Gå til innhold

Rome 2 Total War Infotråd


Anbefalte innlegg

Etter siste patch, er no FPSen vesentleg forbetra ute på campaign map hjå meg. Etter om lag 35 timar ser Riket mitt slik ut:

 

post-84194-0-73373700-1378963270_thumb.jpg

 

Mogleg eg jobbar seint iforhold til Dykk - men etter at eg hadde tatt Italia og Magna Graecia vart det eit sant helvete med public order. Eg mangla mat, driftskostnaden av hæren min vart for stor, så eg måtte avvikle omtrent heile driten.

 

Etter dèt vart spelinga mindre 'tilfeldig', og eg gjekk veldig metodisk til verks. Til no har det fungert bra. Eg har 100 (0) i Public order i samtlege byar, eg har mykje mat til overs, eg har omtrent 7000 i inntekt kvar turn - og alle byane veks bra.

 

Byrjar få kontroll no.

 

Eg fortar meg, sakte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Føler meg litt uvel når jeg leser benchmarken på spillet. Jeg brukte 12k på ny PC for å få best mulig ytelse. Så ser jeg at I7-4670K og ATI 7970 får AKKURAT like god score som mitt nåværende I7-4770K og GTX 770 som jeg da betalte 2000 mer for :hrm: Uffffffffffffff hvor mye penger skal man kaste bort i det totale løpet på PC?

Endret av Celusion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Føler meg litt uvel når jeg leser benchmarken på spillet. Jeg brukte 12k på ny PC for å få best mulig ytelse. Så ser jeg at I7-4670K og ATI 7970 får AKKURAT like god score som mitt nåværende I7-4770K og GTX 770 som jeg da betalte 2000 mer for :hrm: Uffffffffffffff hvor mye penger skal man kaste bort i det totale løpet på PC?

 

Bestilte akkurat ny rig her selv med i7-4770k/ GTX 780 og om ikke Rome 2 skulle klare å ta nytte av det akkurat pr nå, så har jeg troa på at de klarer å optimalisere spillet slik man får valuta for den ekstra kraften på sikt (etter en 10-12 patcher) :p

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

savner forsatt en driver oppdatering ifra nvidia....men de ser ut som at de tar seg god tid....

 

 

Ja gikk nå for første gang bort ifra SLI da det virker til at færre og færre spill faktisk kan utnytte seg av dette ihvertfall ved release, synd men sant. Da blir det jo brått bare ett stk bortkasta skjermkort.. Ettersom støtte for dette lar vente på seg begynner jeg å tvile på om spillet noen gang vil bli SLI/CF kompatibelt samme som ståa er med for eks CoH2.

Lenke til kommentar

Håhåhå, morsomt å prøve å etterligne romertidens taktikker. Sist var det V-formasjonen, nå var det tre linjer mot Carthagos elefanter. Fire units med spyd i front og to ganger fire units med diverse legionærer bak, auxiliaries i front og noe kavaleri ute på flankene.

 

Fienden setter opp hæren akkurat som de faktisk gjorde på den tiden: kavaleri på flankene, elefanter fremst og infanteri bak elefantene. Perfekt.

 

Elefantene stormet midt på og jeg satte samtlige tre radene med melees i defensive testudo slik at linjene ble mange mann dype og med store mellomrom mellom hver unit. Auxiliaries trekker bak før elefantene når frem. Elefantene stormer på men ganske mange havner inn i mellom rekkene mine, og jeg lukker igjen og knuser alt som kommmer inn. Kavaleri møter kavaleri på begge flanker og det er dødt løp både her og på midten ganske lenge. Auxiliaries hjelper til på flankene og fiendens kavaleri router - jeg sender mine inn bak fiendens linjer og charger dem bakfra. Mass-rout!

 

Jeg var klar over at jeg kom til å vinne slaget, jeg hadde ikke gitt fienden så mange flere soldater enn meg, dette var mest for å se om det var mulig å simulere datidens slag - og det går faktisk an. Nesten alt skjedde som planlagt!

 

Inspirert av følgende artikkel: http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Zama

 

 

Kult. Dette førte til at jeg brukte 2 timer av jobbdagen på å sitte og studere diverse Romerske slag :p

 

Er det mulig å benytte seg av Echelon formasjonen (halvmåne), som ble brukt av Hannibal om man spiller som Carthage?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

savner forsatt en driver oppdatering ifra nvidia....men de ser ut som at de tar seg god tid....

