Gå til innhold

2012 Vuelta a España + Vuelta-manager


Bark1Steinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Valverde? Ja, ja! VISSTE jeg skulle hatt Movistar-sjefen...

Vel vi visste jo ikke at det ble han og ikke Cobo, selv om det var noen tegn. Movistar har på papiret et sterkt lag. Ahhh den etterpåklokskapen, alt jeg ser så klinkende klart nå, som jeg skulle sett.... ja, ja det ble noen avklaringer på dagens etappe ihvertfall, ikke så mye hvem som vinner til slutt, men noen meldte seg jo litt ut. Og så ser det ut til at jeg allerede er på like gale veier som under tourmanagerspillet, bruker tidlige bytter. Får satse på at ingen på mitt nåværende lag satser så mye mot VM, annet enn at de kjører hele Vuelta'n.

Lenke til kommentar

Hva er sjansen for å få se Moncoutié i brudd i morgen tro? Vil tippe 70% sjanse. :hmm:

 

Ellers er nå selvfølgelig Valverde inne på laget mitt. Iponerende av både han og Rodriguez å henge så lett på Contadors ville rykk. Imponerende av Fromme og hente de inn også, selv om han ikke har rykket i bakkene. Men det er vel utover i løpet at han kan få svi for Tourinnsats og OL innsats. Men hvor mye kan Froome ta på Contador i en tempo? Kan han i det hele tatt ta noe? Men på Rodriguez og Valverde kan han nok ta noen minutter.

Lenke til kommentar

Neinei, hadde ikke trodd at det ble han, men som du sier melder etterpåklokskapen seg rimelig kjapt når Movistar sanker poeng og sjefen der var sååå nære å bli valgt! :p

:grin: Ja han var utrolig nær hos meg også. Det var rett og slett et kostnadsspørsmål og et spørsmål om helhetsbildet på laget. Hadde han vært litt billigere hadde han vært med fra start. Men for å få råd til han hadde jeg måttet ofre noen andre og f.eks. Trralongo som jo så forlokkende ut og en halv mill billigere. Men jeg hadde Valverde på ett av mine første lag før det hele startet, før jeg justerte. Og foreløpig angrer jeg på at jeg ikke valgte Movistarsjef som jeg var så nær å gjøre... men Vuelta'n er lang, mye kan skje og Sky så sterke ut som lag, det skal de ha.

 

Men slik som det nå ser ut, så vil en jo få en tredje kaptein på laget med Valverde og det en kaptein som tredobler poengene og ikke bare dobler slik som Froome, Contador, Rodriguez og de andre kapteinene. For nå er det nok "all inn" for alle på Movistar for å støtte Valverde så lenge som mulig.

Lenke til kommentar

Denne tempoen har en 3.kategori, noe som sikkert kan være midt i blinken!

Nei, Contador har jo tom. slått Cancellara dengang Fabian var ubestridt konge på tempo, så der er han ingen mygg. Hvem som er best av Conta og Froome der, er høyst usikkert. Men kan det være slik at selv om Froome antagelig bare blir slått av Martin på tempo så kan den 1 kategoristigningen korte inn tidsavstanden mellom de gode temporytterne Froome/Contador og de svakere Rodriguez/Valverde? Tempoen er jo kort også under 4 mil...

 

Mulig jeg er farget av dagens utrolige avslutning og alle Contador-angrepene, men denne Vueltaen ser jo ut til å overgår touren i spenning og action.

 

Det irriterer meg at TV2 bare sender på Zebra, for den har jeg ikke i HD, blir mye Eurosport på meg nå. Selv om jeg liker når Stoltenberg kommenterer.

Lenke til kommentar

Det skal Sky ha, de er et godt lag, men kjøringen deres er like spennende som å se gresset gro.

 

De har akselerasjon som en trailer.

:rofl:

 

Ja, det blir forutsigbart, men du verden så angrepsvillig og forfriskende Alberto var i dag. Med han og Rodriguez og masse fjell, skal dette bli en Vuelta for historiebøkene. Ellers skal det sies at når Sky sammen med etpar fra Saxo begynte å kjøre i dag, fytterakkern så fort det gikk i feltet da. Utbruddet ble jo spist opp i et jafs.

Lenke til kommentar

Vanskelig å se litt utifra dagens etappe om hvem som kommer til å hevde seg i sammendraget (bortsett fra de 4 første), en kort intens bakke er litt annerledes enn ett langt bratt fjell. Tenker vi ser litt i morgen hvordan forholdet er i mellom rytterne, det stiger jo i utgangspunktet de siste 50 kilometerne i morgen. Jeg har aldri hatt sansen for El Pistolero siden han var i Liberty Seguros, men det er uansett artig å se han angripe og "danse" seg oppover. Elsker slike etapper der det er litt korte bratte stigninger på slutten, det framprovoserer mye angrep noe som gangner sykkelsporten :)

Spent på hvor sterk Valverde egentlig er, han syklet jo tross alt TdF han også... Morro å se Kessiakoff såpass høyt oppe, mulig han kjører for brudd i morgen og satser på ledertrøyen? Sikkert ikke den eneste som prøver :p

Lenke til kommentar

Spent på hvor sterk Valverde egentlig er, han syklet jo tross alt TdF han også... Morro å se Kessiakoff såpass høyt oppe, mulig han kjører for brudd i morgen og satser på ledertrøyen? Sikkert ikke den eneste som prøver :p

Det skulle vært morro å sett hele etappen i morgen fra starten av. Det kan bli en spennende kamp for å komme avgårde i det bruddet som får lov å gå. Men tviler på at svensken blir populær i det bruddet om han prøver. Han ligger på 21 plass, bare 1.36 bak den røde trøya til Movistar, det er for nærme. Han slipper de ikke avgårde i morgendagens brudd. Han er god på tempo også, så jeg tror Kessiakoff er for farlig i sammendraget ennå.

