Gå til innhold

Hvorfor skapte Gud Mars?


Anbefalte innlegg

Jeg bruker Mars som eksempel i mitt poeng. Bibelen beskriver kun ting som var oppdaget av menneskene på den tiden. Nå i dag har vi utforsket nye verdener, og vet mer om universet enn noen gang.

 

Så til mitt hovedspørsmål: Hvorfor skapte Gud planeten Mars? Hva hadde han i tankene, og hva er årsaken til at han lagde vårt solsystems aller største fjell nettopp der? Siden dette ikke står beskrevet i Bibelen eller andre religiøse bøker, lurer jeg på om tilhengere av skapelsen har en naturlig forklaring på det.

 

post-141606-0-66678400-1344251248.jpg

Hva er Guds plan med denne saken?

 

Personlig vet jeg at det ikke er beskrevet i Bibelen av den nette grunn at Bibelen er et rent fantasiverk med utgangspunkt i verden slik den var kjent den gang. Her regner jeg med de Kristne er uenige.

Endret av Redak Tøren
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det var sjofelt av Gud å ikke fortelle dette til menneskene som levde for 2000+ år siden. Han måtte jo vite, han som vet alt, at litt inn i fremtiden ville mennesket starte sin utforskning og kolonisering av utenomjordiske legemer. Hadde han kastet inn en forklaring om dette allerede i det gamle testamentet, så kunne han kanskje lurt mennesket til å tro på 7-dagerskreasjonen enda litt lenger?

Lenke til kommentar

Hvorfor trenger gud slik uhorvelig tilbedelse av oss når han har 1024 planeter å ta av? Hadde det ikke holdt med vår lille melkevei hvis det var så ufattelig viktig at vi tilber ham eller har han et hav av planeter med intelligent nok liv til å tilbe denne guden?

 

I bibelen står det at vi er skapt i hans bilde og at vi er hans elskede barn, men hvem truer barna sine til tilbedelse egentlig? Ikke jeg ihvertfall... I mine øyne så er respekt noe du fortjener, ikke truer deg til. Respekt og frykt er to forskjellige ting, men de jødisk inspirerte religionene blander, de tror at redsel for straff er det samme som respekt for en gud, men det er jo helt feil

 

Til mer en ser på religioner her i verden til mer blir man klar over deres ufattelige utilstrekkelighet og stupide dumhet. Hvorfor tro på noe som ikke gir et eneste sannferdig svar på noe som helst? Hvorfor tro på noe som ikke enser sannhet en tanke, kun blind tro der de desperat forsøker å pakke virkeligheten rundt deres egen fantasi i et håpløst forsøk på å få fantasien til å stemme?

 

En ting er jeg ganske så sikker på etter å ha studert religion en stund og det er at de gudene vi har på jorden rett og slett ikke kan være orginatorene for universet HVIS det finnes en gud. Til det er de ALT for smålige, uvitende, tilbednings syke og hevngjerrige...

 

Ser man på kristendommens gud legger man fort merke til at dens lære får de kristne selv til å være noen selvforherligende drittsekker (Kristne er ikke alene om denne selvforherligensel, omtrent alle religioner har den i en eller annen grusom form...) som faktisk mener og tror de ER bedre enn andre grunnet deres overtro på en mytisk person som med stor sannsynlighet aldri har eksistert. De påstår de elsker sine fiender som selv selv, men når møtte du sist gang en kristne som elsket en muslim? Eller elsket noen andre enn seg selv. først og fremst, og så andre kristne, det er alt disse rett tenkende, selvgode, selvforherligende og manipulerende menneskene evner å gjøre mens de rakker ned på alt og alle som ikke er som dem.

 

Som Hitchens sa, det er nesten synd at det ikke finnes et helvette, for det er så ufattelig mange kristne som ville havnet der og fortjent det....

Endret av RWS
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gud skapte Mars for å gi trådstarter muligheten til å spørre
... og for å få oss andre til å gruble over hvorfor han skapte millioner på millioner på millioner av andre planeter når han i følge sin egen bok kun er intressert i tilbedelse fra en liten stamme på denne planeten, hans utvalgte folk, som han senere lar seile sin egen sjø for å pleie omgang med kristne isteden for jøder, som jo ikke ble noen brak sukkess? (Jada, jeg vet ordet ikke skrives slik, jeg syntes det høres bedre ut bare...)

 

Eller var den en annen gud de tenkte på enn den kristne versjonen?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Strappado, det med stjernene var et av mine favoritt argumenter da jeg var ateist selv. Stjernene i seg selv er ikke så veldig komplisert, det består for det meste av hydrogen og helium. Men for hver stjerne så er det muligheter for alt fra 0 til 10/20 planeter for hver stjerne, så det må du ta i bildet, alle de ekstra planetene og månene som går rundt hver stjerne er et bedre argument enn å bruke bare stjernene.

 

Med 16 sextillioner stjerner og 10 ganger flere planeter, så er det gøy å se at Gud skapte jorden på 6 dager og 160 sextillioner andre planeter på 1 dag.

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar
Stjernene i seg selv er ikke så veldig komplisert, det består for det meste av hydrogen og helium.
Sier du dette som guds personelige talerør (fordi han har forklart akkurat DEG dette) eller er dette også bare enda en løs påstand fra din side? For hvordan kan du vite noe som helst om hva planeter er laget av for det meste?

 

Med 16 sextillioner stjerner og 10 ganger flere planeter, så er det gøy å se at Gud skapte jorden på 6 dager og 160 sextillioner andre planeter på 1 dag.

Problemet som dukker opp er jo hva han skulle med alle disse stjernene når han jo valgte seg ut ET folk på denne bittelille planeten, et folk han forøvrig dumpet i det han ga sin sønn til menneskene slik at de kunne korsfeste ham... ingen god plan nei, men guds veier er jo som kjent uransakelige... Så hva skulle han med alle disse planetene når han ikke trengte mer enn denne ene lille planeten for sitt lille utvalgte folk? Eller har han kanskje planer om å dumpe den kristne fan skaren også så fort sjangsen byr seg, for en enda større fanskare på en av disse andre planetene?

 

 

"Du brukte som ateist"... den var god, som at du noengang har vært ateist liksom... :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Alle disse unyttige objektene i universet, ligger der mest for at vi skal ha noe å lete i som er stort nok til at vi kan lete oss fordervet, uten å finne annet enn enda flere objekter, og enda flere ufattbare og uoppnåelige steder og tilstander.

Vi kan ikke bare tro, alle sammen - vi må ha noen rause omveier også, for de som ikke liker selve hovedveien. Uannsett fører alle veier i samme retningen, og det er tilbake til hvor vi kom fra.

 

:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

[Til LonelyMan:] "Du brukte som ateist"... den var god, som at du noengang har vært ateist liksom... :)

Er ikke egentlig alle født som ateister? Hvordan kan en baby være religiøs?

Joda, stemmer det, men ateist som i ateist (der jeg mener en ateist som faktisk har tenkt igjennom hva religion egentlig er (påstander) og ikke en ateist i vanlig forstand, altså en som TROR at gud ikke eksisterer fordi han syntes det er tøft eller noe slikt..) Og ateist har lonelyman definitivt ikke vært, da det ikke er mulig å juge så mye til seg selv som man må for å overbevise seg selv, ved hjelp av fri fantasi, om at en gud eksisterer når man er ateist. Ateist derimot, der han ikke hadde kommet lenger i tanke rekken enn at han bare trodde... er godt mulig.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...