Gå til innhold

Nå har Radeon HD 7970 GHz Edition fått norsk pris


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

skjønner ikkje korfor noken ville kjøpe dette kortet, når du bare kan overclocke det originale kortet og spare 8-900 kroner...

 

Hadde ikkje hatt noko imot å betalt så mykje ekstra for 3gb meir VRam om eg hadde hatt 3 skjermer med 2560*xxxx oppløsning då, men disse blir vel i 4500-5000 sonen vil eg tippe, mens de kommer til 3000NOK i USA.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

De tok innersvingen på Nvidia, og kan nå skryte av å ha det raskeste skjermkortet på markedet.

 

Virkelig? Innersvingen er vell å ta vell hardt i? GTX 680 og HD 7970 GHz Edition er jo mer eller mindre identiske i ytelse og kort som GTX 670 gir så godt som like god ytelse til lavere priser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

skjønner ikkje korfor noken ville kjøpe dette kortet, når du bare kan overclocke det originale kortet og spare 8-900 kroner...Hadde ikkje hatt noko imot å betalt så mykje ekstra for 3gb meir VRam om eg hadde hatt 3 skjermer med 2560*xxxx oppløsning då, men disse blir vel i 4500-5000 sonen vil eg tippe, mens de kommer til 3000NOK i USA.

 

5300 for 6gb kort

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=757664

Lenke til kommentar
De tok innersvingen på Nvidia, og kan nå skryte av å ha det raskeste skjermkortet på markedet.
Virkelig? Innersvingen er vell å ta vell hardt i? GTX 680 og HD 7970 GHz Edition er jo mer eller mindre identiske i ytelse og kort som GTX 670 gir så godt som like god ytelse til lavere priser.

 

Med "Innersvingen" siktet jeg egentlig til at de lanserte en ny toppmodell, for andre gang i den samme generasjonen. Skal se om setningen kanskje bør omforumleres litt, med tanke på det du påpeker :-)

 

Lenke til kommentar

og tidvis eier konkurrentene.

 

Hvor, hva, hæ? AMD har stort sett klart seg veldig godt med tanke på ytelse / watt og vært veldig solide på pris / ytelse spesielt i de rimeligere segmentene.

 

Her snakker vi dog om high-end og entusiast skjermkort, og jeg ser ikke helt hvordan AMD eier noen som helst i akkurat dette segmentet med dette års generasjoner av skjermkort?

Lenke til kommentar

Her snakker vi dog om high-end og entusiast skjermkort, og jeg ser ikke helt hvordan AMD eier noen som helst i akkurat dette segmentet med dette års generasjoner av skjermkort?

 

Jeg har heller ikke påstått at AMD eier konkurrentene akkurat nå, jeg sa at AMD tidvis eier konkurrentene. AMD har gjort det veldig bra på skjermkortfronten siden HD3000-serien, og hatt ytelsestronen flere ganger.

 

Akkurat nå har AMD overtaket på nVidia på ytelsestoppen for single-kort, men ikke nødvendigvis nok til at det kan kalles pwnage. Det er litt "mini-eid" allikevel, ettersom de bare konfiskerte tilbake tronen uten engang å lansere noen ny chip.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Her snakker vi dog om high-end og entusiast skjermkort, og jeg ser ikke helt hvordan AMD eier noen som helst i akkurat dette segmentet med dette års generasjoner av skjermkort?
Jeg har heller ikke påstått at AMD eier konkurrentene akkurat nå, jeg sa at AMD tidvis eier konkurrentene. AMD har gjort det veldig bra på skjermkortfronten siden HD3000-serien, og hatt ytelsestronen flere ganger.Akkurat nå har AMD overtaket på nVidia på ytelsestoppen for single-kort, men ikke nødvendigvis nok til at det kan kalles pwnage. Det er litt "mini-eid" allikevel, ettersom de bare konfiskerte tilbake tronen uten engang å lansere noen ny chip.

 

Tar jeg feil hvis jeg sier at den som egentlig har ytelsestronen er nvidia siden 680 overklokket er kraftigere enn noen av hd 7970 kortene overklokket? I de fleste spill iallefall. (Har selv et hd 7970) Ghz edition lar seg ifølge tester tester ikke klokke en hertz høyere enn det gamle 7970.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spm.. siden dette er starten på en ny PCI-e standard 3.0...Kan dette medfører bytte av både hovedkort og skjermkort ved ønske om oppgradering skjermkort.. kan med bytte av hovedkort føre til at enda flere komponenter også må byttes av andre avhengigheter.