 

Ja hvor lenge holder Valverde? Movistar har jo Intxausti på 2. plass i sammendraget også. De har hjemmebane, rød trøye og og to ess å spille ut, samt dagens vannbærer Cobo bare litt over minuttet bak. Sky skal nok få kjørt seg i morgen, det tror jeg er rimelig sikkert.

Endret av Roca
Lenke til kommentar

Morsomt å se Contador og Valverde "tearing up the pack"... hvorfor ikke invitere Ricco også? Eller kanskje Kohl?

Fordi jeg ikke gidder å få ødelagt sykkelopplevelser av trangsynt egenpåført moralisme. Det er bare å innse at på -80 og særlig -90 tallet så var hele sykkelfeltet dopet. Ja også dem.... Uskyldsblå øyne som ser inn i kameraet og bedyrer motssatsen tror jeg dessverre lite på, at alle andre gjorde det men ikke de. Riis var ærlig, fler burde nok hatt samme karakter og mot som han.

 

For å ta andre idretter . Alle visste eller burde skjønt at mange i 100 meter feltet i friidrett var dopet på den tiden, Lewis ble folkehelt, Johnson ble tatt, forskjellen var støtteapparatets overlegenhet, ikke den moralske overlegenhet.

 

Nei, jeg nekter å la selvpålagt moralisme ødelegge min sportsinteresse og sportsopplevelser. Ja det er forbanna morro å se Contador og Valverde skape action nå synes jeg, det kan de antagelig gjøre fordi sporten i dag er veldig mye renere enn den har vært de siste 40 åra, for doping var utbredt tilbake på -70 tallet også. Å sette meg på min moralske kjepphest og mislike alle som gikk i garnet, men ikke de som ikke gjorde det, er et selvbedrag og for meg omtrent det samme som å slå beina unna alt jeg har opplevd og gledet meg over av idrettsopplevelser opp gjennom hele livet. Contador og Valverde har sonet ferdig, la oss glede oss over stor idrett nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har aldri sagt at det ikke er spektakulær sykling, men jeg synes likevel det er med en liten bismak.

Selvfølgelig har det bismak, gutta har blitt tatt med buksene nede, men mitt poeng er at selv i dag så foregår det doping og det at noen ikke er tatt, er ikke ensbetydende med at de er engler. Men -90 tallets vannviddsmengder blir avslørt med en gang, men selv i dag så inntas ørsmå mengder, men dette er raskt ute av kroppen, under ett døgn.

 

I gamle dager så ble det tatt mye kulestøtere, diskoskastere, slegge, etc. De gutta tok anabole steroider og noen veksthormoner også. Anabole steroider, bruker veldig lang tid på å forsvinne ut av kroppen og da testmetodene ble bedre så røyk den ene etter den andre.

 

Men i utholdenhetsidretter så har det vært andre ting enn steroider som har gitt virkning. Bl..a så var det tidligere umulig å oppdage bloddoping. Det betyr ikke at de idrettsutøverne var mer moralske enn de som drev med reine styrkeidretter, noe som jo ble kraftig avslørt med bedre testing, særlig innenfor sykkel. Contador blir nå antagelig fotfulgt av tester og jeg tror han er den som med minst sansynlighet er dopet, ikke fordi han er mer moralsk enn andre, men han kan ikke risikere det fordi om han bruker på noe nå, så er det livstidsutestengelse.

 

Jeg er tidligere utøver i en helt annen idrett og jeg ble ofte testet på stevner, men jeg har sett endel som har sjokkert meg. Landslagsutøvere som har sluppet de samme tester som jeg måtte ta, fordi landslagledelsen gikk imellom og avverget. Skal ikke utbrodere eller spesifisere mer for da lager jeg vel skandale, men mine illusjoner om forbund og ledelse også i Norge forsvant brutalt. Derfor synes jeg mest synd på f.eks Ben Johnson, fordi han ikke hadde samme forutsetninger som amerikanske, eller Østblokk folka. Det foregår så mye råttenskap at du ville antagelig ikke trodd det og det i regi av både forbund og land og det gjelder i høyeste grad de som forestår testene også. Skal ikke nevne idrett sted eller tid, men mine illusjoner også om de norske superprestasjoner opp gjennom historien er forsvunnet fullstendig. Derfor ser jeg ikke ned på slike som Contador som gikk i garnet, eller Fränk Schleck nå sist. Fordi de er ikke alene, de som aldri har hatt sine svin på skogen, ja jeg lurer egentlig på om de i det hele tatt finnes.

Lenke til kommentar

I går tok jeg ut Tony Martin fra laget mitt, i dag sitter han selvfølgelig i bruddet :nei:

Aj, aj aj, jeg som mente at en av oss i ligaen vår hadde Tony Martin på laget og regnet med at det var full jubel hos en av oss. Bruddet ser jo ut til å gå inn og Martin kan fort sitte i rød trøye... Og for å virkelig helle salt i såret, så tredobler vel temposyklister poengene sine. :hm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...