Gå til innhold

Hvorfor tror du på en gud?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du misforstår fulstendig, RawNorway

Dette er bilder og forestillinger for barn og folk som ikke så lett forstår, de dype psykologiske og følelsesmessige tingene kristendommen egentlig omhandler.

 

Du har rett! :)

Det er kun psykologi og følelser. Ikke realitet.

OBS. følelser er ikke realitet ? Du har litt hardt arbeid fremfor deg, insolvent

Endret av IHS
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Når du opplever Jesus Kristus er du i himmelriket.
Dette du sier her er ikke skrevet dirrekte i NT. Dette er dine ord. Din tolkning. Men det står at: "Himmelriket er inni dere" .... Den sier at Guds rike ikke kommer på en slik måte at man kan se det med øynene; Guds rike er midt i blandt dere" ... Og så videre... Men dette vil de aller fleste kristne anse som rent billedlig. Den "ekte" eller "virkelige" himmelen/himmelriket/Guds rike, kommer først og fremst etter livet... Men bibelen er ikke konsekvent på dette, og det er vel derfor det er så mange ulike kristne syn på dette også.... Det er også snakk om "en ny jord og en ny himmel" ... Jehovas Vitner for eksempel tror mer på dette, enn andre kristne... Den vanlige allmene oppfattningen er uansett ikke at himmelriket er noe vi kan ta del i her og nå, for himmelen er noe som man først og fremst kommer til når man som en troende dør..

Jesus Kristus sa "Guds rike er i deres midte" oversettelsen "Guds rike er midt i blandt dere" er riktig, mens oversettelsen "Guds rike er inni dere" blir feil.

 

Uansett, det er Jesu Kristi tilsdeværelse "midt iblant" de kristne, som gjør at de kristne opplever Guds rike/himmelriket der og da, slik er det den dag i dag.

 

Dette med at himmelriket er noe du opplever etter døden, er korekt fordi du må dø og gjennoppstå sammen med Jesus Kristus, for å se eller komme inn i himmelriket. Men dette er ikke en fysisk død, kun en psykisk død også kalt gjennfødelse eller bli født på ny.

 

Den ny jord, den ny himmel med det nye Jerusalem er ikke noe fysisk, du kan ta og føle på. Se her:

 

NT > Dere er ikke kommet til et fjell dere kan ta og føle på, ikke til flammende ild, skyer, mørke og storm, ikke til gjallende horn og en røst som talte slik at de som hørte den, ba om å bli spart for å høre mer. For de kunne ikke tåle den befalingen som ble gitt: Om så et dyr kommer nær fjellet, skal det steines. Ja, så gruvekkende var synet at Moses sa: « Jeg skjelver av skrekk.» Nei, dere er kommet til fjellet Sion, til den levende Guds by, det himmelske Jerusalem (Heb 12:22)

Lenke til kommentar
Når du opplever Jesus Kristus er du i himmelriket.
Dette du sier her er ikke skrevet dirrekte i NT. Dette er dine ord. Din tolkning. Men det står at: "Himmelriket er inni dere" .... Den sier at Guds rike ikke kommer på en slik måte at man kan se det med øynene; Guds rike er midt i blandt dere" ... Og så videre... Men dette vil de aller fleste kristne anse som rent billedlig. Den "ekte" eller "virkelige" himmelen/himmelriket/Guds rike, kommer først og fremst etter livet... Men bibelen er ikke konsekvent på dette, og det er vel derfor det er så mange ulike kristne syn på dette også.... Det er også snakk om "en ny jord og en ny himmel" ... Jehovas Vitner for eksempel tror mer på dette, enn andre kristne... Den vanlige allmene oppfattningen er uansett ikke at himmelriket er noe vi kan ta del i her og nå, for himmelen er noe som man først og fremst kommer til når man som en troende dør..

Jesus Kristus sa "Guds rike er i deres midte" oversettelsen "Guds rike er midt i blandt dere" er riktig, mens oversettelsen "Guds rike er inni dere" blir feil.