 

Jeg skjønner at det kreves hovedkort med PCI-E 3.0 spor for å kunne utnytte den fulle båndbredden som PCI-E 3.0 tilbyr, MEN kreves det PCI-E 3.0 spor på hovedkortet for i det heletatt å kunne bruke et skjermkort som har denne standarden. Eller er det bakover kompatibelt med PCI-E 2.0??

Lenke til kommentar

PCIe 2.0 og PCIe 3.0 er bakover- og framover-kompatibel med hverandre. I tillegg kan skjermkort i utgangspunktet ikkje bruke full båndbredden på 2.0 sin 16x spor, så når 3.0 doblet båndbredden tilgjengelig oppnådde det inntil videre intet om det bare er eit skjermkort du diller med.

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spm.. siden dette er starten på en ny PCI-e standard 3.0...Kan dette medfører bytte av både hovedkort og skjermkort ved ønske om oppgradering skjermkort.. kan med bytte av hovedkort føre til at enda flere komponenter også må byttes av andre avhengigheter.

Nei.

 

Jeg skjønner at det kreves hovedkort med PCI-E 3.0 spor for å kunne utnytte den fulle båndbredden som PCI-E 3.0 tilbyr, MEN kreves det PCI-E 3.0 spor på hovedkortet for i det heletatt å kunne bruke et skjermkort som har denne standarden. Eller er det bakover kompatibelt med PCI-E 2.0??

Fullstendig bakoverkampantibelt med PCIe 2.0.

PCI Express 3.0 gir foreløpig ingen forbedring i spill, da dagens arbeidslast ikke har behov for så stor båndbredde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tar jeg feil hvis jeg sier at den som egentlig har ytelsestronen er nvidia siden 680 overklokket er kraftigere enn noen av hd 7970 kortene overklokket? I de fleste spill iallefall. (Har selv et hd 7970) Ghz edition lar seg ifølge tester tester ikke klokke en hertz høyere enn det gamle 7970.

 

Jeg vil si du tar feil, selv om det er interessante opplysninger du kommer med. Jeg kan ihvertfall aldri før huske at overklokkingsrekorder har fungert som grunnlag for å kåre raskeste kort (eller cpu for den saks skyld) på markedet. Hvis man skulle gi nVidia noe ytelsestrone på bakgrunn av dette måtte det isåfall vært i en egen kategori, "Hvilket kort har størst overklokkingspotensiale".

 

Merk: Ghz edition er ikke overklokket. Den er klokket slik produsenten mener det er riktig å klokke den. Om nVidia velger å gi ut en GTX680 med høyere standardklokk så får de ytelsestronen tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tar jeg feil hvis jeg sier at den som egentlig har ytelsestronen er nvidia siden 680 overklokket er kraftigere enn noen av hd 7970 kortene overklokket? I de fleste spill iallefall. (Har selv et hd 7970) Ghz edition lar seg ifølge tester tester ikke klokke en hertz høyere enn det gamle 7970.

 

50% feil ;-)

Avhengig av kjøleløsningen din i riggen din vil Gpu boost muligens ikke greie å komme opp til fult potensiale også , HardOcp sine noe eldre tester viser at om man overklokker maks både 7970 og 680 så vil Amd kortet i mange tilfeller yte bedre ( http://hardocp.com/a...ocking_review/5 ) , denne testen var med 12.3 og den siste utgaven av driveren til Amd øker ytelsen en god del i mange av de nye kortene med et par %.

 

Man får i dag tak i et bra luftkjølt 7970 kort til omtrent 3300kr mot en prislapp på ca 3100 på et Nvidia 670 kort (som ikke yter like mye som et overklokket 7970 ) eller 3895 for et 680 Kort

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Merk: Ghz edition er ikke overklokket. Den er klokket slik produsenten mener det er riktig å klokke den. Om nVidia velger å gi ut en GTX680 med høyere standardklokk så får de ytelsestronen tilbake.

Spør du meg så er det unødvendig å slippe ut et kort med 100Mhz høyere klokkefrekvens for å vinne noen flere benchmarks.

Det er allerede fabrikkoverklokka kort der ute som gjør den jobben, da er kortene klokket høyere ut av boksen, og produsentene garanterer for hastigheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...