Gå til innhold

Kommentar: Derfor kommer appene først til iPhone


Anbefalte innlegg

Det er synd at enkelte her føler at de må forsvare Apple, nærmest med livet som innsats. Det er kommet eksempler på kvalitets apper som kun er å finne på android i denne tråden. At de kommer etter på ios, vet jeg ikke, og det er vel heller uinteressant?

Tror du virkelig at app utviklerne ikke tjener penger på Android? Vel da bør du tro om igjen. Og ja, du har sikkert rett i at det kun er ios brukerne som faktisk er villig til å betale for en "prompe-app"

Selv har jeg flere apper jeg har betalt for på min android. Mange har jeg først prøvd i en "reklamefinansiert" variant, før jeg gikk til det skrittet at jeg betalte. Andre har jeg kjøpt uten å prøve først. Kan anbefale Max Payne for de av dere som har en Tegra 3 mobil. Det rocker vilt. Har dessuten sammenlignet en del spill som man får i både ios, android, og Tegra 3 variant. Kvalitetsappene der, er uten tvil Tegra 3 ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er synd at enkelte her føler at de må forsvare Apple, nærmest med livet som innsats. Det er kommet eksempler på kvalitets apper som kun er å finne på android i denne tråden. At de kommer etter på ios, vet jeg ikke, og det er vel heller uinteressant?

Tror du virkelig at app utviklerne ikke tjener penger på Android? Vel da bør du tro om igjen. Og ja, du har sikkert rett i at det kun er ios brukerne som faktisk er villig til å betale for en "prompe-app"

Selv har jeg flere apper jeg har betalt for på min android. Mange har jeg først prøvd i en "reklamefinansiert" variant, før jeg gikk til det skrittet at jeg betalte. Andre har jeg kjøpt uten å prøve først. Kan anbefale Max Payne for de av dere som har en Tegra 3 mobil. Det rocker vilt. Har dessuten sammenlignet en del spill som man får i både ios, android, og Tegra 3 variant. Kvalitetsappene der, er uten tvil Tegra 3 ;)

 

Jupp, dem forsvarer Apple kun fordi dem har brukt en masse unødvendige penger på en ekstremt overpriset dings.

 

Også ser vi jo dette som er et bevis for at dem som forsvarer Apple her driiiiiiter så hardt på draget at jeg ler meg så skakk at jeg holder på å falle av stolen.

 

Les dette så skjønner dere hvorfor dem driter seg loddrett ut: http://www.amobil.no...pp-store/111276

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jupp, dem forsvarer Apple kun fordi dem har brukt en masse unødvendige penger på en ekstremt overpriset dings.

 

Også ser vi jo dette som er et bevis for at dem som forsvarer Apple her driiiiiiter så hardt på draget at jeg ler meg så skakk at jeg holder på å falle av stolen.

 

Les dette så skjønner dere hvorfor dem driter seg loddrett ut: http://www.amobil.no...pp-store/111276

 

Så ditt ess i ermet for å hindre vår kritikk av Google Play, er å argumentere for at App Store ikke er noe bedre?

 

Du er klar over hvor idiotisk det er?

Det er som om kundebehandlern hos Toyota skulle nekte å fikse bilen på garanti, fordi Lada er mye værre.

 

Vidre, for å toppe det hele, så krever dette jaibreaking. Og det er tilsvarende å roote en android device. Nå vet ikke jeg hva som er normen hos Android, men på iPhone er det en minimal mengde folk som har jailbreaket sin telefon.

 

Hos android så trenger man ikke roote for å installere en piratfil, altså er det langt lavere terskel for å gjøre nettopp dette. Der kan hvem som hellst gå til en side, laste ned en fil, og installere. Overhode ikke sammenlignbart.

 

Så. Det er nok du selv som driter på egne bein her. Igjen.

