Gå til innhold

Nå er Galaxy Tab 7.7 forbudt i EU


Anbefalte innlegg

Hvor blåst i hode er du om du ikke bryr deg hvor mye ting koster? Du har ingen respekt for penger, og ingen insikt i hvor vanskelig noen har det mtp på skaffe seg nok inntekt til å overleve. Og hvor hardt foreldrene jobber for å sette mat på bordet. Også kommer du med den respektløse kommentaren din. Penger vokser ikke på trær, din apekatt. Og en ting til, virkelig hvor blåst i hodet er du, om du ikke bryr deg om en bedrift robber deg for penger? Hvis en ting koster for bedriften 100 kr, og de selger den deg for 10,000, og tjener 9 900 kr, er til ingen nytte for deg`? Hvordan er det en gang mulig, at sånne folk som deg blir sluppet til en diskusjon ?!

 

Nå er det jo noen som tjener penger selv, og ikke trenger å få telefon av foreldrene...

 

Jeg gir også blaffen i hvor mye produsenten tjener på det jeg kjøper, det som har noe å si er om produktet er verdt prisen for meg.

 

Om jeg er villig til å gi 6000 kroner for en telefon kunne jeg ikke brydd meg mindre om hvorvidt produsenten har betalt 1, 100, 1000 eller 10.000 kroner for å produsere den.

 

Så mye som jeg bruker telefonen min er det ikke spesielt kritisk hva den koster. Det er det samme med laptoper, prisen kommer langt ned på lista over ting som vurderes når ny skal kjøpes inn.

 

(On topic: Det er trist og tullete at alle skal drive og saksøke hverandre. Dessverre er de til en viss grad nødt - om man ikke beskytter patentene sine blir de svekket og dermed står andre friere til å kopiere. Det er en ond sirkel hele greia.)

Endret av kvasbo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Apple står for ca 60 % av søksmålene i bransjen, og må med rette kalles en værsting.

Derfor fremstår også Apple mer disqusting enn andre.

 

Når en telefon selges med nesten 3.000.- i fortjeneste, mener jeg at enten markedet eller kjøperne er i ubalanse, så lenge bedre telefoner finnes.

 

Har vurdert å kjøpe nettbrett fra Apple, for der er de vel enda ledende, men synes det blir vanskelig med alle disse søksmålene.

 

Hva mener du Samsung tjener på en S3 da? Og hvor har du 3000 kr i fra? Vet du egentlig hva en iPhone koster i USA?

 

En annen ting er at jeg bryr meg katta om hva en bedrift tjener på produktene jeg kjøper. Om jeg betaler 4 eller 5000 kr for en telefon bryr jeg meg ingen ting om. Klarer ikke å skjønne at andre er så opptatt av det heller. Det er 2,74 kr pr dag om man bytter telefon 1 gang i året. Det er mange her inne som slenger fra seg tomflasker for mer enn det om dagen.

 

Hvor blåst i hode er du om du ikke bryr deg hvor mye ting koster? Du har ingen respekt for penger, og ingen insikt i hvor vanskelig noen har det mtp på skaffe seg nok inntekt til å overleve. Og hvor hardt foreldrene jobber for å sette mat på bordet. Også kommer du med den respektløse kommentaren din. Penger vokser ikke på trær, din apekatt. Og en ting til, virkelig hvor blåst i hodet er du, om du ikke bryr deg om en bedrift robber deg for penger? Hvis en ting koster for bedriften 100 kr, og de selger den deg for 10,000, og tjener 9 900 kr, er til ingen nytte for deg`? Hvordan er det en gang mulig, at sånne folk som deg blir sluppet til en diskusjon ?!

 

Du må gjerne si at det er en respektløs kommentar. Men hadde jeg slitt med penger til mat på bordet hadde jeg heller ikke kjøpt meg en Samsung til 4000 kr. Diskusjonen er ofte at iPhone er så dyr i forhold til Samsung. Så min mening er fortsatt at om en telefon koster 4 eller 5000 kr blir uvesentlig. Har man råd til å betale 4000 kr for en telefon har man råd til å betale 5000 kr også. 70% av hva vi tjener går rett i statskassa (i tillegg kommer arbeidsgiveravgift på det vi tjener) Man kan jo på mange måter si at staten flår oss også. Jeg har absolutt respekt for penger og hva ting koster. Nettopp fordi jeg har god kontroll på et reletivt trangt budsjett gjør at jeg kan kjøpe meg en iPhone en gang i året.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig så synes jeg Apple burde skjerpe seg, å satse på saksøkelse for å opprettholde firmaet? Det er for dårlig...

