Gå til innhold

2012 Vuelta a España + Vuelta-manager


Bark1Steinar

Anbefalte innlegg

Bra start av Movistar i dag, var sikker på at Omega pharma-quickstep tok dagens "etappe"... Så dagens sendingen først nå da jeg har vært i 80 års tidligere i dag. Merkelig at Movistar lot Cobo få 4 sekunder helt på slutten, men mulig de ikke var klar over at han falt av...?

 

Forresten heter managerlaget mitt: Panser Pølsa :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke artikkelen for hånden, men jeg tror han skulle prøve på noe i allfall. Dette kan jo også bare være et spill for galleriet fra hans side. Movistar har jo en god "backup" i Rojas som kan sikre dem noen etappeseiere og kanskje poengtrøya (selv om jeg tviler). Valverde kan vel muligens også gjøre noe ugang (selv om jeg tviler ennå mer på det).

 

PS: Fant artikkelen.

 

http://www.cyclingnews.com/news/cobo-im-not-in-great-shape

Endret av Patrick123
Lenke til kommentar

Forresten heter managerlaget mitt: Panser Pølsa :)

Regnet med at det var deg ja. Skyfjell heter forresten mitt.

 

Patrick du må registrere laget ditt i ligaen vår du også. Bare søk opp privatligaer i menyen på managerspillet og søk etter Diskusjon.no

 

Kjemperkjøring av Movistar i dag. det at Cobo glapp noen sekunder, det er fort gjort om en mister hjulet. bare ett arbeidsuhell og ikke noe å foreløpig bekymre seg om tror jeg.

 

Contador virket uhyre tent og sterk i dag, tror han fortsetter fremgangen han viste i Eneco og blir sterk. Skulle gjerne hatt Contador på laget, men vanskelig å kvitte seg med Froome og Rodriguez også. Ellers får jeg glede meg med at selv om plasseringen ikke ble all verden på dagens etappe, så fikk jeg ihvertfall den røde ledertrøya på laget mitt med Castroviejo. :yes:

 

I morgen får vi se på Eurosport om vi vil se Vueltaen direkte og ikke glem å se på Vattenfall med Edvald og Alexander i morgen også. kjempe dag.

 

Hvem tar vueltaen i morgen tro? Swift i spurten? Eller går det et kanskje brudd helt inn?

Lenke til kommentar

Jeg er med nå :) Bare 4 stykker hittil? Skuffende. Jaja, da er jeg i hvertfall sikret topp 4!

Det er bra Rustne eiker. Vi burde vært fler, men likevel vi har jo kvalitet i ligaen vår. :yes:

 

Du har en ungdomsrytter på laget ditt ser jeg, som jeg gjerne skulle hatt plass til, Quintana. Han kommer kanskje inn hos meg senere, han er virkelig spennende i fjellene og jeg utelukker ikke at han kan få gå endel for egne sjanser.

 

Ser vi deler troen på Stybar som sprinter også. jeg er usikker på om han blir sisteopptrekker for Steegmans eller om han får spurte selv. Mye blir kanskje avklart på dagens etappe.

 

Vi deler troen på Moncoutié i Vueltaen også, spennende om han klarer klatretrøya, det blir det poeng av. :thumbup:

Lenke til kommentar

Stybar er nok der fordi jeg ikke fikk råd til noen andre ;) Har ikke prioritert sprintere i år, men syntes det var langt mer tungvint å sette opp laget her enn det var i Touren.

Ja samme her egentlig, sprinterne er jo dyre og gir dårlig avkastning i forhold til ungdomsryttere og vannbærere.

Synes det er litt pussig verdisetting på endel ryttere her i forhold til i tourspillet. Moncoutié til 900 000 er jo antagelig et røverkjøp av dimmensjoner, når en kjenner til hans egenskaper og hvor mye han bruker å prioritere Vuelta'n

Lenke til kommentar

Euskatel bruker vel å være et sikkert kjøp i Vueltaen, de burde i allfall være det. En av de få gangene de er i et ritt "på hjemmebane".

 

Purito er litt gambling siden jeg tror han har sagt at han kun går for etapper og ikke sammenlagtplasseringer. De Clercq og Mondory (og Igantiev) er vel de eneste jeg ikke har noen forhåpninger til. De er der kun pga. av at de er billige.

Lenke til kommentar

Euskatel bruker vel å være et sikkert kjøp i Vueltaen, de burde i allfall være det. En av de få gangene de er i et ritt "på hjemmebane".

Absolutt. Jeg skulle gjerne hatt plass til Anton på laget også. Så spørs det hvor mye Astarloza og Txuruka må jobbe for han. Men jeg har tro på at Euskatel ihvertfall kommer til å markere seg kraftig nå.

Lenke til kommentar

Synd vi bare er fire i ligaen, da har vi ikke sjans i ligakampen, for der er det de fem beste fra hver omgang som scorer poeng. Ja, ja.

 

Janovi, både Hoogerland og Kiryienka er ikke til start, de bør du bytte ut.