 

Uansett, det er Jesu Kristi tilsdeværelse "midt iblant" de kristne, som gjør at de kristne opplever Guds rike/himmelriket der og da, slik er det den dag i dag.

 

Dette med at himmelriket er noe du opplever etter døden, er korekt fordi du må dø og gjennoppstå sammen med Jesus Kristus, for å se eller komme inn i himmelriket. Men dette er ikke en fysisk død, kun en psykisk død også kalt gjennfødelse eller bli født på ny.

 

Den ny jord, den ny himmel med det nye Jerusalem er ikke noe fysisk, du kan ta og føle på. Se her:

 

NT > Dere er ikke kommet til et fjell dere kan ta og føle på, ikke til flammende ild, skyer, mørke og storm, ikke til gjallende horn og en røst som talte slik at de som hørte den, ba om å bli spart for å høre mer. For de kunne ikke tåle den befalingen som ble gitt: Om så et dyr kommer nær fjellet, skal det steines. Ja, så gruvekkende var synet at Moses sa: « Jeg skjelver av skrekk.» Nei, dere er kommet til fjellet Sion, til den levende Guds by, det himmelske Jerusalem (Heb 12:22)

 

Okei., greit. Jeg forstår det. Men jeg ville bare påpeke at de fleste kristne ikke ser det slik.

 

Jeg selv er jo åpen for gjenfødsel. Ikke bare åpen for det, men jeg tror virkelig at en eller annen gang etter at jeg er død, så vil jeg gjenoppstå og bli født på nytt i en senere tid her på denne planeten.

 

Siden jeg ikke er kristen, men en fritenkende filosofisk ateist (eller noe i den retningen der(...)) hva mener du, eller rettere: Hva tror du vil skje med meg? Vil jeg og du møtes i etterlivet, og diskutere på liknende måte? Dersom tilfeldighetene gjør dette mulig? Eller vil vi gudsbenektere aldri leve igjen? Hva mener/tror du?

Lenke til kommentar

Jeg tror på Gud fordi jeg ble tvunget til å vitne han. Jeg var vantro hele livet, men da jeg diskuterte imot religiøse på mitt verste, så åpenbarte Gud seg for meg, og jeg ble tvunget til å endre min tro, man kan ikke benekte det man ser og opplever. Jeg var rett og slett nødt til å endre min livsfilosofi. Gud fins, utvilsomt. Og dere sløser ikke vekk tid ved å søke han, selv ikke om han ikke svarer noen av dere på mange år. Gud er bare sånn, i skriften leser vi om folk som ikke ble besvart på mange mange år, så ikke gi opp.

Lenke til kommentar

Jeg tror på Gud fordi jeg ble tvunget til å vitne han. Jeg var vantro hele livet, men da jeg diskuterte imot religiøse på mitt verste, så åpenbarte Gud seg for meg, og jeg ble tvunget til å endre min tro, man kan ikke benekte det man ser og opplever. Jeg var rett og slett nødt til å endre min livsfilosofi. Gud fins, utvilsomt. Og dere sløser ikke vekk tid ved å søke han, selv ikke om han ikke svarer noen av dere på mange år. Gud er bare sånn, i skriften leser vi om folk som ikke ble besvart på mange mange år, så ikke gi opp.

 

Gud finns utvilsomt? Hvor er bevisene mann? Og hvordan søker man etter en gud som ikke finnes? Jo, man er så uærlig man bare kan og fabrikerer bevisene oppe i sitt eget hode ved hjelp av fantasi.

 

Skal si deg det jeg lonelyman, at den dagen en eller annen gud gir meg bevis, altså skikkelige, etterprøvbare bevis, for at den guden er den han utgir seg for, så skal jeg også tro det. Men fri fantasi er ikke bevis for meg og vet du, det burde det ikke være for deg heller.... Men så ærlig at du innser det er du rett og slett ikke, derfor tror du på dine egne fantasier på dette området.

