Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Småproblemer med stasjonær PC :)


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Som tittelen tilsier, så har jeg litt småproblemer med min 1 mnd gamle PC. Det startet for ikke så lenge siden med en enkel BSoD i ny og ne (Bluescreen of death). Jeg sjekket opp dumpfilene, som alle pekte imot system32. Tenkte at dette skulle nok la seg gjøre med en reinstallasjon, men det fikk vente til senere når jeg hadde tid, for det hendte ikke så ofte at det var en stor plage.

 

 

Så i går bestemte jeg meg for å reinstallere, i håp om at alle problemene ville løse seg. Men ja, alt under installasjonen så kom det opp problemer, der det var linket i mot systemfilene, og at det var noe som ikke var riktig installert. Kjørte vel installasjonen av w7 om igjen både 8-9 ganger før den til slutt kom. Det var ulike feilmeldinger som kom, både bluescreen og andre errors som jeg ikke helt husker hva var igjen.

 

Når w7 var installert, så gikk det ikke lange tiden før det poppet opp en ny bluescreen. Det tar ca 5 min etter at maskinen er startet opp for det kommer en, skulle nesten tro at det var intervalltrening på gang.

 

Har ikke sjekket så mye bortsett fra at alle komponentene sitter som de skal. Har garanti, så er eventuelt bare å sende den inn om jeg ikke finner en løsning snart, for begynner å bli ganske irritert.

 

 

SPECS;

 

Cooler Master HAF 912 Plus Midi Tower

Silver Power SP-SS850 850W PSU

Intel® Core i5-3570K Processor

Corsair H60 Hydro Series CPU Kjøler

MSI Z77A-G43, Socket-1155

Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9

Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5

OCZ SSD Agility 3 Series 2.5" 120GB

Western Digital Caviar® Green 1TB

Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S

ASUS PCE-N15 11n PCI-E Adapter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først sjekk det phlake sa. Hvis det ikke viser seg å være kilden til problemet, så foreslår jeg at du prøver å koble av SSD`en og installerer OS på den mekaniske disken for å se om det utgjør noen forskjell. Hvis det fremdeles ikke går, så ville jeg tatt ut rambrikkene og prøvd en rambrikke av gangen for å prøve å utelukke evt feil på en rambrikke. I tillegg er det en fordel å se over alle kabler og komponenter i pcen for å forsikre deg om at disse er skikkelig på plass :)

Lenke til kommentar

Har kjørt memtest på brikkene, og det ga ikke noe utslag/feilmeldinger på rammen.

 

Har ikke OS på maskinen akkurat nå, da jeg ville prøve å se om det gikk bedre om jeg fikk installert windows på nytt, men det ville han visst ikke heh. Lastet ned firmware, skulle boote fra CD, men fikk ikke opp noen oversikt over ledige devices.. hum hum..

Lenke til kommentar

kjører du uten SSD? det er jo typisk SDD med random bluescreen uten mønster. bare søk litt på Youtube etter hvordan man oppdaterer sdd firmware.

 

sjekk også om det funker uten asus trådløskort.

 

oppdater bios på hovedkortet. lengesiden jeg har hatt MSI, men det er sikkert enkelt med "msi live update" oppdater chipsett drivere

 

http://www.msi.com/product/mb/Z77A-G43.html#/?div=BIOS

 

google rundt på "system32 bsod" i kombinasjon med hvoedkort navn eller ssd navn

Lenke til kommentar

Takk for all hjelp :-). Fant ut at den ene brikken ikke var helt i lodd, muligens skader under montering. Det rare var at den kjørte mye finere på litt høyere volt enn standard (1.5). Tok den ut, satt alt ned på standard, så gikk PCen som en drøm. Så da blir det nok å få mekket en ny ram brikke!

 

Nok en gang, takk for hjelpen. Har fått lært meg etpar triks nå i tilfelle det skulle forekomme flere problemer i fremtiden: Morsomt!

 

Denne kan nå stenges.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...