Mange har sagt det før, men de kan faktisk oppgradere produktene litt mer enn det de har gjort på de siste iProduktene. Legge på en S? Å selge det for samme prisen som en topp modell fra Samsung, Microsoft whatever floats your boat.

Apple gikk fra et bra produkt til en flopp med grisk toppledelse og bare problemer med utvikling av nye produkter osv...

Lenke til kommentar

Personlig så synes jeg Apple burde skjerpe seg, å satse på saksøkelse for å opprettholde firmaet? Det er for dårlig...

Mange har sagt det før, men de kan faktisk oppgradere produktene litt mer enn det de har gjort på de siste iProduktene. Legge på en S? Å selge det for samme prisen som en topp modell fra Samsung, Microsoft whatever floats your boat.

Apple gikk fra et bra produkt til en flopp med grisk toppledelse og bare problemer med utvikling av nye produkter osv...

 

Du vet at Apple redesigner produktenes innmat selv om de ikke ser annerledes ut, sant? iPhone 4s er en veldig mye bedre telefon enn iPhone 4, og Macbook Air har hatt en vanvittig stor utvikling siden den var ny (2012-modellen er ca. fem ganger så rask som 2010-modellen). I tillegg har de kommet med tre iPad-modeller på tre år, den beste skjermteknologien der ute, osv. osv. osv. Hva skal egentlig til for at de skal få godkjent innenfor "oppgradering" og "utvikling"? Å ikke delta i det samme "numbers game" som resten av bransjen, der man overgår hverandre på spec for enhver pris er ikke det samme som å ikke utvikle seg. Det er bare å utvikle seg langs andre akser. Som f.eks oppløsning i stedet for skjermstørrelse, batterilevetid i stedet for rå regnekraft, optikk i stedet for megapiksler osv.

 

Men saksøke mindre? Absolutt.

Endret av kvasbo
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Personlig så synes jeg Apple burde skjerpe seg, å satse på saksøkelse for å opprettholde firmaet? Det er for dårlig...

Mange har sagt det før, men de kan faktisk oppgradere produktene litt mer enn det de har gjort på de siste iProduktene. Legge på en S? Å selge det for samme prisen som en topp modell fra Samsung, Microsoft whatever floats your boat.

Apple gikk fra et bra produkt til en flopp med grisk toppledelse og bare problemer med utvikling av nye produkter osv...

 

Du vet at Apple redesigner produktenes innmat selv om de ikke ser annerledes ut, sant? iPhone 4s er en veldig mye bedre telefon enn iPhone 4, og Macbook Air har hatt en vanvittig stor utvikling siden den var ny (2012-modellen er ca. fem ganger så rask som 2010-modellen). I tillegg har de kommet med tre iPad-modeller på tre år, den beste skjermteknologien der ute, osv. osv. osv. Hva skal egentlig til for at de skal få godkjent innenfor "oppgradering" og "utvikling"? Å ikke delta i det samme "numbers game" som resten av bransjen, der man overgår hverandre på spec for enhver pris er ikke det samme som å ikke utvikle seg. Det er bare å utvikle seg langs andre akser. Som f.eks oppløsning i stedet for skjermstørrelse, batterilevetid i stedet for rå regnekraft, optikk i stedet for megapiksler osv.

 

Men saksøke mindre? Absolutt.

 

Mange henger seg opp i at den ikke ble hetene iPhone 5 og tenker ikke på oppgraderingen. Om en telefon heter 4S eller 5, 6 osv burde være veldig likegyldig, men det er det ikke for alle tydeligvis........

Endret av iPaal
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Fordi Apple saksøker alle over en lav kam. De saksøkte Kodak som var tilnærmet konkurs.

Og? Som om ikke Kodak selv har saksøkt både Apple og flere andre?

 

Kodak sues Apple and RIM

 

 

Fordi Apple saksøker alle over en lav kam. De saksøkte Kodak som var tilnærmet konkurs. Jeg tenker, hva pokker er vitsen med det. Hvis det er et selskap jeg har mistet mye interesse for, så er det Apple. Eller at de saksøker andre bedrifter for hvordan de har laget/designet maskinen sin er også helt latterlig. Det er begrenset for hvordan man kan lage en datamaskin.

 

Måten de også patenterer noen produkter på, er også helt latterlig. Ref: patentet på hvordan dokumenter og annet skulle vises på mobilen.

 

Du bør få orden på dine fakta før du "tenker" og smeller til med bastante påstander "over en lav kam" - for ikke å si sko...

