Gå til innhold

Test: EVGA og Asus GeForce GTX 660 TI


Anbefalte innlegg

Hvorfor tester dere ikke kortene på nye spill?
Da forsvinner sammenligningsgrunnlaget med de eldre kortene. Hvis de ikke orker å gjøre dem om igjen da.
Så nøye med det da? Det er jo dette årets skjermkort på nye spill vi trenger sammenligning på.

 

Hvordan skal man ellers finne ut om årets kort er noe særlig kjappere en fjorårets kort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff, jeg som har et 5870 nå på 24.4cm sliter med å få det ut og inn pga det er for langt. Nå viser det seg at denne, som jeg hadde tenkt å kjøpe, er ENDA lengre? Rart at de lager skjermkort som kun får plass i 50% av kabinetter.

 

Som det står i anmeldelsen finnes GTX 660ti med alle mulige kjøleløsninger i alle mulige lengder. Hvis det er viktig for deg at kortet ikke er for langt er det bare å kjøpe et av de litt kortere.

 

Leste vist feil, trodde begge var på 27cm men bra at de kommer i 24cm og :)

Lenke til kommentar

Er 500-700kr for dyrt minst.

 

Billigste er 2232kr, det er ikke så dyrt. Betaler for kvalitet også. :wee:

Tror han tenkte på kort som dette, men 5-700 kr er å dra på litt mye, 2200-2500 kr høres ut som et greit prisområde.

 

Jeg synes ihvertfall at EVGA GeForce GTX 660Ti 2GB PhysX CUDA er greit priset med tanke på hva du får.

Lenke til kommentar

Jeg synes ihvertfall at EVGA GeForce GTX 660Ti 2GB PhysX CUDA er greit priset med tanke på hva du får.

http://www.komplett....aspx?sku=760287

Tja....

Vil påstå at GTX 670 er et "noe bedre" kjøp.

 

Men hvilken versjon av 670? Komplett har jo en hel hurv fra 3299 - 3999..

Og ikke minst.. kan man bruke mer enn 2 skjermer samtidig? Det går nemlig ikke på min 560ti, og er mitt største ankepunkt (rett og slett fordi jeg har 2-skjermsoppsett, men har også koblet til tv'n på stua, og synes det er poengløst å må deaktivere en skjerm for å få bilde på tv'n - en filleting som kan få meg til å bytte til AMD igjen)

Lenke til kommentar

CDON har Zotac GTX 670 for 2750 (legg det i handlevognen, så ser du).

 

Med 49 i frakt, så har du skjermkortet for 2800,-.

 

La inn bestilling på 2 slike i dag - etter å ha dvelet lenge om jeg skulle gå for 660Ti til 2,5k eller legge ut rundt 3k for 670.

 

Link for late mennesker:

http://cdon.no/elektronikk/zotac_geforce_gtx_670_2gb_ddr5_2xdvi_hdmi_displayport_pcie-20304436

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan skal man ellers finne ut om årets kort er noe særlig kjappere en fjorårets kort?

Nvidia ser jo helst at du kjøper kortet uansett om det er -10% eller 20% kjappere

 

nå var du teit, det er faktisk nesten dobbelt så raskt som 560ti.. skjerpings arni. amd er LIKE ille på det.

680 er bortimot 90% raskere enn 560 Ti, 660 Ti er under nærmere 50% raskere...

Selvfølgelig er AMD like ille på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...