Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke noe imot å skru, feilsøke og fikse. Bare det ikke det er det eneste jeg gjør med 3D printeren :)

 

Anbefaler dere å kjøpe i Norge eller fra utlandet? Hvor er det billigst og best å kjøpe?

 

Akkurat nå ser denne her veldig spennende ut for prisen:

http://www.aliexpress.com/item/2016-Sunhokey-Aluminum-big-size-High-Quatity-Precision-Prusa-i3-plus-3d-printer-kit-with-2/32607351637.html

 

Kan også se til aina versjon av den samme printeren

http://www.creativetools.se/3d-printers/wanhao-duplicator-i3

 

Den er fra svensk leverandør. Alt i alt er de alle fleste reprap baserte printere gir ganske god bang for the buck. og er ikke "så" mye styr med

Lenke til kommentar

En 21 timers print på 50mm/s og 0.2 layer = 245gram :) slicet det nå rett før jeg skrudde av pc-en (er en potte)

 

Trodde det skulle være dyrere å printe enn hva det er.. kjøpte jo en god del plastikk og har brukt en god del plastikk men me tanke på hvor mange timer jeg har printet og hvor mye plastikk jeg har brukt så kan du printe veldig mange timer med 1kg :)

Lenke til kommentar

Hva er kiloprisen på plast?



 

Den der ser jo meget spennende ut. Finner lite info om akkurat den modellen på nettet, noen som har kommet over noe? Reviews, builds osv. 



Endret av Countryman
Lenke til kommentar

 

 

Den der ser jo meget spennende ut. Finner lite info om akkurat den modellen på nettet, noen som har kommet over noe? Reviews, builds osv. 

 

 

Nei den er ganske ny - såg den for første gang for en uke siden eller noe. Men de går som regel veldig greit å bygge - det følgte med et sånt video på dvd på min da jeg kjøpte sunhokey i 2015.

 

Det er gruppe for sunhokey printere på face også

https://www.facebook.com/groups/sunhokeyprusai3owners/

Lenke til kommentar

 

Har sjekket den facebookgruppen. Lite info om 2016 modellen :( Blir nok å gjøre mer søking, lite lysten på å satse på noe uprøvd.

 

Det kan man trygt gjøre - de der kinesere veit godt hva de driver med. Jeg var blant de første som kjøpte 2015 utgaven - hadde ganske problemfri installasjon.

 

Hvordan trur du denne er kontra den andre? Får jo med 5kg plast og printer for litt over 3000,-

Lenke til kommentar

 

 

Har sjekket den facebookgruppen. Lite info om 2016 modellen :( Blir nok å gjøre mer søking, lite lysten på å satse på noe uprøvd.

 

Det kan man trygt gjøre - de der kinesere veit godt hva de driver med. Jeg var blant de første som kjøpte 2015 utgaven - hadde ganske problemfri installasjon.

 

Hvordan trur du denne er kontra den andre? Får jo med 5kg plast og printer for litt over 3000,-

 

 

Jeg bygde akkurat den du linker til. Men ville som sagt valgt ett av de andre idag da de er rett og slett bedre design.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jepp på kina plastikk og 3DNet sitt :p kina e shit og 3DNet sin e awsome! har prøvd PLA, ABS og proto pasta, har ca 10m med ninjaflex som jeg ikke har hatt tid og rett utsyr til å prøve det ut.

og prisen ifra 3Dnet er heller ikke noe å klage på, god kundeservice og jevn tykkelse (1.75mm)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Da var det min tur til å melde seg inn i 3D-printergamet. Gikk for en TEVO Tarantula fra aliexpress da jeg har lest en del bra om den. Fikk med 2 ruller med kina plast samt ekstra ekstruder for fleksibel plastikk. For håpentligvis er den her i løpet av en ukes tid.  :dremel:

 

Noen andre som har prøvd denne? Den er vel i hovedsak basert på prusa i3.

Endret av BigJackW
Lenke til kommentar

Noen som har sett på Uniz SLASH 3D printeren som er blitt fundet på kickstarter for et par måneder siden? Har dere troa på printhastighetene de hevder? For meg så virker det nesten litt for godt til å være sant.

 

Hele "hemmligheten" ligger jo i at de hevder å ha et non-stick belegg på undersiden av printkaret som gjør at printet ikke setter seg fast og at man dermed sparer en del tid på "peeling" steget som de fleste andre SLA printere har. Men man ser jo faktisk på demo filmklippet av den at Z-aksen går opp og ned for hvert lag, og at det dermed ikke er en kontinuerlig printing prosess. Og jeg skjønner ikke hvordan de da kan være raskere enn f.eks Carbon 3d printeren som jo er en fullverdig kontinuerlig printingprosess (og ikke minst ekstremt dyr).

 

Men jeg ser jo at å bruke et vanlig LCD panel til en PC-skjærm og UV-Led's for å lage lysmønsterene kan kutte kostnaden en god del i forhold til f.eks Formlabs sine Form1 og Form2 printere som jo bruker lasere som blir skannet med galvoer hvor man vel må ha en dyr "f-theta" linse for å kunne fokusere laseren riktig over hele flaten til bunnen av karet.

 

Jeg er litt for skeptisk til hele greia til at jeg tør å investere i dette før produksjonsenhetene kommer ut til kundene og anmeldelsene kommer inn.

 

Noen andre som har noen formeninger om denne?

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...