 

Og jeg har sagt det før og gjentar det gjerne, du har aldri vært noen gjennomtenkt ateist, hvis ikke hadde du aldri trodd på fantasier du ikke klarer å etterprøve, eller i det minste bevise for andre... Så sorry, det er ingenting der å lete eller søke etter så langt... Kun en flokk som tror på egne og andres fantasier.... trist at mennesker ikke har klart å utvikle seg forbi dette stadiet som heter mentale krykker,,...

Lenke til kommentar

Gud finns utvilsomt? Hvor er bevisene mann? ....

Bevisene ??? Den som har truffet et ekte menneske har truffet Gud, RWS

 

Skjønner du ingen ting ? Gud er det sanne menneskets "jeg"

 

 

NT > Da sier Filip: «Herre, vis oss Far, det er nok for oss.» Jesus svarer: «Kjenner du meg ikke, Filip, enda jeg har vært hos dere så lenge? Den som har sett meg, har sett Far. Hvordan kan du da si: ‘Vis oss Far’? (Joh 14:8)

Lenke til kommentar

Du kan heller ikke bevise at han ikke finnes :) Hehe.

Nei, men jeg kan heller ikke bevise at alle de andre påståtte gudene finnes, eller ikke, heller og tror derfor ikke på noen av dem før de evner å komme med noe litt mer håndfast en fantasien til mennesker som ukritisk tror det er de som TROR det rette...

 

Bevisene ??? Den som har truffet et ekte menneske har truffet Gud, RWS

Ja, jeg leser at du påstår det, men det er fremdeles like smått med bevis for dine påstander som det er for de påstandene du tror på...

 

Jeg har truffet mange mennesker jeg IHS, men ingen av dem var noen gud. Kristne kanskje mindre enn noen, for de fleste av dem er noen selvforherligende, oppblåste drittsekker som faktisk innbiller seg selv at de er bedre enn alle andre (ja, du også, det går klart frem av det du skriver) fordi de tror på en mytisk person de rett og slett ikke aner orginaliteten bak, lengt mindre bryr seg med å finne det ut... Du må gjerne tro at du er bedre enn andre fordi du tror på myter i en gammel bok, men det sier ihvertfall meg hvor oppblåst du er... Som om man blir noe bedre menneske av å tro på ren fiksjon liksom....

Lenke til kommentar
Bevisene ??? Den som har truffet et ekte menneske har truffet Gud, RWS

Ja, jeg leser at du påstår det, men det er fremdeles like smått med bevis for dine påstander som det er for de påstandene du tror på...

 

Jeg har truffet mange mennesker jeg IHS, men ingen av dem var noen gud. Kristne kanskje mindre enn noen, for de fleste av dem er noen selvforherligende, oppblåste drittsekker som faktisk innbiller seg selv at de er bedre enn alle andre (ja, du også, det går klart frem av det du skriver) fordi de tror på en mytisk person de rett og slett ikke aner orginaliteten bak, lengt mindre bryr seg med å finne det ut... Du må gjerne tro at du er bedre enn andre fordi du tror på myter i en gammel bok, men det sier ihvertfall meg hvor oppblåst du er... Som om man blir noe bedre menneske av å tro på ren fiksjon liksom....

Samme hvor mye du kjemper, RWS du kan ikke overvinne det sanne mennesket, Gud er i det sanne mennesket, derfor seirer det over alle, hele verden og deg.

 

Jesus Kristus > jeg har seiret over verden!» (Joh 16:33)

Lenke til kommentar

Samme hvor mye du kjemper, RWS du kan ikke overvinne det sanne mennesket, Gud er i det sanne mennesket, derfor seirer det over alle, hele verden og deg.

 

Må være en skikkelig seiglivet seier dette IHS, da kristendom har hatt to tusen år på seg til å overvinne verden uten at de har klart det...

 

En ting er ihvertfall helt klart og det er at du ikke er noe sant menneske... Sannhet affiserer deg overhodet ikke, kun løgnene og fantasiene du har om denne myte figuren du tror på... Det er alt som er "sannhet" for deg og det går dessverre for en stor del av andre kristne også, for det er de som har rett og alle andre, kristne inkludert, har feil....

