Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?


Anbefalte innlegg

Her er min, før jeg tok den av printeren. Litt hår i geviret, samt spaghetti under buken:

 

rudolf1.jpg

 

Jeg tok loddebolten (på 190 grader), og fikset spaghettien, og så en blåselampe til å svi bort håret i geviret. Må være veldig forsiktig med den metoden, men det gir bra resultat:

 

rudolf2.jpg

 

Dette er med PLA fra 3DNet, printet på 205 grader (45 grader på bed), på en Duplicator i3 med diverse mindre mods. Knappe 3 timer tok dette (tok ikke tiden nøyaktig), med 10% infill og 40 mm/s hastighet, slicet i S3D (som estimerte 2 t og 9 min, men den er alltid litt optimistisk).

 

 



 



 



Trengte ingen pauser her.

 

Printeren velger selv hastighet avhengig av vansklighetsgraden hvor den printer. på beina feks går den roligere enn på overkroppen.

 

ellers er det PLA jeg tester med.

 

Hvilken printer har du atm ? Flashforge fant jeg fra bildet, men hvilken modell eksakt ? og kunne du delt litt mer info ?

Pris, hvor du kjøpte, byggesett (tror jeg ikke) var det plug'n'play ? etc etc

 

Takk

 

 

Jeg har FlashForge Dreamer, som jeg kjøpte hos komplett.no.

De tar den ikke inn lenger, men den kan kjøpes på konkurrenten dustinhome:

https://www.dustinhome.no/product/5010871373/dreamer-3d-printer-2yr-serviceagreement

 

den er dog noe dyrere der da man får en serviceavtale til 2000kr i prisen der.

 

Men ja, Plug&Play. veldig enkel i bruk.

 

Endret av mroek
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå da?

 

Jeg forbanner meg på at dette forumet ikke lar meg inline Google photos direkte. Det insisterer på at det er feil filendelse, selv om previewet av bildene er som det skal. Hjelper ikke å trikse det til med å legge på "?.jpg" bak bildelinken heller, slik som på en del andre forum, som heller ikke takler bildelinker uten filendelse.

 

Skikkelig irriterende, finnes det noe fungerende triks? Nå har jeg lastet opp bildene til Picasaweb (som jo også er Google), men der får de en filendelse...

 

 

 

Savner noen bilder der...

 

Endret av mroek
Lenke til kommentar

Ikke 100% fornøyd med min. Jeg sliter med at ekstruderen lekker når den står på pause mellom hvert lag. Da må den også ekstrudere ekstra for å ta igjen det tapte når den printer... Dette ble problematisk med geviret.

 

Mulig modellen ble litt liten også.

 

Vurderer å dele opp modellen, printe den i stor størrelse.

 

 

 

 

 

(forumet roterer bildene av en eller annen merkelig grunn..)



Ikke 100% fornøyd med min. Jeg sliter med at ekstruderen lekker når den står på pause mellom hvert lag. Da må den også ekstrudere ekstra for å ta igjen det tapte når den printer... Dette ble problematisk med geviret.

 

Mulig modellen ble litt liten også.

 

Vurderer å dele opp modellen, printe den i stor størrelse.

 

post-214279-0-76013800-1448188311_thumb.jpg

 

post-214279-0-93865200-1448188312_thumb.jpg



Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Noen 3d-printere på haugalandet her? Trenger en sluk til badet, men de selger ikke store nok, og om prisen ikke er for høy, så kunne jeg vært interessert i å få den 3d-printet :)

 

Er det slukrist du tenker på? Akkurat det er jeg nok litt skeptisk til at blir solid nok om det er noen sjans for at den blir tråkket på. Og spesielt om du trenger noe som er veldig stort. Har du tegninger på dette, eller må det også tegnes først?

 

Jeg bor i Haugesund, men min printer klarer neppe å printe stort nok (absolutt max er 20x20x18 cm, eller knapt det).