Kodak startet konflikten med Apple da de saksøkte Apple og RIM i januar 2010, og Apple svarte naturligvis med motsøksmål. Som om det ikke var nok saksøkte konkurstruede Kodak igjen Apple, og i tillegg HTC, i januar 2012. Apple svarte selvsagt med nok et motsøksmål mot Kodak.

 

Det er ikke noe spesielt for Apple at de også patenterer bl.a design og software, det samme gjør konkurrentene - forskjellen er at ingen gidder å kopiere f.eks Samsungs datamaskiner...

http://www.conceivab...ks-now-patented

 

Til begge: Okey, jeg har faktisk ikke fått med meg det ;) Ser at påstandene mine ble feil. Takk for oppklarende info :)

 

Genrelt sett tenker jeg på patantet: «portabelt elektronisk produkt, metode, og grafisk brukergrensesnitt for å vise elektroniske lister og dokumenter.»

 

Jeg bare misliker prinsippet på selve patentet, og mener at det burde vært unødvendig.

 

Apple bruker god hardware på mange produkter, og designet har de skjønt uten tvil. Jeg mener bare at de taper ansikt fordi de får så sinnsykt mye medieoppmerksomhet og det er ikke alltid positivt. I tillegg dukker det opp stadig merkelige feil på iPhone, og det ser jeg fordi jeg jobber med teknisk support.

Endret av Faller
Lenke til kommentar
Fordi Apple saksøker alle over en lav kam. De saksøkte Kodak som var tilnærmet konkurs.

Og? Som om ikke Kodak selv har saksøkt både Apple og flere andre?

 

Kodak sues Apple and RIM

 

 

Fordi Apple saksøker alle over en lav kam. De saksøkte Kodak som var tilnærmet konkurs. Jeg tenker, hva pokker er vitsen med det. Hvis det er et selskap jeg har mistet mye interesse for, så er det Apple. Eller at de saksøker andre bedrifter for hvordan de har laget/designet maskinen sin er også helt latterlig. Det er begrenset for hvordan man kan lage en datamaskin.

 

Måten de også patenterer noen produkter på, er også helt latterlig. Ref: patentet på hvordan dokumenter og annet skulle vises på mobilen.

 

Du bør få orden på dine fakta før du "tenker" og smeller til med bastante påstander "over en lav kam" - for ikke å si sko...

Kodak startet konflikten med Apple da de saksøkte Apple og RIM i januar 2010, og Apple svarte naturligvis med motsøksmål. Som om det ikke var nok saksøkte konkurstruede Kodak igjen Apple, og i tillegg HTC, i januar 2012. Apple svarte selvsagt med nok et motsøksmål mot Kodak.

 

Det er ikke noe spesielt for Apple at de også patenterer bl.a design og software, det samme gjør konkurrentene - forskjellen er at ingen gidder å kopiere f.eks Samsungs datamaskiner...

http://www.conceivab...ks-now-patented

 

Til begge: Okey, jeg har faktisk ikke fått med meg det ;) Ser at påstandene mine ble feil. Takk for oppklarende info :)

 

Genrelt sett tenker jeg på patantet: «portabelt elektronisk produkt, metode, og grafisk brukergrensesnitt for å vise elektroniske lister og dokumenter.»

 

Jeg bare misliker prinsippet på selve patentet, og mener at det burde vært unødvendig.

 

Apple bruker god hardware på mange produkter, og designet har de skjønt uten tvil. Jeg mener bare at de taper ansikt fordi de får så sinnsykt mye medieoppmerksomhet og det er ikke alltid positivt. I tillegg dukker det opp stadig merkelige feil på iPhone, og det ser jeg fordi jeg jobber med teknisk support.

 

Ennå har ikke Apple tapt noe ansikt i følge salgstallene.

 

Apple har fortsatt marginer de fleste selskaper bare kan drømme om, og leverer et driftsresultat på 8,8 milliarder dollar. Øker fra fjoråret Alle tallene er langt høyere enn det selskapet leverte for samme periode i fjor. Omsetningen stiger med 23 prosent, mens driftsresultatet øker med 20 prosent.

iPad-salget øker aller mest, og med et salg på 17 millioner enheter har salget økt med hele 84 prosent siden samme tidsperiode i fjor. Før aksjefallet tirsdag kveld hadde Apple-aksjen steget 48 prosent det siste året.

iPhone-salget skuffer. Hovedgrunnen til at analytikerne har bommet på Apple-omsetningen er at iPhone salget vokser saktere enn ventet. På forhånd var det spekulert i at forventningene om en lansering av iPhone 5 hadde fått mange til å utsette sitt neste iPhone-kjøp, og det er nok denne effekten som har vært enda sterkere enn anslått. Selskapet solgte 26 millioner iPhoner i kvartalet, godt under forventningen på 28 millioner telefoner. Det er allikevel en salgsvekst på 26 prosent fra fjoråret i antall telefoner, og ekspertene som følger Apple-aksjen mener det simpelthen dreier seg om utsatte innkjøp som på lengre sikt har lite å si for selskapet.

