Gå til innhold

Test: Razer BlackWidow Ultimate


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:blink: Jeg elsker lyden av mitt QPAD MK-80. Det er som musikk i mine ører, men mulig Razer-tastaturet støyer på en annen måte?

 

Om det er Cherry Blue i begge så støyer de ganske likt. Men det er enkelte som er mer sensitive enn andre for slike klikkelyder. Det har jo latt seg utvikle en tanke om at tastaturer skal være stille. OG da vil hvilken som helst form for lyd fra dem være et avvik...

Lenke til kommentar

men det gjelder vel bare 7g eller 6g til steelseries eller?

 

Tja, de fleste mekaniske tastaturer jeg har sett er gaming tastaturer, og de har som regel noe jalla. Steelseries sine er uten lys og slikt men har usb og jack pass through. 7G har ekstra stor enter, og dermed blir backspace mindre pga knappen som må flyttes. Selv synes jeg det ikke er noe problem da jeg ikek har behøvd å endre hvordan jeg bruker backspace. 6G har ikek slik enter. Fotøverig så tror jeg QPAD har noen uten jalla.

 

Das Keyboard kan jo være noe også, de har cherry mx blue og brown.

 

Tja, det jeg misliker mest er kansje de med lys og liten enter tast, men jeg skjønner ikke hva som er så vanskelig med å lage ett helt reint tastatur, savner keytronic type/gamle grå oem tastatur typen.

Er samme på tv skjerm fronten der også pakker de på alt jalla mikk når alt du skal se er ett bilde på skjermen i ny og ne, ikke rart man må gråte seg i søvn når det er slike folk som styrer ting og tang som bare skal ha alt mulig ræl på en og samme greie.

 

 

Men den linken til Onkel Kompost over filco tastaturene var jo lettere sagt genial, må se nærmere på den etterhvert.

Eneste som er savn da er håndledds støtte, kalkulator knapp og egne media knapper, ikke at det er så farlig, må tydeligvis lage mitt eget tastatur for å bli fornøyd, haha, kresen ftw.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Kunne godt tenke meg å bytte ut mitt G19 med noe mekanisk, men da skal det være en USB3.0 hub (jeg antar at de har fixet hub bugen i denne versjonen) og ikke noe analoge lyd kontakter. Det er bare tull. Jeg bruker makrotaster ganske hyppig både i spill og jobb så de vil jeg beholde.

 

Skjønner at Razer ikke er noe å gå for. Noen anbefalinger?

Lenke til kommentar

Kunne godt tenke meg å bytte ut mitt G19 med noe mekanisk, men da skal det være en USB3.0 hub (jeg antar at de har fixet hub bugen i denne versjonen) og ikke noe analoge lyd kontakter. Det er bare tull. Jeg bruker makrotaster ganske hyppig både i spill og jobb så de vil jeg beholde.Skjønner at Razer ikke er noe å gå for. Noen anbefalinger?

 

Skal du bruke macroer, er vel software noe du legger vekt på. Dermed utgår Corsair K60 og K90... med glans. Trist å se i utgangspunktet gode produkter bli til søppel kun pga software.

Lenke til kommentar
Men det er et faktum og det er at hvis du venner deg til mekaniske tastatur (så det føles naturlig å skrive på), så vil du skrive raskere enn på et tilsvarende "vanlig" tastatur. Sånn er det bare.

Det er aldri noe som "bare er sånn". Innrøm heller at du ikke vet hvorfor :p

Grunnen til at mekaniske tastaturer generelt sett er er raskere å skrive på er at du lettere kjenner når du har trykket langt nok ned til at tastetrykket blir registrert. På andre typer tastaturer bruker du gjerne en lengre bevegelse enn nødvendig fordi du ikke kjenner like godt når du har trykket langt nok ned, og dermed bruker du litt mer tid enn du trenger hver gang du trykker på en tast.

Lenke til kommentar
Men det er et faktum og det er at hvis du venner deg til mekaniske tastatur (så det føles naturlig å skrive på), så vil du skrive raskere enn på et tilsvarende "vanlig" tastatur. Sånn er det bare.

Det er aldri noe som "bare er sånn". Innrøm heller at du ikke vet hvorfor :p

Grunnen til at mekaniske tastaturer generelt sett er er raskere å skrive på er at du lettere kjenner når du har trykket langt nok ned til at tastetrykket blir registrert. På andre typer tastaturer bruker du gjerne en lengre bevegelse enn nødvendig fordi du ikke kjenner like godt når du har trykket langt nok ned, og dermed bruker du litt mer tid enn du trenger hver gang du trykker på en tast.

 

På Svarte/røde switcher så kjenner man ikke når man har trykt tasten langt nok ned + at "travel distancen" på mekaniske tastaturer er som oftest 4 mm i motsetning til membran sine 2,5 - 3,5 mm.

 

Det er ikke et faktum at man skriver kjappere på mekaniske tastaturer i forhold til membran tastaturer, dette kommer ann på hvilken switch og hvilket membran tastatur du sammenligner med. Noen membran tastaturer har ekstremt kort travel distance, noe som gjør dem mye kjappere enn de fleste mekaniske tastaturene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...