Gå til innhold

[Løst] Tilbakemelding på oppsett ny PC


Anbefalte innlegg

Hei,

 

skal bygge med en PC som skal benyttes til "kontor bruk", bildebehandling og litt spilling (vil f.eks. gjerne spille GTA V på maskinen når den tid kommer :))

 

Har lest litt ulike tråder her, blant annet "Den perfekte PC-pakke & bærbare" og har forsøkt å sette sammen min egen samling av komponenter ut i fra hva jeg har lest meg frem til - men er ingen ekspert på området (mildt sagt) så jeg hadde håpet på noen tilbakemeldinger herfra ;)

 

Har lagtet en liste på prisguide.no over hvilke komponenter jeg har sett meg ut her.

 

Fant ikke samme minne/kabinett på prisguide, jeg legger ved 2 linker direkte til det:

Minne: CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL9 (2X4GB)

Kabinett: FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R4 USB3 WHITE

 

 

På forhånd takk for alle tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja her var det noe som bør byttes:

 

Corsair XMS3 DDR3-2133 Vengeance

Asus GeForce GT 210 Silent 1GB

Western Digital Caviar Green 1 TB

 

Skal du først heletatt vurdere et skjermkort i dag som er PCI-E basert så ikke går under GIGABYTE VGA-Card Radeon HD6670. Har du penger ville jeg valgt Asus Radeon HD 7750 1GB som minimum.

 

Harddisken er Green og dårlig strømsparende harddisk, velg heler Seagate Barracuda serien.

 

Angående ram velg heller KINGSTON 8GB 1600MHZ DDR3 CL10 HYPERX BLU (1X8GB) du burde klare deg med en rambrikke her, men gjør ikke noe å kjøpe flere.

 

Gigabyte GA-H77-DS3H er vel en del mere oppdatert og koster ca 200 kr mere på det billigste.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+152

Ser du har glemt OS og optisk drev. Tilsammen kommer det på ca. 1000,-

 

Finnes da gratis OS? ;)

Optisk drev er vel heller ikke strengt nødvendig, men når det bare koster 130kr hos dustin er det vel ikke så mye å lure på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...