Gå til innhold

Fotoryggsekk


Anbefalte innlegg

Enda en fotoryggsekk tråd :)

 

Ville ikke stjele den andre :p

 

Men uansett, mitt behov for fotoryggsekk er blitt rimelig stort da jeg begynner å få litt objektiver i tillegg til enormt mye små dippedutter og fillidasker.

 

 

Jeg har sett mye på LOWEPRO PHOTO HATCHBACK AW 16L, men denne er nesten ikke å få kjøpt noe sted, ikke på Ebay engang. Men den ser helt perfekt ut for mine behov. Fant den med kalkulatoren til Lowepro.

 

 

Kameraer

Panasonic DMC-GH2

Samsung HMX-203 (ikke tatt med i beregning, men bare en bonus om det får plass)

Kodak EasyShare M1033 (ikke tatt med i beregning, men bare en bonus om det får plass)

 

Optikk

Panasonic LUMIX G VARIO 7-14mm F4.0

Panasonic LUMIX G VARIO 14-42mm F3.5-5.6

Panasonic LUMIX G VARIO 100-300 mm F4.0-5.6

Olympus M.Zuiko Digital 45mm F1.8

 

 

 

Noen idé om hvor jeg kan kjøpe den, eller burde jeg kanskje holde meg unna den siden den er så vanskelig å få tak på? (den den dårlig kanskje?)

 

Noen andre forslag?

 

Det er for turbruk og ikke vasing rundt i gater og byer. Ønsker å gå litt tur på heia og slikt og den må derfor være behagelig å ha på ryggen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja helt enig. Og så virket den mye mer romslig enn de andre urbane baggene.

Hvilke bagger er det du har vurdert?

 

En skikkelig ryggsekk som funker best på det som egentlig er meningen med ryggsekk er jo det viktigste, hvertfall for min del. Metroseksuelt design på fotoutstyr er ikke noe jeg har behov for hehe :)

Metroseksuellt design egner seg kanskje ikke på heiene, men kan være greit i storbyene - men det lønner seg å være antrukket i samme stil :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja helt enig. Og så virket den mye mer romslig enn de andre urbane baggene.

Hvilke bagger er det du har vurdert?

 

En skikkelig ryggsekk som funker best på det som egentlig er meningen med ryggsekk er jo det viktigste, hvertfall for min del. Metroseksuelt design på fotoutstyr er ikke noe jeg har behov for hehe :)

Metroseksuellt design egner seg kanskje ikke på heiene, men kan være greit i storbyene - men det lønner seg å være antrukket i samme stil :)

 

 

Vurderte disse:

 

 

Photo Hatchback 16L AW

Event Messenger 100

Urban Photo Sling 150

Photo Traveler 150

Slingshot 102 AW

Passport Sling

Photo Runner 100

Stealth Reporter D100 AW

Lenke til kommentar

Jeg har ingen erfaring med den spesifikke sekken, men forrige sekk jeg hadde var en case logic.

 

En av de "tettte" glidelåssømmene ble etter en stund flisete noe som endte opp med at det tilslutt ble umulig å trekke glidelåsen forbi dette punktet. I tillegg løsnet to av glidelåsene fra festet, altså dingsen du holder i når du trekker i glidelåsen løsnet. Jeg skal ikke si at dette er betegnene for case logic, men neste sekk ble av et annet merke.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Nå har jeg sett litt på Think Tank Shape Shifter.

 

Denne virker helt genial og har loads med plass. I tillegg til utstyret på bildet under kan den huse en 17" laptop og kan trekkes sammen og utvides for å være så kompakt som mulig i fysisk størrelse. Helt genialt.

 

Koster litt da, men det blåser jeg i, for det er en engangsinvestering for sikkert de neste 10 årene :)

 

Noen som har erfaringer med denne?

 

 

shape-shifter-10.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har sett et par-tre videoer om sekken på youtube, og det er 5 lommer i variende størrelser som er sydd fast. Og når den minste lommen ser til til å ta en standard 24-70mm f/2.8; så er de lommene schwaæære ;)

 

Men jeg liker konseptet; en noe mindre modell beregnet på CSC eller små DSLR hadde vært interessant.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har definitivt bestemt meg for å anskaffe Lowepro Rover Pro 35L AW. Perfekt kamerasekk som også har god plass til annet utstyr.

Denne er ganske ny, og kommer for slag i Norge i desember.

De har også en 45-liters modell for de som har enda større plassbehov.

 

Man kan ta ut selve kamerabeholderen, slik at sekken kan gjøres om til en helt vanlig tursekk uten kamerautstyr.

 

Her er en flott test av sekken:

http://www.youtube.com/watch?v=d1L3-QAHzbg

 

De ytre fysiske målene på sekken er 32x27x50 cm hvilket er innenfor kravene til håndbagasje på fly, noe som selvsagt er en stor fordel.

Har lett lenge etter en sekk av denne typen, og jeg tror jeg har funnet den jeg er ute etter....

 

Noe stiv pris, men når sekken i tillegg kan brukes som en vanlig tursekk, synes jeg det er en overkommelig pris.

Utsalgspris i Norge blir på ca. 2.700 for 35 L og 3.000 for 35 L.

NEsten ingeting å spare på å kjøpe på f.eks. ebay hvor prisen er på ca. 350 dollar inkl. frakt til Norge. Tilsvarer omtrent samme pris når man tar med 25% mva.

Endret av TigerJack
Lenke til kommentar

Jeg har definitivt bestemt meg for å anskaffe Lowepro Rover Pro 35L AW.

Jeg synes også disse ser interessante ut, men vil gjerne se de i virkeligheten først og hvilen modell som virker best mht størrelse. Ser ut som gode kombisekker, men sannsynligvis ikke så godt egnet for den som skal ha ting ut og inn i sekken hele tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...