Lenke til kommentar

Samme hvor mye du kjemper, RWS du kan ikke overvinne det sanne mennesket, Gud er i det sanne mennesket, derfor seirer det over alle, hele verden og deg.

Jesus Kristus > jeg har seiret over verden!» (Joh 16:33)

Må være en skikkelig seiglivet seier dette IHS, da kristendom har hatt to tusen år på seg til å overvinne verden uten at de har klart det...

Det at du ikke ser at slaget er tapt og fekter videre som om ingen ting har skjedd, sier mer om deg enn de faktiske forhold, RWS

 

Feilen var at "dere" drepte Ham, det var da snøballen begynnte å rulle og verdens ende kom i gang.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

For min egen del måtte jeg rive ned for å bygge opp. Gikk tilbake til kilden og har studert hva religion / livssyn egnetlig er og hvordan det er misbrukt opp gjennom tidene. Det man engang hadde og som det nå kun er spredte rester igjen av, ble voltatt og rasert av kristne med sin voldelige fremtoning, intoleranse og ødeleggelseslyst.

 

Opprinnelig hadde man en fantastisk symbiose mellom vitenskap og religion hvor de trakk hverandre videre. Vitenskapen bekreftet religionen og religionen åpnet nye muligheter for vitenskapen. Alt dette ble ødelagt av kristendommen og andre falske religioner som skaffet seg makt med idiotien med jesus, korsfestelse, dommedag, himmel, helvete osv. Først når man er istand til å sette strek over vranglæren de har indoktrinert i alt for lang tid kan man begynne å se på hva det EGENTLIG dreier seg om og da kan man begynne å lære. Begrepet "Gud" får da et helt annet innhold enn hva kristne narrer folk til å tro på.

 

En sammenligning er vel kanskje å bruke begreper fra elektronikkens verden. Vi beveger oss rundt i energier og nettverk slik at vi kan bruke våde trådløse dippedupper, mobiler, gpser osv. Gudsbegrepet er da disse senderne som gir de troende (dippeduppene, mobilene, gpsene osv) en utvidet funksjon.

 

Man kan fint eie en smarttelefon, og kun bruke den til å spille med eller bruke de innebygde funksjonene som kalkulator, videokamera, fotoapparat osv. Begrepet "tro" kan sammenlignes med å koble disse tingene opp til de netytverk de støtter for å få utvidet funskjonalitet. Telefonen kan man plutselig ringe med, sende og motta sms, sjekke facebook og surfe på nettet. Artig.

 

"Tro" og "Gudsbegrepet" er for meg en personlig utvikling hvor man lærer å "koble seg opp på nettet" slik at man får tilgang til en rekke spennende egenskaper og evner som ligger der, ubrukt, i kjølvannet av de kristnes misforståtte hat-religion.

Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg så innmari flink til å argumentere, så da kommer bare noe jeg vil meddele :)

 

Grunnen til at jeg tror på Jesus, er jo ut i fra egne erfaringer..jeg har KJENT ham. Som en fysisk kraft. Hvorfor er det så få som tar opp dette? For meg er han som en vanvittig kjærlighetsfull støtte, som jeg kan finne trøst i, glede meg med, og takke, :)

 

Men det er jo så klart egne opplevelser. selvfølgelig har jeg også lest all fakta, som også hjelper meg i å skjønne bedre hva kristendommen handler om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119
Når du opplever Jesus Kristus er du i himmelriket.
Dette du sier her er ikke skrevet dirrekte i NT. Dette er dine ord. Din tolkning. Men det står at: "Himmelriket er inni dere" .... Den sier at Guds rike ikke kommer på en slik måte at man kan se det med øynene; Guds rike er midt i blandt dere" ... Og så videre... Men dette vil de aller fleste kristne anse som rent billedlig. Den "ekte" eller "virkelige" himmelen/himmelriket/Guds rike, kommer først og fremst etter livet... Men bibelen er ikke konsekvent på dette, og det er vel derfor det er så mange ulike kristne syn på dette også.... Det er også snakk om "en ny jord og en ny himmel" ... Jehovas Vitner for eksempel tror mer på dette, enn andre kristne... Den vanlige allmene oppfattningen er uansett ikke at himmelriket er noe vi kan ta del i her og nå, for himmelen er noe som man først og fremst kommer til når man som en troende dør..

