Gå til innhold

2012 Vuelta a España + Vuelta-manager


Bark1Steinar

Anbefalte innlegg

Ja, jeg må ha hatt en halvflaske whiskey innabords når jeg valgte Astana sin sportssjefen. Jeg hadde så klokketro på at Tiralongo, Kessiakoff og Gasparotto skulle blomstre, sistnevnte tok jo kvelden ganske tidlig. Vær bidige gang failer jeg på sportssjefen, jeg tenker rett og slett ikke langt nok fram. Får satse på at rytterne jeg har satt opp nå tar bra med poeng vær etappe framover :) Har Gabba på laget, har vi tro på ett brudd med han i, og som kanskje går inn?

Hadde stor tro på han i brudd og topp tre etappeplassering før touren, nå er jeg usikker på hvor hardt han slo seg i velten, hvor mye han er hemmet av det. men jo jeg tror han vil prøve. En annen jeg tror vil prøve å krone sin siste Vuelta er Montcoutie, men når ja si det og å forsake jevnt tilsig av sikre poeng i påbente av bruddetappen hans, ja det fant jeg ut at jeg ikke ville lenger.

 

Når det gjelder dine vurderinger på Astana, så hadde kjeg også Tirralongo, før det startet så anså jeg han som et av mine beste kjøp... Kessiakoff hadde jeg også tro på, selv om jeg ikke hadde han på laget, men var rede til å bytte han inn om han viste tegn til å gå etter klatretrøya. men jeg tenkte også at han var sliten etter touren. Gasparotto var bare så jævlig uheldig, det kan ingen forutse. Og hva med Euskatel? Jeg var sikker på de skulle tråkke mer til, men Anton har hørt for mye på Black metal tror jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, ja typisk meg å bytte ut Clarke og så har Bouhanni stått av, noe TV 2 ikke har oppdaget ennå... Hm.

 

Blir desverre dårlig med poeng i dag da, uansett får gå i tenkeboksen og finne en erstatning i kveld. Gratulerer til Alexander i dag, synd han måtte starte litt for tidlig og at Boonen og Greipel såvidt tok han. Med bedre samarbeid med Freire ville han tatt dem begge i dag.

Lenke til kommentar

En dårlig dag på jobben for laget mit. Spennende slutt på dagens etappe, morro for Cummings og BMC.

Elendig dag her også. Måtte bytte inn ny sprinter pga at Bouhanni sto av, valgte Meersman og så kom det planlagte byttet mitt etter dagens etappe, Niemec inn for Lodewyck. Selv om Lodewyck ga meg litt poeng i dag, iom at han var på etappevinnerens lag. Men nå blir det fjell og da har jeg ikke tro på han lenger og ikke på BMC heller.

 

Får håpe ikke fler står av nå.

Lenke til kommentar

Jeg har TV2 langt opp i halsen enkelte ganger. Er så møkkalei den overfokuseringen på fotball, både når det gjelder TV sendinger og ikke minst artikler på nettsidene. Skulle skjønt det om vi var Brasil eller Italia, tom England, men i Norge som roter rundt i nedre regioner både når det gjelder klubb og landslag. Nei fatter det ikke og så den forferdelige skrikinga som fotball-kommentatorene på TV2 har lagt seg til. Skulle tro de var en gjeng pubertale guttunger som var på sin første fest. TV2 sport som jeg betaler for har de stengt for meg, fordi de krangler med Canal Digital og hadde jeg ikke hatt parabol, så hadde jeg ikke hatt tilgang til zebra heller.

 

Jeg er forbanna for at de tulingene skal sende VM på sykkel, ja NRK har dårlige kommentatorer, men der får vi ihvertfall se rittet og går ikke i reklame når det skjer et brudd eller en velt i feltet. Nei takke meg til Eurosport, nå sitter jeg å ser direkte på World ports Classic, hvor Alex gjør det kjempebra og etter det er det Vueltaen. Hvor er den såkalte sykkelkanalen TV2? Ja de har Vueltamanagerspillet, men det er også den eneste plussen de får av meg. Irriterer meg at den dyktige kommentatoren Stoltenberg gikk fra Eurosport til TV2, det hadde vært kjempebra om TV2 prioriterte sykkel, men i helgene, så sender de nå repriser på noe skit istedenfor å sende Vueltaen. Ok det var Off topic, eller kanskje ikke, spillet er jo i regi av kanalen da. Ok TV2 skal ha ros for å prioritere TdF og ha fått opp interessen for sykkel i Norge, men ellers er det faktisk ikke så mye å skryte av i forhold til Eurosport.

