Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 25. juli 2012 Skrevet 25. juli 2012 på jobben er det en kollega som gir veldig lite øyekontakt. hva kan være grunnen til det? jeg skjønner at dere ikke kan gi noe konkret og nøyaktig svar, men jeg lurer bare. jeg kommer ikke til å spørre kollegaen min om det, jeg er ikke bekymret, jeg lurer bare på hva som kan være galt med de som ikke gir øyekontakt. 1
BlueEAGLE Skrevet 25. juli 2012 Skrevet 25. juli 2012 Trenger det å være noe galt med dem? Kan det ikke bare være at de ikke liker deg? o.0
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 25. juli 2012 Skrevet 25. juli 2012 det kan jo være at jeg og alle de andre på arbeidsplassen er hatet av denne kollegaen, jeg kan ikke utelukke det. jeg lurer bare på hva som kan være galt med de som ikke gir øyekontakt.
Populært innlegg Schnapps Skrevet 25. juli 2012 Populært innlegg Skrevet 25. juli 2012 jeg lurer bare på hva som kan være galt med de som ikke gir øyekontakt. Man kan vel like gjerne snu på spørsmålet og spørre hva som er galt med dem som på død og liv skal ha øyekontakt med andre hele tiden - jeg synes sånne folk er ubehagelige å snakke med. 13
Swafty Skrevet 25. juli 2012 Skrevet 25. juli 2012 (endret) Ser han på deg om du snakker med han? Hvis han ikke ser på deg overhode når du snakker med han, er det jo respektløst. Men noen mennesker ser ikke noe særlig på andre med mindre de snakker med de Endret 25. juli 2012 av Overdox
vetle666 Skrevet 25. juli 2012 Skrevet 25. juli 2012 Det forundrer meg mer når jeg går mot noen på gata og de på død og liv skal se alle andre veier enn på meg når de passerer. Jeg liker å møte blikket og/eller nikke eller evt si hei. Er det så skummelt å se på hverandre?
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 25. juli 2012 Skrevet 25. juli 2012 Ser han på deg om du snakker med han? Hvis han ikke ser på deg overhode når du snakker med han, er det jo respektløst. Men noen mennesker ser ikke noe særlig på andre med mindre de snakker med de hvorfor er det respektløst?
Swafty Skrevet 25. juli 2012 Skrevet 25. juli 2012 Ser han på deg om du snakker med han? Hvis han ikke ser på deg overhode når du snakker med han, er det jo respektløst. Men noen mennesker ser ikke noe særlig på andre med mindre de snakker med de hvorfor er det respektløst? Hvis du snakker med en, men han aldri ser på deg, syns du ikke det er respektløst?
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 25. juli 2012 Skrevet 25. juli 2012 (endret) Ser han på deg om du snakker med han? Hvis han ikke ser på deg overhode når du snakker med han, er det jo respektløst. Men noen mennesker ser ikke noe særlig på andre med mindre de snakker med de hvorfor er det respektløst? Hvis du snakker med en, men han aldri ser på deg, syns du ikke det er respektløst? nei. jeg ser ikke sammenhengen. edit: men for faen da, finnes det noen lidelse som kan forklare det? Endret 25. juli 2012 av Slettet-T9cKWhDpN0
Fievel Skrevet 25. juli 2012 Skrevet 25. juli 2012 Øyekontakt eller ikke, syns ikke respekt har noe som helst med det å gjøre egentlig. Kan hende han har sosial angst av noe slag? Respekt er noe man må gjøre seg fortjent til.
aklla Skrevet 25. juli 2012 Skrevet 25. juli 2012 Autistiske personer har gjerne skjeldent øyenkontakt, det er jo en lidelse som kan forklare det. Sosial fobi/sosial angst kan også forklare det.
GnilreG Skrevet 25. juli 2012 Skrevet 25. juli 2012 Har du store pupper? Det pleier og være enn grunn til lite øyekontakt. 9
aklla Skrevet 25. juli 2012 Skrevet 25. juli 2012 Har du store pupper? Det pleier og være enn grunn til lite øyekontakt. Nabogutten har neppe så store pupper... 1
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 26. juli 2012 Skrevet 26. juli 2012 Har du store pupper? Det pleier og være enn grunn til lite øyekontakt. Nabogutten har neppe så store pupper... jeg skulle skrive det samme. det kan jo hende jeg er feit og har manboobs for alt dere vet. hvorfor har ikke autistiske personer nevneverdig mye øyekontakt? eller for å snu på det, hvorfor har normale folk øyekontakt?
Quote Skrevet 26. juli 2012 Skrevet 26. juli 2012 (endret) "hvorfor har ikke autistiske personer nevneverdig mye øyekontakt?" Hvordan kan vi egentlig vite det? Graden av autisme kan variere, men man kan aldri vite hvordan en person med autisme oppfatter verden. De vier generelt veldig liten tid til andre mennesker. Les gjerne mer om øyekontakt her: http://en.wikipedia.org/wiki/Eye_contact Endret 26. juli 2012 av Quote
BlueEAGLE Skrevet 26. juli 2012 Skrevet 26. juli 2012 edit: men for faen da, finnes det noen lidelse som kan forklare det? Jo det finnes mange lidelser. Ausberger og Autisme vil begge kunne gi slike "symptomer", og det var bare to som jeg kom på på "A". Det er faen ikke din jobb å fortelle andre at de er syke bare fordi de ikke passer inn i din stereotype! 1
Kjøleskap Skrevet 26. juli 2012 Skrevet 26. juli 2012 Jeg hater øyekontakt og skjønner ikke hvorfor dette har blitt en nødvendig del av samfunnet. Det holder lenge å se i retning den du snakker med. 4
Bruker-33331 Skrevet 26. juli 2012 Skrevet 26. juli 2012 hvorfor er det noen som ikke gir øyekontakt? Fordi folk er forskjellige. 4
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 26. juli 2012 Skrevet 26. juli 2012 Jeg hater øyekontakt og skjønner ikke hvorfor dette har blitt en nødvendig del av samfunnet. Det holder lenge å se i retning den du snakker med. kan du utdype hvorfor du hater det? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå