Gå til innhold

2012 Vuelta a España + Vuelta-manager


Bark1Steinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan et brudd gå inn i morgen tro? Hvilke lag vil ofre nok for å kjøre inn brudd? Argos Shimano, vil kanskje gjøre endel for å gi Degenkolb spurtmulighet, men er de sterke nok? Tviler på at f.eks Sky vil ofre noe for Swift. For Sky er det sammendrag og kun det som teller. Om Swift vinner er det sikkert hyggelig for Sky, men egentlig gir de vel f... i alt annet enn den røde trøya.

 

Orica vil kanskje kjøre litt for Davis og kanskje Liquigas for Viviani? Men slik Lotto kjørte for Greipel i touren og slik HTC tidligere kjørte for Cav, det får vi kanskje ikke se i denne Vueltaen. Tror mange lag bare vil ønske å få en så rolig dag som mulig og egentlig gir blanke i spurten.

Lenke til kommentar

Dårlig dag hos laget mitt også, hvorfor tok jeg ut Tony Martin da :(

Dårlig timing på det byttet ja, Ser du har satt innpå Kessiakoff istedet. Men du får se lyst på det, iom at Kessiakoff falt av endel i sammendraget i dag, er det større sjans for at han kan gå i brudd på noen etapper senere i Vueltaen.

 

Jeg bommet selv kraftig på Kessiakoff i tourspillet. Jeg hadde han med fra start der, men da han endelig viste seg frem, hadde jeg selvfølgelig byttet han ut. :nei2:

Lenke til kommentar

Det blir tempratur i vuelta'n nå :

http://www.cyclingnews.com/news/valverde-accuses-sky-of-provoking-vuelta-crash

 

Vet ikke om jeg kjøper Sky's forklaring på at de ikke så at den røde trøya gikk i bakken. Jeg så jo dette på TV og flere av Sky rytterne snudde seg, så rett på velten og rytterne som lå og sprellet på asfalten og så ga de full gass.

 

Jeg husker noe slikt hendte mot Sky engang i Quatar (tror jeg). Da satt Edvald med ledertrøya og feltet stoppet for å slå lens, da var det ett lag som stakk. Orker ikke å slå opp for å finne ut hvilket lag det var. Kan godt ha vært Movistar for alt jeg vet, de er sikkert ikke noe bedre enn andre. Men føler mye av "gentlmans agreement" sakte men sikkert forsvinner fra sykkelsporten. Det er jeg ikke spesielt glad for . Husker ett år Thor satt med den gule trøya i touren også og ble innblandet i velt, feltet delte seg og de første bare kjørte. Den uskrevne respekten for trøya dør sakte men sikkert og det tjener ikke sykkelsporten på i lengden.

 

Vel "what goes around, comes around" Husker Contador stakk da Andy mistet kjedet. Siden fikk Andy seieren i posten. Ja, ja. Sky Katusha og også BMC skuffet litt i dag. De burde kjørt litt rolig og gitt de som falt sjansen, istedet kjørte de bevisst som bare det for å kjøre dem av. Slik skal ikke sykkelritt vinnes om det kan unngås. Mulig jeg er gammeldags, men med all dop og dritt som sykkel har fått på seg, så burde de holdt på det som gjør sykkel til noe spesielt, æres-kodeksen. Selv Lance og Ulrich æret tross alt den.

Lenke til kommentar

Er det nå vi får se Gabba skinne tro? han har jo nevnt at han vil gå i brudd på etappe 6. Tror morgendagen blir enda et høydepunkt i denne Vueltaen. Ser for meg at Gilbert også har bruddplaner for morgendagen og hva med Moncoutié?, skal han snart bevege seg fra enden av feltet og frem i et brudd? Han har jo tatt klatretrøya de fire siste Vuelta'ene, han kan da ikke bare sitte bakerst i feltet og sture i år?

 

Tror det blir et rotterace mellom favorittene også. Contador, Rodriguez, Valverde har alle et rykk som Froome mangler. I morgen er det kanskje en slik bakke som vil teste Froome på hans lille svakhet. Noe sier meg at Rodriguez satser på å få et forsprang til Froome i morgen.

 

Hva med Rabobank, de har jo tre helt der fremme, henger de fortsatt med i morgen? Personlig må jeg si det er fjelletappene som er de som virkelig får pulsen opp her i sofaen.

