Gå til innhold

Tips til trådløs router og wifi-dongle ønskes.


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

etter flere år i kabelhimmelen, har jeg igjen returnert til det helvete som er wifi. Min gamle Dlink DIR-615 + Dlink DWA-140 leverer ikke den ytelsen jeg skulle ønske (40/10 kontra 90/10 over kabel, samt tidvis hakking på høyoppløselig streaming).

 

Med andre ord så ønsker jeg tips til hvordan jeg kan øke ytelsen i hjemmenettverket mitt. Bør jeg bytte ut begge komponentene eller holder det med routeren?

 

Oppsummert; jeg trenger et oppsett som kan;

  • levere hastigheter på minst 90/10 (høyere hastigheter foretrekkes grunnet streaming av høyoppløselig media til TV) på en avstand på ca 8-10 meter gjennom et par vegger.
  • levere stabil ytelse
  • Enkel å konfigurere med tanke på oppsett, åpning av porter osv.
  • Prisen bør være sånn noenlunde hyggelig.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan sterkt anbefale TP-Link TL-WN822N (http://www.tp-link.c...model=TL-WN822N) som USB-dongle. Den leverer veldig bra kvalitet på nettet, og har en lang rekkevidde. Da jeg erstattet den gamle med TP-Linken fikk jeg topp hastighet. Jeg bor i et vanlig boligfelt med hus og hager og plukker enkelt opp 13 trådløse nettverk rundt meg.

 

Jeg har dessverre ikke oppdatert meg på routere i det siste, men min D-Link DIR-655 fungerer veldig bra.

Endret av SvennK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...