Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?


Anbefalte innlegg

Justere "on the go" er lett å si for en kan printe. Ikke så lett for en som har hatt printer i en uke.

 

Fikk kuttet glass fra bilderamme. Den PLAen jeg brukte ville ikke sitte fast. Satt den originale print plata på glasset, nå er det hvertfall rett. Dessverre veldig tykt lag og ved 60 grader blir det 45-50 grader der printet kommer.

 

 

Har sendt inn klage til både Banggood og Creality. Får se hvor lite det hjelper:-p

 

Jeg har mye å lære når det kommer til innstillinger i Cura. Skal få lagd en del profiler og etterhvert finner jeg ut hvilke filament jeg skal holde meg til.

 

Akkurat nå printer jeg en bag-clip som er skalert opp. Fin til chips poser.

 

Fått flyttet printeren fra "gaming/data" rommet til "verkstedet", skal bygge den inn. Temperatur på vinteren er ca. 15 i rommet, skal få temperaturen til å holde litt over 20 der printeren er.

 

Får se om jeg har lyst på noe større etterhvert. En CR10s5 hadde vært gøy.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

First layer bruker å være overekstrudert som standard på de fleste slicere, og kan variere etter hvilken layer height man bruker så er vanskelig å justere bed til en fast avstand.

 

Drev selv å styrte med ett papir imellom dysen og beden og brukte sikkert en halvtime på leveling før det ble bra på min cartesian.

 

 

Nå tar det 2 minutter ved å bare testprinte og justere til man ser at det blir bra. Husk at du må ha litt ekstra tight på glass.

 

Er det en cr10 du har? Print slike store tommerhjul som du setter under for å forenkle leveling.

 

Men er litt digg på Delta printern min med autobedlevel. Kjører den innimella etter jeg har strammet belter og slikt og ellers er det bare å printe ivei.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Delta printeren er fantastisk. Lynrask og printer nydelig.
Det er en Anycubic Kossel Pulley. Hadde kjøpt linear varianten (større) om jeg hadde hatt mere plass.

Ellers har jeg også en MP Select Mini V2 som var min aller første printer. Veldig liten sak men den er utmerket til små detaljerte ting og gummifilament siden den har kort bowden tube. Bruker og en 0.3mm dyse på den.

 

lsZrWz6.jpg

 

På jobb har jeg en Tronxy X5S. Ett beist av en maskin men desverre av elendig kvalitet..
3ZqykjX.jpg

Lenke til kommentar

2000kr for Anycubic Kossel Pulley på Banggood. De få review'ene som er der er ikke særlig positiv. Vurderte faktisk en delta printer etter å ha sett en på youtube kanalen til electroboom.

 

Har du modifisert din mye?

 

 

Fant den 159usd og linear plus til 225usd. Med en del utstyr og frakt inkludert. Må være scam, tenkte jeg. Men virker ok.

 

https://www.3dprintersonlinestore.com/anycubic-kossel-delta-3d-printer

 

https://www.trustpilot.com/review/3dprintersonlinestore.com

Endret av Profeten Kāfir
Lenke til kommentar

2000kr for Anycubic Kossel Pulley på Banggood. De få review'ene som er der er ikke særlig positiv. Vurderte faktisk en delta printer etter å ha sett en på youtube kanalen til electroboom.

 

Har du modifisert din mye?

 

 

Fant den 159usd og linear plus til 225usd. Med en del utstyr og frakt inkludert. Må være scam, tenkte jeg. Men virker ok.

 

https://www.3dprintersonlinestore.com/anycubic-kossel-delta-3d-printer

 

https://www.trustpilot.com/review/3dprintersonlinestore.com

Betalte ca 1200kr for min hos lightinthebox. Deltaen får mye negativ reviews mest pga den gamle modellen som ikke hadde heated bed og ikke autobedleveling. Å levle bed på en delta manuelt er mildt sakt ikke enkelt. De nye kommer også nesten ferdig montert, mens de gamle tok vel omtrent 10 timer å sette sammen.

 

Og folk plages og gir opp etter 20 minutter :p

 

Har ikke moddet min så mye. Montert dimbare leds, forsterket rammen. Flyttet extruder og filament til toppen. Montert TMC2208 drivere så den blir 100% stille under bruk og så bruker jeg en raspberry pi med Klipper firmware så jeg får 64Bit kvalitet fremfor 8 bit.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Har litt lyst å bestille en linear plus for så å gjemme den unna kjerringa fram til jul. Fin julegave fra nissen :-p

225usd virker helt greit eller?