Endret av iPaal
Lenke til kommentar

Mener og huske at Google har patent på notification center. bruk det for alt det er verdt mot apple og stopp dette engang for alle.

 

Husker Apple annonserte det på hjemmesiden sin som noe nytt, stort og revolusjonerende, til tross for at Android hadde hatt det psycholenge. Burde tro at Google har patentert det, og er ihvertfall ingen tvil at Apple tok det fra Android.

Lenke til kommentar

Latterlig. Utrolig at folk kjøper produkter til et så usmakelig selskap som Apple. Jeg vemmes hver gang jeg ser et av disse Apple-søksmålene.

 

Nå er det på tide å våkne folkens. Når du kjøper Apple-produkter så støtter du et ufritt marked og ødelegger for deg selv ved at de finnes færre valgmuligheter på markedet.

Lenke til kommentar

Mener og huske at Google har patent på notification center. bruk det for alt det er verdt mot apple og stopp dette engang for alle.

 

Husker Apple annonserte det på hjemmesiden sin som noe nytt, stort og revolusjonerende, til tross for at Android hadde hatt det psycholenge. Burde tro at Google har patentert det, og er ihvertfall ingen tvil at Apple tok det fra Android.

Sånn bortsett fra at Apple patenterte dette i 2007, før Android var lansert...

http://www.macrumors.com/2008/09/18/apple-considering-at-a-glance-notification-screen-for-iphone/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Latterlig. Utrolig at folk kjøper produkter til et så usmakelig selskap som Apple. Jeg vemmes hver gang jeg ser et av disse Apple-søksmålene.

 

Nå er det på tide å våkne folkens. Når du kjøper Apple-produkter så støtter du et ufritt marked og ødelegger for deg selv ved at de finnes færre valgmuligheter på markedet.

Hvilken mobil har du?

 

Mener og huske at Google har patent på notification center. bruk det for alt det er verdt mot apple og stopp dette engang for alle.

 

Husker Apple annonserte det på hjemmesiden sin som noe nytt, stort og revolusjonerende, til tross for at Android hadde hatt det psycholenge. Burde tro at Google har patentert det, og er ihvertfall ingen tvil at Apple tok det fra Android.

Sånn bortsett fra at Apple patenterte dette i 2007, før Android var lansert...

http://www.macrumors.com/2008/09/18/apple-considering-at-a-glance-notification-screen-for-iphone/

LoL. Hadde ikke sett den før. Hva nå haters?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Latterlig. Utrolig at folk kjøper produkter til et så usmakelig selskap som Apple. Jeg vemmes hver gang jeg ser et av disse Apple-søksmålene.

 

Nå er det på tide å våkne folkens. Når du kjøper Apple-produkter så støtter du et ufritt marked og ødelegger for deg selv ved at de finnes færre valgmuligheter på markedet.

 

Det som egentlig er latterlig her er at det er mulig å ta patent på så mye rart. Apple utnytter nok denne muligheten mer enn mange andre. Men loven er nå lakt opp sånn, så vi må bare forholde oss til det. Jeg hadde gansket sikkert benyttet meg av samme metode om jeg hadde eid et firma for å tjene masse penger. Men skulle selvfølgelig sett at ingen saksøkte hverandre. Men uansett hva Apple gjør og ikke, så gjør de jo mye rett også så lenge pengene klirrer i kassa der.

Endret av iPaal
Lenke til kommentar

Mener og huske at Google har patent på notification center. bruk det for alt det er verdt mot apple og stopp dette engang for alle.

 

Husker Apple annonserte det på hjemmesiden sin som noe nytt, stort og revolusjonerende, til tross for at Android hadde hatt det psycholenge. Burde tro at Google har patentert det, og er ihvertfall ingen tvil at Apple tok det fra Android.

Sånn bortsett fra at Apple patenterte dette i 2007, før Android var lansert...

http://www.macrumors...een-for-iphone/

 

Yes, og du bør lese litt mer, det er ikke samme type notification-bar som de har nå, og som Android har hatt lenge.

 

Forøvrig jævla enig med iPaal, latterlig at man kan ta patent på så mye tullete og saksøke hverandre for småting. Sånn det er i dag ødelegger det kun for brukerne.

