Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hvor på nettet kan man møte damer?


Anbefalte innlegg

men jeg lurte mer på hvorfor det ikke er dannet noen møter hvor disse folkene som er interessert i slik kunne møttes (jeg vet noe slikt finnes, men aldri hørt om det i Norge)

 

Det arrangeres slike treff i Norge i dag, om det er singeltreff osv du tenker på.

Hehe ok, da så :p, da er nysgjerrigheten innstilt forsåvidt.

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...
Videoannonse
Annonse

Å treffe en dame som ikke har bedre fantasi enn å legge ut trynet sitt på en sjekkeside er ikke aktuelt for meg vertfall. Er man ikke såpass at man kan komme seg ut og snakke med andre mennesker for å finne den rette, så kan dem seile sin egen sjø.

 

I min verden ser jeg på online sjekking som et nederlag. Man sier på en måte at man ikke klarer å treffe mennesker på vanlig måte og det alene kvalifiserer til stryk fra min side. 

Lenke til kommentar

Å treffe en dame som ikke har bedre fantasi enn å legge ut trynet sitt på en sjekkeside er ikke aktuelt for meg vertfall. Er man ikke såpass at man kan komme seg ut og snakke med andre mennesker for å finne den rette, så kan dem seile sin egen sjø.

 

I min verden ser jeg på online sjekking som et nederlag. Man sier på en måte at man ikke klarer å treffe mennesker på vanlig måte og det alene kvalifiserer til stryk fra min side. 

 

:rofl:  :rofl: Du er klar over at en kan gjøre begge deler?  :rofl:  :rofl:  Tinder(og lignende) er fint for lett sjekking når en er på farten. Men å finne konen sin der, det hører nok til sjeldenheten. 

Lenke til kommentar

:rofl:  :rofl: Du er klar over at en kan gjøre begge deler?  :rofl:  :rofl:  Tinder(og lignende) er fint for lett sjekking når en er på farten. Men å finne konen sin der, det hører nok til sjeldenheten. 

Hehe, jada, er så klart klar over det... men jeg regner med at formålet til TS er å finne seg en kjæreste. Skal man bare ha seg et ligg, så ser jeg nok mer poenget. 

Lenke til kommentar

I min verden ser jeg på online sjekking som et nederlag. Man sier på en måte at man ikke klarer å treffe mennesker på vanlig måte og det alene kvalifiserer til stryk fra min side.

Ser at vi fortsetter på en tråd fra 2012, men det var så dumt sagt at jeg nesten må veie inn, men vet ikke om jeg klarer å påpeke alt som er galt med den rasjonalisering.

 

Online dating er jo åpenbart den desidert beste måten å finne en partner. At du ikke enda har mestret å bruke internett betyr ikke at google er ubrukelig. Skal man basere seg på "vanlig måte" som du så diffust beskriver det så er man prisgitt tilfeldigheter og man fratas eget valg. Utvalget er avhengig av geografi, man har bare mulighet til å møte et lite utvalg, man må kaste bort enorme mengder med tid på dårlige matcher og ikke minst; du må håpe at tilfeldighetene bringer en god match ut av det blå. Jeg vil tørre å påstå at om man skal se på noe som et nederlag så må det vel være han som tar til takke med ei random brisen dame han traff på et random diskotek der de fleste er for å pule randoms. Han kunne sikkert funnet noe bedre - hun og for den saks skyld.

 

Jeg mener "what the fuck" tenker du på når du anser online dating som et nederlag? En måte å filtrere potensielle partnere etter preferanser, interesser og livsstil - på få minutter før man overhodet trenger å vurdere om det er en person man ønsker å bruke tid på. Rart om det oppleves som et hinder for deg.

 

At det er mye tull på nettet er det ikke tvil om, men det er det på gata også. Greia med netter er at det er hundre ganger mer av alt; positivt og negativt. Man må bare lære seg å sortere.

