Gå til innhold

Augustfest 2012 - Shirmah - Manuellfokus med Samyang


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke Samyang har en fisheye til fullformat, dessverre. Har sett rundt på nettet at det er en del folk som kjøper 8mm fisheyen deres og shaver av den integrerte solblenderen for så å bruke den på fullformat, men det er en løsning hvertfall jeg personlig synes blir tullete. Ikke fyller den hele bildet uansett heller.

Lenke til kommentar

Okay, er uansett ikke noe jeg har spesielt sansen for sån til vanlig og fotografere med fisheye, men ser for meg at jeg kunne brukt det ved noen få annledninger og dermed har jeg ikke lyst til å bruke mye penger på noe slikt.

 

Men får man dette for ett par tusenlapper så hadde det jo vert interesant, hehe. Men å shave av solblenderen er ikke helt meg.

 

Canon sin Fisheye koster jo rundt 10-lapper så den blir helt uaktuell :)

Lenke til kommentar

Okay, er uansett ikke noe jeg har spesielt sansen for sån til vanlig og fotografere med fisheye, men ser for meg at jeg kunne brukt det ved noen få annledninger og dermed har jeg ikke lyst til å bruke mye penger på noe slikt.

 

Men får man dette for ett par tusenlapper så hadde det jo vert interesant, hehe. Men å shave av solblenderen er ikke helt meg.

 

Canon sin Fisheye koster jo rundt 10-lapper så den blir helt uaktuell :)

 

Ikke for å kuppe tråden, men dette objektivet er vel noe fro deg. :)

http://www.peleng8.com/

Lenke til kommentar

Ellevte bilde - 17. August

 

7804415942_c558fa424d.jpg

DSC_4576 by Shirmah, on Flickr

 

 

Nikon D3, Samyang 35mm 1.4

1/60s - f/1.4 - ISO 450

 

Det ble faktisk det eneste bildet jeg tok i dag. Var på vei hjem etter å ha parkert bilen, og det var et eller annet ved dette motivet som interesserte meg tydeligvis. Tror forresten aldri jeg kun har tatt et eneste bilde på en dag før. Det har alltid blitt mange eller ingen...

Lenke til kommentar

Se her har det kommet ett par bilder til siden sist ja :)

 

Er enig med Tomsi.

Bilde nr. 10 er en av de beste så langt. Jeg synes det virker LITT "ullent" (uskarpt) men jeg synes det kler det her. Er ikke ofte jeg sier det, hehe.

 

Har selv et tilsvarende bilde av slike, men da tatt med 100mm makro. Disse er uhyre små!

Noe sier meg at du har vert heeeelt på nærgrensen her? :)

 

Flott bilde :)

Lenke til kommentar

Trettende bilde - 19. August

 

7815574568_5cbf299901.jpg

DSC_4601 by Shirmah, on Flickr

 

 

Nikon D3, Samyang 35mm 1.4

1/5000s - f/1.4 - ISO 200

 

Nydelig sommervær i byen i dag, så jeg og madammen tok en gåtur rundt i byen. Slapp unna uten ND-filter siden vi satt bittelitt i skyggen, så her ble det jaggu ganske nært på 1.4 igjen. Kanskje ikke et veldig tradisjonelt portrett, men jeg tar sånt veldig sjeldent. Var noe jeg likte ved dette her. Snodig det der, men jeg liker dette objektivet mer og mer også. Særlig på åpen blender. Tror det har sneket seg opp på førsteplass her i objektivparken...

Endret av Shirmah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...