Lenke til kommentar

 

Noen 3d-printere på haugalandet her? Trenger en sluk til badet, men de selger ikke store nok, og om prisen ikke er for høy, så kunne jeg vært interessert i å få den 3d-printet :)

 

Er det slukrist du tenker på? Akkurat det er jeg nok litt skeptisk til at blir solid nok om det er noen sjans for at den blir tråkket på. Og spesielt om du trenger noe som er veldig stort. Har du tegninger på dette, eller må det også tegnes først?

 

Jeg bor i Haugesund, men min printer klarer neppe å printe stort nok (absolutt max er 20x20x18 cm, eller knapt det).

 

tror nok du klarer å printe det så solid at du kan stå på det hvis du tregner det rett og har litt høy infill.. 

 

du kan jo også printe i flere deler og lime isammen eller noe slikt?

Lenke til kommentar

Vel, dette med om den kan tråkkes på får andre avgjøre, men den jeg kjøpte på jula ( rundt plastikkdings på 150mm) er litt for liten. Tipper diameter skal være 170mm. Og ja, er slukrist jeg trenger. Ser for meg at jeg laster ned et program og tegner en modell , eventuelt lager en i papp. Umulig å oppdrive av det jeg finner på nettet ( jula\biltema\clas).

Lenke til kommentar

Vel, dette med om den kan tråkkes på får andre avgjøre, men den jeg kjøpte på jula ( rundt plastikkdings på 150mm) er litt for liten. Tipper diameter skal være 170mm. Og ja, er slukrist jeg trenger. Ser for meg at jeg laster ned et program og tegner en modell , eventuelt lager en i papp. Umulig å oppdrive av det jeg finner på nettet ( jula\biltema\clas).

hvis den er 170 så er det jo ikke noe problem å få printet den på de fleste printere..

Lenke til kommentar

Gjør det. Og skulle det absolutt ikke løse seg, så kan vi jo se om jeg kan hjelpe deg med å prøve å printe noe. Men jeg tror kanskje at det da vil være lurest å bare printe en adapterring som gjør at du kan få plass til en ferdigkjøpt slukrist. Det vil nok også bli litt mer solid, selv om jeg fremdeles er skeptisk til om det vil bli solid nok.

Lenke til kommentar

Da hadde jeg fått kjøpt meg en delta printer også :) gleder meg til den kommer!

DEN IDIOTEN FIKK IKKE SENDT DEN SÅ FÅR IKKE DELTAEN! -.- 

 

jaja får vel bygge min egen ultimaker replika da :)

 

har jo noen ting jeg tengte jeg skulle gjøre :) har dere noen greie tips til hvordan jeg kan bygge den på best mulig måte? :)



Hva tar dere for å printe forskjellige ting for andre? Har printet en del små ting og spill ting til kamerater og andre.. føler jeg kanske tar litt mye?

Printet mitt første mobil deksel igår :)

Gårsdagens print
post-311604-0-10820700-1449696465_thumb.jpg

Endret av Countryman
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

ja.. har jo printet ut en ting til dama og da tok jeg ikke betaling (igjaffal ikke penger  :whistle: )

 

men som Merko. sier så driver ikke jeg heller med veldeighet og tar en del timer å printe noe.. gjør jo ikke noe med printeren de fleste timer men litt før og etter er det jo alltid..

 

men er overasket over hvor skjeldent jeg må stille på printeren.. kan mest hele tiden bare trykke på start så printer den fint.. printer mest på 50mm/s .2mm lag høyde og .8 topp, bunn og kant, 20% innfill.. tror jeg kan gå ned til igjaffal 10% på mye av det jeg printer..

 

har funnet ut at du merker ikke så veldig mye i tid fra 50mm - 70mm men mye på kvalitet



noen som vet om det er lov å selge på TG? tenker da på å printe ut noe hjemme også ta med på lane og selge..



Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...