Jesus Kristus sa "Guds rike er i deres midte" oversettelsen "Guds rike er midt i blandt dere" er riktig, mens oversettelsen "Guds rike er inni dere" blir feil.

 

Uansett, det er Jesu Kristi tilsdeværelse "midt iblant" de kristne, som gjør at de kristne opplever Guds rike/himmelriket der og da, slik er det den dag i dag.

 

Dette med at himmelriket er noe du opplever etter døden, er korekt fordi du må dø og gjennoppstå sammen med Jesus Kristus, for å se eller komme inn i himmelriket. Men dette er ikke en fysisk død, kun en psykisk død også kalt gjennfødelse eller bli født på ny.

 

Den ny jord, den ny himmel med det nye Jerusalem er ikke noe fysisk, du kan ta og føle på. Se her:

 

NT > Dere er ikke kommet til et fjell dere kan ta og føle på, ikke til flammende ild, skyer, mørke og storm, ikke til gjallende horn og en røst som talte slik at de som hørte den, ba om å bli spart for å høre mer. For de kunne ikke tåle den befalingen som ble gitt: Om så et dyr kommer nær fjellet, skal det steines. Ja, så gruvekkende var synet at Moses sa: « Jeg skjelver av skrekk.» Nei, dere er kommet til fjellet Sion, til den levende Guds by, det himmelske Jerusalem (Heb 12:22)

 

Okei., greit. Jeg forstår det. Men jeg ville bare påpeke at de fleste kristne ikke ser det slik.

 

Jeg selv er jo åpen for gjenfødsel. Ikke bare åpen for det, men jeg tror virkelig at en eller annen gang etter at jeg er død, så vil jeg gjenoppstå og bli født på nytt i en senere tid her på denne planeten.

 

Siden jeg ikke er kristen, men en fritenkende filosofisk ateist (eller noe i den retningen der(...)) hva mener du, eller rettere: Hva tror du vil skje med meg? Vil jeg og du møtes i etterlivet, og diskutere på liknende måte? Dersom tilfeldighetene gjør dette mulig? Eller vil vi gudsbenektere aldri leve igjen? Hva mener/tror du?

 

Døden skiller ikke mellom ulike religioner. Hva du opplever vil både en kristen, muslim, satanist, buddhist osv oppleve. Se på menneskeheten som et potensiale. Se mulighetene hvis man hadde oppnått verdensfred og kunne brukt pengene man bruker på krig til å skape en bedre verden. Se for deg en verden uten sult, tørke, krig, osv og hvor de fleste sykdommer er utryddet. En verden hvor fattigdom er utryddet og alle har nok. Dette er teknologisk mulig, men menneskeheten velger isteden å krige, forurense, rive ned, ødelegge, bombe, drepe, terrorisere, osv. Vi skaper den verden vi selv ønsker, og det vi har nå er akkurat det vi ønsker oss.

 

Se også på ideen om at man lærer mer og får andre verdier etterhvert som man blir eldre. Å rane handikappede og torturere dyr erstattes kanskje etterhvert med en mildere og snillere holdning til andre. Man innser etterhvert at det er hyggeligere for alle å være snill og grei enn å drepe og voldta.

 

Se for deg en global masse som utvikler seg slik, over generasjoner med reinkarnerte energier. DU er også i denne bølgen som brer seg gjennom liv etter liv.

 

Døden er kun et stoppested hvor man gis litt tid til å tenke over det man har oppnådd. Har man levd et greit liv, kunnne ting vært gjort annerledes, ville man forandret noe osv. Den lærdom man får tar man med seg videre før man dykker ut i en rundgang i et nytt liv.