 

Det er synd at enkelte her føler at de må forsvare Apple, nærmest med livet som innsats. Det er kommet eksempler på kvalitets apper som kun er å finne på android i denne tråden. At de kommer etter på ios, vet jeg ikke, og det er vel heller uinteressant?

Tror du virkelig at app utviklerne ikke tjener penger på Android? Vel da bør du tro om igjen. Og ja, du har sikkert rett i at det kun er ios brukerne som faktisk er villig til å betale for en "prompe-app"

Selv har jeg flere apper jeg har betalt for på min android. Mange har jeg først prøvd i en "reklamefinansiert" variant, før jeg gikk til det skrittet at jeg betalte. Andre har jeg kjøpt uten å prøve først. Kan anbefale Max Payne for de av dere som har en Tegra 3 mobil. Det rocker vilt. Har dessuten sammenlignet en del spill som man får i både ios, android, og Tegra 3 variant. Kvalitetsappene der, er uten tvil Tegra 3 ;)

 

Jeg noterer meg den åpenbare mangelen av kvalitets apps som kom først til Android, og så til iOS i denne posten din... Var kansje litt vanskelig oppgave?

 

Jeg ser jo også at du prøver å snike deg vekk fra kjernen av problemet. Ingen har nektet at det er kvalitetsapper på Android (fordi de blir portet dit fra iOS). Det som er interesant er om de oppstår der. Alle kan lage en Androidport når de har tjent seg rik på iOS. Men det er ikke like greit å gå andre veien, fordi man blir ikke rik på Android med mindre man starter med en enorm brukerdatabase allerede.

 

Og nei, Max Payne spiller jeg på min iP4 også...

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Jeg noterer meg den åpenbare mangelen av kvalitets apps som kom først til Android, og så til iOS i denne posten din... Var kansje litt vanskelig oppgave?

 

Jeg ser jo også at du prøver å snike deg vekk fra kjernen av problemet. Ingen har nektet at det er kvalitetsapper på Android (fordi de blir portet dit fra iOS). Det som er interesant er om de oppstår der. Alle kan lage en Androidport når de har tjent seg rik på iOS. Men det er ikke like greit å gå andre veien, fordi man blir ikke rik på Android med mindre man starter med en enorm brukerdatabase allerede.

 

 

Det finnes plenty bra software til Android som ikke finnes til iOs. Alt av Widget-programmer f.eks., samt diverse software som gjør andre ting som enkelt og greit ikke går an på iPhone. Call blockers, sms-backup til mail, sånne ting.

 

Dropbox er også et bedre program på Android enn på iPhone, enkelt og greit fordi det får lov til gjøre mer.

 

Det blir helt meningsløst å diskutere eksempler når det man egentlig snakker om er en generell tendens. Å si at "alt på iPhone er bedre enn på Android" er ca. like smart som å si det motsatte.

Endret av kvasbo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tilhører vel et mindretall i denne tråden som hevder at google play og appstore et like gode og begge treffer blink. Ser ikke en eneste her som prøver å argumentere for at google play er overlegent appstore, selv om google play bugner over av gratis apps i alle varianter, noe appstore ikke gjør. Etter mittt skjønn, så er det selvfølgelig en positiv ting at man slipper å betale ekstra for enkle apps.

At jeg ikke gidder å ramse opp apps som allerede er postet i denne tråden, betyr ikke at de ikke eksisterer.

Det er også morsomt å se hvor hissige apple folket er. Kanskje det beror på at de innerst inne vet at de er forbikjørt av android på absolutt alle områder?

Lenke til kommentar

Det som er hevet over en hver tvil, er at Androidbrukere mangler betaingsvilje.

Tja, noen mer enn andre. Jeg betaler gladelig om en app er verdt det. Jeg er åpenbart ikke alene: Top Paid på Google Play.

Ofte er det gratisversjoner som gjør det samme like godt som en betalversjon. Da er det jo ikke rart om mange går for gratisversjonen? Denne tendensen ser man kanskje ikke like ofte hos Apple? Husk også at brukere av Android er spredd over et stort segment. I motsetning til iPhone er ikke enhver Android mobil en dyr high end telefon. Med andre ord kan mobilen være billig (og ikke nødvendigvis god), og brukeren en yngre person som får kun får penger til lørdagsgodt.

