Gå til innhold

2012 Vuelta a España + Vuelta-manager


Bark1Steinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du sett, Contador i brudd!

I går holdt jeg på fleip på å svare deg, når du spurte om et brudd ville gå inn, at ja, jeg tipper Contador går i brudd. :rofl: Noe jeg selvfølgelig ikke trodde på. Jeg var ganske sikker på at det ville gå et brudd, men mer type Gabba, Ignatiev, Ballan, etc. Var sikker på favorittene ville ta det med ro etter fjellene. Men helt motsatt, full fart og favoritt som støter opp til brudd, bare helt utrolig denne Vueltaen. Dette er en av de mest spennende og actionfyllte GT jeg har sett. :woot:

Lenke til kommentar

Alt klart til siste etappe i morgen. Brukte mitt siste bytte nå og satt ten Dam ut og Mondory inn. Trenger å klatre tre plasser i morgen for å nå målet om topp 300. Dette var jo egentlig kjørt med en gang med klønete Sportssjefs-valg, selv om Sky har klatret litt nå og Swift godt kan ta seieren i morgen, men jeg tviler litt. Swift er ikke en vinner i denne vueltaen.

 

Nei allerede nå starter tenkevirksomheten med å finne rett sportssjeft til Giroen. Får følge godt med allerede fra Tour Down under, hvor går Cav? Blir det BMC eller Omega ? Skal han i tilfelle kjøre Giroen? Hva med Sagan ? Skal han kjøre Giroen?

 

Finne rett sportssjef og få satt stammen i laget, til Giroen skal hvert bytte gjøres med omhu, nok engang ble det litt for mye impuls og for lite gjennomtenkt, forbedringspotensialet mitt er stort. :hmm:

Endret av Roca
Lenke til kommentar

Da har jeg endelig sett ferdig lørdagens avgjørende etappe, hederlig forsøk av Rodriguez som viser at han nok en gang er sterkest i de brattere stigningene. Contador sikret likevell seieren med en tung dag på jobben.

 

Angående laget mitt er jeg tross alt fornøyd, bortsett fra sportsjef valget og bommet med å sette Kessiakoff ut av laget dagen før han vant. Astana sjefen ga meg totalt 390 poeng, hadde jeg valgt Katusha hadde jeg hadd 900 poeng mer :) Dette må være 10 gangen jeg bommer totalt på sportsjefen min. I touren valgte jeg Orica - Greenedge som sjef, laget har kjørt bra store deler av sesongen men syns de skuffet litt i touren.

Lenke til kommentar

Kan se ut som det er en sammenheng mellom det å se etappene og å gjøre det bra på manageren. Jeg har ikke gjort noen av delene.

 

Får komme sterkt tilbake i Giroen til våren igjen :)

 

Klart det har sammenheng, særlig viktig den første uka å finne ut hvilke ryttere som er i form, hvem det kjøres for, hvem går for de forskjellige trøyene, hvem som kjører for sammendrag etc. Da fant vi tidlig ut at Valverde var kapteinen i Movistar og at han var i form... Som klatrer tredoblet han poengene sine også. Dessuten etterhvert ble det klart at Froome merket Touren og OL i beina, tegnene var klare. Slikt går en jo glipp av om en ikke får fulgt med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...