Gå til innhold

ABBs forsvarstale lekket på nett (youtube)


Woopfish

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg, som pårørende, er sterkt imot kringkastingsforbudet som ble lagt over store deler av rettsaken.

 

Jeg så mye av rettsaken, og jeg har ikke helt skjønnt hvorfor informasjonen skulle sensureres. Da det var ikke noe som var av så ile at det måtte legges kringkastingsforbud over det.

 

Jeg er av oppfattelsen at kringastingsforbudet bare har stimulert mer konspirasjonsteorier rundt det hele.

 

-frank

 

Rettens oppgave er ikke å kringkaste eller sørge for at det kringkastes.

Det skrives dog referater, men disse kreves det faktisk vilje og innsats for å lese, noe som betyr at de er helt utilgjengelige for de fleste av terroristen sine fans.

 

Alle pårørende hadde vel anledning til å sitte i retten?

 

Konspirasjonsteorier er ikke viktige -- konspirasjonsteoretikere finner tegn på konspirasjon uansett om det blir kringkastet eller ikke.

Faktisk så elsker de videoer som kan gi en følelse om at noe er galt, framfor å måtte finne ordentlige argumenter.

 

Nå som videoen til terroristen er lekket, til terroristens store glede, kommer konspirasjonsteoretikere og ytterliggående til å kose seg ordentlig -- selv om de hele tiden hadde tilgang til talen i tekstform.

 

Terroristen drepte 77 mennesker UTELUKKENDE for publisitet for sin sak.

Da ville jeg blitt svært skuffet dersom han fikk det som han ønsket, og retten oppfordrer likesinnede til å gjøre noe lignende av samme grunn.

 

For øvrig tror jeg at det er normalt at det IKKE filmes i retten.

 

Jeg var noe interessert i Baneheia-saken, men jeg finner ingen videoer??!?!?!?!?!?

SENSUR!!!!

 

KONSPIRASJON!!!!!!1111

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hele rettsaken var en manipulert farse. Med bunnfalskt "hensyn til pårørende" ble alt tvert i mot sensurert og formet stikk i strid med de fleste pårørendes ønsker. Men viktigere var det at alt ble sensurert og formet stikk i strid med de prinsippene for åpenhet som burde gjelde.

 

Alt aktoratet med deres tvilsomme og ensomme første sakkyndige brydde seg om var å få Breivik stemplet som strafferettslig utilregnelig. De VIKTIGE sakene, som hans kontakter med andre, fór de med harelabb over. At mannen var tatt opp i Frimurerlosjen og hans aktiviteter der ble forbigått nesten i stillhet. At mannen er en glødende sionist med ditto kontakter ble forbigått i total stillhet.

 

Det er uansett viktig å huske på at de ENESTE som tjener på Breivik er de som vil knuse Europa og europeisk identitet med muslimer, de facto finansdiktatur fra Bryssel og bakenforliggende USA-hegemoni. Kort sagt: jødiske organisasjoner i USA og Israel.

WHAT??

 

A: Breivik har aldri kunne blitt linket til sionister, og bare fordi man er anti-islamist er ikke det synonymt med sionist.

 

B: Han, og tusner av andre er frimurere, men Breivik's involvering i losjen er ikke relevant, da hans tilhørighet hadde ingenting med hans handlinger å gjøre. (sidenote: Frimurerlosjen er, selv om hollywood mener noe annet, ikke en slags hemmelig kabal av menn som vil overvinne og/eller manipulere verden.

 

C: At jødene kontrollerer USA er en av de elste og minst realistiske konspirasjonsteoriene der ute, ikke bare er det blatant feil, spesielt siden jødehat var betydelig utbredt i USA fram til 70-årene. Jeg skal ikke påstå at det ikke er en historisk grunn til at jøder og personer med jødisk opphav har tilegnet seg rikdom, men dette er resultatet av en god arbeidsmoral og at rikdom og god utdannelse går i arv.

 

D: Breiviks påståtte kontakt med andre eksisterer ikke, politiet har gjentatte ganger forsøkt å spore opp breiviks påståtte "nettverk" men det eksisterer ikke annet enn i breiviks forskrudde hode. Derfor tok aktoratet dette opp på en veldig kort "session" i utspørringen av Breivik, og breivik ble noe irritert når hans påstander ble bevist å være ren løgn. (det ble for eksempel bevist at nå Breivik påstod å¨være i England for å snakke med høyre-ekstreme der, var ha faktisk i Oslo), så hans kontakt med andre har vært relegert til internett, også der har han "tolket" hva folk har skrevet til å bety noe annet.

 

Det som er med dine påstander er at man kan ikke bevise at de er hverken sanne eller usanne, så å argumentere imot dem blir umulig.

 

Jeg er dog enig i at denne rettsaken skulle vært 100% åpen, men det var min gode venn Trond Blattmann og de andre pårørende i pårørendeorganisasjonen som krevde fram munnkurv til pressen.

 

-frank

Lenke til kommentar

Hele rettsaken var en manipulert farse. Med bunnfalskt "hensyn til pårørende" ble alt tvert i mot sensurert og formet stikk i strid med de fleste pårørendes ønsker. Men viktigere var det at alt ble sensurert og formet stikk i strid med de prinsippene for åpenhet som burde gjelde.