 

Betalingsvilje er det som driver 95% av appene.

Igjen tja. På Apple tror jeg det tallet kan stemme. På Android er jeg mer usikker. Vil du si det samme om Open Source utviklere? Hvilken plattform tror du de velger for mobil apper?

 

Apple er en mer lønnsom platform enn Android.

Ja, det er det. Ikke fordi appene nødvendigvis er dårligere på Android, men fordi Apple brukere er mer betalingsvillige.

 

Apple har en 250 siders "hvordan lage en god app" guideline.

Android har en nettside med "Hvordan få appen din til å passe inn på Android"

Vær så god. Klikk deg inn og gi meg beskjed når du er ferdig med å lese. http://developer.android.com

Om målenheten for noe som helst er antall sider i en guideline er jeg usikker på, men du får si ifra når du er ferdig med å telle da. Les alt under design og develop i første omgang. Så kan du bevege deg over på de mange sider som ikke ligger på android.com når du er ferdig med det. Og så har du selvfølgelig hele java-bibloteket med dertil funksjonalitet spredd over hele nettet i tillegg. God lesing.

 

Apple brukere er stereotypt opptatt av kvalitet, estetikk og polerte opplevelser.

Ja, det er de nok, men Android folket er kanskje mer opptatt av funksjonalitet. Noen ganger på bekostning av nevnte tre punkter. Dette er ikke alltid heldig, og jeg har flere apper som gjør en utmerket jobb, men som mangler litt på det estetiske. Hva er viktigst?

 

Å tjene penger på Android er som å prøve å drikke av en tesil... Reklame er tilnærmet eneste mulighet for å få inntekter på platformen, da alt annet blir piratkopiert. Og for å tjene penger på reklame, trenger man latterlige volum av brukere.

Her bommer du kraftig. Se igjen på Top Paid på Google Play, og ta også en titt på Top Grossing Apps. Tror du disse tjener penger? De som tjener mest på Android gjør gjerne det enten ved å ta betalt for appen eller ved inn-app betaling. Reklame er det nok få som lever av, til sammenligning.

 

Piratkopiering er nok et større problem på Android enn andre plattformer, men det betyr ikke at det ikke eksisterer på andre plattformer, og heller ikke at det er et så stort problem som du gir bilde av her. I løpet av de årene jeg har brukt Android har jeg ikke lagt inn en piratkopiert app. Jeg kjenner til en kollega som har vist meg en piratkopiert app, men det er det, og det var fordi det ikke var mulig å kjøpe apps i Norge på det tidspunktet. De færreste gidder å piratkopiere apper som koster 6,-. Om en utvikler er så redd for piratkopiering er det mange metoder for å minske risiko, som å tilby en Lite variant av app for å vise funksjonalitet før kjøp, legge betaling inn i app istedet for betaling for selve appen (stadig vanligere) eller bruke konto som kreves for bruk via nett. Bare noen eksempler.

 

For ordens skyld sjekket jeg topp nedlastede Android apper hos den største torrentsiden nå. Ja, det ligger mange apper der, men mengden nedlastinger er ikke enorm sammenlignet med antall Android brukere. Påstanden "alt annet blir piratkopiert" stemmer rett og slett ikke med virkeligheten.

 

Man trenger ikke å ha en doktorgrad for å kunne forutse hvilken av platformene som vil få mest kvalitetsinnhold først?

iOS kom først og har godt forsprang av betalingsvillige brukere, så jeg ville tippe iOS. Ikke minst fordi de fleste journalister også har iPhone kan det se ut som.

