Gå til innhold

Fotoryggsekk


Anbefalte innlegg

Jeg synes også disse ser interessante ut, men vil gjerne se de i virkeligheten først og hvilen modell som virker best mht størrelse. Ser ut som gode kombisekker, men sannsynligvis ikke så godt egnet for den som skal ha ting ut og inn i sekken hele tiden.

Nå ser det jo ut til at det er en egen åpning for kamerautstyret, og resten funker som en vanlig sekk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hijacker denne tråden:

Kjøpte nettopp "Natural Geographic 5160" ryggsekk.

 

ng5160-lg.jpg

 

 

Elsker safari tema på denne sekken, men jeg skulle gjerne hatt med meg annet utstyr også: telt, sovepose osv. Kan dere anbefale noe sekker, som jeg får i både "pose og sekk".

Endret av frecjoha
Lenke til kommentar

Elsker safari tema på denne sekken, men jeg skulle gjerne hatt med meg annet utstyr også: telt, sovepose osv. Kan dere anbefale noe sekker, som jeg får i både "pose og sekk".

Hvor stor plass tar telt og sovepose? Hvis du ikke har ekstremt lite og lett turutstyr er det vanskelig å få med det i noen fotosekk, da er det nok bedre som Tigerjack skriver å kjøpe en vanlig tursekk, eller bruke en du har. Jeg har vært mye på tur med sekker i størrelsen 50-60 liter og valgt modeller med store lommer som gjør at mindre systemkamera med en kitzoom eller en superzoomlinse går i en lomme. Det finnes også en del ekstra vesker som holder kameraet og en linse som kan festes på bæreremmene slik at det blir lett tilgjengelig enn å ha de inne i sekken. Personlig er jeg ikke så glad i ting som henger på forsiden, men kjenner flere som er fornøyd med slike løsninger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

"Dakine Sequence Pack" er en sekk jeg kan anbefale, smarte løsninger, som åpning til kamera på ryggsiden slik at tyver ikke får lett tilgang når man rusler rundt urbant,

uttakbar kamera bag slik at sekken kan brukes som vanlig tursekk,

plass til liten laptop og annet småtteri når kamerabag er i,

innebygd regntrekk som men trekker over ved behov,

Fine stroppemuligheter for stativ og annet man måtte ha behov for og feste og sist men ikke minst, den har en utseene som jeg er veldig komfortabel med.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da fant jeg endelig drømmebaggen!

 

Etter måneder med leting fant jeg ut at denne passer meg aller best og har alle funksjonene jeg trenger.

Feste til stor tripod, 17" laptop samt stor customizable plass til alt av glass, kamera og utstyr :)

 

Var litt dyr, Fotovideo er eneste som har den på lager og den koster 3000kr, men det er vel verdt det mener nå jeg. Nå kan jeg labbe på turer i fjellet i pøsregn med alt utstyret jeg kommer til å trenge for å ta bilder og redigere dem på location :)

 

 

Lowepro Vertex 300 AW

Lenke til kommentar

Slik jeg tolker Dustin sine sider, så er den på fjernlager og sendes innen 1-3 dager.

Nå har jeg stor sans for Dustin sine (tildels svært) gode priser og en god kundebehandling. Men det finnes noen få små "svakheter" hos Dustin, og en av de er lagerbenevnelsen 1-3 dager. Etter min erfaring så betyr det egentlig bare at den er på vei inn. Bestilte nylig en vare som stod med 1-3 dager, fikk ganske raskt en mail om at forventet på lager ca 2 1/2 uke etter bestilling. Måtte avbestille og bestille fra "Konkurrent" med vare på lager.

Lenke til kommentar

Der fikk jeg hentet Lowepro Vertex 300 AW.

 

Fy flate for en kvalitet. Til prislappen er det jo å forvente, men dette var meget gode saker.

Ble nesten svett etter å ha justert alle lommene, det er så solid materiale og heftig borrelås at det var nesten tungt å jobbe med. Det liker jeg!

 

Nå er alt justert til mine preferanser og sekken er en drøm å bruke. Har plass til alt, fantastisk å ha på ryggen med justeringer alle veier.

 

Jeg tror nesten jeg må se det før jeg tror at det finnes bedre sekker med høyere kvalitet enn denne :)

 

Hvilket for min del betyr at om det finnes bedre sekker så er dette uviktig for meg for kvaliteten på denne var så høy at jeg aldri vil få behov for noe annet.

 

Jeg er sikker på at jeg kunne lastet sekken med mursteiner tilsvarende 50kg og labbet gjennom antarktis uten at jeg ville få problemer med den, og det er godt nok hvertfall! :)

 

 

Er med andre ord happyhappy :)

Endret av IceBlitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da fant jeg endelig drømmebaggen!

 

Etter måneder med leting fant jeg ut at denne passer meg aller best og har alle funksjonene jeg trenger.

Feste til stor tripod, 17" laptop samt stor customizable plass til alt av glass, kamera og utstyr :)

 

Var litt dyr, Fotovideo er eneste som har den på lager og den koster 3000kr, men det er vel verdt det mener nå jeg. Nå kan jeg labbe på turer i fjellet i pøsregn med alt utstyret jeg kommer til å trenge for å ta bilder og redigere dem på location :)

 

 

Lowepro Vertex 300 AW

 

Den har jeg brukt i flere år nå :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...