 

Ser at gasparotto er ute av Vueltaen etter fallet i går, noe TV2 ikke har fått med seg, svakt at de ikke prioriterer managerspillet litt høyere.

http://www.cyclingnews.com/news/injury-report-gasparotto-out-with-fractured-collarbone

 

Tiralongo gikk jo også ned i går, men skadene hans er uklare. Så han kom inn etpar minutter etter hovedfeltet i dag. Teller på knappene om jeg skal bytte han ut av laget mitt, eller om jeg skal drøye det litt. Får følge med litt utover kvelden og se om jeg kommer over en statusrapport på han før jeg bestemmer meg. Har på følelsen at i denne Vuelta'n kan det være bra å ha mange bytter igjen etterhvert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var heldig og hadde Degenkolb og Davis på laget mitt, gir meg en grei sum håper jeg. Men irriterende å se at Gasparotta er ute, hadde håpet at han sammens med Tiralongo og kanskje Kessiakoff vil være ett offensivt lag derfor valgte jeg Astana sin sportsjef. Nok en gang driter jeg meg loddrett ut på valget av sportssjefen...

Lenke til kommentar

Huff, har akkurat flyttet inn i ny hybel - og derav mangel på internett - så har sittet isolert fra alt som heter sykkel den siste uka :( Ikke en knallstart på vueltaen for min del, men hvis jeg greie å følge litt med skal jeg vel klare å hente litt inn igjen!

 

Får stikke å gjøre noen radikale endringer da! Ellers takk for heads-up Roca ;)

Lenke til kommentar

Var heldig og hadde Degenkolb og Davis på laget mitt, gir meg en grei sum håper jeg. Men irriterende å se at Gasparotta er ute, hadde håpet at han sammens med Tiralongo og kanskje Kessiakoff vil være ett offensivt lag derfor valgte jeg Astana sin sportsjef. Nok en gang driter jeg meg loddrett ut på valget av sportssjefen...

Gratulerer, så du hadde topp to i dag. :thumbup:

 

Det var noe skikkelig drit med Astana ja. Hadde Tirralongo jeg også, men fikk en dårlig følelse når han kom inn etter hovedfeltet i dag. Frykter at han ble skadet i fallet i går han også, selv om det selvfølgelig kan være taktisk at han vil ut av sammendraget for å kunne gå i brudd, eller en punktering på slutten. Men fikk bare en dårlig følelse på han også. Astana sjef høres ikke akkurat nå ut som noe lykkelig valg nei.

 

Etter å ha sett på Contador på tempoen i går, han dro jo omtrent hele Saxo-laget alene og at han gikk på innlagt spurt i dag, så ser han jo nærmest ut som en vårkåt stut som akkurat har sluppet ut av fjøset. Så jeg foretok etpar bytter allerede og ofret Froome, han kan da ikke ha holdt formen som han hadde i Touren, det skal jo nesten være umulig det. Jeg kan bare ikke la vær å ha med Alberto nå, det ville jo vært vannvidd. Så for å få råd så røyk Tirralongo ut av laget på magefølelsen om at han ble skadet av fallet i går. Kjørte inn Caja Rural's, De la Fuente på hans plass.

Lenke til kommentar

Har veldig lyst på Contador selv, men tror jeg venter et par etapper for å se hvordan formen ligger an hos rytterne. Hiver ikke ut De Gendt uten videre heller! :)

Kan vise seg å være meget smart det. De Gent er jo hva jeg vil karakterisere som et røverkjøp, han var jo knallgod i Giroen og koster bare 1,4. Så har han tatt det rolig i sommer, mens f.eks Froome har lekt slave for Wiggins og brukt Eneco tour til å få ritt i beina igjen. De gent er spennende, klarer han en formtopp til ala giroen er han en genistrek til den prisen.

 

Ps: Gratulerer med ny leilighet. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jepp, var noe sånt jeg hadde i tankene! Tror han fikk skikkelig blod på tann etter Giroen, noe han har all grunn til! Og ja, jeg klarer ikke helt få meg selv til å hive inn Froome, jeg blir mektig imponert hvis han har truffet med/beholdt formen! Men hvis han plutselig vinner en etappe får jeg alltids poeng på manageren, noe som ikke er helt feil det heller.

 

Helgarderte meg forøvrig ved å hive inn både Txurukka og Astarloza for Euskadi, så nå håper jeg at en av de får mulighet til å stikke i brudd en etappe eller to.

 

Takker for det ja! Og med det tar jeg kvelden, så får vi se hva morgendagen bringer.

Lenke til kommentar

Kom nettopp hjem fra jobb og ser at Gilbert sitter i bruddet, overaskende må jeg si. Tenkte kanskje han hadde bedre sjanse ved å ligge i hovedfeltet fram til siste stigningen, men bruddet er fortsatt ikke kjørt inn :)

Nei, de er ikke det, nå er det snart bare tida og veien for å gjøre det. men hittil har bare Movistar kjørt i feltet, det vil nok snart forandre seg og jeg tipper Saxo, Katusha, Sky etc, snart vil begynne å kjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...