på en ganske grei stasjonær PC jeg kan ha en clean Linux innstallasjon på, istedet for å behøve å absolutt måtte kjøpe den nyeste windows mobilen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Historien mellom skilpadden og haren gikk jo ut på at haren ledet , men la seg til å sove så lenge at skilpadden vant . Haren våknet like før skilpadden krysset mål

 

Det skal vel symbolisere at W7 tar pauser eller henger seg ( feil i systemet ) mens man slipper det i W8.

 

Når man tenker på endringen fra W7 til 8 så virker ikke alle endringen så nødvendige som det høres ut som

 

jeg undres på hvor man har fjernet Aero helt og ikke gjort det valgfritt.

En annen ting er hvorfor man må blande disse flisene inn i systemet

 

og så er dette med metro som bare forvirrer .

selv om fler av de som har testet det sier at de ikke blir plaget av metro så var det ( og er det enda) mye frem og tilbake her

 

Moralen er at hvis man skal skreddersy noe for en enkel gruppe så lager man vanskeligheter for de andre gruppene

Lenke til kommentar

Wow! Nå kan jeg spare flerfoldige sekunder hver eneste arbeidsdag. Dette kommer til å gjøre underverker for produktiviteten på kontoret som lenge har vært holdt tilbake daglige innlastinger av Excel-dokumenter og endeløse sekunder med Windows-booting hver eneste uke.

 

Dette blir bra :)

Lenke til kommentar

Lurer på om Windows har fikset filkopieringen. Testen her er ubrukelig, tviler på OSet har såå stor innvirkning på ren kopiering. Det jeg tenker på, er når man setter i gang flere kopierings/skriveoppgaver samtidig. På tradisjonelle harddisker hadde det vært _mye_ raskere om de ble utført sekvensielt isteden for i parallell. Må bruke ekstra programvare for å få til dette i W7.

robocopy funker vel, og det er integrert i Windows 7 dos modus/cmd :)

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...