 

en fritenkende filosofisk ateist....kanskje det er din måte å ta en reality check, dvs gå til det ene ytterpunktet for å teste ut om det er noe der som kan gi deg den bekreftelsen du søker? En windowsbruker må kanskje hate mac for å skjønne hvorfor noen velger å bruke mac. Kanskje må man være imot noe for å lære å ta imot det?

Lenke til kommentar
Når du opplever Jesus Kristus er du i himmelriket.
Dette du sier her er ikke skrevet dirrekte i NT. Dette er dine ord. Din tolkning. Men det står at: "Himmelriket er inni dere" .... Den sier at Guds rike ikke kommer på en slik måte at man kan se det med øynene; Guds rike er midt i blandt dere" ... Og så videre... Men dette vil de aller fleste kristne anse som rent billedlig. Den "ekte" eller "virkelige" himmelen/himmelriket/Guds rike, kommer først og fremst etter livet... Men bibelen er ikke konsekvent på dette, og det er vel derfor det er så mange ulike kristne syn på dette også.... Det er også snakk om "en ny jord og en ny himmel" ... Jehovas Vitner for eksempel tror mer på dette, enn andre kristne... Den vanlige allmene oppfattningen er uansett ikke at himmelriket er noe vi kan ta del i her og nå, for himmelen er noe som man først og fremst kommer til når man som en troende dør..

Jesus Kristus sa "Guds rike er i deres midte" oversettelsen "Guds rike er midt i blandt dere" er riktig, mens oversettelsen "Guds rike er inni dere" blir feil.

 

Uansett, det er Jesu Kristi tilsdeværelse "midt iblant" de kristne, som gjør at de kristne opplever Guds rike/himmelriket der og da, slik er det den dag i dag.

 

Dette med at himmelriket er noe du opplever etter døden, er korekt fordi du må dø og gjennoppstå sammen med Jesus Kristus, for å se eller komme inn i himmelriket. Men dette er ikke en fysisk død, kun en psykisk død også kalt gjennfødelse eller bli født på ny.

 

Den ny jord, den ny himmel med det nye Jerusalem er ikke noe fysisk, du kan ta og føle på. Se her:

 

NT > Dere er ikke kommet til et fjell dere kan ta og føle på, ikke til flammende ild, skyer, mørke og storm, ikke til gjallende horn og en røst som talte slik at de som hørte den, ba om å bli spart for å høre mer. For de kunne ikke tåle den befalingen som ble gitt: Om så et dyr kommer nær fjellet, skal det steines. Ja, så gruvekkende var synet at Moses sa: « Jeg skjelver av skrekk.» Nei, dere er kommet til fjellet Sion, til den levende Guds by, det himmelske Jerusalem (Heb 12:22)

 

Okei., greit. Jeg forstår det. Men jeg ville bare påpeke at de fleste kristne ikke ser det slik.

 

Jeg selv er jo åpen for gjenfødsel. Ikke bare åpen for det, men jeg tror virkelig at en eller annen gang etter at jeg er død, så vil jeg gjenoppstå og bli født på nytt i en senere tid her på denne planeten.

 

Siden jeg ikke er kristen, men en fritenkende filosofisk ateist (eller noe i den retningen der(...)) hva mener du, eller rettere: Hva tror du vil skje med meg? Vil jeg og du møtes i etterlivet, og diskutere på liknende måte? Dersom tilfeldighetene gjør dette mulig? Eller vil vi gudsbenektere aldri leve igjen? Hva mener/tror du?

 

Døden skiller ikke mellom ulike religioner. Hva du opplever vil både en kristen, muslim, satanist, buddhist osv oppleve.

Selvsagt.