Er det mye slark i de armene?

Ja er ikke ille det. Bestiller du fra banggood så husk å velge tariff insurance så får du refundert mva og toll.

 

Anycubic har stoppet produksjonen av disse så dem forsvinner nok snart fra markedet.

 

Armene er av karbon og temmelig stødig. Har litt slark i ett feste eneste men ser ikke ut som det påvirker nevneverdig.

 

Den gamle hadde armer av plast som knakk lett.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Den plassen jeg linket til selger den store pluss modellen for 225usd. Med moms og tullgebyr blir det under 2500kr. Fra Banggood eller gearbest kommer den på 3000kr. momsfritt.

 

Den du har koster over 1800kr på Banggood, momsfritt.

 

Fra den plassen jeg linket til blir det under 1800kr med moms og tullegebyrer.

 

 

Edit: kr.1853,79 ble trekt fra kortet mitt. Ifølge toll.no blir det kr.2455,81 med moms og gebyr(posten).

 

 

Ser ut som en meget god julegave til meg selv etter å ha sett denne videoen.

 

 

 

Edit2: startet å printe baby Groot i natt. Ser bra ut foreløpig.

 

 

Endret av Profeten Kāfir
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sliter litt med at av og til så løftes hjørnene opp fra glasset etter en stund under en print. Skyldes dette for mye eller for lite temperatur ? Har prøvd litt forskjellig men blir ikke helt klok

For lite temperatur på bed, og/eller skitten bed.

 

Printer du med ABS så er det neste umulig å unngå med mindre du bygger vegger rundt printern, så er bare å slå på ekstreme mengder brim så gjør det ikke noe.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

For lite temperatur på bed, og/eller skitten bed.

Printer du med ABS så er det neste umulig å unngå med mindre du bygger vegger rundt printern, så er bare å slå på ekstreme mengder brim så gjør det ikke noe.

skjer med PETG og Flex. Får prøve med enda høyere temp da Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar

Tenkte å bestille meg en Ender 3, men har sett at det er kommet noen oppgraderinger til den (buildplate, elektronikkkortet og sånt)

Tenker å bestille fra gearbest men der er ikke oppgraderingene med så lurer på om dere har tips til andre steder jeg kan evt bestille der den nye versjonen er? 

Lenke til kommentar

Tenkte å bestille meg en Ender 3, men har sett at det er kommet noen oppgraderinger til den (buildplate, elektronikkkortet og sånt)

 

Tenker å bestille fra gearbest men der er ikke oppgraderingene med så lurer på om dere har tips til andre steder jeg kan evt bestille der den nye versjonen er?

Sjekk ut Banggood og Lightinthebox å se hva dem har.

Dem refunderer mva og toll så sparer fort en tusenlapp kontra å handle fra Gearbest som ikke gjør det.

Lenke til kommentar

Sjekk ut Banggood og Lightinthebox å se hva dem har.

Dem refunderer mva og toll så sparer fort en tusenlapp kontra å handle fra Gearbest som ikke gjør det.

Ser at banggood har den, noen har fått den oppgraderte versjonen så lurer på og bare ta sjansen med bestilling derfra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser at banggood har den, noen har fått den oppgraderte versjonen så lurer på og bare ta sjansen med bestilling derfra.

 

Kjør på! Du blir nok fornøyd med den.

Selv er jeg ikke noe fan av Hotend og Melzi hovedkortene som Creality\Tronxy bruker, men det er noe du alltids kan oppgradere senere.

Det mest irriterende er at viften til hotend er kobler direkte til 12V, så den bråker hele tiden selv når printeren ikke printer noe.

Og at stepperdriverne er loddet fast så man kan ikke bytte dem til noen som er stillere.

 

 

Lenke til kommentar

Har tenkt på Aliexpress også, men visste ikke at banggood hadde tollforsikring så da sparer jeg jo en del der.

Mener at 12v viften kan ordnes, så noe i en video men usikker. Har sett en god del reviews og ser ut som den er en god del bedre enn i3 byggesettet jeg har hatt hittil. Det har funket men gud bedre så mye tull.

Satser på at jeg blir fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...