 

Reddet såvidt stumpene i dag ved at jeg hadde Duque på laget og at vannbærere får firedoble poeng og at jeg i går heldigvis byttet ut Stybar mot Bouhanni. Men Swift har vært en skuffelse, eller rettere sagt Sky hjelper han jo ikke i det hele tatt. Froome var såvidt fremme mot slutten, men det var jo for å unngå trøbbel, ikke for å hjelpe Swift så det ut som. Har nå i kveld gjort etpar bytter igjen og mener nå at jeg har et lag som bør score endel poeng på en slik etappe som i morgen. Men som vanlig blir det vel full fiasko. Skjønner det ikke, for laget ser jo så bra ut før de sykler... :p

Lenke til kommentar

Fantastisk etappe av Rodriguez, seier og økte ledelsen med den røde trøya. Dessverre er jeg er en utakknemlig lagsjef, så etter kjempeinnsatsen i dag så byttet jeg han like godt ut av laget.

 

Synd på Gabba forresten, han ble skadet i velten. Han hangler seg vel gjennom, men han måtte også vike plassen på laget mitt i dag. Spørs om det ikke blir Stake Laengen som får siste plassen i VM likevel. :hmm:

Lenke til kommentar

Fikk dessverre ikke med meg etappen i dag men godt å se at Contador ble satt litt på plass. Vueltan er fortsatt lang så vi kan ikke avgjøre alt enda, i tillegg kommer det bla. en timetrial som ikke er Rodriguez sterkeste kort, selv om han overbeviste ganske bra i Giro'n. Får heller ikke sett morgendagens etappe pga selskapligheter :/ Krysser alle fingrene for Gabba.

Lenke til kommentar

Fikk dessverre ikke med meg etappen i dag men godt å se at Contador ble satt litt på plass. Vueltan er fortsatt lang så vi kan ikke avgjøre alt enda, i tillegg kommer det bla. en timetrial som ikke er Rodriguez sterkeste kort, selv om han overbeviste ganske bra i Giro'n. Får heller ikke sett morgendagens etappe pga selskapligheter :/ Krysser alle fingrene for Gabba.

Enig, jeg synes det var betryggende, det at ryttere viser svakhetstegn på enkelte dager. Bakken var nok hva jeg vil kalle skreddersydd for Rodriguez. I fjor hadde garantert Gilbert vært med i tetkampen opp der. hadde byttet han inn for akkurat denne etappen, men der bommet jeg totalt, mannen er bare ikke i form. Froome og Sky, var derimot veldig imponerende og jeg fikk flashback til touren. Henao og Uran gjorde en kjempejobb og kjørte så hardt at ingen klarte å støte og det var Froome som til slutt stakk og kun Rodriguez fulgte da. Tidligere hadde Movistars Quintana kjørt som en gal og tok vel nesten egenhendig etpar minutter på bruddet. Helt vanvittig som han dro feltet. Sky ønsket på det tidspunktet å ikke ta igjen bruddet (De Gendt og Weening)) og de la seg i teten for å bremse, etter at Saxo hadde kjørt inn på bruddet med endel, men da tråkket Movistar og Quintana til. Wow, for en rytter.

 

Kan forresten nesten lure på hva det er for noe med BMC i år? Gilbert (i forhold til den fantastiske fjorårssesongen) er under pari. Cadel har ikke vært seg selv. Ikke i touren og jeg ville stått for en gigantisk overdivelse om jeg sa han imponerte borte i USA nå. Thor, ja han finner de jo ikke ut hva feiler.

 

Likevel har jeg fortsatt to stk BMC ryttere på Vuelta laget mitt, (Ballan og Lodewyck) :nei2: Ja, ja Ballan imponerte meg vel på den siste etappen i Eneco tour, var kanskje en engangsforteelse? Ellers har heller ikke han imponert siden vårsesongen.

 

I morgen blir det vel spurt igjen om ikke et brudd klarer å få lov å gå og spurtlagene ikke er sterke nok til å kjøre dem inn igjen. Så om du skal gå glipp av en etappe er nok morgendagens kanskje et godt valg tror jeg. Men på lørdag bør du få med deg etappen, da tror jeg det kan skje mye i teten. Ser for meg et rotterace mellom Froome og Contador da og jeg tror kanskje Rodriguez kommer til å miste trøya da.

