Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er en rar ting å si. Det finnes da massevis av folk som ser bra ut og som også har en bra personlighet?

 

Jo, og jeg sa ikke noe imot det heller. Det jeg skrev er at det er gjerne de som blir sett på som mindre attraktive i følge samfunnets standarer som har en god personlighet. Det ekskluderer ikke ''mer attraktive'' folk.

 

MIN erfaring tilsier at de som er av de ''penere'' som regel har mindre å tilby på andre måter, enn de som er ''mindre pene''. Merk at jeg bruker '' veldig mye siden utseende i utgangspunktet er subjektivt.

 

Jeg ser f.eks på meg selv som en av de ''pene'', men mener også at jeg har andre ting å tilby. Jeg søker heller en omtenksom, snill kar enn noen som jeg vil være sammen med for statusen sin skyld, så jeg har ingen steder skrevet at ''pene folk'' ikke kan ha god personlighet de også.

Lenke til kommentar

Nå kan det hende jeg fremstår som den bitcha men jeg har en teori om at f.eks overvektige gutter kompenserer ofte med humor, nerdete mindre uattraktive gutter kan kompensere med snillhet og omtenksomhet/følsomhet osv. Eller omvendt eller begge deler.

 

Men typisk kjekkaser de trenger ikke kompensere noe for de får jo oppmerksomhet og damer uansett så de kan faktisk være drittsekker og fortsatt få hvem de vil.

 

Man er den man er for en grunn.

 

 

Det her er bare jeg som tenker høyt.

Endret av RawNorway
Lenke til kommentar

Men det finnes feite som, er stygge og ufordragelige også, og det finnes pene/vakre som er snille som lam eller kjempemorsomme.

 

Nettopp. Det blir for enkelt å si at de som ikke er fine har bra personlighet. Eller at de har bedre enn de som er fine. Selv om det selvsagt finnes personlighetstrekk som nok er mer fremtredende eller vanlig hos personer med et naturlig bra utseende så er det jo ingen automatikk i det.

Lenke til kommentar

Det kan hende at tankene dine er litt farget, slik at du bare ser det du "vil" se.

 

Det kan veldig godt hende! Det er bare sånn jeg ser det, og alle andre som har sett meg forsåvidt, men jeg orker ikke å krangle om det på internett siden jeg ikke er interessert i å legge ut bilde av meg selv :p Så da får man gå utifra at det jeg sier gjelder. Hvis du heller mente det å ha en god personlighet selv om man er ''pen'', så er den eneste måten man skal kunne motbevise meg å ''henge'' med meg noen få ganger :p

Lenke til kommentar

Det er lite å hente på å være stygg; alt man kan gjøre som stygg kan man gjøre bedre som pen. På samme måte som at det er bedre å være frisk enn syk så finnes det ingen formildende omstendigheter. Når det er sagt så er det å være pen ganske farlig; spesielt i forhold til personlig utvikling er det en stor risiko. Det er mange som hviler på sine laurbær og aldri føler noe behov for å utvikle kunnskap og ferdigheter, og man ender opp med en masse mennesker som i bunn og grunn bare er tomme men attraktive kjøttskall. Før man er halvveis i livet vil den skjønnheten visne og så sitter man igjen som absolutt ingenting.

 

Nokså tragisk spør du meg, for pene mennesker har muligheten til å være interessante personer i tillegg til å være pene - perfeksjon med andre ord - mens stygge mennesker "bare" kan bli interessante. Allikevel ser man at de fleste kaster bort potensialet sitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...