Får håpe de tar seg god nok tid så det ikke blir noe tull med driverne, så hvertfall de kan være optimaliserte. Prøvde forøvrig de siste Beta driverne til nvidia, de gjorde at jeg ikke fikk signal til skjermen :)

Lenke til kommentar

Nå som jeg endelig begynte å nyte Rome 2, for tross til sine problemer, så fikk jeg blå skjerm under en siege...

Jeg fikk den derre A.I reaksjonen var de løper fram og tilbake, i begynnelsen så var det faktisk smart, i å med at mine ranged units løp vekk fra dem, men til slutt skjønte jeg at det bare var en bløff.. eller dårlig a.i. :p

Lenke til kommentar

Nå som jeg endelig begynte å nyte Rome 2, for tross til sine problemer, så fikk jeg blå skjerm under en siege...

 

Jeg fikk den derre A.I reaksjonen var de løper fram og tilbake, i begynnelsen så var det faktisk smart, i å med at mine ranged units løp vekk fra dem, men til slutt skjønte jeg at det bare var en bløff.. eller dårlig a.i. :p

 

Men dette er faktisk ultra realistisk, det skjedde noen ganger at en side løp sin vei rett før de møtte fienden, men da pleide de ikke komme tilbake etter 10 sekunder for å så løpe vekk igien.

Lenke til kommentar

 

Men dette er faktisk ultra realistisk, det skjedde noen ganger at en side løp sin vei rett før de møtte fienden, men da pleide de ikke komme tilbake etter 10 sekunder for å så løpe vekk igien.

Men når jeg først forsto at de bløffet, slo jeg av skirmish :p

 

Edit: Jeg syns forresten prognosen av kampens utfall ikke stemmer med virkeligheten. Har vunnet en del kamper selvom spillet sier at Autoresolve ville ført til defeat.

Endret av amir90 waits for alice
Lenke til kommentar

Men når jeg først forsto at de bløffet, slo jeg av skirmish :p

 

Edit: Jeg syns forresten prognosen av kampens utfall ikke stemmer med virkeligheten. Har vunnet en del kamper selvom spillet sier at Autoresolve ville ført til defeat.

 

 

Jepp, det er fordi slingers og ranged enheter har ganske høy "poeng" sum når den prognosen settes sammen, men den glemmer at en hær med 70% slingers er ganske uburklig, du tregner bare en kavaleri enhet for å utslette hæren, mens infanteriet tar hånd om fiendens infanteri, bare sender du kavlaerit bak fienden og hakker ned slingers.

 

Med mindre prognosen sier "decisive victroy" tar jeg å spiller slaget selv,

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva skjer om man har lav public order over tid mens man bygger ut kulturelle bygninger og ikke har hær stasjonært(la oss si 3 turns mens jeg tar en annen by) ? Har foreløpig bare hatt en hær stasjonert i hver region jeg tar over inntil positiv public order, men om konsekvensene er mindre så er det smartere å ta neste region mens man har momentum slik at ikke fienden med flere regioner rekker å bygge opp en stor hær igjen.

Lenke til kommentar

Hva skjer om man har lav public order over tid mens man bygger ut kulturelle bygninger og ikke har hær stasjonært(la oss si 3 turns mens jeg tar en annen by) ? Har foreløpig bare hatt en hær stasjonert i hver region jeg tar over inntil positiv public order, men om konsekvensene er mindre så er det smartere å ta neste region mens man har momentum slik at ikke fienden med flere regioner rekker å bygge opp en stor hær igjen.

Det blir etter hvert rebellion som i alle andre TW. Er som regel greit å slå ned hvis du har en ok garnison eller en general i nærheten, men de angriper byen veldig raskt. Jeg har mistet et par byer på denne måten.
Lenke til kommentar

Hva skjer om man har lav public order over tid mens man bygger ut kulturelle bygninger og ikke har hær stasjonært(la oss si 3 turns mens jeg tar en annen by) ? Har foreløpig bare hatt en hær stasjonert i hver region jeg tar over inntil positiv public order, men om konsekvensene er mindre så er det smartere å ta neste region mens man har momentum slik at ikke fienden med flere regioner rekker å bygge opp en stor hær igjen.

 

Når happyness kommer på ca- minus 75-80 blir det rebellion, hæren er liten først, men for hver runde vokser den, så du bør ta deg av den ganske fort, men som sagt har du bare -10 happyness og får -4 hver turn tar det ganske lang tid før det blir rebellion.