 

Hadde virkeligheten vært slik at alle de gode appene kun kom til en plattform hadde det vært veldig synd. Slik er det ikke lenger. De fleste gode apper kommer til både iOS og Android. Ofte til iOS først, og noen ganger motsatt, men jeg tror det vil endre seg. Jeg tror vi oftere vil se parallelle lanseringer til begge plattformene, eller i det minste mindre gap i tid fra lansering på en plattform til en annen.

 

Uansett kan vi nok være enige om at den største vinneren i denne "konkurransen" er forbrukerne. Uavhengig av hvilken mobil de har.

 

Edit: Litt for tilgivende stavekontroll aka leif.

Endret av XmasB
Lenke til kommentar

x

Jeg tror vi oftere vil se parallelle lanseringer til begge plattformene, eller i det minste mindre gap i tid fra lansering på en plattform til en annen.

 

Det ser vi jo allerede. Har sett mange apper som blir parallelt lansert til begge plattformer.

Tror du har mye rett i det du skriver, og tilgjengeligheten på kvalitets app, er ikke lengre et argument som man kan bruke for å velge ios fremfor android.

Lenke til kommentar

Moderatormelding

To innlegg er slettet - dersom du har ignorert noen setter vi stor pris på at du blåser en lang marsj i å skryte av det i innlegg på forumet. Ignore er en funksjon som handler om forholdet mellom deg og noen andre. Forholdet mellom dere kan dere ta opp i en tråd særskilt opprettet for det formål.

Lenke til kommentar

Jupp, dem forsvarer Apple kun fordi dem har brukt en masse unødvendige penger på en ekstremt overpriset dings.

 

Også ser vi jo dette som er et bevis for at dem som forsvarer Apple her driiiiiiter så hardt på draget at jeg ler meg så skakk at jeg holder på å falle av stolen.

 

Les dette så skjønner dere hvorfor dem driter seg loddrett ut: http://www.amobil.no...pp-store/111276

 

Så ditt ess i ermet for å hindre vår kritikk av Google Play, er å argumentere for at App Store ikke er noe bedre?

 

Du er klar over hvor idiotisk det er?

Det er som om kundebehandlern hos Toyota skulle nekte å fikse bilen på garanti, fordi Lada er mye værre.

 

Vidre, for å toppe det hele, så krever dette jaibreaking. Og det er tilsvarende å roote en android device. Nå vet ikke jeg hva som er normen hos Android, men på iPhone er det en minimal mengde folk som har jailbreaket sin telefon.

 

Hos android så trenger man ikke roote for å installere en piratfil, altså er det langt lavere terskel for å gjøre nettopp dette. Der kan hvem som hellst gå til en side, laste ned en fil, og installere. Overhode ikke sammenlignbart.

 

Så. Det er nok du selv som driter på egne bein her. Igjen.

 

Jeg forhindrer ikke kritikk, jeg bare får dere til å innse at App Store ikke er noe bedre enn Play Store når det kommer til ulovlig nedlastet programvare.

 

Dere skryter App Store langt opp i skyene og skal få alle til å tro at App Store er SÅÅÅÅÅÅÅ bra. Men når alt kommer til alt, så er dem ikke noe dårligere enn hverandre på noen vis.

 

I følge tidligere statistikker, så har omtrent 10% av hele iOS befolket jailbreaket sin iOS enhet. Og dette er ikke lite skal jeg si deg. Det er sikkert mere av det nå i dag.

 

Denne statistikken var gjort av mannen bak Cydia til iOS eller iPhone OS.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Vindicator: Det er ingen tvil om at piratkopiering på Android er et mye mye større problem enn på iOs, selv om det selvsagt piratkopieres på iOs også.

 

Det _er_ en forskjell i hvor lett det er å kopiere på de to plattformene, å hevde noe annet er å være uærlig eller uvitende. Sideloading er jo offisielt støttet på Android, og ikke på iOs, så det er ingen sammenlikning engang.

 

Det du sier er litt som å si "Widget-støtten er like god på iPhone som på Android, det er jo bare å jailbreake!".

Endret av kvasbo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...