 

Se på menneskeheten som et potensiale. Se mulighetene hvis man hadde oppnått verdensfred og kunne brukt pengene man bruker på krig til å skape en bedre verden. Se for deg en verden uten sult, tørke, krig, osv og hvor de fleste sykdommer er utryddet. En verden hvor fattigdom er utryddet og alle har nok. Dette er teknologisk mulig, men menneskeheten velger isteden å krige, forurense, rive ned, ødelegge, bombe, drepe, terrorisere, osv. Vi skaper den verden vi selv ønsker, og det vi har nå er akkurat det vi ønsker oss.

Det er ikke teknologisk mulig. Menneskene vil egentlig IKKE krige, forurense, rive ned, ødelegge, bombe, drepe, terrorisere, osv.. Dette vil de ikke. Du tror det, men det er ikke det de fleste vil. Det blir slik fordi man rett og slett ikke vet bedre. Folk flest i verden gjør det de tror er riktig, alle ønsker fred og gammen. Muslimene vil dette. Dette vet jeg fordi Koranen selv lokker med denslags. Det er klart at dersom alle var muslimer, så ville det faktisk blitt det - men denne tanken er trangsynt, og det ser vi nå i dag. De kristne like så. Og alle andre.

Dette var bare et eksempel.

 

Det vil være politiske og religiøse uenigheter. Alle står på sitt, og da blir det som det blir. Det eneste fornuftige er å godta hverandre for våre ulikheter, og heller diskutere og samtale på fredelig vis uten vold.

 

 

Se også på ideen om at man lærer mer og får andre verdier etterhvert som man blir eldre. Å rane handikappede og torturere dyr erstattes kanskje etterhvert med en mildere og snillere holdning til andre. Man innser etterhvert at det er hyggeligere for alle å være snill og grei enn å drepe og voldta.

Selvsagt.

 

Se for deg en global masse som utvikler seg slik, over generasjoner med reinkarnerte energier. DU er også i denne bølgen som brer seg gjennom liv etter liv.

Ja, du kan godt bruke ordspill som dette... :)

Jeg ser på livet som en flytende elv som flyter ut i havet (døden)... vannet i den flytende elven, og som utgjør elven er oss, og vil altid komme tilbake. Det samme vannet vil alltid venne tilbake til de samme stedene.

Hadde det vært ikke vært det samme vannet om og om igjen, så ville verden ha vært oversvømt for lenge siden. Slik er det også tror jeg med mennesker. Man får ikke flere materielle mennesker enn det finnes materie til det. Mennesket består hovedsaklig av vann. Selvfølgelig dukker vi opp omigjen og omigjen, det er bare et spørsmål om tid...

 

Døden er kun et stoppested hvor man gis litt tid til å tenke over det man har oppnådd.

I døden tenker man ikke. I døden eksisterer ikke tanker. Bare når man lever kan man tenke.

 

Har man levd et greit liv, kunnne ting vært gjort annerledes, ville man forandret noe osv. Den lærdom man får tar man med seg videre før man dykker ut i en rundgang i et nytt liv.

Nei. Man tar ikke med seg noe i døden... Man kommer naken inn i livet, og går ut av livet naken.

 

en fritenkende filosofisk ateist....kanskje det er din måte å ta en reality check, dvs gå til det ene ytterpunktet for å teste ut om det er noe der som kan gi deg den bekreftelsen du søker?

Nei. Det er min egen filosofering som har ført meg til den tro at livet gjentar seg i det uendelige.

Jeg tror ikke på Gud, dermed er jeg ateist.

Jeg søker ikke svaret gjennom gjennom religion. Men jeg søker svar gjennom filosofering og radikal (gjenomgripende/fra roten av) tenkning.

 

En windowsbruker må kanskje hate mac for å skjønne hvorfor noen velger å bruke mac. Kanskje må man være imot noe for å lære å ta imot det?

Jeg vet hvorfor mange velger Mac. Det er fordi det er dyrt, og da tror de det automatisk er bedre. Mac er noe fordømt skrot. Jeg vet hva det er, og jeg vet at nesten ingen ting fungerer på mac, bortsett fra det apple har laget, og det de har laget er svindyrt og kun tilgjengelig på appstore... Jeg hater alt som har eplelogoen på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...