Lenke til kommentar

Med mindre prognosen sier "decisive victroy" tar jeg å spiller slaget selv,

Jeg hadde et slag i går der jeg ble levnet null sjanse for å vinne. En veldig liten hær bestående av 6 units cavaleri pluss general (cav) mot en nesten helt full stack keltere med spyd, buer og noe kavaleri. Jeg tenkte også at jeg ikke hadde noen sjanse, men jeg skulle forårsake størst mulige tap for fienden for å hindre dem i å kunne ta over en by i nærheten. Så, jeg spilte slaget selv.

 

De neste 30 minuttene skulle jeg ha tatt opp... Jeg starter med alt kavaleriet på en rekke. Fienden løper mot meg og jeg venter, venter, venter, trekker tilbake og opp en ås. Fienden løper opp åsen. Jeg deler unitsene i to (3+4) og prøver å få fiedenden til å dele opp hæren sin. Bueskytterne var enkle mål men det var spyd over alt så det var ikke bare bare å komme til. Flere charges ble avbrutt, jeg kunne ikke risikere noen tap... Etter hvert som jeg fikk kavaleri inn både foran og bak hæren åpnet det seg muligheter. Jeg charget bueskytterne på flankene med minimale tap, gjorde retrett og gjentok flere ganger mens jeg lot fiendens hær løpe rundt hele kartet. Så lokket jeg dem opp åsen igjen for å slite dem ut, og da jeg lokket dem ned igjen med den andre halvparten av kavaleriet mitt, klarte jeg å charge inn bakfra og ta ut generalen som også var fiendens eneste kavaleri. Noen minutter senere var alle bueskytterne tatt ut og det var bare spyd igjen. Ekstremt mye micromanaging var det, men jeg fikk til slutt laget nok kaos i rekkene til å kunne charge noen units bakfra, og når de snudde seg for å sloss tilbake charget jeg fra andre siden og de routet. En... Etter en... Etter en... Alle unitsene led store tap men jeg mistet ingen helt, og fiendens hær ble knust.

 

Så dårlig er faktisk fiendens AI! Lurer på hvor mange fiender jeg kunne drept mot en menneskelig spiller...

Lenke til kommentar

 

Når happyness kommer på ca- minus 75-80 blir det rebellion, hæren er liten først, men for hver runde vokser den, så du bør ta deg av den ganske fort, men som sagt har du bare -10 happyness og får -4 hver turn tar det ganske lang tid før det blir rebellion.

Det er gjerne både -10 og -15 uten hær de første turnsa. Det blir fort ganske lav public order da det vel tar 7-8 turns før man får bygget nivå 2 av kulturelle bygninger og dermed kan konvertere folk til din retning. Kjipt. Skulle gjerne steamrollet motstanderen.

 

Edit: Men igjen om det blir rebellion, blir det da slik som i Napoleon at det dukker opp en svær opprørshær i regionen og at man fjerner opprøret ved å knuse denne hæren? Da funker det jo å å slå ned det opprøret etter man har steamrollet en faction.

Endret av 1814_
Lenke til kommentar

Det er gjerne både -10 og -15 uten hær de første turnsa. Det blir fort ganske lav public order da det vel tar 7-8 turns før man får bygget nivå 2 av kulturelle bygninger og dermed kan konvertere folk til din retning. Kjipt. Skulle gjerne steamrollet motstanderen.

 

Edit: Men igjen om det blir rebellion, blir det da slik som i Napoleon at det dukker opp en svær opprørshær i regionen og at man fjerner opprøret ved å knuse denne hæren? Da funker det jo å å slå ned det opprøret etter man har steamrollet en faction.

 

Vel rett etter du har tatt over en ny by bør du har hæren din der, med mindre den er en del av en provins du allerde har byer i.

 

Du fjerner opprøret med å drepe hæren, men den er ikke svær, første runde et par enheter, neste runde noen flere enhets, osv, dreper du ikke hæren blir den til slutt full.

Men du fjerner jo ikke surheten i byen, så med mindre du får den unhappyness vil de bare spawne en ny hær-

Lenke til kommentar

 

Vel rett etter du har tatt over en ny by bør du har hæren din der, med mindre den er en del av en provins du allerde har byer i.

 

Du fjerner opprøret med å drepe hæren, men den er ikke svær, første runde et par enheter, neste runde noen flere enhets, osv, dreper du ikke hæren blir den til slutt full.

Men du fjerner jo ikke surheten i byen, så med mindre du får den unhappyness vil de bare spawne en ny hær-

Ah. Da får jeg fortsette slik som jeg har gjort det hittil.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...