 

Vi får prise oss lykkelige over at vi har Eurosport og under VM, skal ihvertfall jeg følge Eurosport for det meste.

Endret av Roca
Lenke til kommentar

I TV2 sitt forsvar så sender de veldig mange WT-rittene. Eurosport derimot har jo litt mer av 2.HC-rittene.

Joda, er nok litt slem med TV2. Men neste helg f.eks s er det to WT ritt over dammen, Quebeck og Montreal. Tv2 sender Vueltaen i sammendrag på kvelden, mens Eurosport sender Vueltaetappene direkte og sender direkte fra Grand prix rittene over dammen, når TV2 (Zebra), sender Vuelta-sammendraget sitt.

 

Kan bli mye norsk morro der også, med både Edvald og LP. Forrige helg så fikk jeg en av de stølrste sykkelopplevelser direkte inn i stua, via Eurosport da Edvald vant Plouay på en imponerende måte med å gå solo.

 

Er vel det overdrevne fotball-fokuset som gjør at jeg har litt pigga ute mot TV2, samt at de har stengt signalene mine på sine sportskanaler som jeg abonerer på. Jeg har alltid vært interessert i fotball også jeg, men det kan bli for mye, særlig med TV2s fotballkommentatorer, de sendingene skrur jeg av lyden. Det er så behagelig å se på fotball på Max eller NRK i forhold. Ja, ja tilbake til Vueltaen

 

I dag kom bruddet til Mountcotie, ikke helt overraskende og kjenner jeg angrer på at jeg byttet ut Clarke. men nå er det for sent, de to siste byttene mine må jeg ha til eventuelle skader.

Lenke til kommentar

Det ble litt bedre i dag ja, 1. - 2. - 3. - 6. - 8. - 9. - 12. - 20. Får håpe jeg klatrer noen plasser igjen og nærmer meg målet om topp 300. + litt ekstra poeng for Ignatiev for å være på vinnerens lag. I ettertid ser det ut som om Katusha var det smarteste sportssjef-valget, husker ikke om de er alle mann alle ennå, men Purito drar sikkert noen fler etappe-seire også han. Morro at han endelig ser ut til å lykkes i GT. Bra Katusha dag med Alex på 3. totalt i World port i dag også.

Lenke til kommentar

Glemte helt av laget mitt, men nå har jeg endelig gjort noen bytter. Er håpløst langt bak, men får prøve å berge stumpene.

Så du hadde Mondory på laget i går, det var et sjakktrekk. Kjenner jeg irriterer meg mer og mer over at jeg byttet ut Clarke før fjellene, det var ikke noe sjakktrekk. I dag skulle jeg gjerne hatt Cataldo og de Gendt.

Lenke til kommentar

Dagens etappe må være noe av det sykeste jeg har sett i år, ble sliten av se på. Er rimelig sikker på at jeg ikke hadde klart å sykle opp der på min egen racer, måtte blitt noen lange og gode pauser da i så fall :D Var redd for at Cataldo/De Gendt skulle stoppe opp helt og velte på slutten, tipper det er mange sure bein i morgen for å si det mildt.

Rodriguez virker meget sterk, Contador prøver men får ikke akkurat noen luker.

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar

Ganske så heftig etappe idag, noen må virkelig få det....

Helt utrolig spennende denne vueltaen. Sykkel er uansett morro, men slike klatringer som idag synes jeg er langt mer interessant en spurtetapper. De kan bli litt spennende om det er sidevind, brudd etc. Men i forhold til slike etapper som vi har hatt de siste dagene i vueltaen, så er det som gammeldagse buljongpar på bislett å regne.

 

Håper touren drar til med noe saftige toppfinisher i jubileumsutgaven og får satt rittet tidligere, så det ikke blir så nervøst som i år. Kunne vært gøy om de dro til med bonussekunder igjen også, men tviler vel på at de gjør det.

Lenke til kommentar

Kjedelig med hviledag, var usikker på hva jeg skulle gjøre i ettermiddag, men endte opp på spinning. Hva tror dere om morgendagens etappe? Lyser det brudd som går inn? Siste bakke er vel kanskje for slakk til at noen av sammenlagtkanonene utfordrer hverandre? Mulig den kanskje er brattere mot slutten, men 17km og 3,9% i snitt er overkommelig for meg også :p (i mitt eget tempo vel og merke)

 

Er kanskje ikke Gabbas tur i morgen heller, en toppfinish er vel ikke hans sterke siden, men det er ikke mange muligheter igjen heller...

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...