Lenke til kommentar

Apples patentsøknad fra 2007 viser bl.a samme prinsipp for lock-screen notifications som iOS 5 bruker i Notification Center:

 

iphonenotifications.jpg

 

 

Et par år senere søkte Google om patentet, "Notification of Mobile Device Events", med varlingsmetoder som virker velkjent fra andre mobil-OS, og som i det hele tatt ligner svært lite på de mer avanserte funksjonene i Apples Notification Center:

http://www.google.co...s/US20090249247

Endret av Newton
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mener og huske at Google har patent på notification center. bruk det for alt det er verdt mot apple og stopp dette engang for alle.

 

Husker Apple annonserte det på hjemmesiden sin som noe nytt, stort og revolusjonerende, til tross for at Android hadde hatt det psycholenge. Burde tro at Google har patentert det, og er ihvertfall ingen tvil at Apple tok det fra Android.

Sånn bortsett fra at Apple patenterte dette i 2007, før Android var lansert...

http://www.macrumors...een-for-iphone/

 

Notification center fungerer jo helt annerledes enn en lock-screen der man ser antallet tapte anrop og sms?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samsung-Products-vs-Apple-products.jpg

 

Legg merke til tableten øverst til høyre, som av en eller annen grunn ligger? Kan det være fordi fronten er en skjerm, med ramme og avrunnede hjørner? Mao ganske lik dagens tableter med unntak av at den pga dårligere teknologi er mye tykkere?

 

AtW

 

Men dette begynner jo å bli en øvelse i tåkelegging, la oss komme tilbake til saken:

 

Synes folk dette er fornuftige patenter? Synes folk apples prising av egne patenter kontra hva de mener teknologipatenter er verd er fornuftig? Synes folk dette salgsforbudet er riktig? Synes folk apples generelle framførsel mtp på patenter er bra?

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dette er ikke fornuftige patenter, de burde aldri bli godtatt

Å kreve 2$ for en idepatent, som tap patent er og tilby seg å betale 0-0049$ for hardwarepatent de selv bryter er litt drøyt, for å si det mildt.

 

Notch, han som har laget Minecraft, har skrevet noe fornuftig om sotfwarepatenter,

 

 

 

 

On Patents

Let’s say you’re Neo, and you were the first person ever to come up with the idea of a novel. It’s like a short story, but longer, and you’re really proud of it.

Trinity then runs up to you and takes one of the few printed copies of your novel. You don’t want her to do that, as you paid good money to have it printed, and was hoping to get that money back, so you taze her. Trinity tried to commit theft.

She sulks for a bit, then asks if she can borrow one copy to read it. You say “sure”, but she sneaks off to the copy machine and starts printing her own copies of the book. You don’t want her to do that, as you want to be the only one who can make new copies of your novel, as you want to make a profit of it, so you taze her. Trinity tried to commit copyright infringement.

She sobs for a bit more, then starts writing her own novel. You don’t want her to do that, because you came up with the idea of writing a longer short story first, and you want to profit from all novels that are ever written, by anyone, so you taze her. Trinity tried to commit patent infringement.

I am fine with the concept of “owning stuff”, so I’m against theft. Society breaks down if people can’t “own stuff”.

I am mostly fine with the concept of “selling stuff you made”, so I’m also against copyright infringement. I don’t think it’s quite as bad as theft, and I’m not sure it’s good for society that some professions can get paid over and over long after they did the work (say, in the case of a game developer), whereas others need to perform the job over and over to get paid (say, in the case of a hairdresser or a lawyer). But yeah, “selling stuff you made” is good.

But there is no way in hell you can convince me that it’s beneficial for society to not share ideas. Ideas are free. They improve on old things, make them better, and this results in all of society being better. Sharing ideas is how we improve.

A common argument for patents is that inventors won’t invent unless they can protect their ideas. The problem with this argument is that patents apply even if the infringer came up with the idea independently. If the idea is that easy to think of, why do we need to reward the person who happened to be first?

I will say that there are areas which are very costly to research, but where the benefits for mankind long term are very positive. I would personally prefer it to have those be government funded (like with CERN or NASA) and patent free as opposed to what’s happening with medicine, but I do understand why some people thing patents are good in these areas.

Trivial patents, such as for software, are counterproductive (they slown down technical advancement), evil (they sacrifice baby goats to baal), and costly (companies get tied up in pointless lawsuits).

If you own a software patent, you should feel bad.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Å be om $2-3 for et patent er jo bare et forhandlingsutspill, og helt klart noe som ikke er realistisk. Samsung ber om det samme for sine FRAND-patenter. Det er jo flere tusen patenter som er nødvendig for å lage en smarttelefon, da går det rett og slett ikke opp med slike patentpriser.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...