Endret av Invader Zim
Lenke til kommentar

Dette er da fint lite å diskutere egentlig da dette kun var mine preferanser og ikke en påstand om hvordan nettdating fungerer. Hvis nettdating funker for deg så tut å kjør.

 

Jeg sier bare at det ikke er noe for meg.

 

Lykke til :)

 

Jeg er lykkelig gift på det ellevte året og dama traff jeg gjennom en bekjent ute på byen. En spennende tid. :)

Lenke til kommentar

Dette er da fint lite å diskutere egentlig da dette kun var mine preferanser og ikke en påstand om hvordan nettdating fungerer. Hvis nettdating funker for deg så tut å kjør.

 

Jeg sier bare at det ikke er noe for meg.

 

Lykke til :)

 

Jeg er lykkelig gift på det ellevte året og dama traff jeg gjennom en bekjent ute på byen. En spennende tid. :)

 

Joda, men når du kommer med ulogiske ytringer med så sterke og nedlatende uttallelser på forum så må det være lov å be om å få innsikt i hvordan du resonnerer deg frem til det. Iallefall når du er på diskusjon.no og befinner deg inne på en tråd som heter "Hvor på nettet kan man finne damer". =)

 

At du hadde flaks, eller "settled for less" er jo fint for deg, men det er jo trist om den samme standard farger ditt syn på andre - og det blir noe teit å forvente at andre skal ha samme flaks eller standard. Don't get me wrong - jeg har aldri hatt trøbbel med å få damer, så jeg føler meg ikke truffet på noe vis, men problemet er at de fleste går etter utseende og ønsker man å finne en person man klaffer mentalt med så er det best med en produktkatalog med stort utvalg hvor man kan lese speccs før man kjøper.

Lenke til kommentar

men problemet er at de fleste går etter utseende og ønsker man å finne en person man klaffer mentalt med så er det best med en produktkatalog med stort utvalg hvor man kan lese speccs før man kjøper.

Ytringene er ulogiske for deg, men ikke meg. Det var MINE ytringer ut fra hva jeg har opplevd selv. Når jeg vokste opp så var vel disse online sjekkestedene litt annerledes enn dem er i dag vil jeg tro. 

 

Så det du mener med det du skriver her er at man vet om man klaffer mentalt ved å bla i en "produktkatalog"? Jeg tror hovedmålet med slike online sjekkesteder er at man gir et bra førsteinntrykk og spesielt bilde er det som fanger aller først. Liker man feks. ikke overvektige damer så siler man bort disse (vil jeg tro) ved enkel filtrering. Men hvis man klaffer 100% mentalt med noen så bør vel ikke noen kilo ekstra spille noen trille kanskje? 

 

Ute blandt folk så vil man noen ganger komme i prat med damer man i utgangspunktet ikke hadde plukket ut fra en annonse, men finner ut allikevel at det klafer 100% da man deler en del andre interesser samt tankekanger. 

 

Jeg er klar over at verden endrer seg og jeg mener da selv jeg følger godt med både på nett og når det gjelder teknologi ellers, men online dating er helt klart ikke meg. 

 

At andre velger "klikk og hent" metoden er helt greit for meg. Dette var bare min mening rundt dette. 

Lenke til kommentar

Nå er det stor forskjell på "puleapper" som tinder og "seriøse" datingsider som møteplassen o.l.

 

Tinder er jeg for gammel til å ha prøvd selv, men jeg har plukker opp fra yngre kolleger at det er bare en app hvor man sorterer folk etter puppebilder. Så det er jo åpenbart en overfladisk måte å vurdere folk.

 

Når det gjelder seriøse nettsider så er det helt opp til hver enkelt hvordan man sorterer - såklart er det mange useriøse menn som kun er ute etter ligg, og det er useriøse kvinnfolk som kun er ute etter oppmerksomhet og det er her man må være i stand til å sortere ulvene fra fårene.

