Gå til innhold

Hdmi-lyd


Anbefalte innlegg

hei! Jeg har et gainward 9600 Gt Gpu i pcn, som er hdmi på. inne i Nvidia kontrollpanelet står det en liste over alle kontaktene, (DVI1, DVI2, Displayport, HDMI) men bak dem står det bare "No audio capable display available." Jeg har jo da HDMI-en fra pcn, gjennom en hjemmekino-reciever, og så til tvn, så da skulle det jo vært "lyd-kapabelt." Det funker ikke hvis jeg tar kabelen fra pcn og rett i tvn heller. Skjermkortet skulle vel vært under listen for avspillingsenheter (WIN7) for at det skulle fungere ?

 

Er det noen som vet hva jeg kan gjøre for å få lyden til å fungere gjennom hdmi-en på skjermkortet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant ut at for at du skal kunne sende lyd gjennom HDMI med et 9600gt så må du koble en kabel fra S/PDIF utgangen på lydkortet til skjermkortet. Kabel skal ha fulgt med kortet.

 

Lydinngang

asus%20GeForce%209600%20gt%2005.jpg

 

Etter at kabelen er på plass tror jeg du også må endre lyden til HDMI i bios.

Endret av Bjoolz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan reciever bruker du?

En pioneer VSX-421, men den skal ikke være problemet, siden det ikke funker rett i tvn heller...

Skjermkortet skulle vel vært under listen for avspillingsenheter (WIN7) for at det skulle fungere ?

Ja, finner du ikke Nvidia hdmi Output der?

Da ville jeg prøvd med en ny driver installering, der du er sikker på at lyd driverne er med.

Det er ikke noe Nvidia Hdmi output nei, driveren er lastet ned fra nvidia's nettside, og oppdaterer seg selv med jevne mellomrom.

Fant ut at for at du skal kunne sende lyd gjennom HDMI med et 9600gt så må du koble en kabel fra S/PDIF utgangen på lydkortet til skjermkortet. Kabel skal ha fulgt med kortet.

 

Lydinngang

asus%20GeForce%209600%20gt%2005.jpg

 

Etter at kabelen er på plass tror jeg du også må endre lyden til HDMI i bios.

Jeg fikk kortet fra en venn, og verken jeg eller han har sett noe til den kabelen... Men skal sjekke i bios om det er noe der.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...