Lenke til kommentar

Purito vil nok havne milevis bak i morgen. Har byttet Contador ut mot Froome på mitt lag, men vurderer å hive Conta inn igjen mot Purito bare som en "engangsforeteelse".

Ja, jeg tror heller ikke den lille sigaren følger Froome og Contador de neste dagene, og så kommer jo tempoen. Men sjekk etappe 12 tror jeg det er, se på den avslutningen, der lukter det litt høy sigarføring igjen.

Lenke til kommentar

Endelig gjorde jeg noe smart for en gangs skyld, byttet inn Degenkolb i går og beholdt Bouhanni på laget. Farvel til Swift for godt denne Vueltaen. Om ikke skader skal de to sprinterne få bli med laget mitt til Madrid. I morgen blir det morro, hardkjør i fjell, det er virkelig sykkel på sitt beste.

 

Kommer ikke over Lars Petter i dag, det er ikke et dårlig felt som er i Danmark nå. bl.a. Greipel, Cav, Boonen. og jaggu så kjører LP i gult..... wow.

Lenke til kommentar

Morro å se Degenkolb vinne så mye _ :) I morgen får jeg endelig sett en etappe igjen, blir en spennende avslutning igjen. Håper ett brudd går inn og de fleste jeg har på laget mitt er med der :p

Du håper på en svenske i brudd i morgen antagelig? eller kanskje Txurruka? Selv håper jeg fortsatt på at Moncoutié skal bytte ut bakparten på feltet med ett brudd. Uansett om brudd går inn eller ikke, blir det spennende i favorittsjiktet. Sky-tog med slavejobber til Henao og Uran synes ihvertfall uungåelig. Nå datt jo Uran av i sammendraget i dag, ellers kunne kanskje han overtatt Froome's rolle fra touren med å utfordre pallen selv fra en hjelperytterrolle.

Lenke til kommentar

Morro å se Degenkolb vinne så mye

Når det gjelder Degenkolb, så sikler han nok på den grønne trøya til odel og eie nå, den vinnes vel vanligvis ikke blandt spurterne i Vueltaen. Lurer på om han sikler så mye, at vi får se han ta en "Hushovd" på noen etapper? Ihvertfall et smart valg å fortsatt ha han på laget tror jeg.

Lenke til kommentar

Si meg, stemmer det at Zebra kun sender et sammendrag av dagens etappe, mens Eurosport ikke starter sendingene sine før klokken 16.00?!

 

Jeg trodde TV2 faktisk skulle SENDE Vueltaen?!

Ja det er dårlig, og ikke noe fra Hverken danmark rudnt eller GP Quest France heller.

LP beholder forresten ledertrøya etter etappe fire som Kristoff vant i dag, forran Fenn, Bos og Cavendish..... Norge eier sykkelverden, var det ikke det han sa han Paasche tro? :w00t: Men spørs på tempoen da.

 

Blir å sitte å se endel live oppdateringer ihvertfall, synes det er skuffende lite sykkel som dekkes direkte på TV.

Lenke til kommentar

Ble plutselig Eurosport på meg... Dårlig av TV 2

Ja, det er elendig, de sender et sammendrag på Zebra kl. 20.00 Hva er vitsen med det da? Det er jo live sykkelritt er spennende. Nå så det ut som om den internasjonale TV-sendingen faktisk ikke startet før kl. 16.00, så Eurosport gikk antagelig inn på det tidligste tidspunkt.

 

Men det vare spennende i dag, satt og fulgte med på liveoppdateringer og det var stadig bruddforsøk. En stund holdt Ballan på å komme løs i et brudd og siden jeg byttet ut Ballan med Marczynski i går, så tenkte jeg at jeg hadde gjort et like dumt bytte som deg, da du kvittet deg med Martin før etappe 4, men heller ikke det bruddet kom avgårde. Vi mister mye spenning på slike etapper som i dag, med stadige bruddforsøk, ja ja...

 

Ellers er jeg noegnlunde fornøyd med lagets uttelling i dag, med 1, 3, 4, 8, 11, 16 plass, så bør vel kanskje kunne smyge meg inn topp tusen. Det er jo bare tragisk, hvor dårlig jeg er til å leke klarsynt. Men vueltaen er lang og en hederlig plassering (topp 300) bør vel være innen rekkevidde i Madrid kanskje.?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...