Det kan jo være frustrerende, men sånn er nå engang internett, og slik er det strengt tatt på gata også. Man kan ikke gjøre et godt valg uten informasjon. Man vet ikke om man gjorde det beste kjøpet hvis man bare sjekket utvalget i én butikk.

 

Greia jeg sikter til med "produktkatalog" er at de fleste som er ute etter et seriøst forhold vil fylle ut sin profil på en god måte slik at man får et godt inntrykk av hva for en person man er.

De som ikke fyller inn profilen, eller fyller inn svada er kun ute etter oppmerksomhet.

 

Sambo og mor til mine barn fant jeg på nettet. Hun bodde i en annen by og jeg hadde aldri møtt henne uten internett.

Uten å noensinne ha møtt henne så kunne jeg se at hun var ei flott jente, men med nok uflatterende bilder til å ikke være overfladisk med utseendet. Jeg kunne se at hun likte hunder, jeg kunne lese at hun var kunstnerisk og kreativ, at vi delte flere hobbyer, at hun hadde orden på livet sitt og at vi hadde tilsvarende livssyn.

Dette uten å ha brukt mer enn 10 minutter på hennes online profil.

Når jeg da melder min interesse kan hun gjøre seg kjent med min profil og om hun liker det hun leser så møtes vi.

 

Slike finner man mange av på nettet og da gjenstår det bare å møte hver enkelt for å se om man har kjemi. Har man det så er saken grei - man begynner å date som "vanlig".

 

Det er akkurat det samme som ordinær dating - man får bare muligheten til å sortere bort de fleste uten interesse før man i det hele tatt trenger å bruke energi på dem.

 

Hvis enda flere hadde valgt partnere rasjonelt og ikke belaget seg kun på tilfeldigheter og irrasjonell forelskelse så hadde nok de fleste forhold hatt bedre hell.

 

Jeg har vært i forhold med forskjellige jenter stort sett hele livet så jeg vil definitivt anse meg selv som erfaren med både dating og samliv, men etter dusinvis av dates på internett fant jeg jenta jeg ville se i mine egne barn. Man kan lett få en date hver eneste dag via nettet - uten å være et creep på butikken eller byen. Finner man drømmedama rett utenfor døra er man enten ekstremt heldig eller tar til takke med det meste.

 

Så kort sagt - med en slik holdning begrenser man kun sine egne muligheter så det er ikke en holdning jeg anbefaler andre å ta til seg.

Lenke til kommentar

Dette høres som nevnt helt sikkert naturlig ut for deg, men ikke for meg. Hvordan andre finner partneren sin for være opp til dem.

 

Nå er jeg et menneske som liker å snakke med folk og gjerne ta meg en tur ut på byen i ny og ne. Da ville jeg også ha møtt ei dame i samme settingen hvis det var formålet. 

 

Blir litt mye "liker turer i skog og mark"-annonser har jeg fått inntrykk av på slike sjekkesteder. "Stabil økonomi" "Ferdig med tidligere forhold" etc. 

 

Er noe helt annet føler jeg å sjekke damer på "gamle måten" ved å prøve og feile. Blir på en måte mer spennende. (synes jeg). 

 

Men vi er forskjellige. 

 

_____________

 

Men til det TS spør om. 

 

Hvis du har en hobby, noen interesser, eller noe du liker å gjøre så fortsett med det og kom i kontakt med damer på de stedene du er. 

 

Har du dårlig selvtillitt eller føler du er "tøffere" bak tastaturet (som de fleste blir) så prøv online dating som en start. men husk at du en vakker dag skal mæte personen du snakker med. Å fremstå som en "hunk" via tastaturet og som en sjenert guttunge når dere møtes blir feil. 

 

Men det KAN være en god start, hvis du gjør ting riktig. Det viktigste mener jeg er ¨være seg selv. Er du sjenert så ikke legg skjul på at du er det. Vi har alle være laster. 

 

Min last er at jeg er det stikk motsatte av sjenert, å jeg tror dette har skremt bort mange. Men det klaffet da til slutt for meg også, hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...