 

Alt aktoratet med deres tvilsomme og ensomme første sakkyndige brydde seg om var å få Breivik stemplet som strafferettslig utilregnelig. De VIKTIGE sakene, som hans kontakter med andre, fór de med harelabb over. At mannen var tatt opp i Frimurerlosjen og hans aktiviteter der ble forbigått nesten i stillhet. At mannen er en glødende sionist med ditto kontakter ble forbigått i total stillhet.

 

Det er uansett viktig å huske på at de ENESTE som tjener på Breivik er de som vil knuse Europa og europeisk identitet med muslimer, de facto finansdiktatur fra Bryssel og bakenforliggende USA-hegemoni. Kort sagt: jødiske organisasjoner i USA og Israel.

WHAT??

 

A: Breivik har aldri kunne blitt linket til sionister, og bare fordi man er anti-islamist er ikke det synonymt med sionist.

 

B: Han, og tusner av andre er frimurere, men Breivik's involvering i losjen er ikke relevant, da hans tilhørighet hadde ingenting med hans handlinger å gjøre. (sidenote: Frimurerlosjen er, selv om hollywood mener noe annet, ikke en slags hemmelig kabal av menn som vil overvinne og/eller manipulere verden.

 

C: At jødene kontrollerer USA er en av de elste og minst realistiske konspirasjonsteoriene der ute, ikke bare er det blatant feil, spesielt siden jødehat var betydelig utbredt i USA fram til 70-årene. Jeg skal ikke påstå at det ikke er en historisk grunn til at jøder og personer med jødisk opphav har tilegnet seg rikdom, men dette er resultatet av en god arbeidsmoral og at rikdom og god utdannelse går i arv.

 

D: Breiviks påståtte kontakt med andre eksisterer ikke, politiet har gjentatte ganger forsøkt å spore opp breiviks påståtte "nettverk" men det eksisterer ikke annet enn i breiviks forskrudde hode. Derfor tok aktoratet dette opp på en veldig kort "session" i utspørringen av Breivik, og breivik ble noe irritert når hans påstander ble bevist å være ren løgn. (det ble for eksempel bevist at nå Breivik påstod å¨være i England for å snakke med høyre-ekstreme der, var ha faktisk i Oslo), så hans kontakt med andre har vært relegert til internett, også der har han "tolket" hva folk har skrevet til å bety noe annet.

 

Det som er med dine påstander er at man kan ikke bevise at de er hverken sanne eller usanne, så å argumentere imot dem blir umulig.

 

Jeg er dog enig i at denne rettsaken skulle vært 100% åpen, men det var min gode venn Trond Blattmann og de andre pårørende i pårørendeorganisasjonen som krevde fram munnkurv til pressen.

 

-frank

 

 

Goddagmannøkseskaft! Hovedgrunnen til at folk er så ekstremt tankeløse som deg er at det er ekstremt komfortabelt og gir klapp på hodet fra noen du tror det er viktig å få klapp på hodet fra og ingen fare for pisking fra de samme. Dine "ressonnementer" er åndsvake(les dem!) og robotaktig besvergende.

Lenke til kommentar

Goddagmannøkseskaft! Hovedgrunnen til at folk er så ekstremt tankeløse som deg er at det er ekstremt komfortabelt og gir klapp på hodet fra noen du tror det er viktig å få klapp på hodet fra og ingen fare for pisking fra de samme. Dine "ressonnementer" er åndsvake(les dem!) og robotaktig besvergende.

Så istede for å argumentere saken så angriper du meg som person! dude, voks opp!

 

Gi meg kildehenvisninger som sier jeg tar feil, (konspirasjonsteori-sider og blogger er ikke kilder).

 

Jeg vet ikke hvor du begrunner dine "Konklusjoner" men jeg kjenner ikke til noen informasjon fra akademia som støtter det du sier. Du vrøvler ut konspirasjonsteorier men hva med å vise til fakta!

 

Overbevis meg! Jeg sier ikke at du tar feil, men du har tydeligvis kjenneskap til kilder jeg ikke vet om, og derfor så henvis til dem. Vi til avisoppslagene, intervjuene, og andre ting som støtter det du sier! For det du sier har ingen sammenheng med "konsensusvirkeligheten å gjøre. Men overbevis oss! please overbevis oss!! argumenter saken og kutt ut sjikanen!

 

-frank

Lenke til kommentar

Jo mindre tilgjengelig ABBs sprøyt er, jo bedre. Fyren er ikke utilregnelig, men "politikken" hans er bare et vikarierende motiv for å hevne seg på samfunnet, og ikke særlig interessant. Likevel kan det bidra til å gi vann på mølla til andre i samme situasjon. Derfor støtter jeg forumet i å nekte linking. Det er privateid og kan velge dette uten de helt store forklaringsproblemene. Likevel har jeg lyst til å se, men jeg skal nok klare å finne videoen selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husk at Breiviks massemord ikke var noen aksjon. Det var kun en reaksjon. Uten import og avl av Islam med dens daglige vold og trusler i Norge og Europa ville Breivik selvsagt aldri ha bygd seg opp til en reaksjon. Breivik er en som ble fremprovosert til en kriminell reaksjon, men da til perverse og merkelig kontraproduktive handlinger. Stoltenberg, EU og USA var nok overlykkelige for at Breivik gjorde som han gjorde. Og det med god grunn ift deres mål for Norge og Europa. Uten å vite svaret må man i alle fall spørre seg om Breivik evt var en slags falsk flagg operasjon eller om han bare var en ukjent, men av myndighetene forventet og etterlengtet, kortslutning i en eller annen form som kunne brukes til politiske formål.

Endret av PeterB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...