Gå til innhold

Smite, fra Hi Rez Studios


Anbefalte innlegg

Fant ingen tråd om smite når jeg søkte, så tenkte jeg kunne lage en ny tråd for oss som spiller det.

 

Det går for tiden på Closed Beta, men er det noen her inne som har spilt det og har noen synspunkter?

 

Jeg personlig liker kamera, gir en helt annen opplevelse med 3d framfor andre MOBA spill.. Eneste minuset er at du ikke kan se bak deg

 

https://account.hirezstudios.com/smitegame/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ettersom jeg har spilt LoL en god periode, så syntes jeg dette var en frisk pust innen sjangeren. Ja, jeg vet at LOCO har mer eller mindre samme konsept med 3rd person stil, men syntes egentlig Smite føltes mye mye bedre ut.. og for å ikke nevne det har norrønske guder med ;D Nå venter jeg bare på Freya, Fenrir og Loki.

Virker utrolig lovende, så dette er noe jeg kommer til å fortsette å spille en del.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk en nøkkel her om dagen og bestemte meg endelig for å gi det et forsøk.

Det endte i at jeg rett og slett ikke gadd fullføre første omgang engang. Jeg har ikke spilt noe særlig DOTA kloner, men har observert noen runder HoN og LoL. Fellesnevneren for disse, inkludert Smite, ser ut til å være et fiendtlig spillermiljø mot alle som ikke har spilt minst 1000 kamper og har 70% win rate.

 

Så nå fyrer jeg opp World of Tanks istedet, hvor det også (i tillegg til en og annen gjøk) er folk som faktisk kommer med tips og råd fremfor å fylle chaten med "Uninstall xxxx". :)

Lenke til kommentar

Spilte Smite med 2 andre venner, og det er gøy, men spillet trenger en del mer arbeide før jeg vurdere å spille det mer aktivt enn jeg har gjort.

 

Attack animasjoner oppfører seg merkelig, spesielt for Artemis (eneste ranged karakteren). Hvis du trykker raskt, så spilles ikke alltid hele animasjonen, og det kan bli litt ekstra vrient å time angrep.

 

Noen skills virker det som har veldig lang animasjon/delay før de fyres av, noe som kanskje er meningen, men samtidig føler jeg personlig at hitbox ikke alltid er veldig nøyaktig, som skaper et frustrasjons element.

 

Både jeg og mine 2 andre kamerater opplevde en del lag, som ble mer merkbar jo lengre en spilte. Første kamp etter at spillet startet opp var ikke noe problem, andre kamp litt mer lag, 3 kamp etc etc. Alle 3 opplevde også lagg/hakking i det man brukte en potion, noe som kan potensielt være dødelig.

 

Menysystemet virker også for meg ganske tungvindt, men det kan være en vanesak.

 

Alt i alt var spillet rimelig gøy, men foreløpig er det alt for mange iritasjonsmomenter som ødelegger for meg. Bruker heller tiden på Awesomenauts og League of Legends. Awesomenauts har også en del iritasjonsmomenter, men det kan være fordi jeg fortsatt har velldig lite erfaring med spillet.

Lenke til kommentar

Sånn for å få klarlagt det. Så er det snakk om Closed Beta test (Sjølv om det er nesten Open Beta med tanke på det er uendeleg med beta-nøkler)

Så sjølvsagt er det ein del arbeid som gjenstår før det er ferdig. Og då er jo det nettopp for å finne ting som ikkje virker, glitches etc. Så blir feil å trekke spelet for det. Og samanlikne det med spel som allereie er ute og "ferdige" blir feil.

 

Og Artemis er ikkje den einaste ranged karakteren, er mange andre, men må låsast opp.

 

No har ikkje eg spelt så veldig mykje Smite, og null erfaring med LoL og andre ARTS og MOBA spel. Så har ikkje så mykje å samanlikne med.

Men vil sei at Smite virker meget lovande, og sjølv om det virker som om nokre av gudane er litt vel OP så kjem det nok til å bli fiksa etterkvart.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig blir det feil å sammenligne med ferdige spill. Men med tanke på at alle får tilgang til spillet, mange som spiller det ikke er der for testing, men for å spille spillet seriøst etc så er ikke Smite verdt tiden. Hvia andre er som meg, og fordeler fritiden på alt for mange steder, så syntes jeg ikke Smite er noe man burde vurdere som et lengre tidsfordriv. Det er derimot veldig gøy en kort periode som avveksling fra det man vanligvis spiller.

 

Må nenve at spillet ikke greide å fenge meg nok til at jeg gidder bruke tid på å rapportere bugs. Men syntes utviklerne har en god ide, så derfor valgte både jeg og de to vennene mine og betal nest laveste (eller tredje laveste) pris for gems, sånn at vi fikk tilgang til beta for å prøve spillet, samt støtte utviklerne.

 

Jeg kommer definitivt til å prøve spillet fra tid til annen etter større patcher, for å følge utviklingen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Smite er et veldig bra gjennomført spill som i tillegg enda er i beta. For alle som har spilt League, vil Smite være en lett overgang mtp. builds, taktikker osv.

 

Det virker som om mange mener Smite er lett å spille, at det har en low skill-cap, og det er jeg sterkt uenig i. Etter alt er implementert, som specs og slikt, så kommer Smite til å ha en høyere skill-cap enn League, og vil egne seg godt til e-Sport.

 

Spillet er gratis, og for de som ikke har key, kan dere PM'e meg for en.

Lenke til kommentar

Spiller noe Smite, men blir litt kjedelig i lengden :/ så er det noen som joiner å geime og snakke over skype eller lignende ? er ganske ny til sjangeren men går nesten alltid ut med positiv K/D og på W/L er den litt over 1.

 

ADD: igxxerbest

Endret av igxx
Lenke til kommentar

Har no fått ein del kamper i smite, og kan sei at det er stor forskjell på å lære seg spelet og mestre det.

Ja, det er enkelt å forstå kva ein skal gjere. Men sidan alt er "skillshot" så er det lite som skiller den som går seirande ut av ein kamp.

 

Og vil anbefale å spele med venner, det er mykje meir underholdande.

Det er mange som bruker skype, men vil anbefale Teamspeak 3. Meget bra, og lett å bruke. Minner om Ventrilo.

 

Og viss det er nokon som har lyst å spele, så legg til Arfaleas på smite.

Trenger du beta key så send PM =)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har over 350 matcher totalt sett og trenger 1-2 gode medspillere. Er det noen som er lysten? er ikke kjempe viktig at dere er gode, bare at dere har tid til å spille helst daglig og en del timer i helgene.

 

Send PM!! <3 <3 <3

 

spiller en del guder.

 

Arena:

- loki

- he bo

- Thor (etter at han ble !OP!)

- Sobek

 

Domination:

- Thor

 

Conquest:

- det teamet trenger.

Endret av igxx
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...