Gå til innhold

Fakturering av politi for bilder


Anbefalte innlegg

Enig i at politiet til en hver tid skal kunne få tilgang til bevismateriale.

Men som freelance fotograf som lever af dette, da er det minste at de dekker de utgifter som er med det.

Enten de betaler cd`erne eller som en nevnte tidligere, at de kommer på din adresse med en minnebrikke

og får lagt billederne derpå og tar de med på stasjonen.

Om ikke de var villige til det hadde jeg ikke gitt dem noenting overhovedet.

Kan jo ikke holde på med og utbetale et livstids forbruk av cdèr til norsk politi.

Det kan jo ikke holde og det må de da også skjønne.

Send du de et brev og be om at få 10-20.kr pr cd-rom du sender de med vigtige informasjoner

for at dekke dine utgifter! Det er jo bare rimeligt...

Ellers må de jo begynde og komme lidt raskere på stedet selv med et kamera :hm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig i at politiet til en hver tid skal kunne få tilgang til bevismateriale.

Men som freelance fotograf som lever af dette, da er det minste at de dekker de utgifter som er med det.

Enten de betaler cd`erne eller som en nevnte tidligere, at de kommer på din adresse med en minnebrikke

og får lagt billederne derpå og tar de med på stasjonen.

Om ikke de var villige til det hadde jeg ikke gitt dem noenting overhovedet.

Kan jo ikke holde på med og utbetale et livstids forbruk av cdèr til norsk politi.

Det kan jo ikke holde og det må de da også skjønne.

Send du de et brev og be om at få 10-20.kr pr cd-rom du sender de med vigtige informasjoner

for at dekke dine utgifter! Det er jo bare rimeligt...

Ellers må de jo begynde og komme lidt raskere på stedet selv med et kamera :hm:

Trådstarter er jo ikke ute etter moralsk-etiske synspunkter, men hva som er gjeldende rett.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg tror at §5 under Lov om vidners og sakkyndiges godtgjørelse kan være av interesse for deg. Jeg er ikke jurist, så jeg vet ikke om denne loven kun gjelder om du må møte opp i rettssak.

 

Når økonomisk tap er legitimert kan retten tilkjenne vitnet dekning for utlegg og tapt arbeidsfortjeneste i den utstrekning det finnes rimelig.

 

http://www.lovdata.n...0721-002.html#5

 

Her er uttrykket "der det finnes rimelig" åpent for tolkning. Jeg vil tro at du har krav på erstatning for utlegg til CD-plater, men om du har krav på noen penger for arbeid med å brenne disse er heller tvilsomt. Dersom du i løpet av et år må bruke flere timer på å bistå politi er det en mulighet for at politiet "finner det rimelig" å betale deg for dette, men det er heller tvilsomt

Endret av Fing3rs
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Går det ikke an å sende inn digitale bilder via mail da?

 

Det sier jo seg selv at når han leverer 3-4 CDer i slengen, er det litt mye å sende per e-post. :)

Andre årsaker til at mail ikke bør benyttes er at det er sensitiv informasjon og vanlig e-post er lett tilgjengelig for tredjepersoner. Derfor benytter man ikke mail. Det er også slik med flere andre instanser som fører sensitiv informasjon. Derfor kan vanlig post være alternativet her.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...